vakantie Kefalonia
#1
Dit jaar zou ik eens graag naar Kefalonia gaan. Wie kent er leuk plekje en goeie accomodatie daar ? Indien mogelijk dichtbij rustig dorpje, strand.
Quote
#2
Ik heb het prima naar mijn zin gehad in Assos. Het is een heerlijk rustig dorpje. Het ligt echter wel wat afgelegen en een auto is dan ook een aanrader. Wij hebben onze vakantie destijds gecombineerd met Ithaka, waar we een accommodatie in het dorpje Kioni hadden.
Quote
#3
Dirk er is net een zware aardbeving geweest. Zie het draadje op dit forum. Ik hoop dat alles tegen de zomer gerenoveerd is maar .....
Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Niet bij stilgestaan..... bedankt voor reacties. Zal ander eiland worden.
Quote
#6
Kijk, dit vind ik nou weer jammer, de mensen op Kefalonia kunnen het geld van de toeristen nu juist goed gebruiken.
Quote
#7
Ja, maar je wilt wel echt op vakantie zijn, kijken de meeste het hele jaar naar uit!!
Quote
#8
Daarbij is het volgens mij ook helemaal niet gezegd dat accommodaties in bv. Skala en Fiskardo ook zo getroffen zijn. Het episch centrum lag toch bij Lixouri.
Quote
#9
Ook ik heb gemengde gevoelens bij onze geboekte vakantie. Wij hebben voor Farso gekozen en dat ligt bij het rampgebied.
Wij willen heel graag naar Kefalonia maar ik vrees dat het na de wederopbouw wordt als ik de verschrikkelijke beelden bekijk.
Ik gun die mensen het beste maar het moet nog wel een beetje op vakantie lijken. Ook wij willen het eiland kunnen bewonderen. Kortom, grote twijfel hier. :-(
Quote
#10
De gevolgen van deze aardbeving zijn niet zomaar weg te poetsen, al is de Griekse regering druk doende het eiland voor het nieuwe toeristische seizoen klaar te maken. De Griekse minister van toerisme Olga Kephaloyiannis was onlangs op het eiland en ook andere bewindslieden zijn er al geweest om zich te laten informeren. Als je de filmpjes op Parakalo bekijkt, realiseer je je dat met nog slechts enkele maanden te gaan, het onmogelijk is om alles op te ruimen, hoewel er alles aan gedaan zal worden om het de toeristen zo aangenaam mogelijk te maken: toerisme is immers een van de belangrijkste inkomstenbronnen van het eiland. Het klinkt misschien wel erg egoïstisch als we alleen maar denken aan een ongestoorde vakantie, terwijl de eilandbevolking naast de economische crisis ook dit nog te verduren krijgt. Zou ik zelf gaan: eerlijk gezegd niet. Ik ben ooit twee jaar na een orkaan op Sint Maarten geweest. De verwoestingen daar waren destijds veel erger, maar zeiljachten lagen nog op de akkers, naast ons hotel stond een verwoest hotel. Dit geeft toch geen echt vakantiegevoel. Ik zou me voor het boeken wel goed laten adviseren.
Quote
#11
Oeps, heb net al een reactie in het andere topic gezet. Ook hier geïnformeerd naar de stavaza van de accommodatie. Nu heb je nog een beetje keuze als je wat anders wilt boeken.
Quote
#12
Als je de kaart met aardbevingen bekijkt zie je dat de bevingen plaats-vinden (voornamelijk dan) in de westelijke helft van het eiland.Er kan een plek buiten het grootste risicogebied gekozen worden.?De kaart die ik geregeld bekijk is die Sophia vorig jaar noemde:www.geophysics.
geol.uoa.gr/stations/maps/recent.html Daar zie je dan waar,hoe zwaar etc.ze zijn
Quote
#13
Hoi Marianne,
Bedankt voor die kaart.
Het bevreemd me dat de grote bevingen er niet op staan maar hij geeft wel een duidelijk overzicht.
Quote
#14
Spiros van Dum spiros spero in Svoronata bij de luchthaven melde ons dat de schade aan die kant van het eiland nihil is en roept iedereen op om vooral wel naar Kefalonia te komen.Denk dat het een kwestie van kijken waar je heen gaat.
Quote
#15
Goedemorgen uit Rotterdam, misschien een leuk idee puinruimen voor bijvoorbeeld voetbalsupporters,kunnen ze er misschien
een kunstwerk van maken .Maar ja dan blijven ze misschien terugkomen.Ik zou zelf wel willen maar helaas laat mijn gezondheid dit niet toe.

