Grieksegids nieuws     
Nana Mouskouri in Utrecht en Rotterdam
#1
In het kader van haar "Happy Birthday-tour" geeft Nana Mouskouri volgend jaar maart twee concerten in Utrecht en Rotterdam.

Meer info vind je in de Oríste! -
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Of rechtstreeks hier:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Heb je haar de laatste jaren al eens live horen optreden, dat wil je niet meer horen hoor ze is bijna 80 jaar en dat is te horen ook hoor.
Alle respect voor ouder worden maar je moet wel weten wanneer je moet stoppen met zingen als artiest.
Quote
#3
Heb nog nooit iets met haar gehad, nog steeds niet. Ik kan me niet herinneren dat zij Grieks zong
Quote
#4
Ze zong wel in het Grieks maar dat was niet populair in de Lage Landen

Samiotissa bijvoorbeeld
Quote
#5
(22 June 2013, 21:44)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ze zong wel in het Grieks maar dat was niet populair in de Lage Landen

Samiotissa bijvoorbeeld

Met één " S " Wink


pote tha pas sti Samo?

Samiotisa, Samiotisa,
pote tha pas sti Samo?
Roda tha rixo sto yialo Samiotisa
yia na'rtho na se paro
Roda tha rixo sto yialo Samiotisa
yia na'rtho na se paro

Ke me ti varka pou tha pas
griza pania tha valo
Ke me ti varka pou tha pas
griza pania tha valo
Malamatenia to koumbia Samiotisa
yia na'rtho na se paro
Malamatenia to koumbia Samiotisa
yia na'rtho na se paro

Samiotisa me tis elies
ke me ta mavra matia
Samiotisa me tis elies
ke me ta mavra matia
Mou ka'nes tin kardoula mou Samiotisa
saranta dio komatia
Mou ka'nes tin kardoula mou Samiotisa
saranta dio komatia

Samiotisa, Samiotisa,
pote tha pas sti Samo?
Samiotisa, Samiotisa,
pote tha pas sti Samo?
Roda tha rixo sto yialo Samiotisa
yia na'rtho na se paro
Roda tha rixo sto yialo Samiotisa
yia na'rtho na se paro
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Nana zong wel degelijk een aantal nummers in het Grieks, zoals deze:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En bijvoorbeeld ook deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Onder andere zij was het, net zoals Demis Roussos, die in onze jeugd de interesse aanwakkerde voor - het in ons land relatief onbekend - Griekenland. En da 's dan zeker de mooiste bijdrage die ze geleverd heeft.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
Nana zong idd veel Griekse liedjes ... dat zijn evergreens die iedereen gelijk mee kan zingen waarmee ze Griekenland goed vertegenwoordigde...maar Nana was ook heel veelzijdig..... Als ze een lied in een andere taal zong zaten er altijd wel een Griekse elementen in de zangmelodie, behalve in deze van Franz Schubert;) [...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar Ooh Zoo mooi!! een stemmetje als een Nachtegaal... zij wekt hierin in mij veel meer gevoelens op dan de eveneense bekende Griekse Opera zangeres Maria Callas , misschien omdat Nana meer diep vanuit haar hartje zong en
Maria Callas die alleen maar vanuit haar Opera zangtechnieken zong...
En ach als Nina nu ondanks haar hoge leefijd 1 octaafje lager zou gaan zingen ...een kniesoor die daar op let!!!!! Zolang het maar niet vals is, toch :)
Quote
#8
oke ik heb zeker niet goed opgelet destijds. Ze zong/zingt ook Griekse liedjes, zolang ik het maar niet hoef te horen. Iedereen die naar haar toe gaat veel plezier. Ik zet wel een cd op van Maria CallasCool
Quote
#9
Hallo daar,

Zijn jullie nooit jong geweest???????????????????
[b]Het maakt dan o.a. als je verliefd bent
, ik zeg:als je verliefd bent totaal niets uit wie wat of hoe zingt, er blijft op romantische momenten altijd wel een lied of melodie hangen waarmee je in je verdere leven bepaalde memories terug kan halen. En zeg nou zelf wat is een mens zonder mooie memories.

Nana Mouskouri (ondanks haar 80e) en alle andere artiesten verdienen dan ook alle respect voor de harten die zij hebben en weten te bereiken.

En nogmaals: elk proefke heeft zijn eigen smaakske'

Ik: een romanticus??? hoe komen jullie erbijRolleyes
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#10
ik zag ergens dat Farantouri in November naar Antwerpen komt. weet iemand meer er van en of zij ook nederland gaat doen? anders wordt het weekendje Antwerpen.
ik doe deze bij omdat God zingt zelf ook en achter ziet u de beste twee buzuki spelers , van griekenland. wie de namen kent mag het zegen, ik zie ze mijn hele leven dus ik ken ze alleen van gezicht.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Van de website van Maria Farantouri:


13.11.2013, Germany - Munich, Prinzregententheater

Maria Farantouri in concert with her band.
11.11.2013, Luxembourg

Maria Farantouri in concert with her band.
09.11.2013, Belgium - Antwerp, De Roma

Maria Farantouri in concert with her band.
10.07.2013, Eleusis, Old Oil Mill

A concert with Maria Farantouri, Martha Frindzila and the Mazaher Ensemble of therapeutic music.
01.07.2013, Helioupolis, Open Air Municipal Theatre

Tickets voor De Roma in Antwerpen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(24 June 2013, 10:12)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik zag ergens dat Farantouri in November naar Antwerpen komt. weet iemand meer er van en of zij ook nederland gaat doen? anders wordt het weekendje Antwerpen.
ik doe deze bij omdat God zingt zelf ook en achter ziet u de beste twee buzuki spelers , van griekenland. wie de namen kent mag het zegen, ik zie ze mijn hele leven dus ik ken ze alleen van gezicht.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





@, Tzimis Bazoukas

Misschien: Nikolas Syros en grapje: Nicolas Cage
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#13
Ah Tzimis, je hebt helemaal gelijk over die bouzoukispelers. Ze speelden ook mee in 1996 met dat fantastische concert van het metropole orkest en Dalaras. Ik heb de namen gevonden Kostas Papadopoulos en Lakis Karnezis.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&list=PL5CE5D5932CDA2D62
Uiteraard was de grote meester daar ook bij.
Om niet helemaal off-topic te gaan, Farantouri is nog steeds de vertolkster van Theodorakis.
Quote
#14
Ja mooi. die had ik vergeten met die Dick Bakker. en dat zijn de namen . precies. Lakis Karnezis is het sunoniem in griekenland met de word bouzouki. maar goed het wordt 9 november een weekendje Antwerpen.
Quote
#15
Nana moet echt niet meer gaan zingen!! het klinkt vreselijk!!! Wat doet ze zichzelf aan!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  23-25-27 nov 2018: Nana Mouskouri naar België en Nederland Ger 1 1.826 20 October 2018, 14:09
Laatste bericht: Ger
  Nieuws over Nana Mouskouri Aleko 4 2.677 07 February 2018, 19:33
Laatste bericht: Ger
  Nana Mouskouri krijgt oevre-prijs Ger 9 6.459 08 March 2015, 09:36
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)