ook dit is Griekenland
#1
Openbare stortplaats.

Ik neem aan dat niet alleen op het eiland Samos het hele eiland gebruikt wordt als stortplaats.
Maar elke dag vinden wij/zien wij wel weer voorbeelden van sluikstorten, het hele eiland ligt er vol van.
Auto's, huishoudelijke apparatuur etc.

Ook weggegooide waterflessen, drinkbekers (meestal frapé) en lege blikjes liggen er bij honderden langs de wegen.
Als je daarover een opmerking maakt in een gesprek met de bewoners krijg je als antwoord dat het meestal de toeristen zijn die dat doen...ja, ja aan m'n hoela! In de winter is er geen toerist te zien en elke dag liggen er meer weggegooide flesjes etc.
Over het algemeen hebben de Grieken geen benul over wat ze allemaal doen met het milieu, laat staan de ergernis van de toeristen die hier komen en dit zien als een afbreuk van de schoonheid van het land.

In een gesprek met de burgemeester met de suggestie om de schooljeugd die weggegooide rommel op te laten ruimen en zo een voorbeeld voor de ouderen te zijn kregen wij als antwoord: wij mogen geen kinderarbeid laten verrichten*!*^% ja, dan ben je echt uitgepraat.

In het algemeen is er een broertje dood aan onderhoud in welke vorm dan ook en dit zal dan wel het gevolg er van zijn.

En daar hebben wij het alweer:.....( verder zijn ze aardig is het een siga siga oreo land, kunnen wij er heerlijk relaxen etc etc, maar ook deze nare gewoontes mogen ook wel eens naar voren gebracht worden.

[Afbeelding: 28tb629.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Ben jij even blij dat je eindelijk weer terug mag naar Nederland Wink
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#3
(22 July 2012, 08:58)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben jij even blij dat je eindelijk weer terug mag naar Nederland Wink

Eens komt jou tijd Roosmarijn. Maar je klinkt nu al wel een beetje jaloers. En zeg nooit nooit!

Als niemand de problemen aanpakt die er zijn en alleen maar Halleluja Griekenland roepen zal het er altijd een puinhoop blijven. En op afval kan je weinig opbouwen.
Ooit was het bij de westers landen ook zo maar heeft het dan ook lang geduurd voordat wij wat socialer werden en milieubewust.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#4
NB Dit probleem ontken ik overigens niet en is inderdaad een doorn in het oog. Echter niet alleen bij de toeristen, maar ook voor milieubewuste Griekse burgers, want ja ja Wick, die bestaan echt! In ieder geval in mijn omgeving. Het is een taak van de gemeente (of overheid) om dit met controle, wellicht in de vorm van boetes, tegen te gaan. Er zijn overigens op Skiros (en waarschijnlijk ook andere delen van Griekenland) genoeg burgerinitiatieven. Zo heeft een grote groep mensen hier vrijwillig op stranden en langs wegen afval opgeruimd.

Aldus Wick: 'In het algemeen is er een broertje dood aan onderhoud in welke vorm dan ook en dit zal dan wel het gevolg er van zijn.'

Deze opmerking snap ik niet helemaal. Mijn man onderhoud alles prima zowel in ons huis als in ons hotel. Zo zal hij heus niet de enige zijn. Tenzij je wellicht elk huis en hotel in Griekenland (en ter vergelijking uiteraard in Nederland) bent langgeweest voor een 'marktonderzoek'. Die gedumpte koelkasten en wasmachines zijn wellicht al 20 jaar oud. Dat er hier problemen zijn met het ophalen van apparaten ed (zoals in Nederland met een ophaalservice tegen een extra betaling bij het aankoopbedrag) is inderdaad een feit. Dat is echter wederom een taak van gemeente/overheid.

'Eens komt jou tijd Roosmarijn. Maar je klinkt nu al wel een beetje jaloers. En zeg nooit nooit!'

Beste Wick, ik hou van Nederland en van Griekenland. Net zo goed als er hier zaken mis zijn, zijn die er in Nederland ook. In deze crisis had ik allang mijn boeltje kunnen pakken om het land uit te 'vluchten' met mijn gezin, maar dat doe ik niet. En dat is niet zonder reden. Dus jaloers, nee.

