Hoe makkelijk vluchten vinden naar of vanaf diverse plaatsen ?
#1
Volgend zomerseizoen willen we afhankelijk van de verschillende ticketprijzen ofwel naar Volos ofwel naar Thessaloniki vliegen.

Dit mag zijn vanuit Nederland, Duitsland of België.
Maar hoe vind je nu makkelijk door welke maatschappijen rechtstreeks op deze bestemmingen vliegen?

Ik heb tot nu toe Düsseldorf - Thessaloniki via Air Berlin en Charleroi - Volos met Ryanair gevonden.
Via de site van Aegean kom ik er niet uit en verder weet ik niet bij welke maatschappijen ik nog zou kunnen kijken.

Wie helpt?
Quote
#2
Jetairfly en Thomas Cook airlines vanuit Brussel of Charleroi.
Tuifly vanuit Düsseldorf of Keulen Bonn.
German wings vanuit Keulen Bonn.
Transavia, arkefly, corendon en klm vanuit Nederland.

Ik weet niet of ze naar thessaloniki of volos vliegen, maar wel naar veel Griekse bestemmingen. Maar zoals elders al op dit forum opgemerkt zijn de ticketprijzen voor 2013 behoorlijk aan de prijs.

Succes, Marieke
Quote
#3
Volos: site van de luchthaven met links naar de sites van de maatschappijen die op Volos vliegen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hier vind je het vliegschema van Aegean:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vluchten van Aegean op Thessaloniki vanuit Amsterdam is via Frankfurt of Munchen, vanuit Brussel via Athene, Frankfurt of Munchen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





geeft vluchten via veel maatschappijen, maar niet met bijv. TUI en ook niet op Volos

Je kunt een heleboel instellen. En een kort dagje in bijv, Wenen doorbrengen lijkt mij geen straf. Dan is er zomaar een verschil tussen EUR 169 enkele reis of dezelfde prijs voor een retour.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#5
probeer via skyscanner.nl zijn vele instel mogelijkheden.
Quote
#6
Dank voor de reacties maar bij nader inzien willen we toch vanaf Amsterdam vliegen en wordt het dus Transavia. (en niet naar Thessaloniki of Volos)
Quote
#7
Voor wie zou overwegen om een vlucht bij Ryanair te boeken: toch maar eerst eens volgend artikel lezen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






en vooral kijken naar de reportage die deze avond als eerste item op ons journaal kwam:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
Ik zag het op het nieuws, als dit echt serieus is klopt er bij de meeste goedkope aanbieders het een en ander niet.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Dat "Nieuws" over Ryanair is niets anders dan sensatie journalistiek. Ryanair vliegt met de wettelijke minimum hoeveelheden brandstof, en in beide gevallen dat er een extra landing gemaakt moest worden was er nog ruim genoeg brandstof aanwezig. (30+ minuten meende ik)

Ik zag een erg goede aanbieding vanaf Brussel met Thomas Cook (Voor 80 euro retour naar Griekenland). Echter...Brussel. Met openbaar vervoer (=NS highspeed) kost je dat al snel 80 euro extra retour. Met dat soort prijzen kun je eigenlijk net zo goed vanaf Amsterdam vliegen...
Quote
#10
Of de berichten over Ryanair echt allemaal en volledig onjuist zijn, kan ik niet beoordelen, maar het zijn wel piloten van die luchtvaartmaatschappij zelf die aan de alarmbel trekken:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En Thomas Cook:
Ik zocht willekeurig naar een vlucht van Brussel naar Athene, 2 personen H/T, in de eerste helft van juni, en kom op een bedrag van maar liefst 657,50 euro voor ons tweetjes:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





(Ik heb echt niet gezocht naar een dure datum, en volgens steekproef.)
Ik vrees dat die 80,- euro misschien voor een eenmalige en oninteressante datum ergens in het voorjaar zou kunnen zijn?...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#11
Vergelijk ook altijd hoeveel kg je aan handbagage mag meenemen en hoeveel ruimbagage kost! Dat laatste varieert van gratis tot 40 euro per koffer enkele reis!!
Quote
#12
Ik vond Ryanair ook niet eens echt goedkoop. Voor een ticket Charleroi - Volos zou ik ook iets van € 500,- kwijt zijn voor 2 personen incl. bagage. Met Transavia naar Athene is een stuk voordeliger.
Quote
#13
Even gekeken op de site van Ryan air.

Heenreis op 4 juni is 54.99 EUR p.p.
Terugreis 25 juni is 64.99 EUR p.p.
All in. Excl ruim bagage.
Brussel - Volos.


Dus € 500,00 per twee personen ???
Quote
#14
Wij gaan op andere data en heb je al 2 koffers meegerekend en andere toeslagen? Want dan komt het bedrag al heel anders uit. Ze lokken met dit soort bedragen maar dat is puur als je alleen handbagage wil en verder niets.
Quote
#15
Ik heb even de oefening gedaan en de prijs is 199,98€ pp voor de data opgegeven door Iakovos.
- met een koffer van 15 kg. (met 1-tje van 20 kg komt er nog 20€ bij)
- zonder reisverzekering

Betekent dus (op enkele centen na) 400€ voor 2 personen.

