Hoe ontvangt u Griekse zenders (en welke)?
#1
Er blijken steeds meer mensen dit forum gevonden te hebben en hier mee te lezen. Niet iedereen registreert zich als lid, en dat hoeft natuurlijk ook niet.
Gezien de belangstelling zou het wellicht leuk zijn om eens te kijken hoeveel mensen geïnteresseerd zijn in de ontvangst van Griekse radio en televisie en hoe en met welke opstelling ze dat uiteindelijk voor mekaar hebben gekregen.

Dus wil ik alle Griekenland-beminnende lezers oproepen om zich hier voor te stellen en iets over de interesse in de ontvangst van Griekse zenders te vertellen.

En wilt u zich niet registreren (wat ik me nauwelijks kan voorstellen :) ) dan kunt u ook "nieuw bericht" of "reactie" aanklikken, een naam invullen en wachtwoord leeglaten, dan verschijnt u als "gast" op het forum. Als u zich heeft geregistreerd uiteraard wel het wachtwoord invullen.

[Afbeelding: top-title-kalos-irthate-purpe.jpg] op dit forum spandoek

Ger
Quote
#2
Ja Ger, jij zal het nu al weten, maar toch.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ontvang ik Hellas en de rest... met 88 cmTriax schotel, bediend door een Technomate DiSEqc H-H motor
Dit op een SAB Ultimate HD receiver.

De zenders die ik opvang zijn, op Hellas Sat: Ert World, Rik sat, Vouli, Teleasty, Kanali 10, Ant1, 4E, Gnet, 902 Tiliorasi, daarbij ook nog een paar Bulgaren en Roemenen, leuk voor de muziek en de dansen, alsook nog een 25 tal radio zenders, waarvan Oasis toch wel een favoriete rol speelt alhoewel Sfera en nog een paar anderen ook wel goed zijn.

Op Hotbird krijg ik dan ook nog eens Ert, Rik, Vouli, maar dan wel zonder de meeste radiozenders.

Dan heb ik natuurlijk nog de Turk Sat, de Astra's en Sirius, omdat ik plannen heb om binnen kort naar TV Vlaanderen over te gaan.

Grts,

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#3
Ik heb een Wavefrontier T55 met momenteel 6 koppen. Gericht op Hellassat heb ik een twin kop zitten zodat ik zowel in de woon- als slaapkamer de vrije Griekse zenders kan bekijken. Ik heb ook de Hotbird dus de (dubbele) Griekse zenders die daar op zitten kan ik ook ontvangen.

Helaas dat ik GNET/Madtv niet goed kan ontvangen, deze zitten op een frequentie die iets moeilijker te ontvangen is en ik zal toch nog een keer beter mijn schotel moeten gaan uitrichten want Griekse popmuziek vind ik mooi. Mijn favorieten zijn Antonis Remos en Michalis Xatzigiannis..

Rico
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#4
Nou Rico, ik vraag me af op dat iets op zal gaan leveren. Het signaal is zeer afwissellend in sterkte, onafhankelijk van weersinvloeden.
De ene dag komt ie redelijk goed binnen, op dit moment dus absoluut niet.
Ik wil alleen maar zeggen doe je niet teveel moeite, waarschijnlijk ligt het niet aan jou(w installatie).
Misschien hebben andere mensen weer andere ervaringen en willen dat hier even vermelden?

Yassas, Mario

(22 August 2009, 14:10)Rico schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas dat ik GNET/Madtv niet goed kan ontvangen, deze zitten op een frequentie die iets moeilijker te ontvangen is en ik zal toch nog een keer beter mijn schotel moeten gaan uitrichten
Quote
#5
Ik ontvang de Griekse zenders via Satelliet. Nog steeds alleen de zenders die op de Hotbird zitten. Hellas heb ik nog steeds niet. Wei weet in de toekomst nog een keer een schoteltje bijplaatsen.

Groet Harry
Harry's signatuur Rebox RE-9000 Technisat Multytenne met 13, 19, 23.5 en 28 graden.
Quote
#6
Hallo allemaal,

Ben toevalligerwijs op deze website terecht gekomen en moet zeggen I`m impressed !

