Mooie site: Griekse trouw tradities
#1
Heart 
Giasou!

Mijn vriend en ik hebben in de toekomst plannen om te trouwen (beiden Grieks) en na een speurtocht op het internet kwam ik deze ontzettend mooie, informatieve en leuke site tegen met talloze Griekse trouwtradities uitgediept. Zelfs als je geen (Griekse) trouwplannen hebt ontzettend leuk om eens te bekijken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






x Foteini
Quote
#2
oh, wat een leuke site zèg, en toevallig kun je ook lekker het één en het ander bestellen, ooh dat is toch handig.
Moderator, afvoeren die handel aub.
Quote
#3
(13 March 2013, 15:18)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




oh, wat een leuke site zèg, en toevallig kun je ook lekker het één en het ander bestellen, ooh dat is toch handig.
Moderator, afvoeren die handel aub.

He Kritikaster...met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag? Van die kribbige reacties vandaag...
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#4
(13 March 2013, 15:51)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 March 2013, 15:18)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




oh, wat een leuke site zèg, en toevallig kun je ook lekker het één en het ander bestellen, ooh dat is toch handig.
Moderator, afvoeren die handel aub.

He Kritikaster...met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag? Van die kribbige reacties vandaag...

zijn jullie nu echt zo naief ?
Quote
#5
(13 March 2013, 15:55)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 March 2013, 15:51)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 March 2013, 15:18)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




oh, wat een leuke site zèg, en toevallig kun je ook lekker het één en het ander bestellen, ooh dat is toch handig.
Moderator, afvoeren die handel aub.

He Kritikaster...met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag? Van die kribbige reacties vandaag...

zijn jullie nu echt zo naief ?

Het had even onder Loekie de Griek moeten staan...niks aan de hand
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#6
oh, in dat geval mag het
Quote
#7
In het verleden gooide de Grieken er heel wat geld tegenaan, met veel poeha en de grote jan uithangen. Momenteel is dat wel een stukske minder, en indien het er NU niet minder tegen aangesmeten wordt wil dat zeggen dat ze nog genoeg geld achter de hand hebben. En dat het spreekwoord; " Aan klagers geen nood, geef de stoefers een brood." toch een zekere waarheid inhoudt.

Sto Kallo
Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
"Momenteel is dat wel een stukske minder, en indien het er NU niet minder tegen aangesmeten wordt wil dat zeggen dat ze nog genoeg geld achter de hand hebben." Wat een wijsheid, @Jef en fijn om te weten dat het tussen de oren zit.

@ Alle Grieken; gewoon even onder de matrassen kijken of in een oude sok. In een ander topic schreef je over een vooringenomenheid van Engelse en Duitse journalistiek en dat we die maar met een flinke korrel zout moesten nemen. Ik pas jouw uitspraak nu maar toe op al jouw reacties. Heb ik dankzij jou toch nog een wijze les geleerd vandaag.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#9
Ik ben het helemaal met je eens, Roos. Wat reageren sommige mensen toch zuur en chagrijnig. Daarom kom ik hier niet zo vaak.
Quote
#10
Misschien wordt het hoogste tijd dat de lente begint en iedereen weer letterlijk en figuurlijk het zonnetje ziet schijnen. Moet eerlijk bekennen dat de winter mij ook veels te lang duurt en m'n humeur een historisch dieptepunt dreigt te bereiken. Kom op mensen, nog eventjes geduld :)
Quote
#11
Nou Ger. We hebben best al vele zonnige dagen gehad. Hier tenminste wel in Kalives. Afgelopen week nog heerlijk in de zon gelegen. Vandaag vreselijk veel wind. Maar wij mogen niet klagen. Kijk eens naar Nederland met al die sneeuw en ijzel. En je laat je humeur toch niet tot een dieptepunt zakken omdat sommige mensen overal wel wat over te z..... hebben. Groeten vanaf een rustig redelijk windvrij (nu in de avond) Kalives.
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#12
(14 March 2013, 19:18)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien wordt het hoogste tijd dat de lente begint en iedereen weer letterlijk en figuurlijk het zonnetje ziet schijnen. Moet eerlijk bekennen dat de winter mij ook veels te lang duurt en m'n humeur een historisch dieptepunt dreigt te bereiken. Kom op mensen, nog eventjes geduld :)

Het is ontzettend offtopic2 @Ger, maar de lente is er al volop, de tuin is aan de kant en tussendoor even het woestijnzand wat momenteel rijkelijk omlaag komt met wind uit het zuiden erafwassen.
grz aan Genhei.

