Samos - Kokkari
#1
Hallo allemaal , en deze keer de Samos kenners :)

Wij hebben besloten om in Mei 2013 naar Samos toe te gaan Static
Ik heb nu 2 appartementen in het oog.. in het plaatsje Kokkari..
dat lijkt ons wel een leuk dorpje..
Alleen wel jammer dat er een kiezelstranje is..

Zijn er ook nog zandstrandjes op Samos? dat kon ik niet op het internet vinden ..
Weet iemand nog iets leuks over Samos en Kokkari te vertellen?
Wat te bezoeken b.v?
Ik heb nu al veel opgesnort op internet, maar ik vind het ook wel leuk om er over te horen van mensen die er geweest zijn :)

Vr Gr Wilma
Quote
#2
Kokkari is een van de drie badplaatsen van Samos. Het ligt in het noorden met inderdaad kiezelstrand. Er is een mooie kerk en er is een apotheek met een NL sprekende dame. Een paar kleine mini-marktjes en veel winkeltjes voor toeristen. Onder andere eentje waar ze hele mooie maar ook hele dure lapis lazuli sieraden verkopen (kwijl, kwijl). Echt nachtleven hoef je je er niet voor te stellen. Misschien wat muziek 's zomers, dat weet ik niet. Pythagorion is een grotere badplaats met ook kiezelstrand in het zuidoosten en Votsalakia is een badplaatsje bestaande uit een lange straat met een zandstrand in het uiterste zuidwesten. Er zijn diverse zandstrandjes die je met de bus of met een huurauto kunt bereiken. Kokkari kent een redelijk goed systeem van openbaar vervoer maar alleen langs de noordelijke kustweg. Verder moet je de auto nemen of overstappen in Vathi (Samos-stad). Als je bijv. van kloosters houd ben je vaak op de auto aangewezen (Ik kan Yes-Rent-A-Car aanbevelen, reserveren via de link hierbovenaan). Musea zijn er in de grote plaatsen en oude opgravingen zijn in de buurt van Pythagorion. Mooie bloemen en planten zijn er vooral in mei. Wie weet kan ik wel een wilde planten tocht organiseren als er voldoende belangstelling is. Als je nog specifieke vragen hebt, brand maar los.
Quote
#3
Oh dat is snel . @ElsR ... bedankt voor de infoup

Het lijkt me een leuk dorp met genoeg restaurantjes- terrasjes en winkeltjes zo te lezen ...

Wij willen ook voor ca 5 dgn of 1 week een auto gaan huren en het eiland verder gaan bekijken ... Hoe zijn de wegen daar?
Het Eiland is niet zo groot zag ik...
De auto wil ik liever daar ter plekke boeken wanneer we er aan toe zijn.. dat kan ook bij dat bedrijf neem ik aan ..

En welk boekje over Samos raad je me aan... zijn die daar eventueel ook te koop ?
Quote
#4
Wilma,

Op de site van hans huisman griekse eilanden kun je alle info vinden
Over samos en de andere eilanden.

Groetjes
Quote
#5
Hoi Wilma, ik heb je afgelopen week nog een PB gestuurdyouvegotmail
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#6
Wilma een van de mooiste baaien van Samos is Psili Amos het heeft
een mooi zandstrand en ligt tussen Pythagorion en Samos stad
Als je de uitbater van de strandstoelen zou weg denken is het een
idilisch plaatje. zie Google Psile Amos Beach

[Afbeelding: 4rryhi.jpg]
Quote
#7
Allemaal weer bedankt :)