Ik kan hier om 01.00 uur 's nachts nog over straat lopen zonder ook maar een tel het gevoel te hebben over mijn schouders te moeten kijken; heb elke dag verse eitjes en groenten uit onze moestuin; word wakker met het geluid van de hanen en de geiten; zie de bergen om mij heen; kijk uit op de zee; hoor de cyclades en ruik de wildgroeiende kruiden als ik even met mijn dochtertjes over het landweggetje naar het hotel loop. En niet te vergeten... de zon.

Nederland kan ik absoluut weleens missen en er zijn zaken die daar absoluut beter zijn (gezondheidszorg, onderwijs, salaris), maar zoals ik al vaker heb geschreven: wij zijn hier thuis.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#5
Het is alweer zover, je mag geen kritiek hebben op of over de Grieken.

Trek het niet op jouw fatsoen!
Natuurlijk Roosmarijn zijn er ook Grieken die het goed voor hebben met hun land.
Hier is dat ook zo, maar het gros heeft een broertje dood aan wat hun opgelegd wordt door hogerhand. De eilanden doen net of zij autonoom zijn. Maar dat gaat wel veranderen nu de teugels strenger aangehaald worden vanuit Athene.

Het heeft er niets mee vandoen hoe oud de gedumpte spullen zijn..ze liggen er! Ze lagen er twee weken geleden Niet.

Ook kan ik jouw standpunt wel begrijpen dat je er niet aan denkt om Griekenland te verlaten. Je zegt: een fijn gezin en eigen bedrijf, stukje land, verse eitjes, de zon en wat dies meer zij.

Maar zeg mij eens waarom er meer dan 7.000.000 ( geschreven: zeven miljoen!) Grieken hun land 'ontvlucht' zijn, bijna evenveel als dat er nog inwoners zijn? Ook nu nog vertrekken er dagelijks honderden hopeloze Grieken. Maar wat te doen als er geen brood meer op de plank komt en je je schulden niet meer kan aflossen. Dan') Roosmarijn kan Nederland een goede oplossing zijn met wel meer toekomst. Denk eens aan de studie's voor de kinderen, gezondheidszorg enz.

Maar zo te lezen hebben jullie alles goed overwogen.

En wij? wij zijn ouderen die al veel meegemaakt hebben en al veel klappen van de zweep gehad hebben en een deel van ons optimisme al kwijt zijn. Neemt niet weg dat wij onbekommerd kunnen vertrekken naar "ons thuis".
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#6
Ik ben het met Roosmarijn eens, er zijn ook fatsoenlijke Grieken. En Wick, weet je, in Vathi zijn afvalcontainers voor glas, Pet-flessen, blikjes en oud papier. In Pythagorion en Karlovassi ook voor oud papier. En ik zie dat die ook door Grieken gebruikt worden als wij ons afval erin deponeren (we komen er zowat langs als we naar de Lidl gaan).
Dus het begin is er .... En groot vuil kan ook verwerkt worden als je de weg weet. Ik heb laatst onze "burgemeester" aangesproken over groot zwerfvuil dat naast de gewone afvalcontainer was gegooid, of daar wat aan gedaan kon worden.
Vorig jaar heeft een man alle oude autowrakken bij ons in de buurt weggehaald, helaas weet ik niet waar hij nu is want er staan er weer een paar.
Dus samenvattend .... er zijn (nog) Grieken die alles maar neerkwakken maar er is een stap in de goede richting waar te nemen.
En ja, Griekenland loopt jaren achterop betreffende het milieubeleid (om over emancipatie in al haar vormen en de uitvoering van EU-regelgeving nog maar te zwijgen).
Quote
#7
Het is nu eenmaal een langzaam proces om mensen dan wel hun gewoonten te veranderen.
Hier rijdt er regelmatig een 'paliatzis' rond, die alles wat ijzer is bij je thuis ophaalt. Dat scheelt een hoop koelkasten in de ravijnen!
Aan de andere kant kwam ik laatst een compleet bankstel tegen op m'n wandeling met de honden. Je snapt niet waarom mensen de moeite nemen het zaakje in te laden en dan ergens "in the middle of nowhere" te dumpen. Alleen... waar moeten ze er dan mee naar toe? Een grofvuil-ophaaldienst is hier ook niet.
Kortom, het probleem ligt zowel bij de gemeente als bij de burger en we zullen moeten accepteren dat het maar langzaam beter wordt.
Quote
#8
'Nederland kan ik absoluut weleens missen en er zijn zaken die daar absoluut beter zijn (gezondheidszorg, onderwijs, salaris), maar zoals ik al vaker heb geschreven: wij zijn hier thuis.'

