Thema vd maand april 2012: De mooiste stranden
#1
Deze maand op verzoek als thema van de maand:

De mooiste stranden van Griekenland

Ze zijn er in overvloed en de één nog mooier dan de andere: prachtige Griekse stranden. Enorme en drukbezochte stranden maar ook kleine en afgelegen strandjes die nauwelijks bezocht worden.

Ik zal zelf de aftrap verrichten met een foto van het strand bij Porto Katsiki (Lefkada):

[Afbeelding: 185.JPG]

Wie volgt?

NB: Alle eerdere "Thema's van de maand" zijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




te vinden.

Tip: ook foto's plaatsen in je berichtjes? Gebruik de nieuwe Tinypic-plugin-button onder je berichtje.
Quote
#2
Porto Katsiki is een super mooi strand,25 jaar geleden voor het eerst geweest,was een hel voor daar te komen,over de onverharde paden ,een weg was het toen niet te noemen,
en tot overmaat van ramp was bij terugkeer benzine van de brommer op,maar er was toen nog niet zo veel tooerisme,geen bedden op het strand
we praten er nog altijd over
Ger en Jose
Quote
#3
[Afbeelding: 14j6fjo.jpg][Afbeelding: 14l34ub.jpg]The Blue Lagoon van Zakynthos...
Klein strandje in mooie baai.

Het Zwarte strand (lavastrand) op Santorini. Op de achtergrond de pendeldienst per boot.[Afbeelding: 17zixl.jpg]

Quote
#4
[Afbeelding: 2hg669v.jpg]
Het strand van Matala zoals je het niet vaak zal zien. 20 december 2006
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Voidokilia in de buurt bij Pylos op de Peleponnesos is volgens mij de mooiste baai van Griekenland. Cool


[Afbeelding: eajodg.jpg]

[Afbeelding: s48gat.jpg]
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#6
oh ,zo prachtig mooi hé,
we zijn er al verschillende malen geweest en hebben er genoten!
hebben in 't dorp lekker gegeten in een tentje,tegenover een oude hippie,die geweldige muziek draaide.

Marianne

hahaha ik bedoelde matala!
Quote
#7
Mei 2010 Zuid Kreta ...Paleochora

[Afbeelding: 5qqzk.jpg]

Zuid Kreta ...Paleochora

[Afbeelding: dmdx77.jpg]
Quote
#8
Gramvousa Balos kreta
Quote
#9
Geweldige stranden, vind het alleen jammer dat ik niet op de meeste eilanden met mijn camper kan komen. Hierbij een mooi strand op de Peloponessos, kom ik wel vaker:)Rolleyes
Amoudia
[Afbeelding: 33u798g.jpg]
Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#10
Een paradijs op aarde ..:) Kreta..Het strandje van ..Marathi.. op het schiereiland Akrotiri..Aan de rechterkant.

[Afbeelding: 2exvn9x.jpg]

Dat vonden deze Ganzen ook..

[Afbeelding: 33xtq2x.jpg]

[Afbeelding: nxj0uq.jpg]
Quote
#11
Pilion
[Afbeelding: 24lvl1y.jpg]
Kalamitsi, Lefkas
[Afbeelding: rlyf13.jpg]
Meganisi
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#12
Het mooiste zijn de kleine strandjes. Lastig te vinden, auto is een vereiste, maar is het zeker waard. Geen touristen en lekker rustig.

Afgelopen November, ruim buiten het seizoen dus niet geschikt voor zwemmen (~20 graden). Ziet er desalniettemin prachtig uit..

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: IMG_2993_small.JPG]

[Afbeelding: IMG_2999_small.JPG]

[Afbeelding: IMG_3002_small.JPG]

[Afbeelding: IMG_3004_small.JPG]

[Afbeelding: IMG_3012_small.jpg]

..en enkele honderden meters verderop
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote
#13
Ahata op Karpathos.
[Afbeelding: 427687_281071268633467_148437425230186_7...9236_n.jpg]
[Afbeelding: 424634_258872637519997_148437425230186_6...7402_n.jpg]
Quote
#14
Het 6 kilometer strand bij Paralio Astros.

[Afbeelding: 259ie1g.jpg]
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#15
Jaaaaren geleden nog analoog getrokken, wie had toen gedacht dat deze "beach" wereld beroemd zou worden in één van de mooiste "Griekse films":

[Afbeelding: 30aqrvc.jpg]

Sami beach of Kefalonia
Quote
#16
Ver weg van alle drukte: Kamara beach op Samos:

[Afbeelding: x6c5j7.jpg]


Hier hadden we het strand voor ons alleen: Panormos beach op Skopelos

[Afbeelding: t7zwd2.jpg]


Dit strandje op Alonissos vond ik ook best wel wat hebben:

[Afbeelding: oruz53.jpg]
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#17
zelf ben ik geen strandloper. Wat niet wegneemt dat ik af en toe eens durf te stoppen op een afgelegen rustig strand om even te genieten van het geluid van de zee en de verfrissende wind.
Hieronder de baai van ELINTA te CHIOS
[Afbeelding: 2eyxkzc.jpg]
[Afbeelding: 34oem8x.jpg]

Ook even uitwaaien op het strand van MOLIVOS na een dagje uit heeft zijn charmes
[Afbeelding: 9bkb5t.jpg]

Op welk strand onderstaand fragment zich afspeelt weet ik echter niet[Afbeelding: 33ug4ug.gif]
[Afbeelding: 200p82u.gif]
Quote
#18
[Afbeelding: bf5o3m.jpg][Afbeelding: 2wnydza.jpg]
Psili Ammos op Patmos. Heerlijk rustig in april 2011. Je kunt er alleen via een geitenpad of met de boot komen.
Quote
#19
Dit zou wel eens een héééél lange thread kunnen worden! ;)
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#20
Agios Ioannis/Damouchari aan de westkust van Pilion tijdens een golvende namiddag

[Afbeelding: 122dgte.jpg]
Quote
#21
PLAKA strand NAXOS

[Afbeelding: w7eq0y.jpg]

ALIKO strand NAXOS

[Afbeelding: 2n1uewy.jpg]
Quote
#22
[Afbeelding: 2vcuyc9.jpg]

Triopetra waar het heerlijk rustig is,je auto op het strand en heerlijk eten,de bedjes zijn gratis.
Groet Leo en Sonja.
Quote
#23
(02 April 2012, 18:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Agios Ioannis/Damouchari aan de westkust van Pilion tijdens een golvende namiddag

[Afbeelding: 122dgte.jpg]

Ben je daar wel zeker van Ger? Volgens mij is dat dezelfde foto/plaats dan de eerste foto van Angeliki en ook deze hieronder is dezelfde:

[Afbeelding: new3kh.jpg]

Volgens mij is dat Mylopotamos aan de oostkust van de Pilion. Verbeter me (en excuse me) indien dit niet zo moest zijn. ;)

(02 April 2012, 11:29)rhodos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zelf ben ik geen strandloper. Wat niet wegneemt dat ik af en toe eens durf te stoppen op een afgelegen rustig strand om even te genieten van het geluid van de zee en de verfrissende wind.
Hieronder de baai van ELINTA te CHIOS
[Afbeelding: 2eyxkzc.jpg]

Inderdaad, prachtige lokatie en uitstekende zwemgelegenheid. Als ik me niet vergis loopt de weg hier volledig rond de baai. up

(02 April 2012, 18:54)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




PLAKA strand NAXOS

[Afbeelding: w7eq0y.jpg]

ALIKO strand NAXOS

[Afbeelding: 2n1uewy.jpg]

Naxos stranden = Heart lovegreece
Quote
#24
(02 April 2012, 20:27)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben je daar wel zeker van Ger? Volgens mij is dat dezelfde foto/plaats dan de eerste foto van Angeliki en ook deze hieronder is dezelfde:

[Afbeelding: new3kh.jpg]

Volgens mij is dat Mylopotamos aan de oostkust van de Pilion. Verbeter me (en excuse me) indien dit niet zo moest zijn. ;)

Daar kon je best wel eens gelijk in hebben El Greco; in die regio hebben we meerdere strandjes bezocht die allemaal vrij dicht bij elkaar liggen. Volgens mij is Damouchari ook het strand(je) waar opnames van Mamma Mia zijn gemaakt. Misschien dat één van de op Pilion wonende leden ons uit de brand kan helpen?

Ik had de eerdere foto uiteraard ook al gezien maar vond het leuk om ook een soortgelijke foto te plaatsen met woeste golven. Het was niet alleen prachtig om te zien maar ook een oorverdovend geluid met al die golven.

Ger
Quote
#25
(02 April 2012, 20:33)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 April 2012, 20:27)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben je daar wel zeker van Ger? Volgens mij is dat dezelfde foto/plaats dan de eerste foto van Angeliki en ook deze hieronder is dezelfde:

[Afbeelding: new3kh.jpg]

Volgens mij is dat Mylopotamos aan de oostkust van de Pilion. Verbeter me (en excuse me) indien dit niet zo moest zijn. ;)

Daar kon je best wel eens gelijk in hebben El Greco; in die regio hebben we meerdere strandjes bezocht die allemaal vrij dicht bij elkaar liggen. Volgens mij is Damouchari ook het strand(je) waar opnames van Mamma Mia zijn gemaakt. Misschien dat één van de op Pilion wonende leden ons uit de brand kan helpen?

Ik had de eerdere foto uiteraard ook al gezien maar vond het leuk om ook een soortgelijke foto te plaatsen met woeste golven. Het was niet alleen prachtig om te zien maar ook een oorverdovend geluid met al die golven.