@Metaxa de pagina van Huisman heb ik ook even opgeslagen ..
En @Rob , het strandje ziet er leuk uit ... op Google earth heb ik er even een punaise bij gezet ;)
hihi Samos wordt helemaal lek geprikt ..er komen er zo langzamerhand heel wat punaises bij.
@greece.. ik heb je mail gelezen en ik mail jou zo even terug ...
Quote
#8
Ik vind Kokkari helemaal geweldig waar Votsalakia en Pythagorion mij niet echt kunnen bekoren. Het fijne van Kokkari is dat het aan de noordkant van het eiland ligt en er op strand altijd een lekkere zeewind staat. Verder is het gewoon echt een leuk dorpje. Welke appartementen heb je op het oog?
Kiezels vind ik persoonlijk fijner, die veeg je zo van je lijf, waar je zand nog uren tegen komt.
Quote
#9
Haha @Vito, die kiezeltjes kan idd ook een voordeel hebben ;)
We hebben 2 app uitgezocht (tot nu toe) ,,Danoni,, die ligt ditekt aan het strand .. hierover is genoeg info te vinden en ze hebben ook een eigen site..
De andere is /was ,,app Lambros,, ik vind de info hierover nogal summier en heel verwarrend! geen touw aan vast te knopen ..Ook bij zoover niet!
Dus deze is nu af gevallen ..

Ik heb zonet weer een app. gevonden en heet ,,Topaz ,, het ziet er mooi uit en het ligt dieper in het dorp ...
Heeft iemand hier info over?
Quote
#10
Ik zou niet naar Lambros gaan, zijn wij geweest en was op zich niet slecht, maar de eigenaresse is niet eerlijk en doet vriendelijk maar is het niet. Onecht typje.
Quote
#11
@Wilma .. tanks ... zoiets had ik ook ergens gelezen;) hihi, deze is nu zeker afgevallen!

Als iemand nog een ander leuk appartement weet (geen hotel) ,,vooral uit eigen ervaring,, ik hou me aanbevolen :)
Quote
#12
Ja, @wilmaluijendijk, daar over verschillen de meningen.
Wij gaan komend jaar voor de 6de keer naar Lambros en dat bevalt ons zeer goed.
Wij komen daar voor de prachtige locatie en de perfecte ligging.
Wij hebben altijd de hotelkamer aan de voorzijde, een prachtplek voor ons.
Als je de tuin uitloopt en de straat oversteekt heb je daar direct een heerlijk rustig stukje strand met 10 parasols en 20 bedjes.
De eigenaars zijn erg vriendelijk en regelen altijd weer dezelfde kamer voor ons.
Wij zijn dus zeer tevreden over Lambros en zijn eigenaars.

@Wilma, ik denk dat jij app Dioni bedoelt. Deze ligt schuin tegenover Lambros.
Ook een prachtplek en inderdaad direct aan het strand.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#13
@ Harma, ja idd het is Dioni... sorrie schrijffoutje... en gek op toetjes Blush

Toch fijn om te horen dat jullie het naar jullie zin hadden in Lambros!
Maar ik durf het toch niet aan ....

De meningen zijn idd nogal verdeeld op zoover en ook op andere sites vond ik dat er in verhouding toch wel redelijk Te veel negatieve reacties te lezen waren wat betreft het app. ..een paar negatieve reacties bv. 2op8 kan ik nog wel doorheen kijken maar dit waren er toch wel erg veel .... de ligging is idd wel mooi !!
Quote
#14
Over appartementen in Kokkari weet ik niks. Wel weet ik wat over de wegen. Je kunt met een "gewone" auto heel veel gaan zien op Samos. Investeer wel ongeveer 10 euro in een goede wegenkaart (in Kokkari vast wel te koop) want die je van het autoverhuurbedrijf krijgt geeft alleen de grote doorgaande weg op het eiland. Rijd eens helemaal naar Drakei via Votsalakia over de weg, lang maar hele mooie route.
Boeken: als je van opgravingen houdt dan kun je bij iedere opgraving het uitgebreide Nederlandstalige boek over het oude Samos kopen voor 10 euro (spotprijs). Ook kun je bij de betere boekhandel in NL een boekje over wandelingen op Samos kopen/bestellen:Sunflower Wegwijzer Samos van Brian en Eileen Anderson (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




). Verder zijn er van de gebruikelijke uitgeverijen reisgidsen over Samos. In Samos Stad kun je in de boekhandel op de promenade achter de boulevard kopen het Engelstalige Flower Beauty of Samos van Ruprecht Duell (20 euro) of kijk gratis op mijn website voor de mooiste bloemen en planten van Samos:www.rhijnsburger.net en dan doorklikken naar Fotoalbums en dan naar Samos Natuur.
Quote
#15
Hallo Wilma.
Wij waren dit voorjaar in Kokkari en verbleven in Topaz appartementen.
Absoluut 'n aanrader.
Ruim en schoon 2kamerappartement .
Het appartement ligt aan 'n smal en zeer rustig straatje op enkele minuten
lopen van het centrum.

