Oríste! - jóuw Griekenland forum
Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Griekenland per regio (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=54)
+--- Forum: Ionische eilanden (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=58)
+---- Forum: Kythira (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=73)
+---- Discussie: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia (/showthread.php?tid=6297)



Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Martino - 08 December 2017

Beste mensen,

Wij overwegen om in 2018 weer naar Kythira te gaan.

-1 Weet er iemand wat te vertellen over Huize Marios, in Agia Pelagia? Hoe is bv de ligging? Is het een hele klim of valt dat mee? Moet je langs de drukke weg lopen als je naar het dorpje gaat? Hoe zijn de studio's?

-2 Weet er iemand wat te vertellen over Anatoli in Agia Pelagia? Heb je last van de lift tijdens je verblijf(geluid)? Hoe zijn de studio's etc.

Alle informatie is welkom!


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Jan en Els - 08 December 2017

Wij hebben verschillende keren in Anatoli gelogeerd ( 2014,2016 en 2017; in totaal 5 keer ). Het is ons telkens goed bevallen.
Wij hadden een prima studio; voldoende ruimte voor twee personen en voorzien van balkon of terras. Van de lift in het hotel heb je geen last, ook geen geluiden in de kamer naast de lift. We spreken uit eigen ervaring.
De ligging van het hotel is slechts vijftig meter van de hoofdstraat en de weg ( tegenover Remetzo ) er naar toe loopt langzaam  op. Van alle hotels of overige accomodaties is Anatoli het gemakkelijkst te bereiken zonder zware inspanning.
Anatoli is keurig onderhouden. De eigenaar ,Telis, is een prima mens en wil wel van alles doen om je het naar de zin te maken ( zoals iedereen dit op  Kythira wel wil doen ). De WiFi doet het prima, geen storingen.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - ostria - 09 December 2017

Huize Marios ligt prima, het is inderdaad een hele klim wellicht komen er nog meer reacties op dit forum, moet er bij zeggen , niet zelf gelogeerd.

Dit is wel het geval bij Anatoli, prima verblijf gehad, keurige kamers en inderdaad geen geluidshinder.
Eigenaar erg aardig. Dus beslist een goede keus, overigens is Pantonia ook onder beheer van de zelfde eigenaar.
Veel succes, en wie weet tot ziens op prachtig Kythira.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Margo - 09 December 2017

Heb in geen van beide appartementen gelogeerd. Wel in de 9 Muses (ligt nog een stukje hoger), vanwaar je uitkijkt op Mario.
Het is wel een eindje lopen naar "het centrum", maar je kunt ook langs de zee lopen en dan is het niet gevaarlijk. Moet je wel een heel steil straatje op, als je terugkomt. Zo lopen wij ook altijd, dan hoef je niet over die donkere en ietwat gevaarlijke weg.
(Toch raad ik je aan om een zaklantaarn mee te nemen of om zoiets op je telefoon te hebben. )
Waar het andere appartement is, weet ik niet.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Martino - 15 December 2017

We zijn eruit en hebben geboekt voor Anatoli en zijn benieuwd. Heerlijk die voorpret en vooruitzicht! Kijken er nu al naar uit.

Nu nog een betrouwbaar autoverhuurbedrijf vinden. Jammer dat Yes i-drive niet op Kythira zit.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Frederique - 15 December 2017

Wij hebben destijds tot volle tevredenheid een auto gehuurd bij Anna Rent a Car in Agia Pelagia.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - metaxa - 15 December 2017

(15 December 2017, 18:27)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We zijn eruit en hebben geboekt voor Anatoli en zijn benieuwd. Heerlijk die voorpret en vooruitzicht! Kijken er nu al naar uit.

Nu nog een betrouwbaar autoverhuurbedrijf vinden. Jammer dat Yes i-drive niet op Kythira zit.

