Fodelianakis olijfolie                 
seizoen voorbij
#1
Wink 
Het toeristen seizoen is voorbij op Kos.

Ons eerste seizoen met een shop op Kos is voorbij en geeft een apart gevoel.
De drukte is over en de Grieken die je soms maanden niet hebt gezien kom je weer tegen... even weer tijd voor een praatje en een schouderklop.

we zijn tevreden over het resultaat en hebben besloten om volgend seizoen weer open te gaan. ok lange dagen en 7 dagen per week open maar ook heel relaxed en zoveel leuke mensen en nationaliteiten met ieder een eigen verhaal of aanpak.

We hebben genoten van t werk, de mensen , het klimaat en natuurlijk eten en drinken.

ook bijzonder dat de gemeente alweer druk is met volgend seizoen.

Kos is het enige eiland met veel fietsvoorzieningen en men is volop aan de slag om meer fietspaden aan te leggen.

Dick
een vreemde KOSganger, Tongue
Quote
#2
Leuk om te lezen dat jullie eerste seizoen zo goed bevallen is Dick. Wat gaan jullie nu gedurende de wintermaanden doen?
Wat het fietsen betreft, is Kos een relatief vlak eiland waardoor het zo geschikt is voor wielrijders? Zelf ben ik er (behalve een tussenlanding vanuit Rhodos) nog niet geweest dus ik kan me er niet zoveel van voorstellen. Er zijn dus echte fietspaden? Dat ben ik tot nu toe nog nergens tegengekomen in Griekenland........

Quote
#3
Fijn dat je terugkijkt op een goed eerste seizoen. Het blijft toch altijd een gok en dan is het des te mooier als het is wat je er van verwachtte.
Veel succes volgend jaar!
Quote
#4
Fijn dat het zo geslaagd is dick.
toch prettig als alles uitpakt zoals je het in je hoofd had.

nog veel succes verder!
Petra
Quote
#5
Hey Dick,

Goed te horen dat je het tot nu toe gered hebt, ik wens je dan ook verder héél veel succes.


Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#6
Hoi Dick en Joke fijn om te horen dat het zo goed gegaan is dit seizoen en dat jullie er volgend jaar ook weer zijn. Kan natuurlijk ook niet anders want jullie hebben een hartstikke leuke winkel. Ben ook blij te horen dat er op Kos al zo veel activiteit is voor het volgende seizoen. Ga het over 4 weekjes met eigen ogen aanschouwen :) Zal blij zijn als ik er ben en eindelijk iets kan gaan regelen. @ Ger, Kos is een heerlijk eiland om te fietsen zowel vlak maar zeker is er voor de fietser menig berg om te beklimmen. Moet je toch eens doen een keertje naar het mooie Kos.

Groetjes Caroline
Quote
#7
Waar ik nou nieuwsgierig naar ben (maar als je het niet kwijt wilt hoeft het niet hoor) is of je nu een omzet gedraaid hebt die je je een beetje voor ogen had? Want er moet uiteindelijk toch brood op de plank komen ..... Of niet? Als je het niet nodig hebt voor je dagelijkse inkomen is het natuurlijk helemaal fijn.
Dit omdat je vaak verhalen hoort over mensen die een zaak gaan beginnen in een warm land maar cijfers wijzen uit dat een eigen zaak toch niet altijd het gedroomde resultaat oplevert.
Quote
#8
Prachtig eiland zolang je maar uit de drukte blijft, wij waren er in mei 2005 met aansluitend 1 week Kalymnos, hier onder een klein overzicht van de fietspaden die toen al mooi en breed waren.
[Afbeelding: 2qb4xno.jpg]
rustig en breed
[Afbeelding: mbu4cj.jpg]
even uitrusten (de fietsenBig Grin)
[Afbeelding: m90w2u.jpg]
en natuurlijk als echte zuid L1mburger gewoon de bergen in
[Afbeelding: b719fn.jpg]
en altijd de zee vlakbij
[Afbeelding: 24l4tq9.jpg]
zo nu zijn de echte Kosgangers aan de beurt, een ding zal ik nooit meer doen, hoe graag ik ook met boten vaar, Bodrum bezoekenRodekaart

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Kos is het enige eiland met veel fietsvoorzieningen . dat klopt. ik heb daardoor een hele andere draai in mijn leven gegeven. ik heb 2 jaar gewerkt op Kos. op restaurants bij de haven en vlaakbij. door de vele nederlanders die daar komen, heb ik kennis gemaakt met een land waar ik nooit had gedacht dat ik zou daar ooit komen. ik ging vaak naar Duitsland Zweden en Noorwegen, maar haar ogen waren prachtig en na 22 jaar nog steeds. ik heb aan Kos nog al wat te danken.
ps. zijn de meest bergen wat ik op de photos zie van uit de strand niet de turkse kant??
Quote
#10
Leuk al jullie reacties !! Dank !!

