Nieuwe rubriek: samen naar Griekenland
#1
Arrow Ben je single maar lijkt het je leuk om eens met een andere Griekenland-liefhebber naar je favoriete land te gaan?

Arrow Of zoek je als stel andere mensen om samen mee de tijd in Griekenland door te brengen?

Arrow Vindt je het wel leuk om andere forumbezoekers in Griekenland of in Nederland/Vlaanderen te ontmoeten?

Arrow Misschien vliegen mensen uit je eigen omgeving met dezelfde vlucht naar dezelfde bestemming en wil je carpoolen naar het vliegveld vv?

Kortom, alle varianten 'contact'-oproepen kunnen in deze rubriek worden geplaatst.

Ik heb werkelijk geen idee of er wel behoefte is aan deze rubriek; mocht na een poosje blijken dat er geen vraag naar is gaat ie weer in de prullenbak.

Ger




Quote
#2
Wij vinden het altijd leuk om weer een Medelanders tegen te komen en zeker als het iemand is die ik toevallig van een forum ken.
Denk toch dat er geen of heel weinig behoefte aan is. Dat zie ik op andere forum ook waar gevraagd wordt om bv. samen te reizen. Heb het ooit 1x gehad, in Italië overigens, dat de Nederlanders die naast ons op de camperplaats stonden hardop zeiden zodat we het echt wel moesten horen: DIE TAAL SPREKEN WIJ NIET.
Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#3
Tja, Tol, misschien heb je wel gelijk. Daarom is het ook maar een proef.
Ik kwam op het idee omdat ik al meerdere keren mensen tegenkwam die, nadat ze weer door verschillende omstandigheden 'single' werden, niet meer op vakantie gaan omdat ze niet in hun eentje 'alleen is maar alleen' willen gaan.
Bovendien is het niet altijd eenvoudig om vanuit de uithoeken van Nederland en Vlaanderen op bepaalde tijdstippen naar en van het vliegveld te reizen, dus kan carpoolen ook een optie zijn.

En als meerdere mensen in dezelfde situatie zitten kunnen er misschien 'matches' worden gecreëerd, toch?

Ach, de komende tijd zien we wel of er vraag naar een dergelijke 'contact'-rubriek is en als dat niet het geval is is er nog geen man (of vrouw Big Grin ) overboord.

Ger






Quote
#4
Of misschien in Griekenland wonende Nederlanders/Vlamingen die de forumgenoot graag de ins en outs van zijn/haar omgeving willen bijbrengen??

Ik bied mij aan voor Thassos ;)
Quote
#5
En ik voor Kreta, de omgeving van Agios Nikolaos, heb diverse tips en laat je ook vanaf het water de leuke dingen zien, diverse prikkers weten al hoe leuk dat is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Ik vind het een leuk idee! Je ziet altijd de mooiste dingen als je met een local op stap gaat. Dat zie ik nu zelf ook, elke keer als ik met een vrienden ergens beland dan is dat op een plek waar ik zelf aan voorbij zou zijn gelopen.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Dan blijf ik zeker niet achter voor Noord Griekenland omgeving Drama en Zuid-Oost Bulgarije. Een heel mooie onderbelichte mooie streek met bergen, bossen en geschiedenis.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#8
En ik voor Lefkada, vanaf land en water! Vanaf begin volgend jaar dan natuurlijk als we ons daar definitief gevestigd hebben!
Groet, Ingrid
Quote
#9
tjsa al ben ik nog maar net op Kos ( 2e seizoen gaat beginnen)

Ik wil de Kos gangers ( of gangsters) :) wel het één en ander laten proeven, zowel letterlijk als figuurlijk.

WELKOM OP KOS

Dick van Keramos

Platea Platanou bij de boom van Hypocrates
Quote
#10
Platea Platanou met de mooi restaurant,of niet??
Dick als je een keer met je foto toestel op Averof 9 ben kun je een foto maken en deze hier zetten.
zou mooi zijn.
Quote
#11
En als je een keer een van de mooie wandelpaden van pelion wilt bewandelen: be my guest! Mail maar even.
Quote
#12
(11 March 2012, 21:04)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan blijf ik zeker niet achter voor Noord Griekenland omgeving Drama en Zuid-Oost Bulgarije. Een heel mooie onderbelichte mooie streek met bergen, bossen en geschiedenis.

