Nieuwe website informatie Lefkas / Lefkada
#1
Er is een nieuwe website met diverse "Services en Activiteiten" op en rondom (de wateren) van Lefkas / Lefkada.

De link naar de website is:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook te vinden via Facebook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Hoi Geni,
dit is inderdaad een hele leuke, frisse en uiterst informatierijke website voor al die Lefkas bezoekers. Of het nu een bezoek per auto, camper of boot is, erg veel en zeer nuttige informatie is hier te vinden.

Vriendelijke groet,
Kock en Hannie
Quote
#3
Mooi heerlijk gaannnnnnn
Quote
#4
Ik kan klikken zoveel ik wil maar de site(s) kan ik niet bereiken
Quote
#5
Hallo Juul, de website is niet meer online. De facebookpagina wel, onder de naam Lefkas View (de gegeven link werkt niet meer omdat de naam is gewijzigd). Mocht je trouwens iets willen weten over Lefkas mag je me altijd een PB sturen. We zijn ter plaatse goed bekend.
Quote
#6
(20 January 2015, 17:38)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Juul, de website is niet meer online. De facebookpagina wel, onder de naam Lefkas View (de gegeven link werkt niet meer omdat de naam is gewijzigd). Mocht je trouwens iets willen weten over Lefkas mag je me altijd een PB sturen. We zijn ter plaatse goed bekend.

Dag Geni,

Mag ik van die gelegenheid gebruik maken?
Op dit forum vroeg ik mij al eerder af, en ben ik benieuwd naar de meningen van de lezers, n.a.v. mijn keuzes waar ik volgend jaar eind aug/begin sept, samen met mijn vrouw, de vakantie wil gaan doorbrengen.
Zakynthos, Kefalonia of, mijn lichte voorkeur, Nidri.

Ik lees dat Nidri geen echt strand heeft (want ook een strand vinden we op z'n tijd "lekker") en ik had hotel Armeno, op basis van LO, lekker iedere avond een plekkie zoeken om te eten, eens een keer een strandhotel uitgekozen met een klein "eigen" strandje.  
-Wat moet ik mij daar dan van voorstellen? 
Ik vind het van de ene kant zonde om een auto te huren om dan ergens bij een strand te laten staan, terwijl je een dagje gaat liggen! Dus zou het fijn zijn een bestemming te vinden, waar je vlakbij je hotel een strand hebt.
Uiteraard gaan we geen 14 dagen of zo liggen, maar wandelen, boottochten, excursies, een of twee dagen een auto huren, of fiets, is wat we normaal altijd doen. Ja, Griekenland is mijn favoriete vakantieland en we hebben al een stuk of 10 verschillende eilanden bezocht.

Zou Nidri een goede keuze zijn? Qua hotel EN bestemming?
Ik kan niet gemakkelijk hieruit kiezen.
Wellicht heeft u of heb je, nog tips? alles is welkom, ik kijk en lees veel.
Bedankt alvast.
Groetjes.
Quote
#7
Hallo Berke,
Inderdaad heeft Nidri niet echt een strand. Echter Perigiali wat er direct tegenaan ligt en dus op loopafstand van Nidri heeft dat wel. Er zijn daar verschillende accommodaties alsook leuke taverna's. Kijk bijvoorbeeld eens bij Eva Beach, direct aan het strand, zo ook ontbijt aan het strand. Dit hotel is vaak via Sunweb gunstig geprijsd. Daarnaast ligt Orion Hotel en zo zijn er nog veel meer. Als je niet perse in Nidri wilt zetten kijk dan eens naar Menes Hotel gelegen in de Desimi baai, ook direct aan het strand met een aantal leuke taverna's. En het ligt maar 4 km van Nidri. Lefkas is een prachtige bestemming waar veel te doen is. Bootexcursies inderdaad vanuit Nidri maar ook vele wandelingen zijn er te maken (zie ook Lefkada ten voeten uit van Lida Out, fietstochten al dan niet georganiseerd, de supermooie stranden aan de westkust. Uitstapje naar het eiland Meganisi of Ithaki. Zelf een boot huren etcetc. Ik hoop je op.weg geholpen te hebben. Veel plezier met uitzoeken.
Quote
#8
Perigiali is inderdaad een goede tip. Wij zaten er, inmiddels alweer wat jaartjes geleden, in appartement 'Achilleas', toentertijd onder beheer van Olympia reizen. Leuk (privé-)strandje waar je lekker rustig kon relaxen en mooi uitzicht over de over de baai. Perigiali ligt, zoals Geni ook al vertelde, op loopafstand naar het drukkere Nidri.

