scooter kopen
#1
Hallo
Wij willen een scooter kopen op kreta.
Wat komt daar allemaal bij kijken aan papieren belastingen verzekeringen.
Wie kan ons dat vertellen .
Quote
#2
Hallo johan
Ligt aan de inhoud van de motor als je er 1 koopt tot 50 cc is dat geloof ik rond de 30 euro per jaar.
Je betaald da top het plaatselijke politiebureau.
Boven de 50 euro ligt het aan de inhoud van de motor maar dan moet je er ook een rijbewijs voor hebben
de belasting betaal je 1 maal per jaar in December op het belasting kantoor.

Verzekering weet ik niet precies ik geloof voor een 50 cc rond de 70 euro per jaar.

Als je een tweedehands gaat kopen leet dan heel erg goed op want dat kan je een heleboel problemen opleveren.
voordat je betaald weet dan zeker dat de afgelopen jaren de belasting is betaald want als dat niet het geval is is hij onverkoopbaar tenminste alles achterstallige belasting incl. een 100 procent boete met dan betaald worden en de scooter moet gekeurd worden op het voor ons het hoofdbureau van politie in Iraklion, een kennis van ons is daar 3 maal geweest voordat het in orde was.

Als je een nieuwe koopt regelt de verkoper alles,
Groet Kees
Quote
#3
Je hebt in ieder geval een ΑΦΜ (afimi) belastingnummer nodig. Hoe makkelijk dat is hangt van het lokale belastingkantoor af. Voor mensen die geen vast verblijf in Griekenland hebben wordt nog wel eens een vertegenwoordiger of een contactpersoon gevraagd. En die moet je dan weer met een verklaring benoemen op politiebureau of gemeentehuis.

Succes!
Quote
#4
Dat nummer heb je inderdaad nodig en niet te vergeten eeen verblijfsvergunning.
Quote
#5
mijn ervaring is dat je geen verblijfsvergunning nodig hebt wel afimi, onze verzekering is € 52 per half jaar voor 50 cc scooter. verder wel alles overgeschreven in Heraklion en bij de lokale politie het boekje in orde laten maken.
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#6
Je krijgt geen belastingnummer zonder verblijfsvergunning, pas mijn auto verkocht en andere gekocht Overal moesten ze mijn verblijfsvergunning hebben, kennissen hebben scooter hier verkocht ook zij moesten verblijfsvergunning tonen.

Schijn baar heeft agios een status aparte
Quote
#7
Cornelius,
Je bent NIET de enigste, hier is afgelopen vrijdag nog de auto van de buren verkocht aan een Noor, en die heeft nog geen verblijfsvergunning,
dus ging het feest mooi NIET door. hij moet maandag met een grieks sprekend iemand terug komen, hopelijk krijgt hij het dan wel of over een .....dagen/weken
en dit is in Perama bij Rethymon gebeurd.
Quote
#8
Een noor is geen inwoner van de EEG en heeft dus sowieso een verblijfsvergunning nodig.

Verblijfsvergunning is voor inwoners van de EEG niet nodig. Wel moet je je registreren en krijg je een registratiekaart.
Quote
#9
Maar Noorwegen valt wel onder het EER (Europese Economische Ruimte) en dat is toch echt een akkoord tussen de EU en o.a. Noorwegen. Hanteert Griekenland (een land van de EU) andere regels hierover?
Quote
#10
We zijn hier weer vertrokken voor een welles nietes spelletje.
Uit eigen ervaring weet dat je een afimi nummer krijgt zonder verblijfsvergunning of registratie kaart.
Ik heb al zes jaar een afimi nummer omdat ik een huis heb gekocht op Kreta.Voor de inschrijving van een wagen moet je wel geregistreerd zijn op een vast adres op Kreta of Griekenland.
In april heb ik een wagen besteld en een voorschot betaald, met het verkoopscontract zijn de garagist en ik zelf, naar de politie in Mires geweest voor de nodige papieren zegels en stempels.
Voor ik een nummerplaat krijg moet ik me wel officieel laten registreren op een vaste woonplaats op Kreta.
Als alles goed verloopt zal dat in oktober zijn , na mijn verhuis.
Mvg
Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
@cornelius, dat zal dan wel, we hebben twee scooters en een auto, allemaal dezelfde procedure en er zat een aantal maanden tussen.
Wonen ook gewoon geregistreerd, zal waarschijnlijk hoe raar ook overal weer anders gaan , ligt er maar net aan wie je treft waarschijnlijk.
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#12
@elena
Dan mag je me toch eens uitleggen waarom zelfs de Nederlandse ambassade eist dat je een Geldige verblijfsvergunning in je bezit moet hebben als je je paspoort wilt verlengen.