Kalo Vradi,

Dick

Kijk daar had ik anders niet aan gedacht :) We willen altijd nog een keer een paar dagen naar Bulgarije. Als het zover is zal ik je mailen Dick!
(zo zie je maar...)
Quote
#13
Ja dan wil ik ook niet achterblijven. Voor de omgeving in Epirus en dan met name omgeving Parga in het noordwesten van Griekenland.
Ik woon in Katavothra en dat is in de buurt van het kalodiki meer. Mooie omgeving om te wandelen. Controleer ook ieder jaar de wandelingen die Ger heeft.

Groetjes Yanni
Quote
#14
Geweldig al die uitnodigingen. Ik kom straks echter wel tijd te kort als ik op al die uitnodigingen in wil gaan Big GrinBig GrinBig Grin en jullie krijgen het heeeeuuuuuul druk met al die camperaars als ik deze uitnodigingen op dat forum vermeld Big GrinBig GrinBig Grin

lovegreece
Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#15
up
(09 March 2012, 22:30)oriste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arrow Ben je single maar lijkt het je leuk om eens met een andere Griekenland-liefhebber naar je favoriete land te gaan?

Arrow Of zoek je als stel andere mensen om samen mee de tijd in Griekenland door te brengen?

Arrow Vindt je het wel leuk om andere forumbezoekers in Griekenland of in Nederland/Vlaanderen te ontmoeten?

Arrow Misschien vliegen mensen uit je eigen omgeving met dezelfde vlucht naar dezelfde bestemming en wil je carpoolen naar het vliegveld vv?

Kortom, alle varianten 'contact'-oproepen kunnen in deze rubriek worden geplaatst.

Ik heb werkelijk geen idee of er wel behoefte is aan deze rubriek; mocht na een poosje blijken dat er geen vraag naar is gaat ie weer in de prullenbak.

Ger
Niks prullenbak @Ger, toch een schot in de roos voor mensen die open staan voor iets anders en hun gezicht laten zien.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Platea Platanou met de mooi restaurant,of niet??
Dick als je een keer met je foto toestel op Averof 9 ben kun je een foto maken en deze hier zetten.
zou mooi zijn.


Hallo Tzimis,

Klopt Panajotti ( ca 80 jaar oud) van het restaurant is mijn beste buurman!


Averof 9 : Is dat in de buurt van restaurant "de Haan"??

Griekse groet Dick
Quote
#17
ik neem aan van wel,de Haan staat op nr 12. dan zou het tegenover aan de andere kant van deze weg zijn. eind jaaren 80 waren 3 restaurants naast elkaar. ben benieuwd hoe het daar nu is. ik heb 2 jaar op Kos gewerkt maar lang geleden, en niet meer daar geweest.
een vriend werkte toen bij Platanos en kwam vaak , een van de mooiste plekken op Kos stad.
Quote
#18
Tzimis, tegenover restaurant zitten meerdere visrestaurants, eentje heet Kalymnos, zegt je dat iets? Meerdere van die typisch blauw witte restaurantjes naast elkaar met visnetten, ankers schelpen sponzen etc versierd. Restaurant de Haan zit er nog niet zo heel lang een jaartje of 6-8 gok ik. Een klein stukje verder zit ook Nikolas de Psaras ( restaurant) vrij bekend, misschien ook nog uit jouw tijd? Jij zat hier toen ik hier zelf op vakantie kwam, de topjaren voor Heaven, Kalua en Helena's House. Eerste 2 bestaan nog wel, maar niet zo populair als in 'jouw' tijd meer geloof ik ( Ha,ha ik kom er zelf ook niet meer......) Helena's house is al meerdere keren overgenomen, het heet nu Kafe nes.
Quote
#19
(11 March 2012, 21:04)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan blijf ik zeker niet achter voor Noord Griekenland omgeving Drama en Zuid-Oost Bulgarije. Een heel mooie onderbelichte mooie streek met bergen, bossen en geschiedenis. Kalo Vradi, Dick
Dick,
Dik hier vanaf Kreta,
Stom toevallig ben ik tegen de volgende site gelopen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, hier staat een filmpje op waar St. Niklaas met de trein komt.
Er zijn niet zoveel zaken voor model spoor, is geloof ik echt een hobby voor de Noordelingen, er is in Thessaloniki ook één zaak, de importeur voor zowat alles wat met hobby, spoor, model boten/vliegtuigen te maken heb. Maar die in Drama heeft NIET mijn grote, helaas, anders was ik wel langs gekomen
Zelf heb ik de eerste en enigste spoorbaan op Kreta, totaal zijn er maar 4 in héél Griekenland, maar de importeur mag geen details geven. Helaas.
Misschien zijn er nog mede model spoor fanaten onder de vakantie gangers,
Mijn baan is te vinden opYou tube, kretabaan



