Tips verblijf Athene
#1
Over een tijdje vier ik met een groepje vrienden het 25jarig bestaan van onze filosofieleesclub. En waar kunnen we dat beter doen dan een lang weekend in Athene?

De vlucht is al een tijdje geleden geboekt, nu nog op zoek naar een hotel. Boekingssites genoeg, maar we zien eigenlijk door de bomen het bos juist niet meer.

Misschien heeft iemand van jullie nog een tip voor een heel betaalbaar hotel, dat wel een beetje centraal ligt èn in elk geval een barretje heeft waar degenen die niet vroeg naar bed willen nog even een afzakkertje kunnen nemen?

PS tips voor een filosofisch gerichte uitstap ter plaatse zijn natuurlijk ook welkom (maar niet zover dat we er de stad weer voor uit moeten)
Quote
#2
Ik heb vorige week in hotel Byron gelogeerd. 40 euro voor kamer aan de voet van de Acropolis, Vlakbij museum en metro. Bij stakingen alles op loopafstand.

veel plezier.


PS Al wandelend over eeuwenoude voetpaden filosoferen ? Welkom in Zuid-Pilion!
Quote
#3
Hotel Attalos, vlakbij Monastiraki, 100 m van het metrostation.

Groetjes,
Viviane.
Quote
#4
Idea Kijk op booking.com.nl, redelijke prijzen.
Hotel apollonia in Varzika (Athene) ligt op redelijke afstand van de vlieghaven/busverbindingen en heeft appartementjes.
Quote
#5
booking.com goeie site

Hotel Hermes, vlakbij suntagma
Hotel Cypria, vlakbij suntagma
Quote
#6
Hotel Amalia tegenover het parlament ga ik meestal heen als ik in Athene moet overnachten :)
Quote
#7
(05 February 2013, 15:48)Gibsea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Idea Kijk op booking.com.nl, redelijke prijzen.
Hotel apollonia in Varzika (Athene) ligt op redelijke afstand van de vlieghaven/busverbindingen en heeft appartementjes.

Expediia.nl heeft ook redelijke prijzen, en keus genoeg voor Athene met veelal op loopafstand van het centrum.

Succes !!
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#8
Hotel Athens Gate (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) is wel niet één van de goedkoopste maar ligt tegenover de Tempel van Zeus en heeft vanaf de bovenste verdieping (restaurant) een fantastisch uitzicht op de Akropolis.

Alle bezienswaardigheden zijn vanaf hier op loopafstand.

Uit ervaring kan ik spreken van een prijs/kwaliteit verhouding die uitstekend is goedgedaan
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#9
Hotel Plaka. Op loopafstand van een heleboel leuke dingen. Dichtbij twee metrostation en het Syntagmaplein bv. Redelijk prijs en een goed en net hotel.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#10
Dank voor jullie reacties. Op booking.com en andere sites natuurlijk gekeken, maar zoals ik al zei, het aanbod daar is overweldigend, de plaatjes altijd mooi dus fijn om hier wat ervaringen te lezen van mensen die in een bepaald hotel zijn geweest. Ik neem aan dat als het niet beviel, jullie het mij niet zouden aanraden Smile Nogmaals dank dus, ik ga verder neuzen.
Quote
#11
Ik neem aan dat je Tripadvisor en Zoover al gehad hebt? Daar vind je vele ervaringen uit eerste hand en bij Tripadvisor worden de hotels zelfs nog geselecteerd op beste waardering e.d.

Hier heb je de link, ik maak het je zelfs makkelijk.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Verblijf in Athene altijd in Hotel Candia. Ligt halverwege de metrostations Metaxourghio en Larissis.

Ik boek het altijd via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Dag Ingrid,
De laatste keer dat wij in Athene waren, verbleven wij in hotel Cypria Athens. Het grote voordeel aan dit hotel is dat het een zeer centrale ligging heeft, vlakbij het Syntagma plein (waar je bijvoorbeeld gemakkelijk de metro naar de luchthaven of naar Piraeus kan nemen). Het hotel ligt in een rustig zijstraatje van de bekende wandel-winkelstraat Ermou Street. Het is ook vlakbij de Plaka-wijk, en op enkele minuten wandelen van Monastiraki.
Zie website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als grote tip zou ik jou de website van Matt Barrett willen aanraden. Matt is een Amerikaan, die zowat de helft van zijn tijd in Athene verblijft. Beetje bij beetje heeft hij een zeer omvangrijke website gemaakt. Er staat onnoemelijk veel op. Goede tips voor hotels, maar ook: hoe geraak je best van de luchthaven naar de stad; welke restaurants zijn aan te bevelen; welke leuke plekjes kan je ontdekken; enzovoort. De website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De website is weliswaar in het Engels, maar je kan er natuurlijk ook een vertaalprogramma op zetten naar het Nederlands.
Bij mijn bezoeken aan Athene heb ik alleszins veel aan zijn informatie gehad. De website is trouwens up to date; Matt werkt de gegevens regelmatig bij.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#14
A for Athens! Leuke appartementen en een geweldige bar op het dak met zicht op de Akropolis en Plaka!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Dank @Fotini. Wij hebben inmiddels geboekt en tellen af tot ons vertrek, maar wie weet heeft een ander nog iets aan je tip.
Quote
#16
Helaas, het weekend Athene zit er weer op. Ik dacht, het is vast leuk om hier nog even te laten weten hoe we het hadden. Via de tip naar hotel Attalos en het kaartje op Booking.com kwam ik uiteindelijk terecht bij een mooie aanbieding van het Athens Square Hotel, op het pleintje van de groentemarkt = tegenover de grote centrale markt aan Athinas
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De goede recensies op Zoover overtuigden me dus uiteindelijk hebben we daar geboekt.

