Fodelianakis olijfolie                 
Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland
#1
Weer een nieuwe maand, dus ook weer een nieuw thema:

Mei 2011: Dieren in Griekenland

Daar moeten toch heel wat leuke verhalen en foto's van beschikbaar zijn lijkt me. Ik ben er al heel wat vreemde en/of leuke dieren tegengekomen maar was vaak zo verbaasd dat ik helemaal vergat om er een foto van te maken.

Toch heb ik er wel een paar gemaakt zoals van deze schildpad waarvan wij er talloze tegenkwamen op Pilion maar ook bij de Meteora-kloosters rond Kalambaka:

[Afbeelding: 1800.jpg]

Of in de categorie griezelige maar daarom niet minder mooie diertjes:

[Afbeelding: 1654.jpg]

[Afbeelding: x45c87.jpg]

En uit de categorie "errug lekker":

[Afbeelding: 1716.jpg]


Mochten er nog (nieuwe) lezers zijn die nu denken:
"Thema van de maand, wasdahnuwehr"; kijk even op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




; rechter kolom hélemaal onderaan. Daar staan links naar eerdere "Thema's van de maand".

En nou maar hopen dat er nog veel meer foto's, verhalen, anecdotes enz komen van dieren zoals je die tegenkomt in Griekenland.

Ger



Quote
#2
Hier zijn onze drie meisjes bezig met het ontbijt.
[Afbeelding: 90ua8i.jpg]
en natuurlijk baas Max die de wacht houd.
[Afbeelding: 11w6p8p.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
De beroemde caretta caretta genomen op een vroege ochtend in de haven van Argostoli, Keffalonia

[Afbeelding: nfgq4o.jpg]

En deze is ook genomen in de haven van Argostoli: "Gezellig samen in een bakkie"

[Afbeelding: se92jo.jpg]

en de laatste: Deze is genomen tijdens onze vakantie op Chios waar wij een panagiri hebben meegemaakt.

[Afbeelding: 293vhhc.jpg]
Quote
#4
Ook wij hebben een hele collectie aan foto's van dieren in Griekenland: een kleine greep hier uit:

[Afbeelding: 34ytu6h.jpg]

[Afbeelding: 2cpc2fc.jpg]
Uitgeteld na een warme dag.....

[Afbeelding: 28sojut.jpg]

Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#5
Een vos op onze wandeling van Afissos naar Kalamos (Pilion)
[Afbeelding: egygqc.jpg]

Familie poes bij appartement op camping Sikia bij Kato Gatzea (Pilion)
[Afbeelding: 2rokk03.jpg]

Kat in gezelschap van nepslang op ons terras in Afissos
[Afbeelding: 24xkqa8.jpg]

Een tegenligger op onze wandeling van Milies naar Kala Nera langs het bekende spoorlijntje waarover in het weekend de smeerpoets rijdt
[Afbeelding: dzedkl.jpg]

Voor de zoveelste keer gezinsuitbreiding bij ons appartement, dus op weg naar de supermarkt voor nog meer brokkies[Afbeelding: 16iy1l0.jpg]

Helaas moeten we jullie de foto's van de dolfijnen die regelmatig in de baai van Pagasitkos tegenover ons appartement zwemmen onthouden. Deze zijn ons altijd te snel af.

Thomas en Lucia
animated flag


Quote
#6
KTEL Hydra

[Afbeelding: 20k4qc0.jpg]

Een niet al te blijde dame toen we even te dicht kwamen

[Afbeelding: 5z4j0y.jpg]

Een 'local' met zijn beste vriend

[Afbeelding: egti5w.jpg]

Veilig in mijn huisje

[Afbeelding: 2n6u24z.jpg]

Mag ik even door?