Om deze reactie on topic te houden wil ik ook onze opstellingen "sharen":

1) Sinds kort hebben mijn ouders NOVA en ontvangen ze via Hotbird (op 13oost) alle griekse kanalen in het standaard pakket.

Voorheen was dit een vrij dure aangelegenheid, tegenwoordig ben je met 2 tientjes in de maand klaar. Vooral voor niet-technische mensen is dit een kant en klare oplossing. Registratie in GR bij NOVA stelt niks voor en activatie/updates etc kan gewoon in NL.

2) Bij ons thuis is er via een dreambox ook toegang tot alle griekse zenders van NOVA. Standaard dubbelkops LNB op een 60cm schoteltje.

Groet,
George
Quote
#7
(07 December 2009, 14:02)mister_george schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo allemaal,

Ben toevalligerwijs op deze website terecht gekomen en moet zeggen I`m impressed !

Om deze reactie on topic te houden wil ik ook onze opstellingen "sharen":

1) Sinds kort hebben mijn ouders NOVA en ontvangen ze via Hotbird (op 13oost) alle griekse kanalen in het standaard pakket.

Voorheen was dit een vrij dure aangelegenheid, tegenwoordig ben je met 2 tientjes in de maand klaar. Vooral voor niet-technische mensen is dit een kant en klare oplossing. Registratie in GR bij NOVA stelt niks voor en activatie/updates etc kan gewoon in NL.

2) Bij ons thuis is er via een dreambox ook toegang tot alle griekse zenders van NOVA. Standaard dubbelkops LNB op een 60cm schoteltje.

Groet,
George
Quote
#8
Hallo George,

Even een vraagje van mijn kant en wel het volgende.
Jij hebt denk ik de Nova card in Greece gekocht ? en betaald nu ongeveer 2o euro per maand, hoe doe jij dat ( heb je familie daar die dat overmaakt of heb je gelijk voor een jaar betaald, ik zou dit graag van je weten als dat mag.

hg:Giannhs ( greekmusic)


(07 December 2009, 14:02)mister_george schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo allemaal,

Ben toevalligerwijs op deze website terecht gekomen en moet zeggen I`m impressed !

Om deze reactie on topic te houden wil ik ook onze opstellingen "sharen":

1) Sinds kort hebben mijn ouders NOVA en ontvangen ze via Hotbird (op 13oost) alle griekse kanalen in het standaard pakket.

Voorheen was dit een vrij dure aangelegenheid, tegenwoordig ben je met 2 tientjes in de maand klaar. Vooral voor niet-technische mensen is dit een kant en klare oplossing. Registratie in GR bij NOVA stelt niks voor en activatie/updates etc kan gewoon in NL.

2) Bij ons thuis is er via een dreambox ook toegang tot alle griekse zenders van NOVA. Standaard dubbelkops LNB op een 60cm schoteltje.

Groet,
George
Quote
#9
(23 December 2009, 19:49)greekmusic schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo George,

Even een vraagje van mijn kant en wel het volgende.
Jij hebt denk ik de Nova card in Greece gekocht ? en betaald nu ongeveer 2o euro per maand, hoe doe jij dat ( heb je familie daar die dat overmaakt of heb je gelijk voor een jaar betaald, ik zou dit graag van je weten als dat mag.

hg:Giannhs ( greekmusic)

Kalimera Gianni,

Heb inderdaad het starterspakket van Nova gekocht.
Daarna in NL gewoon geactiveerd (anoniem via GSM gebeld naar de helpdesk). Persoonlijk heb ik de betaling via een (nederlandse) creditcard laten verlopen, maar je kan anders ook je facturen naar een adres in GR sturen en door familie/vrienden laten betalen.
Hoop dat je hier wat aan hebt & happy holidays.

Groet,
George
Quote
#10
ik ontvang Hellas met Bigsat icm een DM800.......
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#11
Hallo George,

Ik heb een vraagje; welke satellietschotel heb je aangeschaft en hoe heb je de NOVA kaart aangeschaft (in griekenland of via internet).

Heb je ook de decoder erbij besteld van 50 euro?

Ik wil het ook per direct aanschaffen. Heb je tips :)

thanks!