Jan.
Quote
#16
@Wilma, wij hebben geen ervaring met de appartementen. Alleen met onze hotelkamer.
Ik denk dat je bij Dioni het erg naar de zin zult hebben.
Al vast veel voorpret gewenst.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#17
@ Els, wederom bedankt voor de Tips ..
Ik heb de Samos foto;s bekeken op je ,,mooie,, website ..
Wil je wel geloven dat ik er al meer zin in krijg :)

@Jan.S, Bedankt voor je reaktie .. Leuk!!
@Harma, bedankt voor de Voorpretwens ...
Quote
#18
September 2008
Kokkari. Natuurlijk mijn ding, een kaik met verse vis die meteen (zonder bon Big Grin @Els) wordt verkocht aan het strand.
[Afbeelding: 257zreb.jpg]


Zo dus.
[Afbeelding: sgnw9f.jpg]


En natuurlijk het beroemde hoekje.[Afbeelding: sqmbyq.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
@Arthur: IK maak me nooit zorgen over bonnetjes van anderen. Smile. Weet jij trouwens hoe dat goede visrestaurant aan de uitgaande weg naar Karlovassi heet? Ik ben de naam kwijt. Ger64 vroeg nl. ook naar restaurants in Kokkari.
Quote
#20
Leuke foto;s ! ...Als jullie namen van goede restaurantjes weten ...Ook ik/wij houden ons aanbevolen :)
Quote
#21
Wij zaten toen in Agios Konstantinos en aten altijd om de hoek, heerlijk eten, niet duur en makkelijk te voet, het was eind sept begin okt dus de eigenaar had er een tent omheen gezet.[Afbeelding: iep661.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
Wij hebben iedere avond heerlijk gegeten bij Thalassa, maar ik begreep van Carel dat dat restaurantje er mogelijk niet meer is.
Kan het ook niet vinden als ik er op google.

In een ander topic wordt
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




aangeraden en dat is idd een leuke site.
Quote
#23
Hoi Wilma,
Kijk een naar de prachtige video die Forumlid Carel gemaakt heeft over Kokkari,geplaatst op 09/10/2012.
Daar staan nog meer prachtige filmpjes op over o.a. Kokkari en Samos.
Succes en groet Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#24
Hallo allemaal
Is er hier iemand die iets kan vertellen over Mandilada villas bij koumeika.
Zijn van eliza was here en zien er leuk uit maar misschien wat afgelegen?
Quote
#25
Els, bedoel je het visrestaurant aan het strand in Kokkari? Waar de inktvissen in de boom hangen te drogen?
Dat is Akrogiali.
De broer van de eigenaar komt 's morgens de -die nacht gevangen- vis brengen.
Antoinette.
Quote
#26
Ik weet het niet meer, ik kan me geen inktvissen aan de lijn herinneren. Aan de overkant van de straat is een winkel met wijn (met achterin het klantentoilet) die ook van dezelfde eigenaar is. Als je aan de straatkant binnenkomt in het restaurant is er een vitrine met vis waar je kunt uitzoeken. Ik dacht dat het Thalassa heette maar die zou dus dicht zijn. Naar wat ik gehoord heb zou degene die ik bedoel nog open zijn (in het seizoen). Aan zee is er een grote serre waar we toen gezeten hebben (het was april/mei en die dag te fris om op het open terras te zitten).
Quote
#27
Nee Els,ik bedoel een ander restaurantje dat Thalassa heette in Kokkari. Dat zat tussen en het pleintje en richting het Italiaanse restaurant aan het einde aan de linkerkant en werd door een jonge Griekse, Angelica en haar vriend geleid. Haar ouders hebben het enige benzinestation in Kokkari.
Quote
#28
Maar Els toch, jij als culinair Samos deskundige zou toch moeten weten dat dit Meltemi is.