Wick zei: 'Denk eens aan de studie's voor de kinderen, gezondheidszorg enz.'

Ik zou zeggen lees alles nog eens na. Ook ben ik niet blind voor alle problematiek hier, maar wel met een bepaalde (ja daar heb je het woord weer...) nuance. Bijvoorbeeld bij het onderste voorbeeld.

'Wick: Maar zeg mij eens waarom er meer dan 7.000.000 ( geschreven: zeven miljoen!) Grieken hun land 'ontvlucht' zijn, bijna evenveel als dat er nog inwoners zijn?'

Verspreid over hoeveel jaar? Ik neem niet aan vanaf het begin van de Griekse crisis Wink

Neemt niet weg Wick, ik wens jullie een fijne terugkeer naar Nederland.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#9
Het is inderdaad een bekend verschijnsel dat in het algemeen de Griek(lees;niet alle dus!!) (nog)niet bewust met het milieu bezig is. Nu maakt het nog wat verschil of je op de eilanden zit of op het vasteland.Mijn ervaring is dat het met geld heeft te maken.Er is (waar ik al jaren kom)nooit veel geld gereserveerd voor de Griekse ophaal/reinigingsdienst. Plus de denkwijze van de gemiddelde Griek is net even anders als het gaat om verkwisting van water,stroom en afval.
Alleen duurt dit helaas nog een tijdje voordat men zich er van bewust is.Als stroom ,en water, dat een behoorlijk stuk goedkoper is(tot voor kort!) dan in Nederland,krijg je vanzelf situaties die je als "toerist" opvallen.Ik heb gezien dat op "mijn"eiland een waterkraan 3dgn lang open stond.Ik heb hem daarna zelf maar dichtgedraaid.Een voorbij sjokkende dorpeling vertelde mij;""hij is naar Athene, maar is overmorgen weer terug! Lampen blijven dag en nacht branden,auto's die ik 12jaar geleden voor de eerste keer tegen kwam langs de weg, zie ik nog steeds als ik er weer ben. Eens in de zoveel tijd zie je een grote vrachtauto( Albaniers geloof ik)die oud ijzer verzameld.Een druppel op een gloeiende plaat,maar het is iets.Mischien dat binnenkort, gezien de huidige situatie, de Griek zelf zijn eigen omgeving schoon gaat houden.Het is ook een kwestie van omslag in denken voor de Griek naar mijn mening.Zeker als men de toerist graag wilt zien terug komen in de toekomst. Want je hoort toch vaak dat mensen zich storen aan het afval,in wat voor vorm dan ook.
IK heb mij zelf tijdens de bouw van ons huis geergerd aan het weggooien van lege frape-bekertjes,lege pakjes sigaretten, e.d. Het is natuurlijk wel makkelijker in Nederland;we zetten onze container langs de straat, en als we terugkomen van het werk is deze leeg.Je gaat naar het milieupark en dumpt je oude wasmachine, je belt op, en ze komen je oude boekenkast ophalen.Ga dit maar eens doen als je huis in Griekenland 300mtr.(soms nog verder afgelegen!) over een onverhard weggetje ligt.Dus wat doe je; je gooit hem achter op je eigen terrein(niet eens echt uit het zicht!),of je laad hem op je pick-up truck. Als je dan toch naar het kafenion gaat,gooi je wat je kwijt wilt, gewoon eruit.
Zo zie je maar weer;je kunt geen blauwdruk van een noord-Europees land over dat van een zuid-Europees land leggen.
Hier zijn gewoon teveel verschilen in doen en denken. Het zal even duren, maar als het gaat om het milieu men zal uiteindelijk toch moeten veranderen in denkwijze.Alleen kost dit alles weer geld; en gezien de bezuinigingen die er weer aan gaan komen, zal dit niet hoog op de politieke agenda staan ben ik bang.
Quote
#10
Ach, hier in Nederland wordt ook van alles in het bos en de polder gedumpt. Het enige verschil is dat de overheid dit weer opruimt zodat het niet blijf liggen. In alle landen wonen nu eenmaal mensen die liever gratis van hun rommel af willen.
Quote
#11
Er zijn absoluut zaken die beter kunnen, maar op milieugebied zijn er bij mij in de buurt grote stappen gezet. Allereerst wordt het grof vuil zoals spiralen, koelkasten, wrakken etc. gratis opgehaald. Wekelijks rijden er wagens die oproepen om de rommel bij hun af te geven. De natuur wordt veel minder als stortplaats gebruikt. Verder zijn er veel zwerfvuil opruim initiatieven. Een paar weken hebben 20 Griekse en 6 Noord-Europese inwoners van Milina 4 stranden opgeruimd. Het initiatief kwam van de Griekse culturele club. Wat hierbij overigens opviel dat er weinig recreatie afval was, maar het meeste was zwerfvuil dat via de riolen en boten in zee is gekomen.

