verlaten mijn op Milos
#1
[Afbeelding: 53qoib.jpg]

[Afbeelding: 15qp2dj.jpg]
Quote
#2
Smile 
Wink Wat leuk, iemand van het forum op Milos! Hoe is het daar?
Ik ga over twee weken ook naar Milos. Lees weinig ervaringen van mensen, omdat het niet echt een heel bekend eiland is. Ben echt heel benieuwd wat ik 'aantref' als ik over twee weken daar aankom met de ferry.
Quote
#3
Milos is een gezellig eilandje. Niet toeristisch. Vele mooie zandstranden. Zit in mijn top 3 van griekse eilanden.
Quote
#4
(17 June 2017, 14:42)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wink Wat leuk, iemand van het forum op Milos! Hoe is het daar?
Ik ga over twee weken ook naar Milos. Lees weinig ervaringen van mensen, omdat het niet echt een heel bekend eiland is. Ben echt heel benieuwd wat ik 'aantref' als ik over twee weken daar aankom met de ferry.

Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen op Milos.

Veel mooie zaken op Milos: Klima, Sarakiniko, Papafragos, the Catacombs, Plaka, de verlaten zwavelmijn die Johan aangaf, ... Een dagtrip met de ferry vanuit Pollonia naar het nabijgelegen Kimolos is ook absoluut aan te raden. En de zonsondergang als je in Plaka bent is net zo mooi als in Santorini. Maar met veel minder volk dat in de weg loopt Big Grin

En als je van het sportieve type bent, probeer eens een dagje zeekayak bij Seakayak Milos (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




). Niet echt goedkoop maar absoluut de moeite waard.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Ik zal zeker verslag uitbrengen. Zeekayakken, boottocht naar Kimolos, fiets huren, wandelen, dorpjes
en natuurlijk de 'beroemde' strandjes bezoeken, het staat allemaal op mijn programma! In 8 dagen kan ik vast een heleboel doen en zien. Ik wil ook een boottocht maken naar Sifnos of Serifos maken.
Quote
#6
(27 June 2017, 21:22)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil ook een boottocht maken naar Sifnos of Serifos maken.

Een dagtrip naar Sifnos is best mogelijk, Serifos normaliter ook maar je zal er minder tijd hebben gezien het toch al snel 4,5 tot 5 uren is om heen en weer te varen met de ferry van Milos naar Serifos met een 'gewone' ferry. Met een 'highspeed' is het (natuurlijk) sneller. Maar... hou er wel rekening mee dat de prijs voor een ticket voor een 'snelle' boot ongeveer het dubbele kan zijn vergeleken met een ticket voor een 'gewone' ferry.

Ter info hierbij de vaarschema's voor juli:

Milos (Adamas) - Sifnos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&SchMonth=7&SchYear=2017&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGRSKY42MILADA,11875,8&Destination=EGRSKY44SIFKMR,11934,8

Sifnos - Milos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&SchMonth=7&SchYear=2017&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGRSKY44SIFKMR,11934,8&Destination=EGRSKY42MILADA,11875,8

Milos (Adamas) - Serifos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&SchMonth=7&SchYear=2017&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGRSKY42MILADA,11875,8&Destination=EGRSKY43SERLIV,11910,8

Serifos - Milos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&SchMonth=7&SchYear=2017&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGRSKY43SERLIV,11910,8&Destination=EGRSKY42MILADA,11875,8

En om het volledig te maken hierbij het schema van de lokale ferry van Milos (Appollonia) naar Kimolos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een ticket (enkele reis) is 2,10€. Voor een wagen is het 8,70€.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Dank je Patrick! Altijd nuttige informatie. Die ferryroutes en -tijden had ik ook gevonden.
Quote
#8
ik ga dit jaar voor de vierde keer naar Milos en ben er nog steeds niet op uitgekeken( ik ga dit jaar via Santorini, iOS ,Folegandros en Sifnos naar toe).Het eiland is zodanig verschillend van landschap dat ik elke keer weer dingen tegen kom die ik de vorige keren niet heb gezien en de bevolking is zo gastvrij en aardig naar de bezoekers toe dat je bijna thuis bent als je er weer bent. culinair gezien staat het op hoog niveau en ook voor goede wijn kan je er terecht , het vulkanische landschap is fantastisch.
Quote
#9
(27 June 2017, 20:31)Dirk schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Milos is een gezellig eilandje. Niet toeristisch. Vele mooie zandstranden. Zit in mijn top 3 van griekse eilanden.

Inderdaad, hier ook voor ons. Na Kreta en Naxos een eiland om te koesteren.
Quote
#10
We zouden graag volgend jaar Milos en Sifnos bezoeken (hebben 3 weken waarschijnlijk). Als we gaan, gaan we half mei. Is er dan nog wel een beetje groen/bloemen???? Of kun je het eiland vergelijken met Karpathos qua natuur in die periode mei/juni??
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)