Brussels airlines
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Het wordt stilaan tijd zeker?! Wat je vanuit Schiphol al meer dan 10j kan gaan we hier eindelijk ook eens van start. Mij zou het ook niet verbazen dat de prijzen de pan gaan uit swingen. Samenwerking tussen Tui & Brussels Airlines?...het zullen geen low-cost tickets worden...
Quote
#3
(20 February 2018, 15:01)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het wordt stilaan tijd zeker?! Wat je vanuit Schiphol al meer dan 10j kan gaan we hier eindelijk ook eens van start. Mij zou het ook niet verbazen dat de prijzen de pan gaan uit swingen. Samenwerking tussen Tui & Brussels Airlines?...het zullen geen low-cost tickets worden...

Het is al tientallen jaren zo dat het aanbod naar diverse Griekse bestemmingen een pak hoger ligt in Nederland.

In Mei valt de prijs nog mee: 140 Euro enkel (bagage inbegrepen) maar vanaf Juli is het al 225 en 250 Euro voor een enkel ticket. Voor een familie met bijvoorbeeld 2 kinderen komt dat al op circa 1400 Euro heen en terug. En voor gezinnen met kinderen zijn de uren van de terugvlucht m.i. ook niet bepaald kindvriendelijk met aankomst in Brussel rond half 12 's avonds. Op openbaar vervoer moet je dan ook al niet meer rekenen, dus moet je ook al weer iemand lastig vallen om je te komen ophalen.

Opvallend dat er geen enkele Griekse maatschappij meer is die binnenlandse vluchten aanbiedt naar Kalamata. Vorig jaar was er nog Olympic die op Kalamata vloog tussen April en begin oktober. Maar met de snelweg die er nu is naar Kalamata verkiezen dan ook veel Grieken gewoon de wagen. Net als toeristen die een huurwagen nemen. En er is natuurlijk ook nog de bus waarmee je in 3-3,5 uur van Athene in Kalamata bent.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Een beetje concurrentie kan geen kwaad,retourtje  brussel - Santorini begin
Juni bij Brussels air meer dan de helft goedkoper dan bij Jetair
Quote
#5
Eergisteren nog eens geboekt met onze "nationale trots"  Dodgy halfweg Juni Brussel > Heraklion directe vlucht 2pers. Bagage voor 1 pers. H & T voor net geen € 380... Big Grin
Quote
#6
Voor wie van plan is om met Brussels Airlines - TUI Fly en Transavia naar/van Athene te vliegen. Sedert kort zijn zij op de luchthaven van Athene verwezen naar de satelliet terminal voor "lowcost" maatschappijen. Dit houdt ook in dat er nu een 15-20 minuten durende wandeling is door een tunnel van het luchthavengebouw naar de satellietterminal.

De mededeling van AIA (Athens International Airport): "Kindly be informed that, as of Thursday, May 24th , 2018, the Satellite Terminal Building is in operation at Athens International Airport. The following airlines currently operate through this facility: Aer Lingus - Brussels Airlines - Easyjet - Easyjet Switzerland -Eurowings Norwegian - Norwegian Air International - Ryanair - Ryanair Sun -Small Planet Airlines - Transavia - Transavia France - TUI Fly - Vueling Air Transat - Scoot."
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Jaren geleden moest je al met Jetair fly wat nu Tui is kilometers lopen om bij de bagage banden te komen, eerst een lange weg tot aan de trappen, dan weer onder de departures door en dan weer trap op en weer lopen, je had het gevoel dat je bijna in centrum Brussel was, is dat nu nog zo?
Ik ben geen Corendon fan, maar sinds ze in het seizoen 2  keer per week rechtstreeks en ook nog mooi op tijd op Heraklion vliegen vlieg ik met hun, omdat ik flexibel ben kan ik de vluchten uitzoeken, 15 min reistijd tot thuis en met terug vliegen geen wacht rijen.

Ik lees net dat het over Athene gaat, maar hoe is dat nu in Brussel?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(08 July 2018, 09:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jaren geleden moest je al met Jetair fly wat nu Tui is kilometers lopen om bij de bagage banden te komen, eerst een lange weg tot aan de trappen, dan weer onder de departures door en dan weer trap op en weer lopen, je had het gevoel dat je bijna in centrum Brussel was, is dat nu nog zo?
Ik ben geen Corendon fan, maar sinds ze in het seizoen 2  keer per week rechtstreeks en ook nog mooi op tijd op Heraklion vliegen vlieg ik met hun, omdat ik flexibel ben kan ik de vluchten uitzoeken, 15 min reistijd tot thuis en met terug vliegen geen wacht rijen.