Dit heb ik Zelf in Juni meegemaakt hier op Kreta toen ze drie dagen hier waren om paspoorten te verlengen.
Men vroeg naar mijn verblijfsvergunning, uiteraard had ik die (heb een permanente) en op mijn vraag en als ik die niet zou hebben gehad antwoordde de vertegenwoordigster van de ambassade dan hadden we u geen nieuw paspoort gegeven.
Quote
#13
Nog nooit zo'n bullshit gelezen, als je er niks van weet reageer dan niet @kees.
Een scooter tot 50cc hoeft helemaal niet gekeurd te worden, je betaalt geen belasting en al zeker geen boete van 100% als je te laat bent, dat is alleen bij auto's en motoren.
Een verblijfsvergunning hoeft ook niet @kees, ik heb een boot, een auto, een scooter en huur een huis met alleen mij AFM, kom niet aan met bij ons is het anders.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
misschien geef je zelf het antwoord al cornelius, omdat de nl ambassade dat eist.
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#15
(15 July 2012, 15:39)johanpragt schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo
Wij willen een scooter kopen op kreta.
Wat komt daar allemaal bij kijken aan papieren belastingen verzekeringen.
Wie kan ons dat vertellen .
Na al die wilde verhalen geef ik je een website waar al je vragen beantwoord worden, Ella is een expert op dat gebied.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
@ Kees

Verblijfsvergunning
Wanneer ik als Nederlander langer dan drie maanden in Griekenland wil verblijven, heb ik dan een verblijfsvergunning nodig?


Neen, verblijfsvergunningen worden niet meer afgegeven. Wel dienen onderdanen van de Europese Unie in het bezit te zijn van een registratiekaart. Over het algemeen zal bij grenscontrole niet naar een dergelijke registratie kaart gevraagd worden; andere Griekse officiele instellingen kunnen bezit van een registratiekaart echter wel als voorwaarde stellen voor te verrichten diensten.

De registratie kaart kan worden aangevraagd bij de lokale vreemdelingendienst, waar ook informatie verkregen kan worden over de bij de aanvraag in te dienen documenten.

Bron: website nederlandse ambassade Griekenland.
Quote
#17
@Arthur
Dat zal gerust wel schreeuwlelijk, was je erbij toen ik begin dit jaar mijn auto verkocht en dat ik en de koopster allebei onze verblijfsvergunning moesten kopiëren en inleveren, die van haar was bij haar thuis en was je er toen bij dat wij twee uur hebben gewacht tot dat zij terug was, en was je erbij toen ik in Ghania een andere auto hebt gekocht en ik wederom mijn verblijfsvergunning moest tonen en kopiëren nee dus. Ben je erbij geweest vorig jaar toen mijn mijn kennissen de scooter van 50 cc hebben verkocht en deze in Heraklon eerst gekeurd moest worden voordat hij op die ander zijn naam gezet kon worden, ben je erbij geweest toen hij elk jaar in Hersonisos bijna 30 euro betaalde voor het komende jaar, nee dus.

Ben je erbij geweest toen ik bezig was vorig jaar om een scooter te kopen van 50 cc waarvan al 4 jaar de jaarlijkse bijdrage niet was betaald, je wilt niet weten hoeveel boete ja dan erbij moet betalen.

