Grieksegids nieuws
Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen
#1
Een nieuwe maand dus ook weer een nieuw "thema van de maand":

De mooiste zonsondergangen in Griekenland.

Vrijwel iedereen heeft ze ongetwijfels wel eens gemaakt: een mooie foto van een schitterende zonsondergang op een idyllisch plekje in Griekenland. Uitraard zijn ook zonsopgangen welkom maar ik schat zo dat dat er heel wat minder zijn omdat de meeste vakantiegangers dan nog op één oor liggen ;)

Ook deze maand zal ik weer de aftrap verrichten met deze zonsondergang op Thassos:

[Afbeelding: 560.JPG]

Het einde van een moie dag in Afissos (Pilion):

[Afbeelding: 23qzzhc.jpg]


En het begin van een heerlijke dag in Agia Pelagia (Kythira):

[Afbeelding: i1z05t.jpg]


Wie volgt?

Wil je meer info over deze rubriek of weten hoe je foto's op een forum kunt plaatsen kijk dan hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger
Quote
#2
Pilion, Afisos vanaf het terras bij O Faros
[Afbeelding: 30sk9ip.jpg]

[Afbeelding: 9bljkk.jpg]

en Epirus, Zagoria, Ano Pedina
[Afbeelding: 2s9zs00.jpg]

Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#3
Het is mij toch twee keer gelukt om een zonsopgang te fotograveren. Zie hier het resultaat vanaf mijn balkon op Kreta:
In 2009
[Afbeelding: sgjw5d.jpg]
en in 2010
[Afbeelding: 2a5eip0.jpg]
Quote
#4
    Leptokaria
Mooi momenten !!!





    Farkadona
    Chalkidiki

Mooie momenten om van te genieten !!!
Quote
#5
[Afbeelding: 300yuxh.jpg]

[Afbeelding: 34y8lrl.jpg]

[Afbeelding: 2uiwzyq.jpg]

[Afbeelding: 2q04k1i.jpg]

Deze foto's zijn genomen vanaf het terras van ons huis op Samos.
Elke avond rond half acht weer een ander schouwspel. Het verveelt nooit.
Nog eentje. Een klassieke:

[Afbeelding: 2prdb7q.jpg]

Kaap Sounion
Quote
#6
Leuk thema! Een van mijn favoriete fotografie onderwerpen, en in Griekenland kun je dan je hart ophalen.

Deze is genomen op Naxos:
[Afbeelding: 1zvpo2a.jpg]

Deze in Iria, Peloponnesus; de lucht lijkt wel een schilderij vond ik!
[Afbeelding: fb9ahd.jpg]
Quote
#7
In Paphos / Cyprus, vanuit ons hotelkamer met een beetje geduld...
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#8
Photo 
De allerlaatste seconden van de zonsondergang...2 seconden later was de zon helemaal onder..

[Afbeelding: fo0oqb.jpg]

[Afbeelding: 2gy7kua.jpg]
Quote
#9
Ergens tussen Andros en Tinos

[Afbeelding: 33erakh.jpg]


Goddelijke stralen aan de Olympus

[Afbeelding: 30to0lv.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Santorini
[Afbeelding: 2yydrf7.jpg]

Petra, Lesbos
[Afbeelding: i2rgpf.jpg]

vanaf de Calypso, Petra, Lesbos
[Afbeelding: 2j1wrqg.jpg]
Quote
#11
Deze is van Makrigialos in zuidoost Kreta, met dank van Conny
[Afbeelding: 281qvlv.jpg]
een van de mooiste, zicht op Teledos vanaf Kalymnos
[Afbeelding: 15f689h.jpg]
ben niet zo goed met zonsopgangen (snurk snurk)
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
[Afbeelding: 2hmhml5.jpg]

Ook deze foto is gemaakt in Leptokaria !!!
Quote
#13
Deze twee vond ik nog in m'n "archief":

Zonsondergang in Agios Gordis in het westen van Corfu:

[Afbeelding: 33ufity.jpg]


[Afbeelding: e17xx0.jpg]
Quote
#14
   

Zonsondergang in Porto Kayo (zuidelijke punt van de Mani op Poloponessos.

Quote
#15
Hier een van Matala zuid Kreta
famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
(18 July 2011, 22:13)Tekemel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zonsondergang in Porto Kayo (zuidelijke punt van de Mani op Poloponessos.

Beste Tekemel deze foto hoort in een ander thema, namelijk zonsopkomst !
Porto Kayo ligt aan de oostkant van de Mani, in 1998 zelf de zon zien opkomen en NIET zien ondergaan in deze baai.