Jan
Quote
#12
Ik ben net terug van een rondje met het hondje. In het bos waarin wij onze viervoetige vriend uitlaten ligt een ven. Dit ven is omringd door kwetsbare begroeiing en daarom door middel van een hek met poortjes gescheiden van de omsluitende brandgang. Het recreatieve zwerfvuil op de oevers, paden, in het water was denk ik goed voor een halve vuilniszak. Ik verbaas mij er dan ook over dat wandelaars enerzijds van de natuur willen genieten, anderzijds hun lege flesje bier maar gewoon in het water kieperen. En dan gaan we ook nog lopen mekkeren dat de Grieken zo 'n viezeriken zijn. Hou toch op! Inderdaad is ons land goed georganiseerd. Op iedere hoek een vuilcontainer, tweewekelijkse ophaling. Hoe kan het zijn dat iemand dan toch nog 10 vuilniszakken voor mijn deur dumpt? Hoe kan het zijn als ik een verwijderingsbijdrage betaal, ik het te betreffende artikel nergens fatsoenlijk kwijt kan. Wij Nederlanders staan altijd klaar met het opgeheven vingertje. We zouden eerst naar ons zelf moeten kijken. Ik praat hiermee de vervuiling van het Griekse landschap beslist niet goed. Zelf vond ik dat het land op de goede weg was. Dat zal overigens door de crisis wel een stuk minder worden.
Quote
#13
Het viel mij juist op dat op Corfu en Lefkas veel minder rommel langs de weg lag de laatste jaren. Navraag leerde mij dat ze inderdaad acties hebben gehouden om de eilanden schoner te houden.
Quote
#14
Een paar weken geleden was ik In Griekenland aanwezig bij de afscheidsmusical van de lagere school.
De musical ging over het milieu, zelf je troep opruimen, je afval in vuilnisbakken gooien etc. Op de achtergrond werd een film getoond o.a. over de bosbranden van 5 jaar geleden.
Na afloop was er voor iedereen, ouders, belangstellenden en kinderen een glas fris of water in een plastic glas en gebak op een servetje.
En jullie raden het al, het schoolplein was na afloop bezaaid met servetjes en plastic glazen. Enkele ouders zijn de boel maar gaan opruimen en gaven de leerkrachten het advies: volgende jaren maar deze musical opvoeren, misschien gaat het ooit helpen.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#15
Het afval wat je op de foto laat zien Wick, ligt in Nederland allemaal in de grachten.
Neemt niet weg dat ik het ook zonde vind van de omgeving en natuur.
Quote
#16
Ik was vandaag met mijn lieve vrouwtje en vrienden hopelijk voor de laatste keer voor ons definitief vertrek naar "huis" op Kreta op het overvolle strand van Egmond aan Zee en verwonderde mij over de vuilnisbelt rondom de zwetende,roodgeblakerde medemens.Geen enkele vuilnisbak te ontdekken en om het afval mee te nemen naar huis om daar in de grijze/groene bak te gooien was blijkbaar te veel moeite. Kwestie van mentaliteitverandering in de afgelopen tientallen jaren in Nederland vind ik.
Ik droomde even weg naar "huis" op Kreta waar het afvalprobleem inderdaad een enorme belasting voor het milieu is.Maar in tegenstelling tot Nederland staat de bewoner van het mooie Griekenland aan het begin van de oplossing van het afvalprobleem.Mentaliteitsverandering begint bij de wortels, de jeugd op scholen,op straat,op het strand etc.
Afvalverwerking in Nederland is redelijk geregeld,in Noord-Holland bijv. de huisvuilcentrale met afvalverwerking uit zelfs Groningen en Duitsland maar waar moet de Griekse overheid naar toe met het afval van haar bevolking.
In Ierápetra waar wij straks definitief wonen bevindt zich een gigantische vuilnisstort in de open lucht,de gemeente probeert het goede voorbeeld te geven door het dagelijks ophalen van huisvuil en ophalen van grofvuil op verzoek maar waar is de afvalverwerking?.Wij hopen het nog mee te maken dat daar een goede oplossing voor komt, ingegeven door een mentaliteitsverandering vanuit de jeugd.
Quote
#17
Eerlijk gezegd vind ik de troep de laatste jaren minder worden, maar ik spreek dan met name over de Epirus. :)

