Lezen over Griekenland; nu 775 boeken op de lijst!
#1
Voor de lezers onder ons. Ik heb zojuist het 775ste boek toegevoegd aan de Griekenland gerelateerde boekenlijst
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Via zoekwoorden kun je de lijst doorzoeken.
Ik hou me altijd aanbevolen voor aanvullingen!
Quote
#2
(07 August 2012, 18:03)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor de lezers onder ons. Ik heb zojuist het 775ste boek toegevoegd aan de Griekenland gerelateerde boekenlijst
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Via zoekwoorden kun je de lijst doorzoeken.
Ik hou me altijd aanbevolen voor aanvullingen!

Aanvulling:
De Griekse connectie van Reg Gadney
Stormen over Troje van Marion Bradley
Hellas a portrait of Greece by Nicholas Gage
Mijn huis in Griekenland van Austen Kark
De wereld, de goden, de mensen van Jean-Pierre Vernant
Quote
#3
(07 August 2012, 18:03)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor de lezers onder ons. Ik heb zojuist het 775ste boek toegevoegd aan de Griekenland gerelateerde boekenlijst
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Via zoekwoorden kun je de lijst doorzoeken.
Ik hou me altijd aanbevolen voor aanvullingen!

Ik heb het geprobeerd via de zoekfunctie, maar niets. Zitten er boeken tussen om Grieks te leren?
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#4
@Bob, nee er staan geen lesboeken in de boekenlijst. Ik heb er overigens wel een ter overname, mocht je dat willen: Ellinika Tora 1 + 1 ISBN 9608513707:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




te koop voor 25,00 inclusief verzendkosten. Is in goede staat. Het is een uitstekende methode maar volgens mij niet zo geschikt om zonder begeleiding Grieks te leren. Wel heel geschikt als lesmethode als je daar hulp bij hebt of naar Griekse les gaat.

Wat betreft de zoekfunctie, zou moeten werken, ik heb hem net nog getest. Voor de database van de boeken is een aparte zoekfunctie, dus niet het vakje rechtsbovenaan de site, maar deze:
[Afbeelding: mbijwl.jpg]

@Dafne, bedankt voor de aanvulling! De laatste staat nog niet op de lijst en zal ik van de week toevoegen.
Quote
#5
@Bobtje, hou je rustig! @ Corry is hier en elders een gewaardeerd instituut met deze waardevolle lijst.

@Corry.Daag me niet uit om uit jouw lijst de doublures, de volstrekte flauwekul-boeken, én de absoluut niet meer te koop zijnde boeken te verwijderen. Ik heb je eerder bekend dat ik daar te lui voor ben. Qua relevante titels kom ik niet veel hoger dan 500.Inclusief niet door jou vermelde hoofd- titels als bijvoorbeeld "The flight of Ikaros" van Kevin Andrews, waar ik je reeds in maart 2008 - tot nu toe vergeefs - op opmerkzaam maakte.

Op mijn beurt stel ik je voor samen eens de top 10/25 of 100 titels op te stellen, welke je eigenlijk gelezen zou moeten hebben om zinvol en inhoudelijk te kunnen deelnemen aan de gedachtenuitwisseling over Griekenland hier en elders.Are you game ?
Quote
#6
@ Corry; wat betreft de zoekfunctie, oké, ik zat op het verkeerde Smile

Wat betreft het boek. Ik ken al wat Grieks (heb er 4 jaar opzitten, eigenlijk 3 want ik heb 1 jaar gedubbeld). Ik kan me dus al wat uit de slag trekken. Maar omdat ik niet meer kan deelnemen aan de lessen zoek ik dergelijke boeken voor zelfstudie.

Ik heb wat gegoogeld en volgens ik kan zien is dat boek met een cd? Heb je die er ook bij?

Jammer dat ik niet zo meteen voorbeeldpagina's kan zien (soms op bol.com) zodat je weet wat je koopt.
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#7
@Aleko; toevallig ben ik gisteravond begonnen om de hele lijst door te kijken op zoek naar doublures (ik had van iemand een titel gemaild gekregen) en heb er drie uitgehaald t/m de e. Vanavond en morgenavond ga ik verder. Er zaten ook nogal wat rare tekens tussen, als gevolg van een migratie van het systeem. Worden er nu ook uitgehaald. Wat betreft 'onzin-boeken', daar ga ik me niet aan wagen. Wat onzin is mag de lezer (of googelaar) zelf bepalen, er zijn ook mensen die het leuk vinden om een lekker flauw boekje in de zon te lezen Wink En mocht je zin hebben om mee te denken, ik hou me altijd aanbevolen voor correcties. Maar wacht even paar dagen tot ik de lijst heb opgeschoond.