[Afbeelding: 15mi8uo.jpg]

Laat mij maar hangen

[Afbeelding: 33xwi76.jpg]


Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(01 May 2011, 14:03)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




KTEL Hydra

[Afbeelding: 20k4qc0.jpg]

greeksmiley1 Big Grin

Het verwonderd me dat er op deze foto geen (letterlijk) kat te bespeuren is...Tongue als er één plaats is waar er echt veel katten zijn....;)


Quote
#8
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Net als wij waren zij op wandel ergens in de Mani (ik weet niet meer waar het juist was).
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zwaluwen, als op een notenbalk, in Prasoudi / Corfu

Quote
#9
[Afbeelding: 2v26p7o.jpg] Bouwvakkersezel.Deze ezel werd gebruikt bij restauratiewerkzaamheden in Mistras in 2006.
Quote
#10
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Duiven op Syntagma / Athene

Quote
#11
[Afbeelding: 2jebsxg.jpg]
vriendjes maken bij een klooster op Samos.

[Afbeelding: se9jlk.jpg]
Dit is Beatrix, de huishond, bij huize Palirria in Kala Nera. Zij liep altijd met ons mee richting het strand om vervolgens.....................

[Afbeelding: 2s1vped.jpg]
..................... even lekker te zemmen in zee;)

[Afbeelding: 104n6tv.jpg]
Deze "jongen" lag langs de weg onderweg in Pilion. Foto maar gemaakt vanuit de autoBig Grin
Quote
#12
Met je ezel boodschappen doen,

[Afbeelding: 167uik9.jpg]

[Afbeelding: oivk3d.jpg]

[Afbeelding: 2lbizv6.jpg]

en dan heb je nog je reserve 1 ek, deze foto's heb ik even (geleend) van Wil.


[Afbeelding: 2q0vvjl.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Deze komt uit de buurt van de Meteoren.


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#14
[Afbeelding: thasos04-2005009.jpg]
Dit lammetje zag ik geboren worden. De kippen smulden van het vlies...

[Afbeelding: DSC02758-1.jpg]
Bijen aan het werk voor de overheerlijke honing van Thassos...

[Afbeelding: DSC00428.jpg]
Deze dame is inmiddels alweer 6 jaartjes ouder, maar doet nog steeds dienst hier in het dorp (wel één van de laatste helaas)

[Afbeelding: BILD0071.jpg]
Deze dolfijnen laten zich wel door de camera vangen ;)
Quote
#15
Een pad zo groot als je hand!

[Afbeelding: 29poryu.jpg]

Een aangelopen zwerver wat eten gegeven.

[Afbeelding: 2a5krr6.jpg]

Bidden of springen?

[Afbeelding: t6c70o.jpg]

Edwin's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Wat een leuke topic!

Deze mogen niet ontbreken:
[Afbeelding: iqwl13.jpg]
(Pelop)

En dit schatje wilde ook wel op de foto, in Delphi:
[Afbeelding: 24lt201.jpg]

En dit net geboren paardje, met mamma-paard aan de riem van trotse eigenaar:
[Afbeelding: 2q0r9fr.jpg]
Quote
#17
Rond maar vooral in ons appartement in Afissos/Pilion kwamen we erg veel van deze hagedisjes tegen die buitengewoon geinteresseerd waren in lieveheersbeestjes:

[Afbeelding: 1zfirnb.jpg]
Quote
#18
Dit is de slangenarend die we al jaren boven onze vallei op Samos zien cirkelen. Dit maal zat hij een houtduif achterna en kwam hij relatief dicht bij. De camera met zoomlens lag op dat moment voor het grijpen, et voilà. In een andere situatie zat een kraai hem achterna (waarschijnlijk om zijn nest te beschermen) en kon je zien dat deze arend 4 x zo groot is als een kraai. Spanwijdte is bijna 2 meter volgens het boekje.
[Afbeelding: 2ypcdnc.jpg]
Quote
#19
Deze bever (en zijn broertjes en zusjes) zagen we in Epiros in de Kalodiki wetlands, een prachtig natuurgebied.
[Afbeelding: 34gq2oj.jpg]
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#20
Ook ik heb wat foto's van dieren hier uit de omgeving van het kalodiki meer.
En voor de mensen die naar Parga gaan en willen wandelen is dit zeker de moeite waard.
Overigens MKE, Heb je de bever goed bekeken. Is het wel de bever of is het de bever rat een familie van de bever. Ik heb ze hier heel goed bekeken van dichtbij en de staart is anders als van de bever.
De hop is al weer verdwenen want blijft maar een paar weken hier.