Vind de reactie van o.a. Egbert relevant: we hebben hier alle mogelijkheden om van ons afval af te komen (meestal gescheiden, en dus veel voor recycling) en dan zijn de mensen nog te beroerd om het in de bak te gooien. Angry
Kijk eens bij een gemiddelde tramhalte in de steden hoeveel flesjes, pakjes en andere troep daar wel niet ligt. hmmm

Martje
Quote
#18
Wat onze Moderator Ger er van zegt in zijn interview:

Wat zou u willen veranderen in Griekenland?
Daar moet ik even over nadenken …… Aan de ene kant zou ik willen dat er meer structuur in de samenleving zou komen zodat het land op meerdere gebieden wat soepeler zou draaien; aan de andere kant heeft die ‘chaotische’ of juist ‘siga-siga’ way of life juist wel z’n charmes. Aandachtspunt zou wat mij betreft wel het afvalprobleem zijn. Ik vind het verschrikkelijk om te zien hoe veel Grieken met hun afgedankte spullen omgaan. Het is toch vreselijk jammer hoe schitterende plekjes worden ontsiert door klakkeloos achtergelaten rommel. Alhoewel in sommige regio’s op dit gebied al flink aan de weg wordt getimmerd (gescheiden afvalinzameling e.d.) zou ik het toch prettig vinden als de bevolking nóg bewuster met hun eigen milieu zou omgaan.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#19
Inderdaad Wick, dàt vond ik inderdaad een goed gegeven en genuanceerd antwoord. Geen enkele kanttekening bij.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#20
(22 July 2012, 17:45)Petronella schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het afval wat je op de foto laat zien Wick, ligt in Nederland allemaal in de grachten.
Neemt niet weg dat ik het ook zonde vind van de omgeving en natuur.

En niet alleen in de grachten.


'Het Singel lijkt wel een illegale vuilnisbelt'[Afbeelding: 311p7pv.jpg]

Bron: Het Parool

Singel, hoek Lijnbaanssteeg, met rechts hotel Brouwer. © Maarten Bezem

De oude binnenstad begint soms op een illegale vuilnisbelt te lijken . Bewoners spreken van Napolitaanse toestanden.

Op een lantaarnpaal op het Singel, bij de Lijnbaanssteeg, zijn bordjes geprikt met waarschuwingen in het Nederlands en Engels: 'No rubbish here. Geen vuilnis hier, alleen op maandag en donderdag.' Singelbewoonster Nanny Truijens heeft ze zelf opgehangen. De bergen vuil die zich er opstapelen - ook op dagen dat de vuilnis niet wordt opgehaald - zijn enorm, zegt ze. Ze heeft al vele foto's gemaakt. Ziet Truijens iemand met een verdachte zak, dan gaat ze er achteraan. Soms zet ze de vuilnis maar tijdelijk in haar kelder.