@Bob, nee er zat geen CD bij toen ik het boek kocht, wellicht dat de nieuwste uitgave wel met CD is. Kon ik er bij Bol.com ook niet uit herkennen. Ik kan je vrijblijvend wel een paar foto's uit het boek mailen ter beoordeling. Stuur me dan even een PB via dit forum, dan heb ik het mailadres.
Quote
#8
@Corry.Dank voor het opnemen in je lijst van Kevin Andrews.

Nog een doublure van vóór de letter e:'Prospero's Cell' en 'Kerkyra' zijn dezelfde boeken van Lawrence Durrell over het eiland Corfu.Het gelijke jaartal 1945 had je op het spoor kunnen zetten.

Je zou de zoeker een dienst bewijzen door bij 'A Marine Venus' van Lawrence Durrel te vermelden dat het over het eiland Rhodos gaat, daar is niet zoveel over van dit niveau.

En dan rangschik je het boek van Kostas Montis over Cyprus, geheel tegen je strikt alfabetische volgorde systeem in, bij de "D".
Ik begrijp wel waarom: Het is de Griekse tegenhanger van 'Bitter Lemons'.Montis geeft de Griekse visie op de Cypriotische vrijheidsstrijd, los van het Commomwealth, en enosis met Griekenland.Durrell beschrijft(inderdaad heel literair) hetzelfde fenomeen vanuit de Britse visie.
Die boeken horen dus bij elkaar, maar zo haal je wel twee systemen door elkaar:het alfabetische en het categorale.

Overigens zou ik wensen dat er een categoraal systeem (of 'fuzzy's') voor alle relevante Griekse boeken zou bestaan.Dat zou heel veel mensen helpen zich op een bepaald onderwerp in te lezen.
Quote
#9
(08 August 2012, 10:05)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Bob, nee er zat geen CD bij toen ik het boek kocht, wellicht dat de nieuwste uitgave wel met CD is. Kon ik er bij Bol.com ook niet uit herkennen. Ik kan je vrijblijvend wel een paar foto's uit het boek mailen ter beoordeling. Stuur me dan even een PB via dit forum, dan heb ik het mailadres.

@ Corry: Oké, doe ik zo meteen Smile
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#10
@Aleko, dank. Ik heb e.e.a. gewijzigd. Ben nu tot/met de L gekomen, morgenavond weer verder. Kostas Montis was overigens door foutje in het systeem bij de D terecht gekomen, is hersteld.
Ben wel met je eens dat een verdergaande categorie-aanduiding voor sommige lezers handig kan zijn. Dan moet je echter meer kennis hebben van (vooral de oudere) boeken dan ik nu heb.
Wat betreft je voorstel om eens een top 25 (of mee) samen te stellen, op zich goed idee, zal ik ook eens over denken. Misschien moeten we allebei zo'n top 25 maken? Ik denk dat deze heel verschillend zullen zijn en dat is dan ook weer interessant. En nodigt misschien andere fanatieke lezers uit om ook eens zo'n top samen te stellen.
Quote
#11
@ Corry: zie jouw e-mail Idea
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Boeken over Griekenland maria kaptein 0 451 12 December 2023, 17:46
Laatste bericht: maria kaptein
  Boekje lezen over Griekenland? Corry 4 4.073 16 October 2013, 11:05
Laatste bericht: Sprs
  Lezen over Griekenland - de tips van lezers Corry 2 3.104 09 December 2012, 21:01
Laatste bericht: Jef Dockx
  Lezen over Griekenland; ook voor kids Corry 0 2.032 11 November 2011, 21:45
Laatste bericht: Corry
  Mijlpaal: 700 boeken op de lijst! Corry 9 7.289 22 January 2011, 21:08
Laatste bericht: maria kaptein
  Twee boeken over Griekenland. maria kaptein 0 2.401 31 October 2010, 13:10
Laatste bericht: maria kaptein

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)