[Afbeelding: t9i6v5.jpg]

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Hoi Arthur. Hier dus ook vandaag veel woestijnzand op alle balkons en ramen. Nou morgen even schoonmaken. Dit weekend carnaval in Kalyves dus een gezellig weekend. Kom je ook op 30 april voor de oranjebiter??? Beetje ver rijden voor een koninginnenborrel denk ik. Maar wel gezllie. Groeten vanuit een warm kalyves. Ivonne

Ik bedoel natuurlijk gezellig. Foutje. Bedankt
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#14
En van dat woestijnzand hebben wij nou weer geen last (meer),
want wat er vorige week hierheen gewaaid was, was zondag allemaal weer weggespoeld.
dus wat zitten wij nou te mopperen en te vitten?????
Quote
#15
(14 March 2013, 21:00)hilly schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En van dat woestijnzand hebben wij nou weer geen last (meer),
want wat er vorige week hierheen gewaaid was, was zondag allemaal weer weggespoeld.
dus wat zitten wij nou te mopperen en te vitten?????

Wie zijn WIJ, zie je mij mopperen en vitten, ik sta heerlijk in de zon met shorts en crocs aan bij 25 graden met water te spelen.
Ik zag net even het weerbericht in de Benelux, geen zand maar krabben morgenvroeg.oops
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
krabben en glibberen, maar het went
En wie WIJ zijn?
lees de berichten van de laatste dagen maar eens na dan!!

maar voor jou!!! en de andere vrolijke hollanders in greece!

HAVE FUN IN THE SUN
Quote
#17
@Arthur , leuke foto ... je bent geen steek veranderd vergeleken met 2 jaar terug toen wij daar waren... Haha , Leuk om te zien :)
Hadden jullie weer last van die ,,Gaat affie zand? ,, Hoe vaak is dat wel niet per jaar? Geniet maar lekker van het mooie weertje daar op Kreta ...
Groetjes aan Danka
Quote
#18
Beste Fotini,

toch knap he? Jij start een topic over Griekse huwelijkstradities, er wordt wat over en weer gekankerd en vervolgens gaan we naadloos over op woestijnzand. We gaan steeds meer op Grieken lijken!
Toch nog een traditie die we tegenkwamen op de Pilion die we je niet willen onthouden:
de koumbaroi van de bruidegom wachten de bruid op met een mooie zilveren schoen op een dienblad met dwars door de zool een scherpe pin. Als de bruid nadert doen ze net of ze haar die schoen gaan aantrekken en hoort ze al jammerend allerlei beloftes te doen: "ik zal 'm altijd trouw blijven, goed voor hem zorgen" enzovoorts. Daarna mag ze doorlopen en wordt de schoen gebruikt om geld mee in te zamelen!
[Afbeelding: 2rdhgyq.jpg]
Er werd hartelijk om gelachen door alle omstanders, maar ik kan me zo voorstellen dat dit geen traditie gaat worden in Nederland Dodgy
Quote
#19
Albert, wat een bijzonder plaatje! Denk inderdaad niet dat het hier in Nederland een traditie gaat worden. Ik voel er in elk geval weinig voor..

Arthur, wat héérlijk dat je al met je korte broek in de zon je auto kunt wassen! Dat lijkt bij ons nog maanden te gaan duren.. Sad Gelukkig vliegen mijn vriend en ik over twee weken voor zijn Engelstalige BUL uitreiking naar Athene - kan wel zeggen dat we er beiden HEEL veel zin in hebben na alle sneeuw, ijzel en kou hier! Nu duimen voor mooi weer en veel zonneschijn!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)