Donderdag is het vuil net opgehaald. Op de brug liggen dan nog wat droeve resten: lege eierdoppen, plastic zakjes en papier. De volgende dag ligt er alweer een berg rotzooi.

De overlast is stukken ernstiger geworden sinds in januari de vuilnisophaaldata werden gewijzigd. 'De mensen zetten hun vuil op straat wanneer het ze uitkomt,' zegt bewoner Peter de Jong. 'En dan ligt het dikwijls dagen te stinken. Meeuwen scheuren de boel open. Soms halen ze er hele kippen uit.'

Ook hij heeft foto's gemaakt en hij heeft ontelbare malen gebeld om zijn klachten kenbaar te maken. 'Maar dat nummer 14020 is een zwart gat. Ze verwijzen je door naar anderen en uiteindelijk hoor je niets meer.'

Hij heeft met bewoners van het Singel, de Blauwburgwal en de Lijnbaanssteeg onlangs een petitie online gezet: Hou de mooie Singel schoon! 'Tegenover het mooie hotel Brouwer op Singel 83 is een vuilnisbelt ontstaan. Tegen de regels wordt door iedereen daar afval gedumpt. De hoek is niet meer te gebruiken, en er is ongedierte gezien.'

De oplossing? De Jong: 'Beter handhaven en boetes uitdelen.'

Lees vandaag meer in Het Parool.
(Door: Corrie Verkerk, Hanneloes Pen)
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
Wij zullen er nog eens goed over nadenken of wij terug gaan naar
Nederland Arthur.

Wij vertrekken met Air-Berlin en misschien zijn tegen die tijd alle vluchten wel geannuleerd en de landingsrechten opgeheven.

Je kijkt momenteel van niets meer op!

En als wij vertrekken komen wij beslist weer op vakantie naar Griekenland. Uit het oog is niet uit het hart.

Voor ons geldt nu Safety first.

Dwz.
De gezondheidszorg in het algemeen.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#22
@Wick, jullie zijn toch nog niet zo oud lijkt mij, kijk voor ons is het makkelijk zal er ooit iets gebeuren verkoop ik de auto, zet de kaik op transport naar NL, trek hier de stekker eruit en ga naar Brunssum waar we nog in geschreven staan en een huis hebben.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#23
(23 July 2012, 16:22)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Wick, jullie zijn toch nog niet zo oud lijkt mij, kijk voor ons is het makkelijk zal er ooit iets gebeuren verkoop ik de auto, zet de kaik op transport naar NL, trek hier de stekker eruit en ga naar Brunssum waar we nog in geschreven staan en een huis hebben.

@Arthur,

Wat heet oud, begin zeventig is al iets, beide hartpatiënt en wij moeten er niet aan denken dat we hier in een ziekenhuis belanden.
Al een paar keer meegemaakt dat bepaalde medicijnen niet te verkrijgen zijn, stakingen van de apothekers, dokters en ga zo maar door. En wat zit er nog aan te komen...???

Dus zo als ik al zei: Safety first!!!

Aldus hebben wij de auto verkocht en alle andere roerende goederen. Ook ons appartement staat daar op ons te wachten

Maar wij hebben hier ontzettend mooie jaren gehad waar wij nog lang op hopen te teren.

In Nederland is het ook niet alles maar de gezondheidszorg aldaar en voordat wij echt iets komen te mankeren nog een fijne tijd met onze kinderen (5) en kleinkinderen (8) mee te mogen maken is voor ons nu de grootse prioriteit.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#24
Ik ben dan wel een heel stuk jonger dan Wick, maar zelfs ik zou niet in het ziekenhuis van Samos willen belanden. Ik vind het een wijze beslissing. Bij mij is daar een verkeerde diagnose gesteld, waar ik nu nog de gevolgen van ondervind.
Quote
#25
(24 July 2012, 20:15)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben dan wel een heel stuk jonger dan Wick, maar zelfs ik zou niet in het ziekenhuis van Samos willen belanden. Ik vind het een wijze beslissing. Bij mij is daar een verkeerde diagnose gesteld, waar ik nu nog de gevolgen van ondervind.