Ger

Ha bij ons zag het water er toen zo uit:

[Afbeelding: 14ig8l3.jpg]
Quote
#26
Het is inderdaad Mylopotamos; herkenbaar aan de natuurliefhebbers doorgang op het strand, als de golven niet te heftig zijn Big Grin
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#27
(02 April 2012, 20:54)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is inderdaad Mylopotamos; herkenbaar aan de natuurliefhebbers doorgang op het strand, als de golven niet te heftig zijn Big Grin

Met dank Angeliki, weet ik tenminste dat mijn geheugen nog tot 7 jaar terug in orde is...Big Grin

Nog eentje, het rode strand van Xi op Kefalonia

[Afbeelding: 2j6712v.jpg]
Quote
#28
El Greco, je hebt gelijk, de weg loopt helemaal rond de baai en er is maar 1 taverne uitgebaadt door een jong koppel met een baby. Je wordt er hartelijk ontvangen en van haast en spoed is er geen enkel spoor. Elinta is dan ook een aanrader voor wie eens graag een strand voor zichzelf wil hebben; Voor mij was dit (net zoals als mijn andere verbijven in Griekenland een echte [Afbeelding: 1c474.jpg]
Quote
#29
[Afbeelding: 2r2q4h5.jpg]

Myrtos Beach op Kefalonia is echt een prachtig mooi strand. Wel druk maar erg mooi. Een strand van een hele andere orde was ons favoriete strand op Ithaki. Het strand bij het dorp Stavros is niet erg groot en er staat alleen een caravan met een aantal tafels en stoelen waar je een paar simpele gerechten kunt kopen.

[Afbeelding: 1128ioo.jpg]
Quote
#30
KARPATHOS nabij het vliegveld

[Afbeelding: n31639.jpg]

[Afbeelding: 33vmfj5.jpg]

[Afbeelding: 5wmtj.jpg]

....en de luxe strandtent van Manolis
Quote
#31
[Afbeelding: 2upehl1.jpg]

Kommosbeach heeft toch ook wel iets,het is een rustig lang strand.
Leo en Sonja.
Quote
#32
@ Leo en Sonja

Inderdaad kommosbeach is een langgerekt en prachtig strand. In het voorjaar ga ik daar altijd naartoe om flora te fotograferen.
Het enigste probleem in het voorjaar is dat de natuur overwoekerd is met Naturisten die windvrije plekjes opzoeken en dus de planten en bloempjes die daar normaal groeien geen kans geven om zich te ontplooien.Dodgy Ieder zijn pleziertje maar als je daar dan rondloopt met een fotocamera in de aanslag wordt je wel scheef aangekeken. Ik kan best begrijpen waarom de zee tweemaal per dag zich ver terugtrekt.Big Grin

Mvg
Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Daar heb je inderdaad gelijk in Jef,ook wij hebben dat ook ondervonden,maar er is gelukkig meer te beleven op kreta.
Groet Leo en Sonja.
Quote
#34
[Afbeelding: 2jin8.jpg],


Deze foto is in kalamaki zakynthos genomen vorig jaar juni
ik heb helaas geen mooiere foto,s van stranden,maar zal in m,n as vakantie wat mooie foto,s gaan maken.
Quote
#35
Stranden bij Gialova ( Peloponnesos )

[Afbeelding: sfx7qb.jpg]

[Afbeelding: 2cwr8lh.jpg]
Quote
#36
Strand bij Gialova in de Peloponnesos dicht bij de wetlands. Heerlijk rustig en een schitterend uitzicht[Afbeelding: 2u6pqio.jpg]
Quote
#37
ongerepte stranden op SKYROS

[Afbeelding: 9blppi.jpg]

[Afbeelding: f9ozs8.jpg]

(toen nog analoog getrokken)
Quote
#38
[Afbeelding: 5dudu0.jpg]

[Afbeelding: 2helgdj.jpg]

[Afbeelding: 2zia0xl.jpg]

Toen ik hier nog maar net op Skiros woonde heb ik foto's gemaakt van de mooiste strandjes, alleen heb ik deze nooit op de computer opgeslagen (die hadden wij namelijk nog niet Wink.

Dit zijn ook wel mooie strandjes, maar er zijn nog veel mooiere en allemaal even ongerept.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#39
Hoppa..ik vond er nog 1.. Deze heb ik gemaakt in Mei 2009 Het Palmenstrand van Preveli -- Zuid Kreta

[Afbeelding: zkjy2s.jpg]

1 jaar later was het jammer genoeg verwoest door Brand ....
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
[Afbeelding: 2uxtzk0.jpg]

[Afbeelding: raw10y.jpg]

Boven strand bij Stoupa
Onder strandje in het mooie Assos
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 77.693 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 50.853 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 32.781 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 51.786 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 25.984 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.305 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.363 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.338 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 45.914 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
  Thema vd maand dec 2013: Het Griekenland-gevoel oriste 8 8.149 02 December 2013, 17:47
Laatste bericht: Andrebeek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)