Meltemi is een zeer gekend traditioneel Grieks restaurant waar je voor je euro's prijs en kwaliteit krijgt. Ben je op Samos vakantie is het beslist een "must".
Vergeet niet als entrée geroosterd knoflook brood te bestellen.

Wij komen daar al jaren en altijd een super service!
[Afbeelding: 2njj0pi.jpg]

[Afbeelding: 16m2fdt.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#29
Ohooo, is 't Meltemi?
Dat is niet de 1e naam die me te binnen schiet bij het woord visrestaurant.
Daar staat inderdaad een vitrine met vis bij de ingang maar volgens mij is het een "gemengd bedrijf".
Meltemi heeft veel fans maar wij zijn er dit jaar maar 1 keer geweest.
We vinden de sfeer te popi/jopi en voelen ons daar niet happy bij.

Thalassa is helaas niet meer.
Antoinette.
Quote
#30
hallo
Kokkari is veruit het gezelligste plaatsje vind ik....Wink
niet te groot en niet te klein, 2 leuke baaien met terrasjes lekkere restauntjes..
en om nou niet weer mij SamosYoutube kanaal Wink te willen prometen, maar daar staan een aantal Kokkarivideo's op
Quote
#31
Maar weet iemand of bij dat Meltemi dan het toilet aan de overkant van de straat is in de bijbehorende wijnwinkel? Dat herinner ik me; zou het dan toch Thalassa geweest zijn waar ik was?
Ik vond de sfeer toen niet popijopi maar gewoon hartelijke mensen en visliefhebbers tezamen.
Quote
#32
Bij Thalassa was iig geen toilet in een wijnwinkel maar gewoon in het restaurant.

Antoinette, weet jij of het niet liep of zijn ze vanwege een andere reden gestopt? Zij was zo'n leuke enthousiaste jongedame dat ik het echt sneu zou vinden als ze het niet gered hebben.
Quote
#33
Nee Vito, ik kan je helaas niks vertellen over Thalassa.
Els, Meltemi heeft inderdaad toiletten aan de overkant. Daar is ook de keuken; je ziet dan ook de obers de hele tijd op en neer lopen.
Ik meen me te herinneren dat er flessen wijn staan in dat gebouwtje maar het is geen winkel waar je wijn kan kopen.
Antoinette.
Quote
#34
Haha wat een giller...Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Zoals jullie weten gaan we naar Samos toe :) En ik heb vanaf 18 okt. 2 app. op het oog bij SW. en kijk zo nu en dan even op hun site naar die 2.app. te bekijken ( voordat ik de knoop door hak) en tot mijn verbazing begonnen vanaf gisteren de prijzen ineens te veranderen Undecided
Gisteravond : Ging bij de beide appartementen de prijs ineens €20 omhoog
vanmorgen : 1 app. weer terug naar de oude prijs de ander bleef 20 duurder....
Een Cooky geval?
Omdat ik over dit euvel wel meer hebt gehoord ging ik vanavond even toch nog even bij mijn buurvrouw langs (duss een ander IP adres) om op haar computer naar de website van sw te kijken en wist niet wat ik zag....

Even een voorbeeld : bij Danoni op mijn comp. (gisteren) van €749 naar (vandaag) €769
En ,,Hoppa,, bij mijn buurvrouw op de computer VANAVOND voor €659
Even later weer thuis (en nu ook) Weer op mijn comp. 769....
De 2e Topaz was bij Buuf hetzelfde ... maar welliswaar ook 20 omhoog vergeleken bij gisteren...
pfff
Duss, als we echt besloten hebben om in welk app we willen toe gaan Haha.. dan kan ik maar beter naar mijn weer andere buurvrouw toe gaan om daar eventueel op haar computer te gaan boeken ....