Ik lees net dat het over Athene gaat, maar hoe is dat nu in Brussel?

In Brussel is dat toch iets veranderd. De afstand is wat korter geworden en je hoeft niet meer eerst die trappen naar beneden om dan door die ellenlange tunnel tot de security te gaan om dan terug naar boven te gaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Bij Brussels airlines zijn er voorzieningen voor mensen die slecht ter been
zijn,  en voor wie deze afstanden een probleem is ,moet wel 48 uur van te 
voren aangevraagd worden
Quote
#10
(08 July 2018, 11:17)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij Brussels airlines zijn er voorzieningen voor mensen die slecht ter been
zijn,  en voor wie deze afstanden een probleem is ,moet wel 48 uur van te 
voren aangevraagd worden

Dat is dus het verschil tussen België en Griekenland. In Athene kan je het gewoon aan de check in vragen. Maar in België moet alles op voorhand aangevraagd worden. En dan nog liefst elektronisch. Maar dat is om het voor de mensen makkelijker en eenvoudiger te maken. hmmm
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Maar als je dat van tevoren niet weet en het nergens vermeld staat, sta je daar, zie dan maar eens een lift te krijgen,  je verwacht  toch dat op een modern vliegveld loopbanden zijn zoals op Schiphol.
Ik kan me nog herinneren dat ik in november van de incheck balie een heel eind moest lopen naar de gate, die was helemaal ergens op het einde.
Daarom is het op Maastricht, Luik en andere kleine vliegvelden zo mooi, van de straat 20 meter naar de balie en 50 meter naar het vliegtuig.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
(08 July 2018, 14:20)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar als je dat van tevoren niet weet en het nergens vermeld staat, sta je daar, zie dan maar eens een lift te krijgen,  je verwacht  toch dat op een modern vliegveld loopbanden zijn zoals op Schiphol.
Ik kan me nog herinneren dat ik in november van de incheck balie een heel eind moest lopen naar de gate, die was helemaal ergens op het einde.
Daarom is het op Maastricht, Luik en andere kleine vliegvelden zo mooi, van de straat 20 meter naar de balie en 50 meter naar het vliegtuig.

Klopt Arthur.
Maar in de "A" terminal in Brussel zijn toch ook wel loopbanden. Gelukkig maar, want het blijft een heel eind als je naar Gate A56 of 58 moet. Het langste dat ik echter ooit gelopen heb was wel in Istanboel. Daar werden we met de bus van het vliegtuig naar het luchthavengebouw gevoerd maar mijn aansluitende vlucht vertrok dan weer van een gate aan de totaal andere kant van het gebouw. Denk dat ik 35-40 minuten nodig had om daar te raken. Om dan terug de bus te moeten nemen naar het vliegtuig. Dat stond dan nog dichtbij die waarmee ik aangekomen was. Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Buiten om Athene zijn er bij mijn weten dit jaar nog nooit  zoveel mooie bestemmingen
via Brussel naar Griekenland geweest zowel bij Tui fly be als met Brussels Airlines ,hier
in zuid Nederland maken we daar graag gebruik van
Quote
#14
Mijn vrouw is mindervalide en slecht te been. De bezorgdheid om de klanten in Zaventem (Brussel) kan niet echt positief genoemd worden.
Bij de vraag om een rolstoel zou ze moeten aanschuiven aan de voorziene balie. Gezien de massa volk, heeft ze dan maar geopteerd om op eigen kracht de terminal langzaam door te pikkelen.
Bij de douane stonden 2 veiligheidsagenten toe te kijken terwijl ze sukkelde, ... geen enkele reactie van hen. De "shortlane" werd haar niet aangeboden, dus maar strompelend aanschuiven in de file. Haar loopstok moest ze afgeven om door de scanner te strompelen.
Achteraf heb ik een mail verstuurd naar de luchthaven maar deze bleef totaal onbeantwoord!
Klantendienst is dus ver te zoeken!!!