Hou je gebrul eens een keer voor je en gedraag je eens niet als de alles wetende man hier op het forum en praat eens een keer op een normale toonhoogte of is dat iets wat je niet kan, ik denk het niet je brult en bralt al jaren op deze manier op alle forums die er maar te bedenken zijn.

Doe me een lol en ik denk vele andere ook als je mijn naam ziet staan op dit forum ga dan buiten spelen met je bootje is voor iedereen een stuk rustiger.

@Chris als ik geen verblijfsvergunning nodig heb en ik vraag een nieuw paspoort aan waarom moet ik dan een geldige verblijfsvergunning tonen en een kopie inleveren bij het aanvragen van een nieuw paspoort beetje vreemd toch.

Als er geen verblijfsvergunningen meer uitgegeven worden waarom heeft een Nederlandse kennis die hier woont en werkt dan een nieuwe aangevraagd en gekregen omdat het anders niet mogelijk was om haar paspoort te verlengen.

Moet je me toch eens uitleggen.
Quote
#18
Al wel 2x nieuw paspoort & 1 nieuwe i.d.kaart aangevraagd en gekregen bij de ambassade in Athene, laatste keer consulaat in Heraklion. Er is mij op de ambassade weleens gevraagd of ik een verblijfsvergunning had, toen ik bij de vreemdelingenpolitie in Athene deze probeerde aan te vragen, werd mij daar verteld dat ik deze niet nodig had. Van een registratiekaart heb ik nog niet gehoord, wellicht de volgende keer wanneer mijn i.d.kaart is verlopen. Ik denk dat je niet overal dezelfde informatie krijgt.
Quote
#19
Al eens eerder hier bij andere discussie aan de orde geweest: de verblijfsvergunning.
Voor Nederlanders is die er niet. WEL is er een verklaring over de STATUS van je verblijf. (en die is dat je als inwoner van de EU legaal in Griekenland verblijft.)

De verklaring haal je op het politiebureau. Als je slim bent bel je eerst om te vragen wat je nodig hebt. Ook dat verschilt nog wel eens per regio. In mijn geval had ik kopie paspoort, pasfoto's en een bewijs van vermogen nodig. Geen huurcontract, wel bewijs dat ik huur overmaakte.


groet, Jan
Quote
#20
Het verschilt ook per politiebureau/ambtenaar hoor.
Quote
#21
@suzan Het was hier in Iraklion waar de ambassade drie dagen was als proef onmogelijk om een paspoort te verkrijgen zonder verblijfsvergunning te hebben.
dus hoe jij dat voor elkaar klrijgt in Athen moet je me toch eens uitleggen.
Een kennis werd vorig jaar weg gestuurd bij de ambassade omdat haar verblijfsvergunning was verlopen.
Quote
#22
(16 July 2012, 11:28)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Arthur
Dat zal gerust wel schreeuwlelijk, was je erbij toen ik begin dit jaar mijn auto verkocht en dat ik en de koopster allebei onze verblijfsvergunning moesten kopiëren en inleveren, die van haar was bij haar thuis en was je er toen bij dat wij twee uur hebben gewacht tot dat zij terug was, en was je erbij toen ik in Ghania een andere auto hebt gekocht en ik wederom mijn verblijfsvergunning moest tonen en kopiëren nee dus. Ben je erbij geweest vorig jaar toen mijn mijn kennissen de scooter van 50 cc hebben verkocht en deze in Heraklon eerst gekeurd moest worden voordat hij op die ander zijn naam gezet kon worden, ben je erbij geweest toen hij elk jaar in Hersonisos bijna 30 euro betaalde voor het komende jaar, nee dus.

Ben je erbij geweest toen ik bezig was vorig jaar om een scooter te kopen van 50 cc waarvan al 4 jaar de jaarlijkse bijdrage niet was betaald, je wilt niet weten hoeveel boete ja dan erbij moet betalen.

