Oríste! - jóuw Griekenland forum
Foto van de week: Ano Syros - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Foto van de week - In de spotlights - Thema van de maand (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=97)
+--- Discussie: Foto van de week: Ano Syros (/showthread.php?tid=5966)



Foto van de week: Ano Syros - Corry - 14 May 2017

De foto van de week is vorig jaar genomen, in oktober op Syros. Ofwel in Ano Syros om precies te zijn. Wij huurden er een studio (O Mylos) van een heel aardige familie. Het leek me geweldig, mooi uitzicht, kleinschalig complex en een mooie wandeling naar Ano Syros dorp, waar vrienden wonen. 
We kregen wel te maken met paar kleinigheidjes. Bij het rennen naar de boot in Piraeus verstuikte ik mijn enkel. De boottocht naar Syros was geen probleem, lekker met het pootje omhoog vier uur zitten. Maar toen... Hinkelend van de boot af naar dichtstbijzijnde terras waarna iemand meteen richting apotheek ging om een compres en verband. Dik ingezwachteld daarna met een taxi naar Ano Syros. De familie was alleraardigst, we waren de enige gasten in het complex. De vrienden organiseerden ondertussen een stevige wandelstok voor mij... 

De dagelijkse wandeling naar Ano Syros en naar Ermoupoli die we van plan waren, werden dagelijkse taxiritjes. Na een paar dagen kon ik gelukkig wel met wandelstok en hangend aan leuningen en muurtjes naar Ano Syros wandelen. 

Het uitzicht vanaf de studio was fantastisch, zie foto. Maar.. de volgende dag ging het wel stormen, en een windkracht 5 lijkt daarboven 10! En kkkkkkoud. Mocht ik er nog eens heen gaan, dan toch echt alleen in de zomermaanden...

Syros is overigens wel een aanrader, minder bekend bij Nederlanders dan andere Cycladeneilanden maar de moeite zeker waard. Leuke combi met Tinos (dichtbij) of Paros/Naxos.


RE: Foto van de week: Ano Syros - Margo - 14 May 2017

Wij waren in het hoogseizoen een keer op Andros. Er was constant heel veel wind, wat niet leuk was. We zijn via een nachtje in Athene bij een vriendin, naar Syros gegaan. Heel leuk was het daar en minder wind. Na 2 nachtjes gingen we via Tinos weer naar Andros. Onderweg hadden we storm en op de boot van Tinos was het heel erg druk. (het was niet 15 augustus hoor).
Nog steeds was er op Andros veel teveel wind, wat de rest van de vakantie zo bleef.


RE: Foto van de week: Ano Syros - Electra63 - 14 May 2017

Ik zie geen foto?
Ik ga ieder jaar naar Syros, mijn schoonvader is daar geboren.
Op de eilanden is altijd wel veel wind. Oktober is sowieso niet de meest ideale maand om naar Griekenland te gaan, naar mijn mening.
De temperatuur van de zee is heerlijk, maar de temperatuur is niet stabiel.
Eerst gingen wij altijd eind juli/augustus tijdens de schoolvakantie, tegenwoordig lekker in juni, net voor het hoogseizoen.


RE: Foto van de week: Ano Syros - Ger - 14 May 2017

(14 May 2017, 20:56)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zie geen foto?

De Foto van de week staat elke week bovenaan op de Oríste-indexpagina, rechts naast het logo. Dus even omhoog scrollen en je ziet 'm. Als je erop klikt word de foto vergroot.
Meer info over de 'Foto van de week/ foto van het jaar'- competitie vind je hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dus mocht je mee willen doen en een mooie, leuke of interessante foto hebben stuur 'm gerust in Wink


RE: Foto van de week: Ano Syros - Electra63 - 14 May 2017

Bedankt Ger, ik heb de foto gevonden.

Ik vind het een mooie foto, maar het doet geen recht aan de schoonheid van Ano Syros, sorry.


RE: Foto van de week: Ano Syros - johan - 19 May 2017

opnieuw is een foto van mij gekozen als" foto van de week", bedankt Ger hiervoor, ik denk dat hij is genomen in Volissos op Chios toen we daar vakantie hielden( toen nog samen) en ik vond dit een prachtig mooi winkeltje verscholen in een straatje.




RE: Foto van de week: Ano Syros -
Electra63 - 20 May 2017

Mooi Johan !!