Kwis-vraag
#1
Ik zoek het antwoord (dus ik weet het niet hé) op de vraag : "Welk Grieks eiland werd belegerd maar nooit ingenomen door de Turken ?"
Quote
#2
Volgens mij Corfu.

Mvg
Martin
Quote
#3
Bedankt Martin. Ik denk (hoop) dat het juist is. Ik baseer me op een artikel dat ik gelezen heb over "Ypsos" in Corfou.
Quote
#4
(28 July 2013, 11:22)Syrietje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zoek het antwoord (dus ik weet het niet hé) op de vraag : "Welk Grieks eiland werd belegerd maar nooit ingenomen door de Turken ?"

(28 July 2013, 11:26)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij Corfu.

Mvg
Martin


Klopt, vraagje zat van de week ook in de Canvascrack, niet? ;)
Quote
#5
Even gegoogled. en het volgende gevonden op.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
Het hoogtepunt in de militaire geschiedenis van Corfu kwam in 1716. De turken vielen met 30.000 man aan en verwoesten grote delen van het eiland en stonden op het punt Kerkyra in te nemen, toen ze plotseling op de vlucht sloegen. Volgens de plaatselijke bevolking door de tussenkomst van St-Spyridon , gekleed in een monnikspij met in zijn hand een brandende toorts. Hoe dan ook, ze kwamen nooit meer terug en Corfu is het enige deel van Griekenland dat nooit door de Ottomanen is bezet.
Unquoute
Tsjeesus, wat is het weer warm vandaag op Kreta.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#6
Bedankt Damiaatje. En nu maar hopen dat de andere deelnemers aan die kwis deze antwoorden niet lezen Smile
Quote
#7
En nog eentje :
Wie is de beschermheilige van Chios ? Ik vind op internet 2 verschillende antwoorden : nl Agia Markella en Heilige Isidorus. Het kan toch maar één van de twee zijn ????
Quote
#8
Syrietje, op een bekende Byzanthijnse icoon staat:

Ὁ Ἅγιος Ἰσίδωρος ὁ Μάρτυρας ἐν Χίῳ

Je spreekt Grieks Rolleyes, dus je verstaat het wel Big Grin.

Volgens het boek is de heilige Isidorus de beschermheilige van Chios.
Quote
#9
Bedankt Prasoudi !!!
Ziehier mijn bron van het dwaalspoor (?)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pg=PA36&lpg=PA36&dq=beschermheilige+van+chios&source=bl&ots=dqf1gZ4qV-&sig=aVLAxfXxlxdF0Cp6wkUtNaP4JbA&hl=nl&sa=X&ei=YFr1UcjEL6jE7Aa_44CQCA&ved=0CDsQ6AEwAg#v=onepage&q=beschermheilige%20van%20chios&f=false

Moest de link niet lukken, dan gewoon "beschermheilige Chios" intikken in Google (maar je komt dan ook de andere tegen natuurlijk).
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)