Hou je gebrul eens een keer voor je en gedraag je eens niet als de alles wetende man hier op het forum en praat eens een keer op een normale toonhoogte of is dat iets wat je niet kan, ik denk het niet je brult en bralt al jaren op deze manier op alle forums die er maar te bedenken zijn.

Doe me een lol en ik denk vele andere ook als je mijn naam ziet staan op dit forum ga dan buiten spelen met je bootje is voor iedereen een stuk rustiger.

@Chris als ik geen verblijfsvergunning nodig heb en ik vraag een nieuw paspoort aan waarom moet ik dan een geldige verblijfsvergunning tonen en een kopie inleveren bij het aanvragen van een nieuw paspoort beetje vreemd toch.

Als er geen verblijfsvergunningen meer uitgegeven worden waarom heeft een Nederlandse kennis die hier woont en werkt dan een nieuwe aangevraagd en gekregen omdat het anders niet mogelijk was om haar paspoort te verlengen.

Moet je me toch eens uitleggen.

Beste Corelius,

Je neemt dat Back to Basic wel heel erg letterlijk!
Quote
#23
@Beems

Heb je zijn antwoorden nu en in het verleden wel eens goed gelezen overal, aan je antwoord te zien niet.

Ik geef iemand normaal een antwoord op een vraag niets meer niets minder uit eigen ervaringen van de afgelopen drie a vier jaar en dan op zo'n manier geschoffeerd worden doe me even een lol mag ik daar dan even ietwat bot op reageren.
Quote
#24
Om te beginnen Johan, voor alle handelingen in Griekenland heb je in eerste instantie een AFM nodig, een belasting nummer.
Dit kun je aanvragen bij het belastingkantoor bij afdeling:
Arithmo Forologiko Mitro/AFM
Je hebt hier je paspoort voor nodig.
Soms vragen ze ook om een uittreksel uit het geboorteregister met het oog op de moeilijk te spellen voornamen, achternamen en namen van vader en moeder van buitenlanders.
Je hebt iemand nodig die hier woont, hetzij een vriend, hetzij makelaar of advocaat, omdat ze bij het belasting kantoor vragen naar een vast adres en telefoonnummer van aanvrager of begeleider.

De “verblijfsvergunning” is eigenlijk een:
“DOCUMENT CERTIFICERING VASTE VERBLIJFPLAATS ALS BURGER VAN DE LIDSTATEN VAN DE EUROPESE UNIE”
Dit document word in sommige gevallen gevraagd bij officiële instanties.
Bijvoorbeeld bij het verlengen van rijbewijs of paspoort voor mensen die hier vast verblijven.
Kort gezegd moet je bij deze instanties aantonen dat je hier vast of voor een langere periode woont.
Een “registratie certificaat” krijg je als je aan kunt tonen een vast woonadres te hebben in Griekenland en een inkomen.
Het document kun je aanvragen bij de toeristen politie in de plaats waar je woont,
bij de toeristenpolitie.

Een aanvraagformulier krijg je ter plaatse.
Een geldig paspoort + 2 fotokopieën.
4 kleurenpasfoto’s
Een kopie van een arbeidsovereenkomst of andere aantoonbare bron van inkomsten zoals een pensioenuitkering.
Een kopie van een huurcontract of hypotheekafschrift als bewijs dat je woonruimte hebt.

Heb je eenmaal het registratie certificaat dan hoeft deze niet verlengt te worden.

Houd er rekening mee dat je wettelijk voor elke scooter, brommer of motor, ook voor een 50cc-tje een ”brom” rijbewijs nodig hebt.

Mocht je vragen hebben stuur me dan even een mailtje Johan.
Of stel je vragen gewoon op dit forum dan hebben we er allemaal iets aan.
Ik ben niet alwetend maar vraag alles na bij de betrokken instanties.