Panayotis rent car Kythira   de beste van het eiland


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Jan en Els - 17 December 2017

Onze ervaringen met Panayotis zijn niet al te best. Telkens gedoe bij het inleveren van de auto. Daar en tegen zijn de ervaringen met Drakakis zeer goed. Reserveren via de website, ophalen en inleveren op vliegveld of hotel mogelijk. Prima auto’s, goede service.
Autoverhuur Anna is ook prima. Zit in het dorp, bij de haven > Café Ble.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - SuWe21 - 18 December 2017

Panayotis is gewoon de beste. Drakakis heeft ons al eens gewoon laten  staan op vliegveld, terwijl we hadden gereserveerd.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Martino - 15 June 2018

Zijn flink aan het aftellen! Nog even en we gaan weer naar Kythira.  zwaaivlag

Ben benieuwd hoe wat we dit keer aantreffen? Zou Agia Pelagia en Potamos erg zijn veranderd of blijft de tijd op Kythira toch een beetje stil staan. Voelt toch een beetje of we naar ons tweede huis gaan! zonnetje


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - jacq1970 - 16 June 2018

(15 June 2018, 15:25)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn flink aan het aftellen! Nog even en we gaan weer naar Kythira.  zwaaivlag

Ben benieuwd hoe wat we dit keer aantreffen? Zou Agia Pelagia en Potamos erg zijn veranderd of blijft de tijd op Kythira toch een beetje stil staan. Voelt toch een beetje of we naar ons tweede huis gaan! zonnetje

ga er in ieder geval lekker van genieten!


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Martino - 19 September 2018

Nooit, nooit meer Panayotis rent car Kythira. Wat een verschrikkelijke man. Voor het eerst bij hem een auto gehuurd in februari en met de bevestigingsmail naar de balie op het vliegveld gegaan na aankomst. Bleek dat er in het geheel geen auto voor ons was gereserveerd!  woedend  De medewerkster belde Panayotis en die was een half uur later op het vliegveld. En nee, hij had geen auto voor ons en voorlopig ook niet! Sterker nog, hij liep schreeuwend over het vliegveld geen en weer. Wat hij allemaal riep weet ik niet maar normaal is anders. Leek wel een Griekse soap. Schreeuwde ook in het Grieks naar ons en noemde mijn vrouw op een gegeven moment ook nog een leugenaar. Moet je net tegen mijn vrouw zeggen!  Het schuim stond zowat op zijn lippen. Wat een verschrikkelijke man. Wij stonden perplex en door zijn gedrag zou je zo'n man bijna aanvliegen. Hij deed ook  niet bepaald zijn best om een oplossing te bieden. Op een gegeven moment pakte wij onze spullen en liepen wij de aankomsthal uit naar een taxi. Leuke aankomst! Kwam Panayotis ons achterna en kon hij voor een week een auto geven ipv 3 weken. Betrof een "wrak" van de week. Zou in Nederland nooit op de weg mogen. Dus voor ons Panayotis rent car Kythira  Gelekaart Angry ! nooit meer!


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - metaxa - 19 September 2018

Ik vindt het niet netjes om  iemand aan te vallen die zich niet kan verdedigen ,
wij hebben deze ervaring absuliet niet met Panayotis


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Vito - 19 September 2018

Aanvallen ?? Dit is de ervaring van Martino, zoals zoveel mensen hun positieve ervaring opschrijven, doet Martino dit met zijn negatieve. Lijkt me niet meer dan logisch nadat hij eerst gevraagd heeft waar hij moest huren en dit blijkbaar bij hem (en ook bij JanenEls) verkeerd uitpakte.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - metaxa - 19 September 2018

Pyrgos-House
Ross holliday,s
Xenonas fos ke Choros
dit zijn drie Nederlandse bedrijven die aktief zijn op Kythira,
en alle drie doen ze al jaren zaken met Panayotis


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - jacq1970 - 20 September 2018

(19 September 2018, 22:07)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Pyrgos-House
Ross holliday,s
Xenonas fos ke Choros
dit zijn drie Nederlandse bedrijven die aktief zijn op Kythira,
en alle drie doen ze al jaren zaken met Panayotis

dat kan makkelijk maar dat wil nog niet zeggen dat er geen nare ervaringen zijn met deze man.
Wat Martino beschrijft zou ik ook zeker niet kunnen waarderen en dan zou ik ook een hele slechte recensie schrijven en niet alleen hier.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - metaxa - 20 September 2018

(20 September 2018, 11:16)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 September 2018, 22:07)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Pyrgos-House
Ross holliday,s
Xenonas fos ke Choros
dit zijn drie Nederlandse bedrijven die aktief zijn op Kythira,
en alle drie doen ze al jaren zaken met Panayotis

dat kan makkelijk maar dat wil nog niet zeggen dat er geen nare ervaringen zijn met deze man.
Wat Martino beschrijft zou ik ook zeker niet kunnen waarderen en dan zou ik ook een hele slechte recensie schrijven en niet alleen hier.