Stefanos
Quote
#12
George, ik had ook graag geweten hoe het nu juist in z'n werk gaat.
Mij hadden ze gezegd dat ik een Griekse bankrekening moest hebben vooraleer ik een NOVA-card kon kopen.

Ik ga in maart naar Athene, kan ik die kaart daar kopen of hoe doe ik het best?
Betaal ik een maandelijks abonnement of kan het ook jaarlijks?

Kan het met de receiver die we nu hebben?
Dat is deze (sorry, ik heb dit overgenomen uit
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




want ik ken er echt niets van:

Homecast HS 8100 CIPVR incl 500GB hdd Canaldigitaal gecertificeerd
Uitgave formaat: 1080i, 720p, 576p en 576i
Variabel beeldformaat 4:3 of 16:9 met Pan Scan of Letterbox Functie
Alphanummeriek VF-Display met 16 tekens en aanvullende symbolen
Tot 500GB hardeschijf voor Timeshift en opname
2 USB-aansluitingen 2.0 voor MP3 apparaat / Digitale Camera of Data overdracht naar PC
Netschakelaar voor de volledige uitschakeling van de ontvanger
HDMI1.2, YPbPr, 2x Scart (RGB, YUV, CVBS), Audio/Video 3x RCA, SPDIF
Leerbare afstandsbediening met grondfuncties voor het TV toestel
DiSEqC 1.0 (Multischakelaar) en DiSEqC 1.2/USALS (Motorbesturing)
Installatiebegeleiding voor een eenvoudige installatie van de ontvanger
Gebruiksvriendelijk beeldschermmenu in 19 talen
Geïntegreerde MP3 speler en Fotoviewer
Beeld in Beeldfunctie (PIP) voor het bekijken van een tweede programma
Timeshiftfunctie om een live TV programma te pauzeren of terug te spoelen
Elektronische Programma Gids (EPG)
Opnametimer voor 20 ingevingen, comfortabel over EPG te programmeren
1 hoofdprogrammalijst en 8 Favorietenlijsten, individueel te bewerken
Softwareupdate via Satelliet (OTA) voor eenvoudige actualisering van de software
8000 opslagplaatsen voor TV- en Radio-kanalen
Ondersteunt ondertiteling


De schotelantennes (2) die we hebben kan ik geen info over geven, ik weet alleen dat de ene 80 cm is en de andere is ongeveer even groot maar boven en onder is die recht.

Welke decoder heb ik nodig?

Veel vragen, ik weet het, maar misschien kan iemand er toch een antwoord opgeven;)
Quote
#13
Beste Stefanos en Prasoudi,

Kalimera kai xronia polla !

Hierbij een antwoord op jullie vragen.
1) Voor goede ontvangst van Hotbird / HellasSat is geloof ik een schotel van minimaal 60cm vereist.

2) Betreffende decoder heb ik zelf de standaard decoder van NOVA gekocht ( euro 50,-) omdat dit enerzijds relatief goedkoop is en anderzijds je geen gezeik hebt met eventuele compatibiliteitsissues.

Daar komt bij kijken dat veel abonnees in GR soms ook van een standaard decoder naar een meer geavanceerde gaan (incl HDD) en deze dan over hebben. Enige navraag bij familie/vrienden en misschien dat je deze dan zo over kunt nemen?

Als het goed is heeft je huidige decoder standaard twee CI modules, dus 1 voor canaldigitaal en 1 voor NOVA zou ik zeggen.
Of het ook voor de volle 100% compatibel is met de NOVA dienst raad ik je aan dit na te vragen bij de tech support van NOVA zelf.