Succes!! En natuurlijk veel plezier op de scooter in het prachtige Griekenland!
Gr. Ella
Quote
#25
(16 July 2012, 18:35)Petronella schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Om te beginnen Johan, voor alle handelingen in Griekenland heb je in eerste instantie een AFM nodig, een belasting nummer.
Dit kun je aanvragen bij het belastingkantoor bij afdeling:
Arithmo Forologiko Mitro/AFM
Je hebt hier je paspoort voor nodig.
Soms vragen ze ook om een uittreksel uit het geboorteregister met het oog op de moeilijk te spellen voornamen, achternamen en namen van vader en moeder van buitenlanders.
Je hebt iemand nodig die hier woont, hetzij een vriend, hetzij makelaar of advocaat, omdat ze bij het belasting kantoor vragen naar een vast adres en telefoonnummer van aanvrager of begeleider.

De “verblijfsvergunning” is eigenlijk een:
“DOCUMENT CERTIFICERING VASTE VERBLIJFPLAATS ALS BURGER VAN DE LIDSTATEN VAN DE EUROPESE UNIE”
Dit document word in sommige gevallen gevraagd bij officiële instanties.
Bijvoorbeeld bij het verlengen van rijbewijs of paspoort voor mensen die hier vast verblijven.
Kort gezegd moet je bij deze instanties aantonen dat je hier vast of voor een langere periode woont.
Een “registratie certificaat” krijg je als je aan kunt tonen een vast woonadres te hebben in Griekenland en een inkomen.
Het document kun je aanvragen bij de toeristen politie in de plaats waar je woont,
bij de toeristenpolitie.

Een aanvraagformulier krijg je ter plaatse.
Een geldig paspoort + 2 fotokopieën.
4 kleurenpasfoto’s
Een kopie van een arbeidsovereenkomst of andere aantoonbare bron van inkomsten zoals een pensioenuitkering.
Een kopie van een huurcontract of hypotheekafschrift als bewijs dat je woonruimte hebt.

Heb je eenmaal het registratie certificaat dan hoeft deze niet verlengt te worden.

Houd er rekening mee dat je wettelijk voor elke scooter, brommer of motor, ook voor een 50cc-tje een ”brom” rijbewijs nodig hebt.

Mocht je vragen hebben stuur me dan even een mailtje Johan.
Of stel je vragen gewoon op dit forum dan hebben we er allemaal iets aan.
Ik ben niet alwetend maar vraag alles na bij de betrokken instanties.

Succes!! En natuurlijk veel plezier op de scooter in het prachtige Griekenland!
Gr. Ella

Kijk, da's nou een reactie van Ella waar we ècht wat aan hebben! Arthur zat er dus niet veel naast.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#26
Ach ach Bartje een lang verhaal met bijna dezelfde strekking maar ook jou ken ik al een langere periode dus .......

de vraag was heb je een verblijfsvergunning nodig of hoe je het papiertje ook wil noemen het antwoord is ja de rest is aanvulling van het hele verhaal dat is overal hetzelfde
DOCUMENT CERTIFICERING VASTE VERBLIJFPLAATS ALS BURGER VAN DE LIDSTATEN VAN DE EUROPESE UNIE is in het kort een verblijfsvergunning.

Je woont in de zelfde regio dus je weet donders goed hoe het in deze regio in elkaar steekt of heb ik het mis.