Quote
#20
Nanny, naast mijn baas was toen een taverna van een jonge uit Kalymnos. mischien is dezelfde jonge nog. kalua en Heaven was ik bijna iedere avond, vlak bij had een vriend een bar The Cockoos nest.toevalig las ik van de week op Kos pagina over Helenas Huis waar ook een paar dagen heb gewerk. de nederlandse eigenaar van toen is een paar jaar terug overleden en zijn griekse companion heeft een reisbureau.
ik heb prachtig 2 jaar daar gewerkt , en eigenlijk Kos is de reden dat ik nu in Nederland ben.
Quote
#21
Volgens mij zit dat Cookoosnest er nog, geen idee of t zelfde eigenaar is.
Quote
#22
Mooi initiatief, maar het probleem is dat je de andere mensen niet kent. Je weet op voorhand niet wat voor voorkeuren ze hebben en als je daar op voorhand niet veel over praat, kan dat voor spanningen zorgen. Ik ga altijd met vrienden op reis, maar die mensen ken ik wel. Ik weet wat hun goede en minder goede kantjes zijn. Ik weet waar ik rekening mee moet houden.
Quote
#23

KRETA
In Rethymnon e.o. kan ik wel het nodige laten zien. En als je een motorrijder bent nog veel meer.
Quote
#24
Photo 
[Afbeelding: sgtxqf.jpg]

voor Tzimis !


Platea Platanou met de mooi restaurant,of niet??
Dick als je een keer met je foto toestel op Averof 9 ben kun je een foto maken en deze hier zetten.
zou mooi zijn.
Quote
#25
Bravo Dick, ik ging gisteren mn electriciteit betalen en moest nog aan Tzimis denken, maar ik had mn fototoestel niet bij me.
Boven dat brommertje in de straat kun je nog net t bord 'Kalymnos" lezen. Dit moet dan dus 'de' plaats van Tzimis zijn!
Quote
#26
wat een verschil!!!!!dank je well Dick. ik had geen idee hoe het is nu. zo veel beton en gebouwen!!! de buurvrouw had een laag woning met een prachtig tuin, met groote mooi rozen, maar ik mocht nieks knippen om aan mooi klanten te geven.
en zo te zien een drukke straat geworden.
die taverna Kalymnos zie ik dat op nr 5 staat, en toen waren ook 3 restaurants naast elkaar, tot onze groot ergenis. ik heb de hele jaar op de stoep daar gestaan om de mensen naar binnen te krijgen , maar onze restaurant was duurder en die 2 tavernas waren eerder vol, dan ons. maar ik heb zo een mooi jaar daar gehad. ik ben heel blij met deze foto. ik zou die ook aan mijn andere helft laten zien , dan weet zij hoe het plaats delict nu er uit ziet. op deze straat heeft mijn leven een andere route begonnen.
Nog eens ,veel veel dank.
Quote
#27
Mmm Tzimis ik denk dat jij gaat schrikken als je weer op kos komt van al het beton. Al moet ik zeggen dat ik hetzelfde heb als ik weer in mijn 'oude buurtje in Nl' kom hoor, daar is ook veel bijgebouwd en veranderd. Maar even een paar dingetjes, weet je nog dat er tussen Kos en Zipari een flink 'keno' zat? Je ging echt de stad uit en een aantal km verder kwam je dan in Zipari. Onderweg zag je eigenlijk alleen de limaonadefabriek en een benzinestation. Nu weet je niet meer waar Kos ophoud en Zipari begint, allemaal bedrijven, garages , winkels, supermarkten en ook wel wat leegstaand helaas. ! Een beetje t zelfde richting Psalidi, in 'jouw tijd " zat daar Hippocrates Palace, en dan een heel stuk verder aan de andere kant van de weg t 'laatste' hotel van Psalidi, ben even de naam kwijt. Nu zitten daar echt allemaal hotels en dan flinke grote, vooral. En de tijd van O Thessalonikios , en vele andere kleine restaurantjes daar is voorbij.
Zijn er maar een paar over gebleven.
Quote
#28
ja ,Ja... Zipari toen ik voor het eerst maart 87 naar Kos kwam , heel rustig geen touristen met mijn 2cvtje ging ik goedkoop in Zipari huren. er was zo als je zegt nieks tussen. maar na een paar weken vond ik het genoeg en na dat een vriend tegen kwam die iemand zocht om een woning te delen omdat toen heel duur was, ging ik naar Kos stad. deze vriend heeft bij de restaurant op Platanos plein gewerkt en zo was ik daar vaak. de tweede jaar had ik een huisje bij Hotel Poseidon aan de andere kant van Kos stad. ik heb na 87 een jaar Kreta gedaan op Malia maar vond ik het nieks omdat een engelse kolonie was , en ik spraak toen wat Zweeds en vond Kos better zo dat ik in 89 weer een jaartje Kos heb gedaan, een paar weken in het begin op de haven restaurant White tower, dan Gaia en dan de hele zomer op Averof 9. met aan het einde waneer in october rustuger werd wat onbijten op de Helenas house gedaan. soms mis ik het heel veel.....
Ah, de eerste jaar heb ik in een van de prachtigste restaurants gewerkt ,Aura. een prachtig Italianse gebouw, met een patio en de kranten winkel voor aan. aura heeft een site met photos.hier zie ik mijn oude baas een goede kok die in Amerika veel heeft gewerkt .
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





