Waarom zou je weer naar Griekenland gaan dit jaar?
#1
Voor alle twijfelaars heb ik nog maar eens wat argumenten bij elkaar gezet. Zomaar voor de grap en om ieders 'verdediging' te ondersteunen.

Hierbij de eerste vijf:

1 Omdat het land een eldorado is voor natuurliefhebbers. Op één dag kun je door totaal verschillende landschappen rijden; prachtige vlaktes aan de Westkust van de Peloponnesus, hoge bergen rond Olympia, spectaculaire vergezichten in Arkadia, glooiend groen landschap in Argolida. En natuurlijk een goudgeel zandstrand aan de Oostkust, in een bergachtig decor.
2 Omdat Griekenland (bijna) het jaar rond een heerlijke bestemming is. Wandelen doe je in het voorjaar, als het groen van het landschap wedijvert met een knalblauwe droge lucht, de gele brem langs de wegen en de vele kleuren van andere voorjaarsbloeiers het grijsgroen van kleur voorzien en als de temperatuur overdag zo heerlijk aangenaam is. Luieren, zonnen en zwemmen in de zomer, in de meest blauwe zee die je je kunt voorstellen, met een heerlijk briesje om de boel wat te verkoelen. En in het najaar, dat tot december duurt, is het water nog lang warm, doet de zon het op z'n best tot diep in oktober en kun je genieten van de rust en de beweging als de Grieken hun olijven en druiven gaan oogsten.
3 Omdat de bevolking doorgaans heel gastvrij is en je graag zal uitnodigen om een hapje te proeven, mee te klinken tijdens een feestje en je tegoed te doen aan al het lekkers dat op tafel staat.
4 Omdat het licht in Griekenland zo betoverend is. Iedereen die vaker gaat zal dat beamen, het overvalt je zodra je de vliegtuigtrap af loopt of met je auto van de boot rijdt in Igoumenitsa of Patras.
5 Omdat de doorgaans zo duidelijk aanwezige levensvreugde aanstekelijk werkt. Of je wilt of niet, je humeur knapt automatisch op als je door Grieken omringd bent.

Alle 25 redenen op m'n website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En ik ben er zeker van dat jullie allemaal ook een hoop redenen kunnen bedenken. Dus zegt het voort! Délen die redenen... ;)
Quote
#2
Helemaal mee eens!!
We gaan weer bedankt!!!
Quote
#3
Misschien om dat je van zon, zee strand en boten houd, of alleen maar wat leuke foto's wilt maken en relaxen, dan kom je naar Agios Nikolaos, elke prikbord bezoeker is welkom en kan mee op mijn kaik om een rondje op zee te maken als het weer meespeelt.
(oja in juni heb ik lekker vakantieTongue
)
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Omdat Rhodos mijn eiland is en mijn Griekse vrienden mij zeer dierbaar zijn: for better for worse! Daarom dus!
Quote
#5
[Afbeelding: 5p0xl1.jpg]

