Eerste rondreis Griekenland
#1
Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik willen voor het eerst een rondreis Griekenland van 3 weken gaan maken in de maand juli (misschien volgend jaar).
We hebben vooral interesse in de belangrijke historische plekken en de natuur. Zoals ik in mijn voorstel topic heb verteld ben ik een grote ezel liefhebber en wil ik dus ook 'ezel plekken' niet overslaan. Dus bijvoorbeeld waar de ezel nog veel word ingezet als werk ezel, opvancentra, soortgelijke plekken als Santorini die bekend staat om ezels, enz.
Wij zijn geen strandliggers dus plekken die slechts bekend staan om de mooie stranden slaan we gerust over.

Als eerste rondreis in Griekenland leek het ons leuk om een reis te maken over het vasteland, te beginnen en eindigen in Athene. Dus grofweg Athene - Delphi - Meteora kloosters - nationaal park vikos - Olympia - Sparta - Náfplion - Athene (nogmaals, dit is even grofweg een eerste opzetje om een idee te geven).

Maar nu is mijn eerste vraag eigenlijk, is het te doen om in de maand juli te gaan rondreizen op het vasteland? Het is dan natuurlijk erg heet wat eigenlijk ook een beetje de reden is dat we deze reis nog niet eerder hebben gedaan. Wij zitten helaas vast aan de maand juli dus een andere periode is geen optie.
Toch wil ik deze vraag stellen op het forum, om te informeren naar ervaringen. Ik hoor graag van de experts of dit daadwerkelijk af te raden is of dat het misschien toch wel gaat.
Als dit toch wel te doen is qua warmte, vinden jullie dan 3 weken voldoende om deze rondreis te gaan maken? Is het makkelijk om met de auto rond te reizen? Zijn de wegen redelijk? Enne, zijn er ezel plekken te vinden op het vasteland? Ezel souvenirs? Big Grin

Mocht iedereen dit toch echt afraden zitten we als tweede optie te denken aan een rondreis Kreta (en anders doen we Kreta als tweede rondreis in een ander jaar), wellicht wat aangenamer qua weer, al zou het erg jammer zijn als we het vasteland moeten overslaan vanwege de hitte.

Wat voor mij nog bovenaan de wensenlijst staat is Santorini. Zouden jullie dit combineren met de 3 weekse rondreis vasteland of plannen we de reis dan te vol in een te korte tijd? Of meepakken met ooit een reisje eiland hoppen? (ik heb al gelezen dat het lastig te combineren is met Kreta) of zouden jullie Santorini als weekendtrip doen, bijvoorbeeld in een willekeurig weekend in het voorjaar om de zomer drukte te vermijden?

Bij deze dus alvast mijn eerste vragen, om ons een beetje op weg te helpen met het maken van de keuzes waar naar toe. Want kiezen tussen al dat moois in Griekenland is erg moeilijk Smile
Quote


Berichten in deze discussie
Eerste rondreis Griekenland - door kim88 - 18 February 2018, 15:28
RE: Eerste rondreis Griekenland - door Patrick - 18 February 2018, 16:04
RE: Eerste rondreis Griekenland - door Electra63 - 18 February 2018, 16:20
RE: Eerste rondreis Griekenland - door Albert - 18 February 2018, 18:51
RE: Eerste rondreis Griekenland - door kim88 - 18 February 2018, 20:43
RE: Eerste rondreis Griekenland - door dashboot2005 - 18 February 2018, 21:38
RE: Eerste rondreis Griekenland - door kim88 - 18 February 2018, 22:01
RE: Eerste rondreis Griekenland - door Patrick - 18 February 2018, 22:54
RE: Eerste rondreis Griekenland - door kim88 - 18 February 2018, 23:21
RE: Eerste rondreis Griekenland - door dashboot2005 - 19 February 2018, 00:05
RE: Eerste rondreis Griekenland - door kokino17 - 19 February 2018, 18:17
RE: Eerste rondreis Griekenland - door arjanw - 19 February 2018, 23:54
RE: Eerste rondreis Griekenland - door Vito - 20 February 2018, 07:18
RE: Eerste rondreis Griekenland - door arjanw - 21 February 2018, 23:09
RE: Eerste rondreis Griekenland - door Cor Nieuw Vennep - 20 February 2018, 17:04
RE: Eerste rondreis Griekenland - door Natalie66 - 26 February 2018, 21:01

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rondreis Oost-Macedonië kokino17 3 3.060 07 June 2017, 20:46
Laatste bericht: kokino17
  Rondreis Griekenland Loontjah 18 9.842 12 March 2014, 14:37
Laatste bericht: Loontjah
  Rondreis Cappadocië Georgeos 10 6.227 04 April 2013, 17:54
Laatste bericht: iakovos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)