omdat wij pas om 4 uur smiddags begonnen met werken ,gingen wij smiddags eten bij de turken in de turkse wijk. zijn nog op de plein die 2 resturants?? die konden geweldig koken zo als dat wij thuis ook gewend zijn. met echte tomaten in de griekse salade uit hun eigen tuin.en als je aankwam op Zia in het begin links stond een klein restaurant met gegrillde kip. en heel koude beer.
bedankt allemaal voor het terug brengen in de tijd en Kos.
Quote
#29
Op Kreta, in de provincie Apokoronas (Georgioupoli, Kavros, Kournas o.a.) is er genoeg te zien en te ondernemen. Tips en info geef ik graag, ook voor de sportieve wandelaars en/of motor/scooter-rijders en fietsers zijn er volop mogelijheden.
Quote
#30
Ik zit het allemaal eens te lezen en ik krijg steeds meer pijn in mijn buik van verlangen. Wij waren in 95 voor het eerste op Kos, Liefde op het eerste gezicht en we hebben het ook een beetje zien veranderen. Maar nog steeds geeft het het goede gevoel en wij hopen dan ook dat het oude goede voor iemand die wil nog te vinden blijft. Wij mijden de meest touristische restaurants en gaan bij kleine grieken in de achtertuin eten. In Zia, bij pote tyn kuriaki en ambravis, turkisch village. Daar eet je nog anders dan de bekende gyrosplates.
Als ik op Kos ben, dan lopen we veel en lopen elke dag door de Averof, daar is inderdaad nogal wat gewisseld van eigenaar en zijn er restaurants bijgekomen die na een jaar weer weg zijn.
IK heb er buiten de stad mijn droomplekje gevonden en hoop er HEEL oud te worden.

Quote
#31
Ahum, jij hebt die kippen nog in de gedachten als eerste tentje, inmiddels is het nummer 6 of 7 in de rij! Het restaurantje wat je bedoelde is nu een sponzenzaak geworden! De zoon van de man met de kippen heeft nu 2 restaurants Olympia 1 en Olympia 2 een paar honderd meter verderop, samen met zijn zoon is dus 3e generatie, ze hebben wel een site, taverna olympia zia of zo, misschien ken je die Michalis Matheos wel terug, de zoon heet Niko, waarschijnlijk naar papoe die jij nog kent ven de kip aan t spit!

Quote
#32
Ik voel me echt een jonkie als ik jullie verhalen zo lees en dat op mijn leeftijd hahaha
wij zijn weer me de voorbereidingen bezig voor het 2e seizoen
erg leuk en spannend weer

Zondag in de buurt van Averof nog wel heerlijk octopus gegeten en weggespoeld met ouzo.... vervelend haha :)
Quote
#33
Op 16 juni vertrek ik voor 12 dagen naar Rhodosstad.Dit is de eerst keer dat ik alleen ga. Zijn er dan Nederlanders aanwezig daar die het leuk vinden om andere nederlanders te ontmoeten? Een keertje samen eten. Gewoon gezellige en sociale mensen ontmoeten. Ik hoor het wel.
Quote
#34
Ik ga voor het eerst in mijn uppie naar Rhodos(stad) tip voor lekkere locale visrestaurants altijd welkom! En laat nederlanders die er wonen maar reageren hoor, gezellig.
Quote
#35
Zijn er single mannen of vrouwen die wel eens alleen op vakantie zijn geweest naar Griekenland?
En zo ja, hoe ziet/zag je vakantie er dan uit?
Het lijkt me aan de ene kant best fijn/rustig/avontuurlijk om alleen op pad te gaan, aan de andere kant lijkt het me ook wel eenzaam.