In Athene een veel positiever verhaal. Zij werd plots spontaan aangesproken door een vriendelijke medewerkster. Deze liet onmiddellijk een aparte douanepost openen waardoor zij niet moest aanschuiven. Haar kruk diende ze niet af te geven waarbij de douane zei dat ze haar wel met de hand gingen controleren.
Op het vliegtuig werd haar onmiddellijk twee kussens aangeboden om haar been te laten rusten. De cabin crew heeft haar constant aangesproken en gevraagd of alles naar wens was.
Op ons eiland aangekomen mocht ze blijven zitten in het vliegtuig en werd ze, zonder enige reservatie, met een rolstoel van het toestel gehaald. Ikzelf diende me geen zorgen te maken en haar enkel opwachten aan de uitgang.
Een kwartiertje later kwam een vriendelijke man aangereden met mijn vrouw die haar zelfs hielp in de wagen te stappen.
Dit is dienstverlening waar ze in België nog veel van kunnen leren!
Quote
#15
Assistentie nodig op Schiphol ,dat kun je gelijk doorgeven bij het boeken van de 
tickets bij de luchtvaart maatschappij of het reisbureau ,als het later is dan 24 uur
voor de vlucht proberen ze er alles aan te doen om je te helpen,ik neem aan dat
het ook voor de andere luchthavens in nederland zo is geregeld
Quote
#16
Europese regelgivning. Gehandicapte reizigers hebben recht op assistentie bij vertrek en aankomst. Wel tevoren even melden bij de boeking. Mijn ervaring hiermee is zeer positief. Ryanair/eindhoven
Quote
#17
(11 July 2018, 19:22)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Europese regelgivning. Gehandicapte reizigers hebben recht op assistentie bij vertrek en aankomst. Wel tevoren  even melden bij de boeking. Mijn ervaring hiermee is zeer positief. Ryanair/eindhoven

Maar in hoeverre moet je gehandicapt zijn om assistentie te krijgen, als je net op het randje zit en geen medisch attest hebt of een invalide kaart wordt het een probleem of zijn ze daar coulant in.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(11 July 2018, 08:32)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn vrouw is mindervalide en slecht te been. De bezorgdheid om de klanten in Zaventem (Brussel) kan niet echt positief genoemd worden.
Bij de vraag om een rolstoel zou ze moeten aanschuiven aan de voorziene balie. Gezien de massa volk, heeft ze dan maar geopteerd om op eigen kracht de terminal langzaam door te pikkelen.
Bij de douane stonden 2 veiligheidsagenten toe te kijken terwijl ze sukkelde, ... geen enkele reactie van hen. De "shortlane" werd haar niet aangeboden, dus maar strompelend aanschuiven in de file. Haar loopstok moest ze afgeven om door de scanner te strompelen.
Achteraf heb ik een mail verstuurd naar de luchthaven maar deze bleef totaal onbeantwoord!
Klantendienst is dus ver te zoeken!!!

In Athene een veel positiever verhaal. Zij werd plots spontaan aangesproken door een vriendelijke medewerkster. Deze liet onmiddellijk een aparte douanepost openen waardoor zij niet moest aanschuiven. Haar kruk diende ze niet af te geven waarbij de douane zei dat ze haar wel met de hand gingen controleren.
Op het vliegtuig werd haar onmiddellijk twee kussens aangeboden om haar been te laten rusten. De cabin crew heeft haar constant aangesproken en gevraagd of alles naar wens was.
Op ons eiland aangekomen mocht ze blijven zitten in het vliegtuig en werd ze, zonder enige reservatie, met een rolstoel van het toestel gehaald. Ikzelf diende me geen zorgen te maken en haar enkel opwachten aan de uitgang.
Een kwartiertje later kwam een vriendelijke man aangereden met mijn vrouw die haar zelfs hielp in de wagen te stappen.
Dit is dienstverlening waar ze in België nog veel van kunnen leren!

Dat illustreert perfect het verschil in klantvriendelijkheid.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Wat betreft assistentie ook nog even een reactie. In het buitenland volgende situaties "gehad" - een greep:
Frankfurt/D, de goede vrouw die de rolstoel uit het vliegtuig zou moeten rollen zei dat ze
de rolstoel met mijn vrouw niet door de slurf kon duwen want dat ging haar "aan de rug" - mijn vrouw mocht
meelopen met de rolstoel;
Brisbane/Aus, toen we de auto voor het vertrek bij het vliegveld verlieten kwam er ongevraagd een juffrouw
aangerend "can I help you?";
A`dam - alles prima, per internet netjes aangemeld, alles op rolletjes.
Vanuit Frankfurt vliegen we niet meer, maar graag dus via Schiphol.  
Johannes
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brussels airlines Mir111 184 31.365 26 March 2024, 07:00
Laatste bericht: metaxa
  Brussels airlines vlucht 30 juli Mir111 0 872 29 May 2020, 13:11
Laatste bericht: Mir111
  Aegean Airlines doet een bod op Croatian Airlines Patrick 1 1.596 05 January 2020, 18:33
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)