Het is een geweldig mooi eiland Kos en de bewoners heb ik ervaren als vriendelijke oprecht en eerlijk (op de uitzonderingen na),

Een groot dorp.

De fietspaden zijn van Lambi (oost) tot aan Psalidi (west) en in het centrum zijn ze nu de losse eindjes aan elkaar aan t knopen, vanuit Psalidi moest je opeens voor de bakker / ijstent ineens de stoep af en de straat op tot na de bushalte nu gaat men dit oplossen.

Het centrum is al autoluw ( geen auto's of éénrichtingverkeer). en wat belangrijk is: de grieken hier zijn fietsers gewend dus moter- en autogriek houden rekening met de-toerist-op-de-fiets. de stadsfiets, de fiets met kinderzitje, de elektrische fiets, de Giant, de Gazelle, de fiets met kinderkarretje, de mountainbike.

Caroline: eind november/december zijn er weinig Grieken bereikbaar, de meesten houden dan winterslaap of overdenken hun zonden of zijn ze aan t uitoefenen haha

ElsR : we zijn hier STEENRIJK geworden, maar niet in euries, een rijke ervaring, gelukmakende gevoelens, nieuwe mensen nieuwe kansen...

oh ja we kunnen onze rekeningen betalen en ja ook de belasting, maar denk niet dat het voldoende is om te overwinteren als je dat bedoeld

Ger: is deze link wat? ik kan nog onvoldoende Grieks maar met een vertaalprogramma is het redelijk te volgen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Komt goed hoor Dick, zoveel heb ik er ook niet nodig haha. Zolang ze nou maar zorgen dat de sleutels van de panden klaar liggen dan vermaak ik me wel. Ik ben van plan om spijkers met koppen te slaan dus dan komen ze maar even uit hun winterslaap....of wat ze dan ook aan het doen zijn haha.
Quote
#12
(03 November 2011, 10:46)Caroline schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Komt goed hoor Dick, zoveel heb ik er ook niet nodig haha. Zolang ze nou maar zorgen dat de sleutels van de panden klaar liggen dan vermaak ik me wel. Ik ben van plan om spijkers met koppen te slaan dus dan komen ze maar even uit hun winterslaap....of wat ze dan ook aan het doen zijn haha.

Hey top Caroline, lees zojuist dat je de sleutels ook al hebt van een pand. Heel veel succus op Kos.

Ik ben er ooit 1keer geweest en toen alleen maar in de haven, was een boottocht vanuit Bodrum.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#13
Was het maar al zo`n feest Imogen....ik ga panden bekijken,althans dat hoop ik toch. Maar omdat Dick zei dat er niet veel grieken zouden zijn zei ik weer dat ik die niet nodig had maar hun sleutels wel haha. Kan toch moeilijk een pand aan de buitenkant beoordelen. Ze weten nu op voorhand dat ik er aan kom en ze weten ook wat mijn wensen zijn dus ik hoop na 07.12 te kunnen zeggen dat ik een pand heb. Ik hou je zeker op de hoogte.
Quote
#14
(03 November 2011, 23:47)Caroline schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Was het maar al zo`n feest Imogen....ik ga panden bekijken,althans dat hoop ik toch. Maar omdat Dick zei dat er niet veel grieken zouden zijn zei ik weer dat ik die niet nodig had maar hun sleutels wel haha. Kan toch moeilijk een pand aan de buitenkant beoordelen. Ze weten nu op voorhand dat ik er aan kom en ze weten ook wat mijn wensen zijn dus ik hoop na 07.12 te kunnen zeggen dat ik een pand heb. Ik hou je zeker op de hoogte.

Top ben benieuwd!!