Ik plaats de link vooral omdat ik ook dit hotel graag aan een ieder aanbeveel. Heel mooie prijs/kwaliteit verhouding, mooie, net gerenoveerde, schone kamers. Wij hadden kamers zonder balkon (zijn er wel) maar wel mooi dakterras met natuurlijk uitzicht op de Acropolis. En wat ik nog een beetje vreesde: van de opbouw van de markt was niet veel te merken.

En wat een geweldige tijd hebben we gehad. Wij zelf hadden een aantal sites 6 jaar terug al wel gezien tijdens een korte excursie vanaf de Pelops, maar een deel van het gezelschap was er voor het eerst. Dus ook die hoogtepunten hebben we gewoon weer over gedaan, met op de Acropolis een eigen gids wat veel extra's aan info opleverde. En verder nu ook tijd voor de sites waar we destijd niet waren. Vanwege het echt mooie weer (waar we hard aan toe waren) hebben we ondanks onze voornemens toch de musea overgeslagen. Goede reden om nog weer eens terug te gaan! En in plaats daarvan heerlijk door de straten gezworven van Plaka, Psiri en daaromheen. In het park bijgekomen van de heenreis en genoten van de gezellige ontspannende sfeer. Zondag nog even het kerkje midden op Ermou nog even in kunnen duiken tijdens de dienst, ook erg mooi. En verder, genoten van de stad en de sfeer. Natuurlijk, er is te zien dat de mensen flink minder welvarend zijn dan de vorige keer. De lege winkels zijn niet te ontkennen. Maar wat een boel vriendelijkheid, gastvrijheid en humor zijn we tegen gekomen, en wat doen veel mensen hun best om er het beste van te maken.

En mét de zes mensen in mijn gezelschap was er de overtuiging: Athene heeft van alles in zich om er weer bovenop te komen. Nu moet het nog gebeuren, en om te beginnen moeten we er met zijn allen gewoon heen blijven gaan en reclame voor blijven maken!
Quote
#17
Wij hopen in juli naar Andros te gaan. We komen aan op het vliegveld van Athene en willen dan eerst (met de metro?) naar Athene en daar 2 nachten in een hotel blijven. We hebben dan wel koffers bij ons, dus het zou fijn zijn als we niet te ver moeten lopen. Na 2 dagen willen we met de boot naar Andros en hiervoor moeten we eerst naar Rafina. Weet iemand hoe we daar het handigst kunnen komen en welk hotel gunstig gelegen is ten opzichte van het vervoer van de luchthaven en naar de haven van Rafina?
Quote
#18
Misschien de planning omkeren en eerst naar Andros gaan? Vanaf de luchthaven heb je een bus naar de haven en bij terugkomst van Andros heb je van Rafina een bus naar het centrum (eindpunt = 200m van Archeologisch museum).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Pas wel op in Athene voor corrupte taxichauffeurs met hun wisseltrucs!
Er zitten behoorlijk wat bandieten tussen!

Wij zijn enkele jaren geleden dus ook slachtoffers geworden.Angry

Een gewaarschuwd mens ....
Quote
#20
Wij vragen altijd in het hotel of ze een taxi willen bellen en vragen dan meteen wat het ongeveer kost. Dan heb je iets meer zekerheid dat het betrouwbaar is (Let op: ik zei IETS MEER; geen garantie natuurlijk). En wisseltrucs komen overal ter wereld voor dus daar moet je altijd voor opletten.
Quote
#21
De taxi was van het vliegveld naar Piraeus en ..... door schade en schande
wordt men wijs Confused

Geen leuk begin van de vakantie
Quote
#22
Wat ik zelf doe is altijd de prijs van te voren afspreken en zorgen dat ik dat bedrag zo goed als gepast bij me heb.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Maar weet misschien of er een metro naar Rafina is vanaf de binnenstad? En in de buurt van welk metrostation we het beste een hotel kunnen nemen ivm het reizen van de luchthaven naar Athene en van Athene naar Rafina?
Quote
#24
@Margo google eens. Dan kun je vast wel het schema van de metro vinden
Quote
#25
De metro gaat tot de luchthaven, niet tot Rafina.

Zoals @ElsR hiervoor al aangaf: Even Googelen en je vindt heel veel. Gelukkig voor jou stonden de volgende links bij mijn favorieten:

Metrolijnen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Bussen vanaf de luchthaven

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Bussen Athene/Rafina/Athene

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Bedankt voor alle info, we gaan het waarschijnlijk toch iets anders inplannen!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toeristische tips Athene Ger 14 8.772 11 April 2016, 11:23
Laatste bericht: Patrick
  verblijf athene roefke 11 9.282 22 September 2014, 13:43
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)