3) Over het NOVA abonnement het volgende:
- Je kunt in elke grote retailstore (Kotsovolos/Carrefour/MediaMarkt/Multirama/Plaisio ...) een abo afsluiten
- Je dient een geldig adres in GR op te geven (eigen/familie/vrienden) omdat je daar wellicht post/rekeningen op kunt verwachten
- Betaling: je kunt aangeven dat je een heel/half jaar vooruit wilt betalen.
Je kan ook idd maandelijks laten afschrijven van een bankrekening, dit moet idd een griekse bankrekening zijn aangezien het europese SEPA dit nog niet kan verwerken. OF je kunt het via een creditcard laten lopen (voor mij werkt dit laatste alternatief prima trouwens)

In elk geval dien je verder ook voor activering van je NOVA abo te bellen met de tech support van NOVA. Indien je dit anoniem doet zul je geen hinder ondervinden van het feit dat je in het buitenland zit. (Ik geloof dat ze pas bij het duurste abo hierover verder niet moeilijk doen)

Hoop dat hiermee jullie vragen zijn beantwoord, mocht er verder nog iets zijn dan lees ik het wel.

Succes,
George
Quote
#14
Even een kleine toelichting van mijn kant:

Met een schotel van 60 cm is het inderdaad mogelijk om HellasSat-2 of Hotbird te ontvangen. Met de nadruk op of.

Het is niet mogelijk om op één schotel zowel Hotbird als HellasSat te ontvangen tenzij het een draaibare schotel betreft. De satellieten staan namelijk véél te ver uit elkaar (13 en 39 graden oost).

Let op: 60 cm is echt wel het minimum om Hellassat of Hotbird te ontvangen. Je hebt dan vrijwel geen "slechtweerreserve".
Dat wil zeggen dat je bij ernstige regen of sneeuwval ontvangstproblemen kan krijgen. Zelf ontvang ik Hellas-Sat met een 60 cm schoteltje en heb alleen bij hevige neerslag problemen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Om een indruk te krijgen welke zenders op welke satelliet uitzenden zie de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Ger


(08 January 2010, 14:05)mister_george schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




1) Voor goede ontvangst van Hotbird / HellasSat is geloof ik een schotel van minimaal 60cm vereist.
Quote
#15
Bedankt !!!
Nu kan ik verder :) en ga ik zo'n kaart kopen wanneer we in maart in Athene zijn.
Wat betreft de receiver die we hebben en de schotelantennes laat ik het over aan de technieker die hier alles geplaatst heeft.
Quote
#16
Hallo George,

Bedankt voor je duidelijke uitleg. We hebben de Nova online besteld (decoder + pakket 20 euro per maand) en het wordt donderdag geleverd bij familie in greece.

Welke schotel heb ik nodig om de kanalen goed te kunnen ontvangen? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Gr,
Stefanos
Quote
#17
Stefanos, lees m'n reactie hierboven even.

Ger

(10 January 2010, 13:07)chickie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welke schotel heb ik nodig om de kanalen goed te kunnen ontvangen? Ik hoor het graag!
Quote
#18
Hallo,

Ik heb de ip6000 met software van de dm500 draaien, plus een monoblock met 2 LNB's vervolgens heb ik via een knaap via netwerk alle griekse zenders (cardharen). Dus novacinema 1 t/m 3 en sport enz enz. en de NL plus film 1 t/m 3 eredivisie live en het sky pakket en eigenlijk alles wat op hotbird en astra te ontvangen is voor 20 euro per maand.
Af en toe stoort het beeld dan schiet de BER uit, ligt dat alleen aan de grootte van mijn schotel? Want bewegen kan deze niet omdat de beugel zo stevig is als de pest en deze laag tegen de gevel hangt (bij slecht weer heb ik een vastloper).
Heeft iemand advies?

Mvg,

Antonis

Quote
#19
(26 August 2010, 20:04)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Want bewegen kan deze niet omdat de beugel zo stevig is als de pest en deze laag tegen de gevel hangt (bij slecht weer heb ik een vastloper).
Heeft iemand advies?

Beste Antonis,

Als de schotel stevig vast zit en uw beeld valt toch uit bij slecht weer, dan zou ik bijna met zekerheid durven zeggen dat uw schotel niet echt goed uitgericht staat, dus ik zou me voorlopig daar eens op consentreren.