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#15
Hoi Dick (& Joke),

Fantastisch dat het werk en het leven op Kos jullie zo goed is bevallen! Ik ben benieuwd naar seizoen 2 !
Wij komen jullie zeker opzoeken in juni en ik sluit niet uit dat we een paar Mytosjes gaan pakken bij Sunrise Wink en dan
hoop ik wat leuke verhalen te horen! Wij wensen jullie in ieder geval heel veel succes in het nieuwe seizoen.
hartelijke groeten van Gerard & Fransien
oh ja, en wie is toch dat hondje op de foto ? Dat is Babis, ons mooiste souveniertje van Kos. Die konden we niet laten lopen, een zwervende pup zonder vaste woon- of verblijfplaats... de mallaka's !!!
Op Kos had hij de "poisoning season" niet overleefd. Nu heeft hij een heerlijk leventje bij ons. Het hele verhaal vertellen we je nog wel als we op Kos zijn. We hebben er trouwens een filmpje over gemaakt dat jullie kunnen bekijken via onderstaande link. Het filmpje is in principe openbaar en mag door iedereen gezien worden. De clip stond oorspronkelijk op Youtube, maar was binnen 2 uur verwijderd omdat er muziek van o.a. Coldplay in zit. Tja, en dat mag dan weer niet hè? Auteursrechten e.d. Dus heb ik de clip maar op Google Docs geparkeerd en is hij via deze link toch te bekijken.

als onderstaande link niet werkt dan kopieëren en in adresregel plakken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






nogmaals, hartelijke groeten & tot straks in Kos !

Gerard & Fransien

Quote
#16
Hoi Gerard,
Wat een hartverwarmend filmpje van Babis! Ik weet zeker dat Babis een heel goed leven gaat krijgen als wij dat zo zien :)

Wat was er met het achterpootje van Babis? Zijn jullie met hem naar de dierenarts geweest? Ik zag dat hij in Nederland wat beter liep maar toch nog niet helemaal goed.
Veel plezier met jullie schattige hondje!
Quote
#17
Wat een prachtig en ontroerende film Gerard en Fransien.Ik heb er van genoten op deze "saaie Zondagmiddag".

Nog even een vraag over Kos en het fietsen,ben er zelf nooit geweest maar ik heb een collega die haar vriend heel slecht ziet.
Hier in Fryslân en op de eilanden fietsen ze heel wat af op een tendum.Ook zii is aangestoken door onze Griekenland liefde,veelal door mijn story"s.
Omdat ik zelf altijd naar Samos ga,vroeg ze of ze daar ook veel konden fietsen.
Heb ze aangeraden om info te zoeken over Kos omdat ik via collega"s altijd enthousiaste fiets verhalen over Kos hoor.
Nu ik bovenstaande verhalen heb gelezen zal ik haar die stukjes morgen op het werk laten lezen.
Op Samos zie ik deze tendums regelmatig ,maar de vraag is nu:
Zijn ze ook op Kos.
Laat even weten.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#18
Veel interesse opeens voor Kos, heel goed!
Kaffka, geef je vrienden de tip 'moto harley' voor tandems en info over fietsen. Dit is een nl/gr stal dat fietsen en brommers verhuurt, al jaren goede service en als ze een emailtje sturen om info of reserveren komt dat helemaal goed.
Quote
#19
Nanny, dank voor je meedenken,geweldig.
Kun je ook het e-mail adres vermelden,ik denk dat het voor hun een fantastische vakantie wordt naar Kos,.zij zijn nooit naar Griekenland geweest dus wie weet fans erbij.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#20
Hoi Kaffka, ik denk dat Nanny je al de juiste info heeft gegeven. Kos is inderdaad een zeer fietsvriendelijk eiland. Zorg wel voor een goede fiets! Voor een beetje fietsen in en rondom de stad is een eenvoudige fiets voldoende, wil je wat meer afstanden fietsen en heuvels beklimmen dan zou ik kiezen voor een wat betere fiets. Als niet geoefend fietser en zonder kwalitatief goede fiets zou ik echter de bergen/heuvels een beetje mijden, want dan kom je jezelf toch tegen (zeker op een warme dag, in de volle zon. Ik spreek uit ervaring:-o) Gelukkig is een heel groot deel van Kos prima te be-fietsen. Zeker Kos-stad en omgeving en de noordelijke kustlijn. Neem de tijd & geniet !
Dank voor je compliment voor het filmpje. Het gaat fantastisch met Babis. Hij is nu 13 maanden oud en inmiddels 4 1/2 maand bij ons en het voelt alsof hij altijd al hier is geweest. Hij straalt een en al plezier en liefde uit en hij is echt een verrijking van ons leven. Hartelijke groeten, Gerard
Quote
#21
Hoi allemaal.
Nanny en Gerard, ik heb de gegevens over het fietsverhuurbedrijf van Moto Harly gevonden via Google,heel duidelijk dus dat gaat voor hun met tandem vast lukken,dank voor de tip
Doordat ik de bovenstaande mooie fietspaden van Arthur zag was ik meteen enthousiast voor hun beiden.
En ze gaan vast de bergen niet in,zeker voor de eerste keer 2 weken naar Griekenland ,veel indrukken ,ze willen in september gaan.