Bever of beverrat?
[Afbeelding: 5yawau.jpg]
De Hop
[Afbeelding: lzgub.jpg]
De ooievaar
[Afbeelding: msj2f7.jpg]
een libelle
[Afbeelding: 2m3pxra.jpg]
nog een libelle
[Afbeelding: 2z682sl.jpg]
en onze huiszwaluw
[Afbeelding: 2ewkzmt.jpg]

Groetjes Yanni
Quote
#21
Deze held heeft de eindstreep gehaald! Onderweg van Parga naar de Zagoriadorpen.
[Afbeelding: 2rr7yw9.jpg]
Hij had ook toeschouwers..........
[Afbeelding: nxchz.jpg]
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#22
De afgelopen week in Epirus getracht om in het kader van het thema van de maand nog wat te fotograferen. Getracht, want het valt niet mee om de plotseling verschijnende dieren ook meteen -en goed- op de foto te krijgen. Voordat ik m'n toestel eenmaal gebruiksklaar heb zit het dier in kwestie meestal alweer in het volgende dorp ;)

Het viel ons op dat je in die regio de meest vreemde dieren tegenkomt. Zo zagen wij een vos, hermelijn of marter en een reusachtige varaan of iets dergelijks, een beest van zo'n 40 cm lang die evenhard van ons schrok als wij van hem/haar. Helaas dus geen foto Confused

Wel een foto van behoorlijke slangen:

[Afbeelding: 14tyqsp.jpg]

(Er zaten trouwens nog grotere, zwarte slangen)

En uiteraard ook in Parga veel hagedissen:

[Afbeelding: 34y8chl.jpg]

Rare spinnen (of is het iets anders):

[Afbeelding: ouy3ap.jpg]

De volgende foto is weliswaar niet scherp maar in werkelijkheid was het een fantastisch schouwspel:

[Afbeelding: 358432v.jpg]

(Ongeveer in het midden vliegt een vuurvliegje dat op dat moment oplicht.)

Vuurvliegjes, eerst zie je er een paar maar het worden er snel meer en meer. Eerst knipperen ze allemaal afzonderlijk maar steeds meer gaat het over in een samenspel. Uiteindelijk knipperen honderden vuurvliegjes geheel gelijktijdig aan en uit. Zelden zo'n wonderlijk spektakel gezien.
We hebben er minutenlang met verbazing naar staan te kijken.........
Quote
#23
leuke foto's. Vorig jaar zagen wij ook een vos toen wij onderweg waren van Parga naar Zagoria. Het was nog vroeg en had mijn fototoestel op schoot liggen. Maar ik was zo verbaasd en de vos ook, en foetsie weg was hij.
Quote
#24
Hieronder een foto van de "ouzo" schorpioen.
De buurvrouw was gestoken door een schorpioen. Omdat ze de zo'n pijn had liet ze zich door haar man naar de dokter brengen. Nadat hij haar onderzocht had en pijnstillers gegeven had zei hij:"Mevrouw als U nog eens gestoken wordt, neemt U een fles ouzo. Als de ouzo uitgewerkt is is de pijn ook verdwenen". We nemen aan dat het als grap bedoeld was.



