Oríste! - jóuw Griekenland forum
Viskoekjes in tomatensaus - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Το Στέκι - het ledenhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=135)
+---- Forum: De Griekse keuken thuis (JohanV's blog) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=137)
+---- Discussie: Viskoekjes in tomatensaus (/showthread.php?tid=6344)



Viskoekjes in tomatensaus - JohanV - 07 January 2018

Dit gerechtje hebben we vrijdagavond lekker gegeten, met een olijvenbrood en een glas ouzo erbij! Tongue Het is eigenlijk ook een mezze, maar die gerechtjes eten we vaak als volledige maaltijd aan het eind van de werkweek, onze manier om het weekend te verwelkomen!
Het is even wat snijwerk, dat wel. Wink
De bedoeling is om per 500 gr 8 viskoekjes te krijgen, alleen had ik wat grotere, omdat ik ze in een burgerpers gevormd had! Uiteindelijk had ik er zes, maar ja, ik had ook trek! Big Grin  Dit keer heb ik koolvisfilet uit de diepvries gebruikt, handig in blokken van 100 gr elk, ook met snijden wat makkelijker.





De kroketjes in de koekenpan, nou ja, eerder visburgers:

[Afbeelding: 2qnwpqa.jpg]

De eerste drie alvast in de tomatensaus:

[Afbeelding: bgr96t.jpg]

En toen ze allemaal klaar waren deze dames erbij en het weekend kan beginnen! :

[Afbeelding: 1z4vn87.jpg]
[url=http://nl.tinypic.com/view.php?pic=1z4vn87&s=9][/url]


RE: Viskoekjes in tomatensaus - Wim M - 07 January 2018

Dat ziet er goed uit. Ga het dinsdag maken en doe verslag. Nu al trek in... de Ouzo al geprobeerd.


RE: Viskoekjes in tomatensaus - JohanV - 07 January 2018

(07 January 2018, 19:17)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat ziet er goed uit. Ga het dinsdag maken en doe verslag. Nu al trek in... de Ouzo al geprobeerd.

Big Grin Big Grin

Overigens nog een tip: We hadden er nog twee over, die heb ik met wat saus in de koelkast bewaard en zaterdag opgewarmd in de magnetron en als een soort hamburger op een broodje gegeten. Blush  Wat schetst mijn verbazing: Eigenlijk vond ik ze nog lekkerder dan de dag er voor, de smaak was ook veel zachter geworden. Dus een dag van tevoren maken en bewaren in de saus is misschien een aanrader!


RE: Viskoekjes in tomatensaus - Corry - 07 January 2018

Jammie, lijkt me heerlijk Johan! Ik heb ooit een keer viskoekjes gemaakt, Thaise, maar nog nooit een Grieks recept gevolgd. Als ik dit zo lees moet ik dat gauw eens doen. Foto's zien er ook al lekker uit!


RE: Viskoekjes in tomatensaus - Wilma - 08 January 2018

Dat ziet er lekker uit Johan!!
Dit wil ik ook  een keer gaan maken!  
Witvis vind ik meestal een beetje flauw om te eten, maar op deze manier is het een lekkere hartige hap geworden Wink Ik ben benieuwd

btw, hoe kan ik jouw recepten het beste afdrukken?   Het recept kopieren lukt niet....


RE: Viskoekjes in tomatensaus - JohanV - 08 January 2018

(08 January 2018, 00:33)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat ziet er lekker uit Johan!!
Dit wil ik ook  een keer gaan maken!  
Witvis vind ik meestal een beetje flauw om te eten, maar op deze manier is het een lekkere hartige hap geworden Wink Ik ben benieuwd

btw, hoe kan ik jouw recepten het beste afdrukken?   Het recept kopieren lukt niet....

Wilma, als je rechts klikt op de afbeelding kan je hem kopieren, afbeelding opslaan als, afbeelding afdrukken. Als je bij rechts klikken deze opties niet krijgt zit er denk ik iets niet goed in je instellingen? Ook kan je bv het knipprogramma van Microsoft (of een ander) gebruiken en hem dan opslaan. Succes!


RE: Viskoekjes in tomatensaus - Goedas - 08 January 2018

Ziet er heerlijk uit. Ga het zeker maken, net als bijna alle andere recepten.
Ik kopieer het en plak het in word. Dan afdrukken.


RE: Viskoekjes in tomatensaus - ostria - 09 January 2018

Lijkt weer een heerlijk recept, ga ik natuurlijk uitproberen Smile  en weer een aanvulling voor de mezze tafel.... super!!


RE: Viskoekjes in tomatensaus - wwopkos - 09 January 2018

Wij maken wel eens viskoekjes van tonijn uit blik.


RE: Viskoekjes in tomatensaus - Wim M - 09 January 2018

Gemaakt! Erg lekker met een wit wijntje er bij. Het hele spul in een keukenmachine gedaan en draaien maar. De vis waren kabeljauwhaasjes.
De burgers gemaakt in kookringen. Heb er nog een paar, die braad ik aan in de boter, met olijfolie blijft het wel eens plakken aan de pan.
Wel verse peterselie nemen anders maar 1/4 van de hoeveelheid.


RE: Viskoekjes in tomatensaus - JohanV - 09 January 2018

(09 January 2018, 19:34)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gemaakt! Erg lekker met een wit wijntje er bij. Het hele spul in een keukenmachine gedaan en draaien maar. De vis waren kabeljauwhaasjes.
De burgers gemaakt in kookringen. Heb er nog een paar, die braad ik aan in de boter, met olijfolie blijft het wel eens plakken aan de pan.
Wel verse peterselie nemen anders maar 1/4 van de hoeveelheid.

Top Wim!   up Mochten ze blijven plakken, zijn ze misschien nog iets te vochtig. Voor het bakken even laten opstijven in de koelkast wil wel helpen. Als je geen verse peterselie hebt, kan je die beter volledig achterwege laten. Heb wel eens gedroogde petselie in een korte bereiding gebruikt, maar was geen succes. In een saus die langer moet pruttelen kan je goed de gedroogde variant gebruiken.


RE: Viskoekjes in tomatensaus - Wim M - 09 January 2018

Denk, dat ik de volgende keer ook oregano neem in plaats van peterselie. Erg leuk recept. Shy