Geweldig dat het zo goed met jullie "vondeling" gaat,het is zo te zien ook een schattig diertje,elke dag van genieten.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#22
Hoi Margarita, nou hier naar zia(=is hoogst gelegen bergdorp) moet je om toe te fietsen wel een beetje conditie hebben, ja. Eigenlijk alleen Nederlanders die dat doen, ook met kinderzitjes, bakfietsen etc alles komt hier voorbij. Bij alle andere nationaliteiten blijft het bij de echte sporters, mountainbikers etc.

Mochten je vrienden toch naar Zia willen, dan kunnen ze de lijnbus vanuit de stad pakken. Keurig op tijd en slechts een paar euro voor een enkele reis van 17 km!
Quote
#23
Hallo Francien en Gerard,

we zijn inderdaad weer terug op Kos en zijn al bezig met de shop weer verkoopklaar te maken onder de boom.

Gisteren heerlijk in de zon bij Sunrise gezeten en weer even met Yannis van Sunrise bijgeklets

We hebben onze auto in Nederland verkocht en in Athene een leuke 2e handsje gekocht dus met Grieks kentekenplaten maar die zijn we door toedoen van een overijverig politieagent alweer 3 weken kwijt....zucht we zullen je bijkletsen op Kos. wanneer komen jullie??

Kafka hartelijk welkom op Kos en als je iets meer wil weten mail of kom langs, we zitten met de shop tussen het politieburo en de beroemde boom van Hypocrates.

Groet Joke en Dick
Quote
#24
Hoi Nanny,
Vandaag mijn collega alle berichtjes laten lezen, ze was enorm enthousiast.
Vooral de voorbeelden van de prachtige fietspaden, moet lukken op de tendem, en de tip met de bus ook ,dus ze gaan vast in september de reis naar Kos ondernemen.
Dick, ik heb mijn hart 25 jaar geleden verloren op Samos.
Ik denk hetzelfde gevoel van thuiskomen dat jij en Joke gevonden hebben op Kos,maar zoals ik al eerder schreef,zeg nooit nooit.
Als mijn collega en haar vriend naar Kos gaan zal ik haar alle info meegeven die ik via jullie van Kos weet,ook van de beroemde boom.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#25
Hoi Dick en Joke,

excuses voor de late reactie, maar wat fijn om te horen dat jullie weer heelhuids in Kos zijn aangekomen. Ja, je moet alleen niet met valse kentekenplaten gaan rijden natuurlijk Big Grin
Wij verlangen enorm naar Kos, we vliegen donderdag 7 juni. Ik zal blij zijn als ik dit circus hier weer even achter me kan laten. Even bijkomen op Kos, een jaarlijks hoogtepunt! We hopen dat jullie goede zaken doen met Keramos dit seizoen. Ach, je zei het al eerder: die rijkdom zit hem niet in het geld maar de kwaliteit van je leven zoals je dat op Kos leef. Ik kan er me alles bij voorstellen! Ik laat nog van ons horen via dit forum en hoop jullie in ieder geval in juni weer te ontmoeten. Tot die tijd heel veel succes & plezier toegewenst (enne... succes met je kentekenplaten).
Groeten Gerard (& Fransien)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Seizoen 2012 begint! Nanny 9 11.570 02 April 2012, 07:01
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)