Misschien ook een Tip voor andere mensen ;)
Quote
#35
@Wilma: Het zou kunnen dat jouw computer op de pagina van Sunweb blijft hangen. Dan moet je je cache leegmaken of de computer helemaal opnieuw starten. Dan krijg je weer de nieuwste actuele pagina. Vraag me niet hoe je je cache moet leegmaken, want dat weer ik niet van die moelijke Windows-computers. Even googelen op "cache leegmaken" en je besturingssysteem ("windows 7" of zoiets). Succes en boek maar zo laag mogelijk! Voor de Kerstdagen gooien ze het vast weer omhoog want dan hebben veel mensen hun Kerstgratificatie binnen en vrije tijd in overvloed ....
Ik boek nu al vluchten naar Samos voor volgend jaar via de lijndiensten (charters zijn er dan niet), kun je die paar goedkope stoelen te pakken krijgen.
Quote
#36
Dit gaat automatisch, als er veel mensen op de de zelfde vlucht of hotel klikken gaat er in de centrale bij de touroperater een (lampje) branden, dwz dat alle gegevens opgeslagen worden, dus veel vraag de prijs gaat omhoog, de volgende dag als niemand heeft geboekt dan gaan de prijzen weer omlaag.
Dat truckje haalde Jetairfly ook altijd uit, ik weet nu wanneer ik moet boeken.
En @Els het heeft niks te maken jou appeltje of welke pc dan ook.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#37
Hoi Els en Arthur,
Els jij boekt de vluchten naar Samos via Air Berlin toch?
Ik heb zelf naar Sunweb gekeken voor mei 2013 maar helaas nog geen losse vluchten,had in september een vlucht Sunweb voor 309,00 Euro,zoek weer zo"n prijsje.De sport blijft natuurlijk zo voordelig mogelijk een losse vlucht te vinden.
Arthur leg ons dat truckje dat jij weet om voordelig te boeken eens uit?ben benieuwd.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#38
@Margaritha: Air Berlin is meestal rond de Kerstdagen bekend. Sunweb wil een paar maanden voor vertrek nog wel eens zakken met de prijs maar dat is geen garantie. Ik vind persoonlijk dat Air Berlin hele scherpe prijzen heeft; zeker als je niet een maand van te voren wil gokken. Je moet wel even naar de bagageprijzen kijken want dat is sinds vorige zomer veranderd bij Air Berlin.
Indirekt kun je met Transavia en Olympic Air voor minimaal 85 + 73,50 = 158,50 enkele reis; moet je nog wel een 10 - 15 euro voor een koffer bij Transavia bijrekenen. Moet je wel even zoeken welke data dat zijn bij Transavia en bij Olympic; je moet ook de vroege vlucht hebben bij Transavia anders haal je de 15.00h van OlympicAir naar Samos niet.
Quote
#39
hier had ik een reactie gegeven op een heel andere (?) discussie, maar krijg dat niet verwijderd, dus vandaar deze reactie die nergens op slaat in dit verhaalDodgy
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Samos Kokkari zonder auto Natalija 11 2.402 02 November 2023, 16:22
Laatste bericht: Buurman
  Restaurantje Kokkari john67 7 2.501 02 September 2022, 00:32
Laatste bericht: Wilma
  Nederlandse krant Kokkari? john67 0 1.267 25 August 2022, 09:11
Laatste bericht: john67
  Kokkari john67 3 1.744 07 June 2022, 11:25
Laatste bericht: Wim M
  Sportief in Kokkari john67 1 1.515 10 April 2022, 12:05
Laatste bericht: Patrick
  Kokkari Goedas 40 5.330 13 August 2021, 11:23
Laatste bericht: Goedas
  Veel wind na 23 september in Kokkari? lumix 11 4.667 30 March 2020, 14:30
Laatste bericht: Patrick
  Weer Kokkari geboekt Samoslovers 1 3.960 30 January 2019, 10:41
Laatste bericht: Harma
  Kokkari Doornroosje 30 9.570 03 September 2018, 13:37
Laatste bericht: Goedas
  Brand in Kokkari Samoslovers 3 4.311 27 July 2017, 13:00
Laatste bericht: Karel

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)