Bella Vista
#1
Toen we tijdens onze vakantie in mei te horen kregen dat " Bella Vista" in Pefkos gesloten was en de eigenaars een nieuwe zaak geopend hadden in" Blankenberge " dachten we eerst dat het een grap was, dus nieuwsgierig zoals we zijn wilden we toch eens gaan kijken.
Gisteren besloten we dus een dagje naar Blankenberge te gaan op zoek naar Bella Vista, en gevonden....en het is echt een aanrader, direkt aan het strand gelegen, mooi groot terras en alles prima verzorgd. De uitbaters waren heel blij om bekenden uit Samos te zien en natuurlijk heel vriendelijk en dankbaar. Wij voelden ons in ieder geval weer even op vakantie. In de wintermaanden zijn ze niet open, dan gaan ze zelf terug naar Samos.

Groetjes,
Triske[/font]
Quote
#2
Helaba Triske,

S>S>S
Ja, wij wisten wel dat jullie je nieuwsgierigheid niet konden bedwingen en de smaakpapillen op zouden spelen door het gemis
alhier van al die heerlijkheden van Bella Vista.

Ok, wij komen binnenkort dan ook ff naar Blankenberge voor een gezamelijk bezoek aan Bella Vista.

groetgroetgroet
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#3
In de maand mei (en dus al kort na de opening van hun restaurant), zijn wij er ook gaan eten.
Ook wij waren aangenaam verrast: een mooi kader, lekker eten, vriendelijke bediening.
Wij gaan er zeker en vast terug!
Takis vertelde ons dat ze van plan zijn om in de zomermaanden regelmatig een Griekse avond te houden, wellicht op zaterdagavonden.
@Triske: heb jij daar toevallig iets van gezien (een aankondiging of zo, in hun restaurant)?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
@ Vlagreco: Wij hebben niets gelezen of gezien ivm " Griekse avonden " ,en Takis heeft er ook niks over gezegd, het zou nochtans heel leuk zijn daar met z'n allen dansen op het strand.
Hij zei ons dat ze in Samos vertrokken zijn door de crisis, de vele taksen die ze moeten betalen enz....en dat ze er met 2 gezinnen moeten van leven, veel dagen verdienden ze maar 50 euro, maar er waren ook dagen van 20 en 10 euro. Ik hoop maar dat ze in Blankenberge het hoofd boven water kunnen houden want zo een zaak huren op de zeedijk en op het strand zal ook niet goedkoop zijn he. Ik gun het hen in ieder geval van harte en wij gaan zeker nog terug.

Groetjes
Quote
#5
@ Triske; Vlagreco,



Als ik alles zo een doorlees en ook foto’s bekeken heb van de locatie waar onze vriend Takis zich met zijn restaurant Bella Vista aan de Belgische kust gevestigd heeft dan krijg ik zo mijn bedenkingen over de levensvatbaarheid aldaar, gaat het niet van de wal in de sloot?

In België en Nederland zijn ondernemers die zich aan de kust vestigen afhankelijk van de weergoden. Je moet dan wel over een buffer beschikken om het enkele jaren vol te houden en zodoende een klantenkring op te bouwen. En dit jaar is al heel funest wat het weer betreft dus slechter kunnen ze al niet starten.

Hopelijk heb ik het mis maar een restaurant in het centrum van een stad zou beter op zijn plaats geweest zijn. Maar…..dan kun je in de winter niet stoppen met werken zoals op Samos….
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#6
Zelfs op Samos wordt over Bella Vista gesproken en begrijpen het wel maar alleen waarom in Belgie.
Op dit moment valt er in de plaats Balos weinig te verdienen.
Quote
#7
Waarom in België: Heel simpel, de familie heeft vorig jaar een man uit België ontmoet "who made them an offer they couldn't refuse".
Overigens, Bella Vista I ligt in Pevkos en niet in Balos. In Balos is juist best wel wat te verdienen omdat de restaurants daar nu geen concurrentie hebben van Bella Vista in Pevkos.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)