Ook op tripadviser alleen maar goede beoordelingen ,wij hebben hem leren kennen als een
man die er alles aan doet om zijn klanten het naar hun zin te maken,en een zeer goede service 
bij hem op de eerste plaats komt


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - jacq1970 - 20 September 2018

Nou weet ik van tripadvisor dat die niet zo heel onbevooroordeeld is, die doet ook hier en daar aan het weghalen van slechte recensies als het hun uitkomt.

Maar zo heeft iedereen zijn ervaringen , wat jij hebt gezien en meegemaakt zijn niet de ervaringen van een ander.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Cornelius - 20 September 2018

(20 September 2018, 11:42)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou weet ik van tripadvisor dat die niet zo heel onbevooroordeeld is, die doet ook hier en daar aan het weghalen van slechte recensies als het hun uitkomt.

Maar zo heeft iedereen zijn ervaringen , wat jij hebt gezien en meegemaakt zijn niet de ervaringen van een ander.

Klopt Jack TripAdvisor stelt erg weinig voor en controleert niets ik ken hier in de regio diverse Griekse ondernemers die een goede beoordeling kopen ik bedoel ermee te zeggen zonder ervaring een recencie schrijven met als beloning een lekkere pot bier of raki nee daar kan je totaal geen peil op trekken.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - metaxa - 20 September 2018

Wij  hadden een jeep besteld met open dak via ross,de dag na dat we geland waren ,
op precies de afgesproken tijd stond Panayotis voor ons huisje in Platio Ammos ,met
een splinternieuwe suzuki vitara,heeft hij precies uitgelegd hoe we het dak eraf of er op
moesten bevestigen,dus ja meer kun je toch niet verlangen ,nu moet ik er wel bij
zeggen dat wij in al die jaren nog nooit problemen hebben gehad met auto verhuurders.
trouwens ook niet met verhuurders van vakantie verblijven


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Vito - 20 September 2018

TA neem ik ook met een flinke korrel zout nadat ik bedreigd werd door de organisatie waar ik een slechte review over had gegeven en die TA toen heeft weggehaald. Ik vind het nu niet raar meer dat sommige organisaties/acco's ed alleen maar goede reviews hebben.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Cornelius - 20 September 2018

(20 September 2018, 15:30)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




TA neem ik ook met een flinke korrel zout nadat ik bedreigd werd door de organisatie waar ik een slechte review over had gegeven en die TA toen heeft weggehaald. Ik vind het nu niet raar meer dat sommige organisaties/acco's ed alleen maar goede reviews hebben.

Klopt helemaal Vito ik neem TA met een kilo zout onlangs een verhaal gelezen van een Nederlander die het voor elkaar kreeg om binnen no time een restaurant van hem op nummer 1 te krijgen terwijl het restaurant niet eens bestond. Ze bestaan van advertentie inkomsten betaal wat geld en ze doen alles voor je.
Een totaal onbetrouwbare informatiebron waar jammerlijk vele in geloven.
Maar zo worden zeer veel mensen op het verkeerde spoor gezet via het internet geholpen door mensen die blindelings uitgaan dat alles wat dit soort sites publiceren waar is.
De beste manier om de juiste informatie te vergaren is te putten uit je eigen ervaring en niet op wat andere aangeven dat je moet geloven en niet te geloven dat als je niet aansluit aan hun visie je dan ook de waarheid niet vertelt. 
Ik woon hier nu alles bij elkaar 14 jaar op Kreta ik zou willen dat ik de gave had om een boek te schrijven hierover zou nu gelijk beginnen.


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - Japio - 20 September 2018

Ehhh even voor de duidelijkheid Ross holidays doet zakenmet Drakakis en niet met panayotis


RE: Kythira / Marios / Anatoli in Agia Pelagia - metaxa - 21 September 2018

(20 September 2018, 20:48)Japio schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ehhh even voor de duidelijkheid Ross holidays doet zakenmet Drakakis en niet met panayotis

In 2006 hebben wij toch een auto gehuurd bij Panayotis ,volgens mij via Frank , onze host
die toen nog voor Ross werkte ,maar het is natuurlijk wel al een tijdje geleden ,misschien
 vergis ik me wel , en hebben we rechstreeks bij Panayotis gehuurd