Ik zit er over na te denken om alleen te gaan in mei, maar twijfel erg. Ik zoek namelijk niet graag "mede" toeristen op.

Ben nieuwsgierig naar de verhalen, en/of tips.
Quote
#36
Nu ik sinds een paar jaar alleen ben, ben ik 2 keer alleen naar Kreta geweest. En dat is me goed bevallen.
Maar ik denk niet dat je een all-inclusive reis moet boeken en twee weken op dezelfde plek moet blijven, dat wordt gauw saai. Ik boek voor de eerste nachten een hotel en daarna ga ik rondreizen en zoek ter plaatse wat. Ik heb meer de neiging om wat te gaan ondernemen en dingen bekijken, als ik alleen reis blijf ik geen dagen op dezelfde plek en alleen maar aan het strand. Je moet het als een voordeel zien dat je op elk moment zelf kunt bepalen wat je gaat doen.
Als je in een klein hotel of appartement overnacht heb je eerder contact dan in grootschalige accommodaties.  Ook als je vaker in kleinere restaurants eet kennen ze je zo en ik heb al vaker meegemaakt dat anderen je vragen om aan te schuiven.
Ik heb ook wel behoefte om regelmatig wat ervaringen met anderen uit te wisselen.  Met andere mensen die alleen reizen contact maken is niet zo moeilijk, die willen vaak ook wel een praatje maken.  Realiseer je dat ook mensen die met z'n tweeën reizen het leuk vinden om eens iemand anders te spreken dan alleen elkaar.
Ik zou zeggen, ga en geniet van de vrijheid en de voordelen.
Quote
#37
Wat ik jammer vind, is dat pakketreizen altijd voor 2 personen gelden.
Je kunt voor zo'n 200,- pp een week naar Kos, Corfu etc, maar je moet met zn tweeen zijn.

Ik ben niet zo'n speurneus, maar ik denk dat als je los gaat boeken (vlucht en acco) dat je het niet gaat redden met 200,-

Zijn er nog meer mensen die wel eens alleen naar Griekenland zijn geweest?
En zijn er nog mensen die een "maatje" zoeken?
Quote
#38
(22 January 2016, 14:16)Tukkeroscar schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik jammer vind, is dat pakketreizen altijd voor 2 personen gelden.
Je kunt voor zo'n 200,- pp een week naar Kos, Corfu etc, maar je moet met zn tweeen zijn.

Ik ben niet zo'n speurneus, maar ik denk dat als je los gaat boeken (vlucht en acco) dat je het niet gaat redden met 200,-

Zijn er nog meer mensen die wel eens alleen naar Griekenland zijn geweest?
En zijn er nog mensen die een "maatje" zoeken?

Huh, Heb ik nog nooit gehoord.
En ik heb even de proef op de som genomen. En het is absoluut geen probleem om een pakketreis voor 1 persoon te boeken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
(22 January 2016, 14:32)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 January 2016, 14:16)Tukkeroscar schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik jammer vind, is dat pakketreizen altijd voor 2 personen gelden.
Je kunt voor zo'n 200,- pp een week naar Kos, Corfu etc, maar je moet met zn tweeen zijn.

Ik ben niet zo'n speurneus, maar ik denk dat als je los gaat boeken (vlucht en acco) dat je het niet gaat redden met 200,-

Zijn er nog meer mensen die wel eens alleen naar Griekenland zijn geweest?
En zijn er nog mensen die een "maatje" zoeken?

Huh, Heb ik nog nooit gehoord.
En ik heb even de proef op de som genomen. En het is absoluut geen probleem om een pakketreis voor 1 persoon te boeken.

Jij kunt dus een complete reis voor 1 persoon boeken? Dan doe ik zeker wat fout??? 
Quote
#40
Ik zit weer te schreeuwen voordat ik verder gekeken heb dan mijn neus lang is.
Pakketreizen zijn idd ook voor 1 persoon boekbaar, weliswaar duurder in verhouding, en sommige aanbiedingen gelden niet voor 1 persoon.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Samen naar Griekenland Tukkeroscar 5 9.169 28 February 2014, 20:46
Laatste bericht: Tukkeroscar
  Samen naar Griekenland Filos 2 7.530 23 March 2013, 22:11
Laatste bericht: Filos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)