Oríste! - jóuw Griekenland forum
Wie kan me meer vertellen over Sivota - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Wie kan me meer vertellen over Sivota (/showthread.php?tid=6394)



Wie kan me meer vertellen over Sivota - Els Cuijpers - 15 February 2018

Hallo Griekofielen.....

Wij willen in mei naar Sivota op Espiros.
Wie heeft er nog leuke tips kwa uitstapjes ...o.a .wandelingen
Alle tips zijn welkom...

Alvast bedankt en voor iedereen die al geboekt heeft veel voorpret...

Groeten Els  vlaggetje.gif


RE: Wie kan me meer vertellen over Sivota - jacq1970 - 15 February 2018

Als je naar het park in Perdika rijdt dan ( natuur/recreatie park) dan zijn daar wat wandelingen uitgezet.
Op ongeveer een uurtje rijden liggen de zagoria en de Vikos kloof die zijn zeker een bezoek waard, je kan er ook wandelen , tevens is daar ook de acheron rivier in de kloof met dezelfde naam en die is ook zeker ene bezoek waard, je kan vast in de buurt waar je zit wandelboekjes of wandelingen vinden in je accommodatie?
Dagje met de boot naar Corfu en paxos vanuit igonounitsa of naar kefalonia.
Via wikiloc kan je kijken of er wandelingen zijn op je bestemming... in wikiloc zie je wandelingen die mensen al gelopen hebben en die kan je dan ook lopen, vind het zelf een heel fijne app omdat je snel ziet of je goed gaat of juist verkeerd.
en een dagje parga ook altijd leuk, en ga vooral gewoon het achterland in , het is er zo mooi!


RE: Wie kan me meer vertellen over Sivota - Els Cuijpers - 16 February 2018

(15 February 2018, 23:31)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je naar het park in Perdika rijdt dan ( natuur/recreatie park) dan zijn daar wat wandelingen uitgezet.
Op ongeveer een uurtje rijden liggen de zagoria en de Vikos kloof die zijn zeker een bezoek waard, je kan er ook wandelen , tevens is daar ook de acheron rivier in de kloof met dezelfde naam en die is ook zeker ene bezoek waard, je kan vast in de buurt waar je zit wandelboekjes of wandelingen vinden in je accommodatie?
Dagje met de boot naar Corfu en paxos vanuit igonounitsa of  naar kefalonia.
Via wikiloc kan je kijken of er wandelingen zijn op je bestemming... in wikiloc zie je wandelingen die mensen al gelopen hebben en die kan je dan ook lopen, vind het zelf een heel fijne app omdat je snel ziet of je goed gaat of juist verkeerd.
en een dagje parga ook altijd leuk, en ga vooral gewoon het achterland in , het is er zo mooi!

Dankjewel voor de info Jacq hier gaan we zeker wat mee doen.......


RE: Wie kan me meer vertellen over Sivota - Kareltje - 16 February 2018

Heb je vervoer aldaar? Dan is bezoek aan Glyki ( Styx- of Acheronrivier) een aanrader. Bezoek met de auto ook eens Lefkas ( 2 uur rijden ) en op zo'n 2,5 uur rijden zijn de Meteorakloosters eigenlijk een must.
Dag strand? LOUTSA !
Motorbootje huren is ook een heel leuke belevenis, want dan kun je dicht in de buurt van Sivota op leuke rustige plekjes komen.


RE: Wie kan me meer vertellen over Sivota - Jan Platanias - 16 February 2018

(16 February 2018, 16:52)Kareltje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je vervoer aldaar? Dan is bezoek aan Glyki ( Styx- of Acheronrivier) een aanrader. Bezoek met de auto ook eens Lefkas ( 2 uur rijden ) en op zo'n 2,5 uur rijden zijn de Meteorakloosters eigenlijk een must.
Dag strand? LOUTSA !
Motorbootje huren is ook een heel leuke belevenis, want dan kun je dicht in de buurt van Sivota op leuke rustige plekjes  komen.

Wat grappig. Allemaal dingen die ik gedaan heb, plus bezoek Ioanina en Vikos. Maar eerlijk gezegd uit pure verveling. Wij vonden Sivota helemaal niets. Maar eerlijk is eerlijk. In augustus, stampvol Italiaanse groepen en zo'n 12 jaar geleden.  Dus geen rustige stranden, want de Italianen hadden dat van dat bootje huren ook door. :). Ook toeren in de buurt van Igoumenitsa en op zoek naar Albanië herinner ik mij ook nog. Uiteindelijk een leuke vakantie gehad. Maar laat je er niet van weerhouden om op avontuur te gaan. En in mei...wie weet.


RE: Wie kan me meer vertellen over Sivota - jacq1970 - 17 February 2018

(16 February 2018, 17:37)Jan Platanias schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 February 2018, 16:52)Kareltje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je vervoer aldaar? Dan is bezoek aan Glyki ( Styx- of Acheronrivier) een aanrader. Bezoek met de auto ook eens Lefkas ( 2 uur rijden ) en op zo'n 2,5 uur rijden zijn de Meteorakloosters eigenlijk een must.
Dag strand? LOUTSA !
Motorbootje huren is ook een heel leuke belevenis, want dan kun je dicht in de buurt van Sivota op leuke rustige plekjes  komen.

Wat grappig. Allemaal dingen die ik gedaan heb, plus bezoek Ioanina en Vikos. Maar eerlijk gezegd uit pure verveling. Wij vonden Sivota helemaal niets. Maar eerlijk is eerlijk. In augustus, stampvol Italiaanse groepen en zo'n 12 jaar geleden.  Dus geen rustige stranden, want de Italianen hadden dat van dat bootje huren ook door. :). Ook toeren in de buurt van Igoumenitsa en op zoek naar Albanië herinner ik mij ook nog. Uiteindelijk een leuke vakantie gehad. Maar laat je er niet van weerhouden om op avontuur te gaan. En in mei...wie weet.

augustus vind je overal Italianen, op Corfu werd je er ook mee overspoeld maar ook wel logisch ze zitten er met de boot zo... in mei hebben ze geen vakantie dus zal je er veel minder tegenkomen.. mei is een mooie periode om naar Griekenland tegaan, augustus stuk minder  Big Grin


RE: Wie kan me meer vertellen over Sivota - Wim M - 17 February 2018

Wij vonden de dagexcursie naar Butrint (Romeinse stad) in Albanië vanuit Parga erg de moeite waard.
Prachtige tocht, kortom, leuke en leerzame dag.


RE: Wie kan me meer vertellen over Sivota - Petross - 02 March 2018

Hallo Els wij zijn ook een keertje in Epirus geweest in het plaatje Parga. We zijn van daar uit naar Zagoria geweest naar die mooie boog bruggen, en naar de Vikos kloof  Ook zijn we na Meteora geweest is wel een beste rit maar de moeite waard. Van uit Parga ook naar Argenon rivier geweest, er mooi daar. En ook een tripje naar Lefkas gemaakt maar daar hadden we wel 14 dagen de tijd voor. Groetjes Erna en Peter