Busverbinding van Igoumenitsa naar Korinthe
#1
Wie kan mij hier met raad en daad verder helpen?:)
Quote
#2
Dag Filos,
Ik denk (maar ben niet zeker) dat je met de bus vanuit Igoumenitsa misschien wel een paar keer zal moeten overstappen. De eerste overstap zou in Preveza kunnen zijn. Althans toch wat ik vanuit het schema van KTEL (de Griekse busmaatschappij) kan opmaken.

Vervolgens kan je vanuit Preveza een rechtstreekse bus nemen naar Athene.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pages_id=34&lang=en
Wellicht zal je vanuit Athene vervolgens een bus naar Korinthe kunnen nemen.

Voor de bussen in/naar regio Korinthe:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&task=view&id=74&Itemid=89

Het lijkt me wel een vrij omslachtig traject te worden, en vooral een lange tijdsinvestering...
Als het een heen-en-terug reis is, en dus geen enkele reis, dan zou ik eerder een huurwagen aanraden. In dat geval kan je, via de brug Antirio-Rio, perfect het hectische van Athene vermijden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
KTEL Greek long Distance buses

Igoumenitsa 100 Kifissou ave. +30 210 5125954
Quote
#4
Ik denk dat @Vlagreco het bij het rechte eind heeft en er een overstap nodig is in Preveza.
Maar om het zeker te weten zal ik even een vriend bevragen die (toevallig)... in het busstation in Athene werkt en daar aan het loket zit waar je tickets voor ... Igoumenitsa koopt. Die zou het zeker moeten weten.
Ik hou je op de hoogte.

@Vlagreco: Ik vermoed dat je bedoelde ... "het hectische van Patras te vermijden"...? (ipv Athene) :)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Haha @Patrick lijkt wel het volgende verhaal:
Wil een man uit Hoek van Holland een treinkaartje kopen naar Peking. NS: moet je in Utrecht kopen. Aldaar zegt NS: nee, je moet naar Berlijn. Deutsche Bahn: Sie können nur ein Fahrkarte bis Moskau bekommen. In Moskou kan hij eindelijk na veel hulp van Russen een kaartje naar Peking kopen (de loketbeambte spreekt alleen Russisch).
Als hij terug wil gaat hij naar het loket in Peking. Zegt de beambte daar in vloeiend Engels:Wilt u naar station Hoek van Holland Centrum of station Hoek van Holland Haven?
Quote
#6
(13 February 2013, 01:10)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Haha @Patrick lijkt wel het volgende verhaal:
Wil een man uit Hoek van Holland een treinkaartje kopen naar Peking. NS: moet je in Utrecht kopen. Aldaar zegt NS: nee, je moet naar Berlijn. Deutsche Bahn: Sie können nur ein Fahrkarte bis Moskau bekommen. In Moskou kan hij eindelijk na veel hulp van Russen een kaartje naar Peking kopen (de loketbeambte spreekt alleen Russisch).
Als hij terug wil gaat hij naar het loket in Peking. Zegt de beambte daar in vloeiend Engels:Wilt u naar station Hoek van Holland Centrum of station Hoek van Holland Haven?

Big Grin

Nu, ik mag wel zeggen dat ik heel wat gebruik maak van de busverbindingen in Griekenland en daarbij eigenlijk nog nooit problemen gehad heb. Oké, soms zijn er in bepaalde streken weinig verbindingen, maar dan schik je je ernaar. Voor het overige ben ik echt tevreden over KTEL. Waarschijnlijk zijn er ook wel forumleden die het al anders ervaren hebben.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Uit de tijd dat ik nog als rugzakker door Griekenland trok kan ik me herinneren dat het gewoon uitmaakte wie je trof aan het KTEL-loket. Grieken ergeren zich daar soms ook groen en geel aan.
Soms heel aardig en behulpzaam maar ook het volgende meegemaakt.Op zondagavond vlak voordat de (laatste) snelbus naar Athene vertrekt proberen een stel Grieken een kaartje te bemachtigen (wij ook). De beambte zit te telefoneren en trekt zich nergens wat van aan. Buiten roept de chauffeur dat hij gaat vertrekken. De man binnen blijft bellen. De Grieken proberen hem aan zijn stropdas over de balie te trekken maar kunnen er niet bij. De decibellen nemen exponentieel toe. Een tweede beambte verschijnt en men begint tegen hem te roepen. Hij gebaart dat hij alleen maar een rol plakband komt halen ofzo. En vlucht weer weg. Uiteindelijk legt de beambte na 10 minuten de telefoon neer en begint de inmiddels krijsende Grieken tergend langzaam handgeschreven kaartjes te verkopen. 't Is aan de bereidwilligheid van de buschauffeur dat iedereen nog meekan ...
Quote
#8
Ongeveer zo heb ik het met de trein ook ooit eens meegemaakt.

We waren met 4 kinderen (ts 6 en 11) eens vanuit Athene naar Diakopto getrokken om daar met het tandradtreintje naar Kalavrita en terug te rijden. Tot daar geen enkel probleem. Maar dan moesten we nog terug van Diakopto naar Athene (en verder naar Nea Makri).
Vraag aan het loket in Diakopto 6 enkeltjes voor de volgende trein naar Athene. Krijg als antwoord: "Trein is volzet". Ok, dan maar voor de volgende trein. Opnieuw: "Trein volzet". Nu wist ik wel dat alle plaatsen genummerd zijn, dus vraag ik of ze dat even kunnen checken of alle plaatsen wel degelijk bezet zijn. Krijg ik me daar een tirade naar het hoofd dat ik me niet te bemoeien heb met het beleid van de OSE.
Toen heb ik er een paar krachtige Vlaamse vloeken tussen gegooid en gezegd dat ze konden kiezen: ofwel kreeg ik mijn kaartjes ofwel gingen we met het hele gezin op de sporen zitten. Kwam er toch opeens een oplossing: " Of het goed was dat het 4 2de klas kaartjes en 2 1ste klas kaartjes waren". Heb ik geantwoord: "Kan me niet schelen, al zijn het kaartjes om op het toilet te zitten of recht te staan."
Maar toen kwam nog het leukste: Stappen we op de trein en blijkt 75% van die wagon leeg te zijn. Zitten we dus met zijn allen toch samen...tot de controleur langskwam. De 2 die een kaartje 1ste klas hadden dienden daadwerkelijk in de 1ste klasse plaats te nemen. En daar was geen lievemoederen aan. Big GrinBig Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(11 February 2013, 20:42)Filos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie kan mij hier met raad en daad verder helpen?:)

Volgende werd mij gemeld door een kennis die bij KTEL werkt:

Dagelijks zijn er 3 bussen van Igoumenitsa naar Athene, om 08.15 - 12.00 en 20.00 uur. Deze stoppen ook in Isthmus/Korinthe. De bus vertrekt in Igoumenitsa aan de aanlegplaats van de ferry (ik denk overkant van de straat). Er moet niet overgestapt worden in Preveza of zo.
Dus ticket vragen naar Korinthe en de bus bestemming Athene nemen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Hallo Patrick!

Ik ben er wel laat mee...... hartelijk dank voor jouw informatie!!!

een vriendelijke groet:)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kanaal van Korinthe afgesloten Arthur 2 1.379 01 March 2018, 22:01
Laatste bericht: Patrick
  Nieuwe busverbinding naar Evia Patrick 0 1.129 17 July 2017, 17:55
Laatste bericht: Patrick
  Overzet Kerkyra - Igoumenitsa Syrietje 6 4.188 15 August 2013, 19:39
Laatste bericht: Syrietje

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)