Grts,
Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#20
(26 August 2010, 20:04)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo,

Ik heb de ip6000 met software van de dm500 draaien, plus een monoblock met 2 LNB's vervolgens heb ik via een knaap via netwerk alle griekse zenders (cardharen). Dus novacinema 1 t/m 3 en sport enz enz. en de NL plus film 1 t/m 3 eredivisie live en het sky pakket en eigenlijk alles wat op hotbird en astra te ontvangen is voor 20 euro per maand.
Af en toe stoort het beeld dan schiet de BER uit, ligt dat alleen aan de grootte van mijn schotel? Want bewegen kan deze niet omdat de beugel zo stevig is als de pest en deze laag tegen de gevel hangt (bij slecht weer heb ik een vastloper).
Heeft iemand advies?

Mvg,

Antonis

Al eens aan gedacht dat het aan de andere kant van de lijn kan liggen , je laten we zeggen "provider"......
djdakman's signatuur
Quote
#21
nu ontvang ik Hellas met DM7025+
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#22
Hallo, ben gisteren teruggekomen uit Athene maar ik kon nergens een NOVA abbo afsluiten zonder gelijk een decoder + schotel te moeten aanschaffen en dat wil ik nu net niet, dat heb ik allemaal al. Hebben jullie tips om alleen aan een NOVA kaart te komen ?

Alvast bedankt,

Bas
Quote
#23
Merkwaardig Bas,

Volgens hun eigen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan je er gewoon een abbo afsluiten (bijvoorbeeld een starters pack) zonder een receiver erbij. Een kennis van me heeft dat vorig jaar nog gedaan. Voorwaarde is wél dat je de kaart registreert op een Grieks adres en bankrekeningnummer. In verband met auteursrechten is de ontvangst van het NOVA- pakket immers alleen toegestaan in Griekenland.

Misschien dat andere lezers hier op het forum dat uit eigen ervaring kunnen bevestigen?

Ger
Quote
#24
(26 November 2010, 22:59)Rododafni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo, ben gisteren teruggekomen uit Athene maar ik kon nergens een NOVA abbo afsluiten zonder gelijk een decoder + schotel te moeten aanschaffen en dat wil ik nu net niet, dat heb ik allemaal al. Hebben jullie tips om alleen aan een NOVA kaart te komen ?

Alvast bedankt,

Bas

(27 November 2010, 09:05)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Merkwaardig Bas,

Volgens hun eigen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan je er gewoon een abbo afsluiten (bijvoorbeeld een starters pack) zonder een receiver erbij. Een kennis van me heeft dat vorig jaar nog gedaan. Voorwaarde is wél dat je de kaart registreert op een Grieks adres en bankrekeningnummer. In verband met auteursrechten is de ontvangst van het NOVA- pakket immers alleen toegestaan in Griekenland.

Misschien dat andere lezers hier op het forum dat uit eigen ervaring kunnen bevestigen?

Ger

Ja dat vraag ik me ook af. Heb de vraag al eens gesteld op een ander forum maar er komt geen reactie. Naar wat ik ook gelezen heb zou ie nog enkel beschikbaar zijn met ontvanger Angry net nu ik voor een wel heel zacht prijsje een TP 7700hsci en irdeto2 kaart vorige week heb aangeschaft voor op Kreta. Tongue

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse zenders streamen Choreftis 2 1.671 22 January 2023, 22:03
Laatste bericht: El Greco
  Gratis Griekse zenders Janneman 8 2.532 06 April 2022, 20:34
Laatste bericht: El Greco
  Enkele wijzigingen Griekse zenders via satelliet Ger 0 1.696 27 February 2021, 15:08
Laatste bericht: Ger
  Griekse zenders op Eutelsat 3 nog aanwezig? mobilhome 9 3.246 06 October 2020, 15:37
Laatste bericht: Ger
  Wijziging Griekse zenders op 3.1 graden Oost Rico 25 21.839 04 December 2017, 17:46
Laatste bericht: Rico
  Frequentiewijzigingen Griekse zenders Ger 3 6.408 09 March 2016, 19:25
Laatste bericht: Patrick
  Vraag Griekse zenders via schotel Bouboulina 2 6.406 09 November 2015, 15:37
Laatste bericht: Bouboulina
  Steeds meer Griekse zenders op 9º Oost Ger 2 3.849 31 August 2012, 17:21
Laatste bericht: Ger
  Vragen over griekse zenders Faas 7 5.939 26 July 2010, 23:09
Laatste bericht: Yiannakis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)