Biss
#1
Hallo,
omdat steeds meer kanale HD worden uitgezonden wil ik een nieuwe ontvanger bestellen.
Het wordt de SAB SKY 4710 HD FTA
Nu zie ik dat er BISS codering toegepast wordt door de zenders via de sateliet.
Kan ik deze uitzendingen op deze ontvanger zien???
Yi
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#2
Met de originele SAB-software uiteraard niet. Even Googlen op "SAB SKY 4710 HD FTA Biss keys" maakt veel duidelijk ;)


(23 October 2013, 14:33)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo,
omdat steeds meer kanale HD worden uitgezonden wil ik een nieuwe ontvanger bestellen.
Het wordt de SAB SKY 4710 HD FTA
Nu zie ik dat er BISS codering toegepast wordt door de zenders via de sateliet.
Kan ik deze uitzendingen op deze ontvanger zien???
Yi
Quote
#3
Ik heb eens gegoogeld, maar zo duidelijk is het niet voor mij. Heb inmiddels SAB gevraagd wat ik moet doen en hoop op een instructie van hen.
Ik zal de uitkomst t.z.t. rapporteren.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#4
Yiannakis, ik heb je een PB gestuurd..........

(23 October 2013, 23:45)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb eens gegoogeld, maar zo duidelijk is het niet voor mij. Heb inmiddels SAB gevraagd wat ik moet doen en hoop op een instructie van hen.
Ik zal de uitkomst t.z.t. rapporteren.
Quote
#5
(24 October 2013, 05:44)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Yiannakis, ik heb je een PB gestuurd..........

(23 October 2013, 23:45)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb eens gegoogeld, maar zo duidelijk is het niet voor mij. Heb inmiddels SAB gevraagd wat ik moet doen en hoop op een instructie van hen.
Ik zal de uitkomst t.z.t. rapporteren.

Ger

Bedankt. Ik ga het proberen. Ik kan Rik niet meer vinden op de frequentie uit de lijst.
Johan
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#6
(24 October 2013, 16:47)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt. Ik ga het proberen. Ik kan Rik niet meer vinden op de frequentie uit de lijst.
Johan

Prima hoor Johan, gaat vast lukken; laat je eventueel iets weten? By the way, hier geen problemen met RIK-sat op 12111V/27500.............
Quote
#7
Rik weer gevonden:-[
Luctor et emergo
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#8
Luctor et emergo = Ik worstel en kom boven. (Is o.a. de wapenspreuk van de provincie Zeeland).
Ik heb het gevonden = Eureka (De uitroep is beroemd geworden, omdat naar verluidt Archimedes naakt door de straten van Syracuse rennend luid heureka geroepen zou hebben nadat hij in bad de naar hem genoemde Wet van Archimedes ontdekt had.)

je moet deze opmerkingen overigens wel Cum grano salis nemen. Smile
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#9
(26 October 2013, 10:33)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Luctor et emergo = Ik worstel en kom boven. (Is o.a. de wapenspreuk van de provincie Zeeland).
Ik heb het gevonden = Eureka (De uitroep is beroemd geworden, omdat naar verluidt Archimedes naakt door de straten van Syracuse rennend luid heureka geroepen zou hebben nadat hij in bad de naar hem genoemde Wet van Archimedes ontdekt had.)

je moet deze opmerkingen overigens wel Cum grano salis nemen. Smile

Zou ik de leuze van mijn geboorteprovincie neit kennen?

Hier even ons volkslied.

Geen dierber' plek voor ons op aard,
Geen oord ter wereld meer ons waard,
Dan, waar beschermd door dijk en duin,
Ons toelacht veld en bosch en tuin;
Waar steeds d'aloude Eendracht woont,
En welvaart 's landsmans werk bekroont,
waar klinkt des Leeuwen forsche stem;
'Ik worstel moedig en ontzwem!'Het land, dat fier zijn zonen prijst,
En ons met trots de namen wijst,
Van Bestevaer en Joost de Moor,
Die blinken zullen d'eeuwen door;
Waarvan in de historieblaên,
De Evertsen en Bankert staan,
Dat immerhoog in eere houdt,
den onverschrokken Naerebout.
Gij, Zeeland, zijt ons eigen land,
Wij dulden hier geen vreemde hand,
Die over ons regeeren zou,
Aan onze vrijheid zijn wij trouw.
Wij hebben slechts één enk'le keus:
'Oranje en Zeeland!' da's de leus!
Zoo blijven wij met hart en mond,
Met lijf en ziel: goed Zeeuwsch goed rond.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#10
Ik heb intussen een extra kop op mijn Wavefrontier T55 schotel die is uitgericht op 3 graden oost.

Hier ontvang ik nu o.a. EDT en die is ongecodeerd.
Tevens heb ik een aantal Biss keys geplaatst en dit werkt prima met Skai, m.tv, E tv en Star.
Helaas werken die niet met Mega, Ant1 en Alpha terwijl ook hiervoor de keys erin staan..
Vreemd, werken bij jullie die laatste 3 zenders wel ?
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#11
(05 November 2013, 23:22)Rico schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas werken die niet met Mega, Ant1 en Alpha terwijl ook hiervoor de keys erin staan..
Vreemd, werken bij jullie die laatste 3 zenders wel ?

Ja hoor, kijk wel goed of de gegevens in je emu/keyfile (frequentie, symbolrate) precies overeenkomen met die waarop je receiver de zenders ontvangt. Daar kan namelijk altijd wel een klein verschilletje inzitten en dat moet je eerst aanpassen, anders werkt het inderdaad niet.
De keys zijn trouwens dezelfde als die voor de andere zenders die je wel al ontvangt maar dat had je waarschijnlijk al gezien.
Quote
#12
Ik kan niet wachten tot er emu software voor de Sab Sky 4900 beschikbaar is. Dan schaf ik die gelijk aan.
Voordat ik mijn schotel naar 3 oost ga modderen zou ik graag weten wat EDT voor programma's uitzend. I kan geen recente info vinden op het net.
Nu kijk ik eigenlijk alleen naar RIK sat.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#13
(05 November 2013, 23:22)Rico schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tevens heb ik een aantal Biss keys geplaatst en dit werkt prima met Skai, m.tv, E tv en Star.
Helaas werken die niet met Mega, Ant1 en Alpha terwijl ook hiervoor de keys erin staan..
Vreemd, werken bij jullie die laatste 3 zenders wel ?

Ha, intussen een nieuwe versie van Openpli geinstalleerd en die 3 zenders opnieuw ingescand, en nu werkt het gelukkig wel.
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#14
(24 November 2013, 21:15)Rico schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha, intussen een nieuwe versie van Openpli geinstalleerd en die 3 zenders opnieuw ingescand, en nu werkt het gelukkig wel.

up goedgedaan
Quote
#15
Hallo,
helemaal blijgroet
Na het bestand van DVB geladen te hebben en de schotel goed gezet te hebben werken alle kanalen op Eutelsat 3D, die op het lijstje van Ger staan, prima. Codes zaten in de software. Door hehaald indrukken i knop in te voeren. Wel moet je de biss code opnieuw invoeren en na opslaan ook toevoegen als je de naam van een kanaal veranderd hebt.
Hier gold: al doende leert men en de aanhouder wint.


SAB SKY 4900 Triax 78/80 cm
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 13 gast(en)