Christos.
Quote
#17
Prachtige zonsondergang op Naxos bij de Portara


[Afbeelding: jgqwdh.jpg]
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#18
[Afbeelding: 116qrv8.jpg]

[Afbeelding: 2zfiybc.jpg]

[Afbeelding: 20j1y6r.jpg]

Deze zijn gemaakt in Tigaki op Kos
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#19
Zonsondergang haven Mithimna (Molivos) op het eiland Lesbos.
Dit met een lekker glaasje wijn en knabbeltje... wat kan een mens meer wensen?
[Afbeelding: juuyz4.jpg]
Quote
#20
Lesbos (Molivos) Juni 2011
[Afbeelding: 2u47xaf.jpg]

Samos (Vathy) juni 2009
[Afbeelding: 2q9f81u.jpg]

χαιρετισμοί

[Afbeelding: 6qbpk2.gif]
Quote
#21
Beetje laat maar beter laat een foto van een mooie zonsondergang in Analipi Kreta dan al die negatieve berichten in die vreselijke nonsens krant in Nederland.
[Afbeelding: 257nhnr.jpg]
Quote
#22
Schitterende foto Cornelius, vooral met die aparte kleurschakeringen. Heb je 'm niet wat groter?
Quote
#23
(25 August 2011, 18:39)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Schitterende foto Cornelius, vooral met die aparte kleurschakeringen. Heb je 'm niet wat groter?

Is drie minuten later geplaatst Ger een grotere uitvoering.
Quote
#24
Prachtig hoor Cornelius, heb je enig idee waardoor die kleuren zo anders zijn dan bij een doorsnee zonsondergang?

Ger
Quote
#25
Beetje spelen met je foto in een fotobewerkingsprogramma Ger.

de normale foto was er een die je bijna altijd kan maken op het juiste tijdstip.
en zodoende krijg je algauw een foto met een extra dimensie.
Quote
#26
zonondergang Naxos 02 oktober 2011

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
[Afbeelding: 1gqa2a.jpg]

Heb er ook nog een. 2005 Limnos.
Rien's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




lovegreece
Quote
#28
samos eind november 2017

[Afbeelding: 28rl7ih.jpg]
Quote
#29
Nanny,

Mooie foto,maar of het nu aan onze comp.ligt:hier staat ie op z'n kop,en
weet niet hoe ik 'm draaien moet.Is dat bij iedereen zo?
Quote
#30
(30 November 2017, 03:34)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nanny,

Mooie foto,maar of het nu aan onze comp.ligt:hier staat ie op z'n kop,en
weet niet hoe ik 'm draaien moet.Is dat bij iedereen zo?

Ja, hier ook Smile . Toevallig met een smartphone gemaakt?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#31
Ik heb 'm voor je omgedraaid Nanny Wink
Quote
#32
Petra, Lesbos:

[Afbeelding: 21b83rp.jpg]

[Afbeelding: 2v7udn4.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#33
(30 November 2017, 09:39)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb 'm voor je omgedraaid Nanny Wink

Bedankt voor het omdraaien, maar wat doe ik nu verkeerd dat mijn fotos op kop geplaatst worden Ger? Onder het thema vergane glorie nog een met t zelfde probleem. Ik krijg t niet omgedraaid....
Quote
#34
Geen idee Nanny, misschien gaat er iets mis met het versturen naar TyniPic?
Of probeer 'm niet zo groot in te zenden (max 1200 px, misschien dat dat beter gaat) Confused
Quote
#35
Vanalles geprobeerd, 2 echte kenners gevraagd, verkleind verstuurd, gedraaid verstuurd maar steeds t zelfde resultaat.
Quote
#36
Nog even voor je gegooglt, maar er zijn meer mensen met dit probleem. Deze mensen hadden Windows10.
Je kan proberen de foto voor het uploaden eerst een keer links te draaien en dan naar rechts te draaien. Wel tussendoor opslaan, dan veranderen de metagegevens in de file.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#37
Bedankt voor t meedenken Wim, inderdaad heb ik windows 10, ga zo proberen de metagegevens in de file even te veranderen.
Geen idee waar ik t over heb, maar maakt niet uit, t klinkt heel interessant .....en als t ook nog werkt....
Quote
#38
2 foto's genomen vanaf onze villa in Kokkino Chorio richting Souda Bay, Apokoronas, Kreta


[Afbeelding: dvpwdg.jpg]
[Afbeelding: 30agrhi.jpg]
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 77.577 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 50.692 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 51.608 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 25.895 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.294 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.358 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.322 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 45.693 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
  Thema vd maand dec 2013: Het Griekenland-gevoel oriste 8 8.135 02 December 2013, 17:47
Laatste bericht: Andrebeek
  Thema vd maand nov 2013: De Griekse taal Ger 23 17.820 21 November 2013, 10:17
Laatste bericht: Markos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)