einde discussie wat mij betreft
Quote
#27
Nou ja, wat een fijne discussie is dit. @Cornelius : ik hoef/kan jou niet uitleggen hoe ik "dat voor elkaar heb gekregen". Ik heb gewoon mijn paspoort verlengd, laatste keer 2009. Keren daarvoor dus in Athene, waar ik echt een nieuw paspoort kreeg. Zonder verblijfsvergunning. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat de regels zijn veranderd. Zal me daarover laten informeren als het weer zover is. Heb wel een belastingnummer, al heel lang. En stem ook hier in het dorp als er gemeenteraads- of Europese verkiezingen zijn.
Quote
#28
Ok, wij zijn er dus NU uitBig Grin
de één noemt het een verblijfsvergunning, de ander een registratiekaart, komt in principe op het zelfde neerSleepy
Dat het per ambtenaar verschild, hebben wij zelf aan de lijve onder vonden in Perama.
2 jaar gelden werden wij weg gestuurd, heb je niet meer nodig,nu blijkt de persoon in kwestie met pensioen gegaan te zijn en had dus geen zin in al die rompslompAngry
Dit jaar, werd ons door één van zijn collega's verweten waarom wij dat 2 jaar geleden NIET verlengt haddenRodekaart, dan hadden wij het voor het leven gehad,Big Grin
nu maar wéér voor 5 jaar.
verschil zal er altijd overal blijven, het zijn ook maar mensen, met hun nukken en ideëngremo
Quote
#29
Ik denk ik de kern van 't probleem heb gevonden! Hoe benader je de autoriteiten hier in Griekenland? Als ik de kreten van Cornelius alias 'Kees Heger' volg zoals: 'Schreeuwlelijk, en ach ach Bartje', dan denk ik dat dit niet de juiste manier is van communiceren. Als hij deze bijdehante opstelling naar de Griekse beambten ook bezigt voor het verkrijgen van een document, kan hij het natuurlijk wel vergeten. Ik heb verleden jaar hier op Kreta (nabij Anaflopsi) ook zo'n 'fietsje' gekocht. Appeltje eitje.....!

Pas je aan Keesje.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#30
Ja ja ja je behoort tot de categorie je weet weet wel, en je wil niet weten hoeveel ingangen ik ondertussen hebt die jij waarschijnlijk echt niet hebt maar goed beste Bart blijf gezond en vooral het alles beter weten maar een echt antwoord krijg ik zelden of nooit van je.
Vandaar dat ik zo'n geweldig leven heb hier maar ik blijf de mensen op de feiten wijzen zoals die er zijn.
blijf vooral doorgaan met naïef antwoorden te geven dat helpt de mensen enorm geloof mee.
heerlijk maar toch een fijne avond/nacht toegewenst. Big Grin
Quote
#31
Ik wil jullie nog meegeven dat ik voor het aanvragen van het vestigingsbewijs (zo noem ik het maar) een Europese Health Insurance Card moest overleggen (ik heb als woonland NL maar verblijf gedurende een aantal maanden per jaar in ons 2e huis in GR en om diverse reden wilde ik een vestigingsbewijs) Een door een advocaat in het Grieks vertaalde kopie van mijn kaart van de NL ziektekostenverzekering was niet genoeg. Die EHC heb ik nu maar aangevraagd en als we de volgende keer gaan zal ik het nog eens proberen.
Mijn man kon destijds ervoor in een ander politiebureau terecht en daar was een mondelinge toelichting van de advocaat voldoende.
Quote
#32
(16 July 2012, 18:27)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Beems

Heb je zijn antwoorden nu en in het verleden wel eens goed gelezen overal, aan je antwoord te zien niet.

Ik geef iemand normaal een antwoord op een vraag niets meer niets minder uit eigen ervaringen van de afgelopen drie a vier jaar en dan op zo'n manier geschoffeerd worden doe me even een lol mag ik daar dan even ietwat bot op reageren.

Beste Cornelius ik zie ook andere berichten van je en die vind ik ook zeer Back to Basic.
Misschien als je een andere toon aanslaat dat mensen wel naar je luisteren. Zo maar een goed bedoelde tip.

Kali Mera

Dick
Quote
#33
Er is een puike instantie die je geheel gratis helpt met heel veel dat personen met de (semi)overheid te regelen hebben: KEP heet die instantie.
Ze weten precies wat je doen moet, welke formulieren je moet invullen (vaak hebben ze die voor je, en helpen ze je met het invullen er van), hoeveel pasfoto's e.d. je moet meenemen. Ze spreken doorgaans allemaal Engels.
En, niet onbelangrijk, ze weten ook wat de plaatselijke 'eigenaardigheden' en/of afwijkingen zijn.

Maak het jezelf makkelijk(er), en ga als je wat te regelen hebt met een overheid eerst even langs de KEP !

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)