Groeten uit een regenachtig Rotterdam.(oja ik ben twintig jaar niet in een voetbalstadion geweest-dat even voor de goede
orde)
JVW
Quote
#16
Ook hier al bericht van de accommodatie in Trapezaki. Geen schade gelukkig. Wij gaan in het najaar, dus hopelijk is er dan al het nodige opgeknapt.
Vind het echt zo sneu voor de inwoners. Dan zit je al midden in een crisis, raakt je huis beschadigd cq onbewoonbaar en tot overmaat van ramp blijven de toeristen ook nog weg.
Quote
#17
Dat zou betekenen dat de ramp zich wel heel plaatselijk heeft afgespeeld. Bij
Lixouri wonen mensen in tenten en op 2 veerboten.
Quote
#18
John,

Als je genoemde site/kaart bekijkt is er onderaan de mogelijkheid om bv 10dgn geleden aan te klikken,dan krijg je de eerdere bevingen te zien.

Marianne
Quote
#19
Een aardbeving houdt zich niet aan statistieken en laat zich moeilijk voorspellen. Jaren gelden heb ik een lichte beving mee gemaakt op Kefalonia, deze was niet voorspeld. Griekenland ligt nu eenmaal in een aardbevingsgevoelig gebied, er is altijd een zeker risico dat je een aardbeving mee kunt maken, ook op andere eilanden of het vasteland. Dan kun je kaarten bestuderen wat je wilt, dat is nu eenmaal niet te voorkomen.
Quote
#20
Wij hadden verleden jaar op de Pilion ook een aardbeving van 4.7 op de Schaal van Richter. Je zit toch wel even raar te kijken als je ineens heen en weer wordt geschud terwijl je op de bank zit.
Quote
#21
(07 February 2014, 16:24)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




John,

Als je genoemde site/kaart bekijkt is er onderaan de mogelijkheid om bv 10dgn geleden aan te klikken,dan krijg je de eerdere bevingen te zien.

Marianne

Dank je. Dat maakt het duidelijker.
Quote
#22
Dit is inderdaad de kaart die ik raadpleeg, fijne en duidelijke kaart, alle aardbevingen laten ze zien, ook de grote ;)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
[Afbeelding: wuf8mr.jpg]
Quote
#24
Is duidelijk en waarom ook niet Els . Er is veel te zien op dit mooie eilandduimpie
Quote
#25
Wij hebben vorig jaar herinneringen daar gelaten en die gaan we dit jaar weer op pakken...
We hebben beloofd dat we terug kwamen en houden ons aan deze belofte.
Het is zo'n mooi eiland..... Janos 54

[Afbeelding: 2ldmyt.jpg]
Quote
#26
(11 February 2014, 21:27)Els Cuijpers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: wuf8mr.jpg]

DAT bedoel ik Els! :)
Quote
#27
Inmiddels besloten toch naar Farsa op Kefalonia te gaan. We kijken er naar uit. Het wordt onze 1e keer.
We twijfelden een tijdje ivm met de aardbevingen en hadden zelfs al iets anders op het oog maar Kefalonia trekt al zo lang.
Vooral deze opmerking van de eigenaresse van de accommodatie waar we heen gaan trok ons over de streep: THE EARTHQUAKE WAS STRONG!!!!!! ''STELLA DI MARE'' WAS STRONGER!!!!!!!!
Quote
#28
Ik kijk regelmatig op de link van Sophia, maar het blijft er wel onrustig. Hopelijk blijft het hierbij.
Quote
#29
Leuk Jjohn, wij gaan ook naar Stella di Mare, een weekje begin juni. We hebben niet echt getwijfeld, Kefalonia heeft volgens mij zoveel moois en het was al weer te lang geleden dat we er zijn geweest. Het appartement lijkt me schitterend! Alvast veel plezier!
Groeten, Marieke
Quote
#30
Dan zien we elkaar waarschijnlijk Marieke.
Voor ons was Stella Di Mare ook wel doorslaggevend. Al die lovende recensies!
Groet,
John
Quote
#31
Zijn er al mensen geweest of mensen die binnenkort vertrekken? Ik ben heel benieuwd hoe het met de infrastructuur is en of de schade al enigszins hersteld is.
Quote
#32
Feiten uit 1 ander Forum (Duits):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
P.S. Als je daar een "Stichwort" Kefalonia Erdbeben invult krijg je een hele joekel aan recente info
Quote
#33
Schönen Dank, Johannes :) , ik zie echter geen posts na 13 maart dus geen nieuwe informatie of kijk ik ergens over heen?
Quote
#34
Wij gaan eind van de maand naar Farsa. Ik laat het dan wel weten als er niemand eerder was.
Wel heb ik zo hier en daar gelezen dat er hard gewerkt is maar dat het vele werk niet afgekomen is voor de toeristen kwamen.
Zie bv
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit las ik nog op een Engels forum. Ik denk dat er een kern van waarheid inzit.
"There are only to Lixouri some buildings damages! All the old buildings had the problem but they pull down all the destroyed buildings and will build new anti-seismic. I think all the people in all the world they have to think that there wasn't even one dead person even also after 2 earthquakes 6.1 and 6.4, thats the real numbers!!! because we have till now 4000 earthquakes up to 3.2!!! Don't listen to the T.V they overdraw the situation to have more viewership. That means Kefalonia is a safe destination for holidays... "