[Afbeelding: 2qwmtl3.jpg]
Quote
#25
Niet alleen de toeristen genieten van het mooie uitzicht over de Pagasitische Golf op Pilion, deze bok kan er ook niet genoeg van krijgen:

[Afbeelding: 1zznb4i.jpg]
Quote
#26
deze kanjer hebben wij gespot op Naxos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






en deze op Karpathos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Smile 
[Afbeelding: 2em07yw.jpg]

Kittens bij het Arkadi klooster
Quote
#28
[Afbeelding: ddgw2w.jpg]Deze gezellige vriend betrapte ik in de moestuin van de buurman. 's avonds laat hoor je ze wroeten rond ons hek om ook onze tuin om te ploegen..
Ondanks dat de inwoners van de Pilion fanatieke jagers zijn, zijn er veel wilde zwijnen.
Quote
#29
Tijdens een hete middag, op het oude forum in centrum Athene:

[Afbeelding: 2eoihbt.jpg]
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#30
De befaamde kr-kri geiten op Kreta.

[Afbeelding: 2ytqkpg.jpg][Afbeelding: 545eu.jpg]
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#31
[attachment=255][attachment=254]

De Vale Gier nabij Rethymnon (Prassano-kloof).
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#32
(12 August 2012, 02:25)Bob Rempetis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De befaamde kr-kri geiten op Kreta.

[Afbeelding: 2ytqkpg.jpg][Afbeelding: 545eu.jpg]

Hmmmm, nu blijk dat dit geen kri-kri geiten zijn. Weeral iets bijgeleerd...!
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#33
Wat is het verschil dan tussen een gewone geit en een kri kri geit?
Quote
#34
De kri kri geit heeft een ronde bijna rechte hoorn, bij mij aan de overkant op Agios Pantes zitten ze ook.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#35
Als ik bij google afbeeldingen kri kri geit of goat intyp krijg ik allemaal geiten met gekrulde horens.......
Als er ook andere rassen rondlopen zullen die dan niet mixen? Omdat alles vrij rondloopt?
Ik kan me voorstellen als er een bok van zo een "krulras" ergens loopt en ruikt een lekker wijfje van het kri kri ras..........Big Grin
Quote
#36
(12 August 2012, 10:59)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is het verschil dan tussen een gewone geit en een kri kri geit?

De kri-kri heeft een licht buine kleur met donkerbruine streep op de hals en rug. De vacht van de kri-kri is kortharig.Op wikipedia staan er een paar foto's , dan kan je het verschil zien.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#37
(12 August 2012, 11:49)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 August 2012, 10:59)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is het verschil dan tussen een gewone geit en een kri kri geit?

De kri-kri heeft een licht buine kleur met donkerbruine streep op de hals en rug. De vacht van de kri-kri is kortharig.Op wikipedia staan er een paar foto's , dan kan je het verschil zien.
Leuk om te weten, bedankt voor de tip, het heeft dus ook niks te maken met de vorm van de horens.
Quote
#38
(12 August 2012, 11:53)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 August 2012, 11:49)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 August 2012, 10:59)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is het verschil dan tussen een gewone geit en een kri kri geit?

De kri-kri heeft een licht buine kleur met donkerbruine streep op de hals en rug. De vacht van de kri-kri is kortharig.Op wikipedia staan er een paar foto's , dan kan je het verschil zien.
Leuk om te weten, bedankt voor de tip, het heeft dus ook niks te maken met de vorm van de horens.

Kijk eens op onderstaande link.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De plaatsen waar ze verblijven zijn; Samaria nationaal reservaat in de witte bergen en de eilandjes Dia, Thodorou, and Agii Pandes.
Het laatst eiland heeft Arthur reeds vermeld.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
Leuke website @Jef!
Quote
#40
Inderdaad een leuke website Jeff, volgens mij kwam ik de site vorig jaar een keer tegen maar toen stond er nog niet veel op en ja dan keer je niet zo snel terug
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 77.699 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 50.861 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 32.782 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 25.985 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.305 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.364 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.339 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 45.922 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
  Thema vd maand dec 2013: Het Griekenland-gevoel oriste 8 8.150 02 December 2013, 17:47
Laatste bericht: Andrebeek
  Thema vd maand nov 2013: De Griekse taal Ger 23 17.847 21 November 2013, 10:17
Laatste bericht: Markos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)