Vakantie op Rhodos
#1
Hallo mensen
Wij willen met onse kleinkinderen van 11 en 9 naar Rhodos toe. We horen verschillende meningen maar wat of welke plaats is het leukste om naar toe te gaan?
Ook willen we een auto huren waar kan dat t beste of veiligste?
Graag tips
Groetjes
Quote
#2
Gezien de leeftijd van de kinderen neem ik aan dat je aan schoolvakanties gebonden bent.

Voor de kinderen, vaak zijn zij het gekst op zand en zee, zou ik aanraden Faliraki en Kolymbia. Dit in verband met zandstranden die langzaam in zee aflopen. Daarnaast zijn de mooiste natuurstranden met bedverhuur en eetgelegenheden (Tsambika en Agathi) op korte aanrij afstand (5 tot 15 km.). En in Faliraki is het Waterpark.
Maar aan deze kant van het eiland is het in de maanden juli augustus warmer omdat het windluw is.

De windkant en iets koelere kant is bij Trianta, maar de stranden zijn daar kiezelstranden en de zee ruwer.

Kies je voor de kant van Trianta kan ik je Sky aanbevelen voor een auto. Zij is Nederlands, hij Grieks. Maar er zijn vast meerdere goede verhuurbedrijven. Ik heb alleen met Sky ervaring.
Aan de andere kant kan ik je Haraki cars aanbevelen. Hij is Grieks, spreekt en schrijft Engels en Duits. Is dan ook getrouwd met een Duitse. Ook Autoline in Afandou moet goed zijn. Kennissen van mij zweren daarbij.

Ze zijn allemaal per mail te benaderen voor een prijsopgave. Allemaal leveren ze de auto’s op het vliegveld en zijn goed verzekerd.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Je kunt uiteraard ook richting Lindos gaan als Pefkos en Kiotari. Ook daar is het heter dan aan de Trianta, Ialyssos kant.

Laat eens weten waar je eigen interesse ongeveer ligt.
Wil je dicht bij Rhodos-stad of maakt het je niet uit?
Quote
#3
Aansluitend op de goede tips van Maria:
Zelfs mét de kinderen mag een uitstap aan Rhodos-stad beslist niet ontbreken. Overdag kan zelfs het Paleis van de Grootmeesters eventjes bekoren, ook voor kinderen, om de ridderhistorie eens te zien. Ook 's avonds moet je er met hen eens heen, om jullie te laten drijven op de middeleeuwse sfeer in de romantisch verlichte smalle straatjes.
Rhodos-stad is, naar mijn mening, een van de bekoorlijkste Griekse steden. Ondanks het hoog gehalte aan toeristische drukte.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Voor een betrouwbaar autoverhuurbedrijf kan ik je iDrive aanbevelen. Het wordt gerund door NL Sandy bij wie wij een aantal jaren een auto hebben gehuurd op Samos. Prima auto's en prijs en service (o.a.vanaf vliegveld tot vliegveld en eiland-info, evt. ook begeleiding naar je logeeradres). Hij heeft nu filialen op een aantal eilanden waaronder Rhodos. Je kunt de auto reserveren via zijn NL-talige website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik kan het van harte aanbevelen.
Quote
#5
Wat ik je aanraad is per email zoveel mogelijk prijzen en verzekeringen op te vragen. Heb ik toevallig eens bij iDrive gedaan en ben me rotgeschrokken van de prijs per dag voor een duur van 18 dagen nl 26 EUR tegenover EUR 20 bij een van de andere. Nieuwere auto's, verzekering, haal- en brengservice vliegveld of hotel, kaart info allemaal hetzelfde. Het enige verschil: i-Drive is een groot bedrijf en de ander een kleine plaatselijke.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  minst toerische vakantie verblijfplek Rhodos lumix 6 5.021 26 November 2017, 17:46
Laatste bericht: rhodosliefhebber

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)