They are not used to writing in English, but I am sure you will get the drift of what they are saying.

I hope this will give you confidence, and like the rest of us you will return to Kefalonia.
Quote
#35
Photo 
[Afbeelding: 34rtwnd.jpg]Zoals beloofd.
Van de schade door aardbeving is nog iets te zien al moet je er soms wel goed voor kijken. Veel scheuren in kades en wegdek maar wel bijna allemaal weer in functie. In de buurt Kourouklata zie je kapotte daken, deels ingestorte muurtjes en natuurlijk die gebroken torenspits welke de wereld overging. Het leven gaat echter gewoon door, de Grieken hoor je er niet over en de bouwvakkers hebben al veel gerepareerd en de rest zal binnen korte tijd ook weer in orde zijn. Wij zijn nog niet in Lixouri geweest, daar waar de schade het grootste was maar op de rest van het eiland is het business as usual.
Het is hier heerlijk!


Sorry voor de "liggende" foto. :-(
Quote
#36
Grote dank aan de reporter ter plekke!!!
Is het thuisfront hier weer gerust gesteld. Denk je dat er ook gewielrend kan worden of zitten daarvoor nog teveel voor in het wegdek.
Quote
#37
Goed te horen Jjohn,
Alleen jammer dat je nog niet weet hoe het in Lixouri gesteld is, daar gaan we in augustus weer naar toe.
Hoop dat het nog een beetje zo is zoals we het in herinnering hebben.
Mocht je nog in de buurt komen...horen we graag hoe het er nu is....

Groetjes Els en Jac greeksmiley2greeksmiley2
Quote
#38
@ Jjohn, de toeristische sector van het eiland mag je dankbaar zijn. Je bent nu hun beste ambassadeur. Dit bericht op deze site zal vast invloed hebben op de boekingen. Zeer doortastend van je. Compliment.
Quote
#39
(05 June 2014, 21:15)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Grote dank aan de reporter ter plekke!!!
Is het thuisfront hier weer gerust gesteld. Denk je dat er ook gewielrend kan worden of zitten daarvoor nog teveel voor in het wegdek.
De wegen zijn wat mij betreft niet anders als de rest van Griekenland. De scheuren zitten in de lengte en meestal aan de kant.

(05 June 2014, 21:22)Els Cuijpers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goed te horen Jjohn,
Alleen jammer dat je nog niet weet hoe het in Lixouri gesteld is, daar gaan we in augustus weer naar toe.
Hoop dat het nog een beetje zo is zoals we het in herinnering hebben.
Mocht je nog in de buurt komen...horen we graag hoe het er nu is....

Groetjes Els en Jac greeksmiley2greeksmiley2

Mijn buurtjes hier zijn er gisteren doorheen gereden maar hebben niets gezien. Ze waren verbaast toen ik hun zei dat daar veel schade was. Wij gaan er nog wel heen om het zelf te aanschouwen.
Quote
#40
Inmiddels ook Lixouri bezocht. Ik kwam er voor de 1e keer maar kon weinig schade ontdekken. Wel een nieuwe asfalt laag op de kade en wat gebouwen welke er vintage uitzien. Het leven is er erg gezellig.
Wel zijn de wegen wat slechter als op de rest van het eiland.
Kortom, bij twijfel gewoon gaan want het is hier geweldig!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)