Daarom houden wij ook zo van het heerlijke griekenland,het heeft werkelijk alles waar je van kan houden.
Groetjes van Leo en Sonja.
P,S deze foto heb ik niet gemaakt,heb je belangstelling voor meer kijk dan even naar deze site,de moeite waard.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Na 62 keer griekenland,waarvan de laatste 25 keer op kreta kunnen we niet meer zonder griekenland
Het is de bevolking en het natuurschoon dat ons zo trekt weer elk jaar terug te gaan
Op kreta is het meer je familie bezoeken,zo voelen we het ,de mensen zijn zo gastvriendelijk voor ons.
Dat we ze nu in deze moelijke tijd zeker niet in de steek moeten laten.
Als we landen op Chania,en daarna van de luchthaven op Chania aan rijden en de mooie witte bergen weer zien
( lefka ori )slaat bij ons de knop weer om,na aaankomst bij ons appartement,begint de vakantie pas weer echt
We kunnen dan weer alle mensen gaan bezoeken die ons lief zijn,tot hoog in de bergen toe
bezoeken we oudere mensen,die we dan wat mee nemen van uit nederland,waar ze altijd zeer blij mee zijn
Eten hoef je daarna niet meer,ze beginnen gelijk voor ons te koken,het is dan voor ons een feest
heerlijk de lokale wijn ,raki,kaas,en de overheerlijke verse groente's enz enz
DAAROM GRIEKENLAND,
Quote
#7
Al jaren ga ik naar Kreta naar mijn paradijselijke stekje, meestal 2 x keer per jaar, dit jaar 6 weken. Een appartement aan het strand, daar droomt toch iedereen van, wat wil je nog meer en als het dan eens stormt en regent is de zee nog steeds prachtig. De mensen zijn altijd vriendelijk en behulpzaam ook aan het eind van het seizoen. Het is een oord waar je je geheel kan ontspannen. Ik word vanaf de eerste keer ontvangen als een verloren dochter, ook de andere mensen in supermarktjes, winkeltjes en restaurantjes geven je dat welkom gevoel. Dus daarom is griekenland mijn vakantieland!
Quote
#8
Leuk dat jullie de redenen hebben aangevuld!
Inmiddels is het blog ook op de site van Griekenland Magazine geplaatst, dus kan nog beetje meer bijdragen aan herbezoekjes aan dit heerlijke land:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#9
WAAROM IK DIT JAAR WEER NAAR GRIEKENLAND ZOU GAAN,

1- Voor mij is het een soort van thuiskomen, elke keer weer
2- Mij vrienden die er wonen, en geloof me ik heb er meer in GR dan hier in NL.
3- Ik voel me er geen vreemde, tenzij ik er qua Grieks niet helemaal uitkom, dan voelt dat wel ff knullig aan.
4- De gastvrijheid, en behulpzaamheid, het prachtige land met haar oude historie, ben gefacineerd door de overblijfselen van het oude GR, en hoe deze in het hedendaagse zijn weergegeen
5- Kan gewoon niet wachten om daar voorgoed te vestigen, en NL ook echt achter ons te laten

Kortom als ik in GR ben wil er gewoon niet meer weg. In GR kom ik pas echt thuis!!!
Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#10
waarom gaan we weer naar griekenland??
waarom niet??

we gaan dus gewoon maar weer en met veel plezier....

gelukkig zijn we nog in de positie om de keus te maken dat we gaan, er zullen momenteel zat mensen zijn die wel willen maar niet kunnen!!
lovegreece
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie gaat er dit jaar wel of juist niet? Vito 114 15.736 14 September 2020, 13:25
Laatste bericht: Geni
  Corona en vluchtelingencrisis: Toch naar Griekenland dit jaar? Ger 34 7.854 22 March 2020, 16:28
Laatste bericht: A en A
  Corendon: Griekenland en Egypte gaan 'boomen' Ger 3 1.594 24 December 2019, 18:54
Laatste bericht: Electra63
  Stijging toeristen dit jaar. Arthur 32 6.823 18 September 2018, 11:44
Laatste bericht: messara
  Geen greece dit jaar gdvdmme roefke 57 19.142 04 October 2017, 20:49
Laatste bericht: roefke
  Wie gaat naar waar dit jaar? metaxa 182 79.670 16 October 2016, 14:40
Laatste bericht: Wim M
  De komboloi. Waarom zie je daar nooit vrouwen mee? Bouboulina 11 6.962 06 December 2015, 03:51
Laatste bericht: Papournakis
  De beste DJ's komen dit jaar uit............ Ger 3 2.935 19 October 2015, 08:35
Laatste bericht: greece67
  Grieken gaan weer boeren Dimitris 0 1.793 28 June 2013, 13:33
Laatste bericht: Dimitris
  Waarom de Grieken fier zijn dat ze Griek zijn. Jef Dockx 17 14.200 11 June 2012, 17:09
Laatste bericht: prasoudi

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)