Ryanair kan (soms) best goedkoop zijn maar je moet de data verdomd goed uitzoeken én geen ruimbagage meenemen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Ik had ook de oefening gemaakt voor Volos, maar de data lagen voor mij niet goed. En eigenlijk wou ik niet naar Volos, maar wel naar Athene. Ik heb ook gemerkt dat Ryanair 1 of 2 vluchten per week heeft naar Volos, terwijl je vanuit Brussel alle dagen naar Athene kan. Voor wie niet al te veel dagen verlof kan nemen, kan zoiets aardig meespelen in de planning.
Tja, die 'luxe' heeft een prijskaartje, zeker?
Vanuit Brussel is de bagage dan weer inbegrepen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#17
Ik had 2 koffers van 20 kg gerekend en idd andere data. Dus tja, het viel mij ook erg tegen. Dan moesten we ook nog 3 uur rijden naar Charleroi, dus uiteindelijk hebben we er maar voor gekozen om op Athene te vliegen en te genieten van de autoreis door Griekenland.
Quote
#18
Ik gebruik altijd
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, ze hebben ook een handige app.

Het voordeel is dat je per land, airport en zelfs "Overal" kunt aangeven van waar je wilt vertrekken / landen. Ze geven de goedkoopste prijzen, en kun je ook over een lange periode kijken hoe de prijzen zijn.
Quote
#19
(06 January 2013, 23:08)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Ik heb echt niet gezocht naar een dure datum, en volgens steekproef.)
Ik vrees dat die 80,- euro misschien voor een eenmalige en oninteressante datum ergens in het voorjaar zou kunnen zijn?...

Hele zomer door (Mei - Oktober), 2-wekelijkse vlucht, eigenlijk op elke datum nog beschikbaarheid voor 80 euro retour. En dat is ínclusief 20KG gratis baggage :)

Grootste probleem is om van/naar Brussel te reizen. Dat is duur en bij vroege departure betekend het slapen op het vliegveld..
Quote
#20
(11 January 2013, 17:23)Xandrios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 January 2013, 23:08)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Ik heb echt niet gezocht naar een dure datum, en volgens steekproef.)
Ik vrees dat die 80,- euro misschien voor een eenmalige en oninteressante datum ergens in het voorjaar zou kunnen zijn?...

Hele zomer door (Mei - Oktober), 2-wekelijkse vlucht, eigenlijk op elke datum nog beschikbaarheid voor 80 euro retour. En dat is ínclusief 20KG gratis baggage :)

Grootste probleem is om van/naar Brussel te reizen. Dat is duur en bij vroege departure betekend het slapen op het vliegveld..

Ik heb ook eens een kijkje genomen bij Thomas Cook en voor de periode mei-okt per maand een trip willekeurig gekozen. Ik vind niets terug van 80€. Goedkoopste is 320€ H/T (ex. 17,5€ dossierkosten) per persoon.

De vluchten zijn trouwens de lijnverbinding van Aegean. Zelf heb ik die rechtstreeks bij Aegean geboekt en betaal maar 47 Euro meer dan bij TC. Maar dan wel voor 2 personen. En bijkomend: Bij TC kan ik mijn vluchten niet boeken want tussen heen en terug ligt meer dan 28 dagen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
De truuc is dat deze vlucht wel wordt gevlogen door ThomasCook, maar wordt verkocht door anderen. Hij is te vinden/kopen via online reisbureaus.

Zeer waarschijnlijk is dit een zogenaamde mistake-fare, waar de airline vergeten is de brandstoftoeslag in de prijs te verwerken. Doe er je voordeel mee, maar probeer het niet buiten dit forum bekend te maken: Zodra de airline merkt dat er wat mis is met de prijs dan zullen ze de verkoop stoppen tegen deze prijs.

Voorbeeld:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Toch ook niet vergeten dat een grote meerderheid van de zitjes allemaal al eens minstens één keer verkocht zijn geweest door zogenaamde E-bookers. Niet te verwarren met de bekende website. ;)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vliegen vanaf Brussel naar Athene en verder. Martino 12 2.652 06 March 2023, 12:51
Laatste bericht: Patrick
  Aegean vluchten Eindhoven Athene Nanny 18 3.024 28 May 2022, 13:55
Laatste bericht: Patrick
  Maximumprijzen voor gesubsidieerde vliegtuigzitjes binnenlandse vluchten Patrick 0 894 04 February 2020, 16:34
Laatste bericht: Patrick
  ferries niet te vinden Esther123 5 1.702 19 September 2019, 09:08
Laatste bericht: Esther123
  Vliegen naar Athene en vervolgens naar Kythira. Hoe is Sky Express? Martino 12 3.806 06 February 2019, 21:57
Laatste bericht: MartinS
  Ryanair afgelaste vluchten Patrick 24 6.157 14 January 2019, 20:04
Laatste bericht: Patrick
  Transavia al vanaf februari naar Kreta Ger 2 1.864 10 January 2018, 20:20
Laatste bericht: Ger
  Goedkope binnenlandse vluchten in GR JohannesGR 1 2.023 24 February 2017, 10:47
Laatste bericht: metaxa
  Binnenlandse vluchten Patrick 14 7.223 09 April 2016, 13:34
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Transavia annuleert vluchten Lesbos. Skala 33 14.561 04 March 2016, 06:20
Laatste bericht: Wim M

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)