Betalen voor strand?
#1
Hoteliers in Chania hebben bij de lokale autoriteiten een voorstel ingediend om toegang tot bekende stranden zoals bijvoorbeeld Balos en Elafonisi betalend te maken. Zij halen o.a. aan dat het voor het milieu gunstig zou zijn als men door de toegang betalend te maken het aantal gebruikers zou verminderen.

In het voorstel wordt gewag gemaakt van een toegangsprijs 10 Euro maar ook van het verbieden van caravans en vrij kamperen.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Doelstelling te algemeen en slecht gekozen.
Het ultieme voorbeeld van een "shot in eigen voet".

Alleen als door onderzoek onomstotelijk is vastgesteld dat het milieu schade ondervindt door de toerist kan zoiets worden overwogen. Wellicht dat andere (nog niet bekende) motivaties hier aan ten grondslag liggen.

Dit kan ongewild flinke consequenties hebben voor deze gebieden, die juist de ultieme trekpleisters zijn voor deze regio. Ik wens de heren veel wijsheid toe.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#3
(25 July 2017, 17:50)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoteliers in Chania hebben bij de lokale autoriteiten een voorstel ingediend om toegang tot bekende stranden zoals bijvoorbeeld Balos en Elafonisi betalend te maken. Zij halen o.a. aan dat het voor het milieu gunstig zou zijn als men door de toegang betalend te maken het aantal gebruikers zou verminderen.

In het voorstel wordt gewag gemaakt van een toegangsprijs 10 Euro maar ook van het verbieden van caravans en vrij kamperen.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Misschien moeten ze dan eerst al eens beginnen om terug drankjes te verkopen op Balos...zware teleurstelling onlangs.  Nergens meer iets om te drinken, geen toilet...
Quote
#4
Betalen voor een stuk strand vergeet dat maar, in de grondwet staat dat alle stranden en de kuststrook openbaar zijn, op een paar stukken van de staat wat militair is en BNers zoals onze "Alex en Maxima" en andere BBers die een huis in Griekenland hebben, ook de bedden verhuurders moeten een strook van 5 meter van de bedden tot aan de zee vrijlaten voor iemand die gewoon met een handdoekje komt liggen, in de praktijk werkt dat niet altijd als het strand door de hoge golven te smal wordt.
Een voorbeeld, in Plaka was eens een "onbekende" rus die dacht ik heb een mooi huis aan het strand dat zal ik wel eens met prikkeldraad afzetten tot aan de zee zodat niemand meer langs de kust kon wandelen, ze waren de palen nog in de grond aan het slaan toen een van de locals met een shovel alles opruimde, daarna hadden ze geen last meer van hem.
Ze mogen voor mij best wel op Balos, Chrissi eiland en ander mooi plaatsen een gelegaliseerde kantina neer zetten, maar als zo vaak gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet en zie je weer wildgroei met allerlei bouwsels.


 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Enkele jaren geleden is er bij Plaka Beach op  Naxos een nieuw Luxe hotel
bijgekomen ,met een groot zwembad en een bar en ligstoelen ,circa 50 meter
verder op het strand plaatste hij ook wat ligstoelen en parasols,daar kwamen
ook twee bordjes bij te staan met de tekst ;
PRIVESTRAND ALLEEN VOOR GASTEN VAN ONS HOTEL
helaas voor de nieuwe eigenaar iedere morgen waren die bordjes verdwenen Big Grin
Quote
#6
Ha ha ja die is mooi. Betalen voor het strand. Vind het al te gek om soms voor je flessen drinkwater te betalen.
Kan me nog voorstellen, dat je een stukje strand pacht en de bedjes verhuurt.
Wat is een volgende stap? Een Lux-meter om je armen om de opgevangen zonnestralen af te rekenen?
Ga zo door zou ik zeggen.
Quote
#7
Het "ontmoedigen" van de toerist die de stranden willen bezoeken.
En dit dan vanuit een industrie die enkel en alleen geheel leeft van de toeristenindustrie. Juist die klant ontmoedig je om de mooiste plaatsen van het eiland te bezoeken. Dit getuigd van een ongelooflijke domheid en kortzichtigheid.

De angel zit overigens in deze zin "and can be a reference point for the tourist development of all Crete". Dit zet de deur open om voor ieder strand die het de heren behoefd extra te gaan belasten. Wellicht is de actie toch meer ingezet is om een extra bron van inkomsten te generen dan de "strandbeleving" van de bezoekers.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#8
Tja, toch gebeurt het ook in andere landen dat je geld moet neertellen voor een strandbezoekje, bijvoorbeeld in het Duitse plaatsje Hooksiel.
Quote
#9
(28 July 2017, 11:29)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tja, toch gebeurt het ook in andere landen dat je geld moet neertellen voor een strandbezoekje, bijvoorbeeld in het Duitse plaatsje Hooksiel.

Ik weet nog uit mijn jeugd, jaren 60/70, dat we op het Badstrand in Vlissingen ook moesten betalen. Ze zeggen toch wel eens: Als je maar lang genoeg wacht komt alles weer terug? Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Betalen voor je pakje va buiten de eu Ernst 3 1.597 17 February 2020, 11:28
Laatste bericht: Ernst
  Grieks eten zonder te betalen Ger 14 9.723 29 June 2012, 21:57
Laatste bericht: vlagreco
  Medicijnen zelf betalen Wick 1 2.239 30 May 2012, 12:30
Laatste bericht: Geni
  Betalen met Maestro bij Lidl papajani 19 15.986 23 May 2012, 20:49
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)