Wandelen met Ross
#1
Winterwandelingen met ross  holidays

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ik zag het inderdaad in de nieuwsbrief van Ross.
In met name trekking/wandelen in Zagoria en Pilion ga ik mee eens verdiepen Wink
Dat trekking-systeem (waarbij je bagage telkens wordt vervoerd) spreekt me in eerste instantie wel aan; zijn er leden die er ervaring mee hebben?
Quote
#3
Ik heb t op die manier nog nooit een hele vakantie gedaan. Maar ik ken t verschil wel om met of zonder je bagage te lopen.

Wij hebben in Spanje stukken van de Camino gelopen. Omdat we op een namiddag een plek tegen kwamen waar ik zo snugger was om t laken eens even op te tillen om een goed aantal bedbugs te ontdekken, besloten we om de dames achter de balie met onze foto's te confronteren en om een hotel te bellen waar we de volgende dag sowieso zouden slapen en eten. Vervolgens met een taxi erheen en de volgende ochtend weer terug naar t bugshotel om van daar weer verder te lopen. Omdat we die nacht in t zelfde hotel zouden slapen liet ik mijn rugzak achter. (9 kg). Nee, geen bedbugs bij onze vrienden!
Ik nam alleen een rugzakje met wat te drinken en twee bocadillo's + fruit mee.
Het lijkt dan of je vliegt! Omdat we al langer met die rugzak liepen voelde het echt alsof je over het pad heen zoefde. Dat is echt heel bizar.
Lopen zonder zware rugzak is echt top als je het zo direct naast elkaar ervaart. 
Ik ontmoette wel mensen die op die manier hele stukken Camino gedaan hebben. Die zijn er zeer over te spreken. Er zitten daar bedrijfjes die zelfs alleen je bagage vervoeren. Verder doe je alles zelf.
Spanjaarden doen dat op hun manier. Met een groep familie e/of vrienden lopen en dan een iemand de bagage laten vervoeren. We hebben wel eens zo'n familie ontmoet. 

Ik denk dat ik t op een volgende tocht ook zou doen. Je loopt echt veel gemakkelijker en je belast je gewrichten niet zo. 
En lange tochten wandelen is 100% top en altijd de blaren waard! Wel een goeie opvouwbare hoed bij je houden! Anders is t niks. Een verbrande nek of hoofd kan t echt verpesten. Je moet immer de volgende dag weer door.
Ik vind dit veel leuker dan rondjes wandelen. Tochten maken is altijd een avontuur en is geschiedenis schrijven voor je oude dag. Zo leuk om op terug te kijken.

Veel plezier als je het gaat doen. Ben benieuwd....wie weet als we eenmaal in Gr wonen dat we dat dan ook weer gaan doen. Dit jaar doen we even niks. Eerst t huis verkopen nu.
Quote
#4
O ja. Wij liepen ook in de winter. Gaaf hoor.
Quote
#5
(07 December 2016, 09:35)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zag het inderdaad in de nieuwsbrief van Ross.
In met name trekking/wandelen in Zagoria en Pilion ga ik mee eens verdiepen Wink
Dat trekking-systeem (waarbij je bagage telkens wordt vervoerd) spreekt me in eerste instantie wel aan; zijn er leden die er ervaring mee hebben?

ja was heel erg fijn om te doen, ik spreek dan vanuit mijn ervaring met Ross.
Heb gewone dag wandelingen gedaan maar ook de trekkings, het is reuze handig en meer dan prima geregeld, eer jij in je accommodatie aankomt dan staan je spulletjes al lekker op je kamer, ben nog nooit iets kwijt geweest of op tassen/koffers moeten wachten, het is bij Ross prima geregeld.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)