Nou nou.... bij mij werd de juiste diagnose gesteld (ziekenhuis) en in Nederland dus niet.
Na de stroken van de ecg en div andere papieren was men dan na lang soebatten overtuigd en later ook toe gegeven!
Er zijn daar zeer goede artsen , kom me daar niet mee aan.
Wat medicijnen betreft hoorde ik paar weken terug, toen ik er was, er waren leverings problemen.

Henk

Henk
Quote
#26
...de grachten als dumpplaats. Ik heb ooit eens een klus gehad in Groningen (ik werkte destijds als milieukundige, met name bodem /waterbodemsaneringen) en hebben toen ongeveer 3000 fietsen uit de gracht gehaald!! (ik kan de foto's niet meer vinden helaas) Mijn werk was toen vooral de rommel opruimen die we in de jaren 50/60 gedumpt hebben (fabrieksterreinen, sloten/kanalen etc).

Ik merk dat in Griekenland (voor mijzelf Kreta) de laatste jaren meer wordt gedaan (gescheiden afval, ophalen oud ijzer etc) al gaat erg erg langzaam. Ik werk hier nu als wandelgids en de illegale dumpplaatsen zijn er helaas overvloedig. Ik moet zeggen dat ik van de gasten daar ook altijd iets over hoor. Wat ik ze vaak hoor zeggen is dat "de Grieken" zich niet realiseren hoe mooi hun land is en er vervolgens zo mee omspringen. Om illegale dump te vermijden zullen er in de toekomst lokaties moeten worden geopend waar je het afval gratis naar toe kan brengen. Op deze lokaties kun je vervolgens effectief het afval scheiden (hout, plastic, puin etc). Maar ja.....dat kost natuurlijk geld....Confused
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#27
(25 July 2012, 19:06)Henkd schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 July 2012, 20:15)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben dan wel een heel stuk jonger dan Wick, maar zelfs ik zou niet in het ziekenhuis van Samos willen belanden. Ik vind het een wijze beslissing. Bij mij is daar een verkeerde diagnose gesteld, waar ik nu nog de gevolgen van ondervind.



Nou nou.... bij mij werd de juiste diagnose gesteld (ziekenhuis) en in Nederland dus niet.
Na de stroken van de ecg en div andere papieren was men dan na lang soebatten overtuigd en later ook toe gegeven!
Er zijn daar zeer goede artsen , kom me daar niet mee aan.
Wat medicijnen betreft hoorde ik paar weken terug, toen ik er was, er waren leverings problemen.

Henk

Henk

Nou Nou beste Henk dan heb je echt geluk gehad mijn ervaring is niet zo positief. Als het aan de "hartspecialist" hier in Drama had gelegen had ik nu een pacemaker en natuurlijk geplaatst in een prive kliniek waar hij aandelen in heeft.
Gelukkig door onze eigen standvastigheid heb ik via mijn buurman een onderzoek gehad in Thessaloniki en bleek er nets aan de hand te zijn.
De zgn "hartspecialist" was zeer getergd door ons besluit dat hij ons niet meer te woord wilde staan.
Mijn geval staat niet op zich, in dezelfde periode probeerde hij nog een oude opa die aan zijn alerlaatste levensfase bezig was, nog aan dezelde prive kliniek te slijten ook voor een pacemaker twee dagen later is de opa aan ouderdom overleden.
Ik ben nog steeds heel blij dat wij op ons eigen gevoel hebben gehandeld en eigen wegen hebben gezocht en gevonden.
Natuurlijk zijn er heel veel goede artsen in Griekenland maar lopen er te veel van deze hufters rond die misbruik maken van de gezondheid en de onmacht van de burger. Deze burgers zoeken geld bij elkaar en verkopen hun stukjes grond om dit soort artsen te betalen.
Ik kan Wick dus goed begrijpen alleen mijn situatie laat het niet toe hetzelfde te doen.
Laatste bericht dat ik vanmorgen gelezen heb 15% bijdragen in de kosten van ziekenhuis opname.

Kali Mera,

Dick
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)