verblijf athene
#1
om onze rondreis op de peloponessos af te sluiten overweeg ik mischien nog 2 dagen athene te doen, we moeten daar toch heen voor de luchthaven.
heeft er iemand tips voor hotels, centrum goed bereikbaar ( eventueel metro), en van waaruit we 's morgens vlot naar de luchthaven kunnen
Quote
#2
Enkele jaren geleden logeerde ik in het Residence Giorgio Hotel, dat nu tot de Spaanse hotelketen Melia behoort: prachtig hotel en zeer centraal gelegen. Plaka op loopafstand en...22 meter lang zwembad met uitzicht op Acropolis op het dak. Heerlijk om na een hete Atheense dag daar nog een uurtje te relaxen. Een aanrader! Vast veel plezier![/u]
Quote
#3
Er zijn veel mogelijkheden. Maar hou er rekening mee dat je met je koffers naar het vliegveld reist en dan zit je niet te wachten op veel metro overstappen of gevaarlijk voelende situaties.
Dus mijdt alle hotels op en rond het Omoniaplein.

Goed, goedkoop en goed bereikbaar is hotel Byron, in Plaka, aan de voet van de Olympus. 50 meter van metrostation Acropolis, overstappen op Syntagma op lijn 2 naar vliegveld.
Quote
#4
sorry,
ik heb mij niet goed verduidelijkt, ik heb dan nog steeds de huurauto, die ik moet inleveren op de luchthaven alvorens terug te keren naar belgie.
Quote
#5
Snap het nu. :) Zoek dan een hotel in Glyfada. Met de olympische tram zit je met een half uur in het centrum en je kan buiten Athene om naar het vliegveld. Bij booking.com kan je op wijken zoeken.
Quote
#6
Hotel Amalia aan het Syntagma plein. Lekker centraal en indien op tijd geboekt erg goed betaalbaar. (<80 per nacht voor 2 personen met een zeer luxe ontbijt onbegrepen)

(15 January 2014, 08:03)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dus mijdt alle hotels op en rond het Omoniaplein.

Dat is waarschijnlijk de meest waardevolle tip inderdaad.
Quote
#7
wij hebben op de laatste dag voor de terugvlucht enkele keren overnacht in hotel apartments Apollonia in Varkiza , kan met of zonder ontbijt, lekker rustig en toch levendige boulevard op 500 m afstand met supermarktjes sávond open. een half uur verwijderd van de luchthaven (rustig verkeer)met de auto.
Quote
#8
Hotel Hermes en Cypria, vind je bij booking.com
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Was het voormalige Austra Hotel en is geheel gerenoveerd. Mooi en rustig gelegen t.o. Philipapou heuvel en op loop afstand van het centrum en makkelijk weer weg te komen met de auto naar het vliegveld.
Quote
#10
Waarom hotels rond Omoniaplein mijden?
Quote
#11
(21 September 2014, 15:36)mdoo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom hotels rond Omoniaplein mijden?

mishien omwille van veiligheid, maar dat is op andere locaties ook zo.

Onze vakantie zit er ondertussen een tijdje op, we hebben uiteindelijk voor hotel katerina gekozen (metro metaxourgio), een eenvoudig maar comfortabel hotel. gemakelijk bereikbaar met auto, gratis parking en met de metro ben je in een oogwenk overal.
En ja, athene is nu eenmaal een grootstad met zijn ruwere, minder mooie kantjes op gebied van armoede, criminaliteit etc.., net zoals andere grote steden ( ik denk nu aan brussel waar ik wekelijks kom). Maar het heeft mij niet belet om er toch te genieten van het stadsleven, en ik keer er zeker nog terug.
Quote
#12
met een auto ,huurauto, is vanzelf sprekend dat je niet in de centrum gaat.parkeren veiligheid noem maar op.dat van Varkiza of op booking ergens buiten de centrum zou beter zijn.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tips verblijf Athene IngridAmsterdam 25 17.902 18 April 2013, 12:13
Laatste bericht: Margo

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)