Meer info over Lefkada, Perigiali én Achilleas vind je in m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 dat ik destijds maakte tijdens onze vakantie aldaar.


Website van Achilleas:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(21 October 2015, 14:36)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Berke,
Inderdaad heeft Nidri niet echt een strand. Echter Perigiali wat er direct tegenaan ligt en dus op loopafstand van Nidri heeft dat wel. Er zijn daar verschillende accommodaties alsook leuke taverna's. Kijk bijvoorbeeld eens bij Eva Beach, direct aan het strand, zo ook ontbijt aan het strand. Dit hotel is vaak via Sunweb gunstig geprijsd. Daarnaast ligt Orion Hotel en zo zijn er nog veel meer. Als je niet perse in Nidri wilt zetten kijk dan eens naar Menes Hotel gelegen in de Desimi baai, ook direct aan het strand met een aantal leuke taverna's. En het ligt maar 4 km van Nidri. Lefkas is een prachtige bestemming waar veel te doen is. Bootexcursies inderdaad vanuit Nidri maar ook vele wandelingen zijn er te maken (zie ook Lefkada ten voeten uit van Lida Out, fietstochten al dan niet georganiseerd, de supermooie stranden aan de westkust. Uitstapje naar het eiland Meganisi of Ithaki. Zelf een boot huren etcetc. Ik hoop je op.weg geholpen te hebben. Veel plezier met uitzoeken.

Hallo Geni,

Dank voor de informatie. We gaan door met zoeken!
Gr
Quote
#10
(21 October 2015, 14:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Perigiali is inderdaad een goede tip. Wij zaten er, inmiddels alweer wat jaartjes geleden, in appartement 'Achilleas', toentertijd onder beheer van Olympia reizen. Leuk (privé-)strandje waar je lekker rustig kon relaxen en mooi uitzicht over de over de baai. Perigiali ligt, zoals Geni ook al vertelde, op loopafstand naar het drukkere Nidri.

Meer info over Lefkada, Perigiali én Achilleas vind je in m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 dat ik destijds maakte tijdens onze vakantie aldaar.


Website van Achilleas:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hallo Ger,

Merci voor de tips en foto's e.d.
Zo zie je en lees je iedere keer meer informatie, en dat is wat ik interessant vind, om je te verdiepen in e.e.a.
Gr
Quote
#11
(21 October 2015, 23:48)Berke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 October 2015, 14:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Perigiali is inderdaad een goede tip. Wij zaten er, inmiddels alweer wat jaartjes geleden, in appartement 'Achilleas', toentertijd onder beheer van Olympia reizen. Leuk (privé-)strandje waar je lekker rustig kon relaxen en mooi uitzicht over de over de baai. Perigiali ligt, zoals Geni ook al vertelde, op loopafstand naar het drukkere Nidri.

Meer info over Lefkada, Perigiali én Achilleas vind je in m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 dat ik destijds maakte tijdens onze vakantie aldaar.


Website van Achilleas:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hallo Ger,

Merci voor de tips en foto's e.d.
Zo zie je en lees je iedere keer meer informatie, en dat is wat ik interessant vind, om je te verdiepen in e.e.a.
Gr
Hi Ger,

Mag ik nog een vraagje of wat stellen? Ik ben nu mijn blik aan het werpen op o.a. Perigiali. Ik begrijp dat dit dus lopend vanuit Nidri te doen is. Als ik verder kijk naar Achilleas zie ik dat er niet veel aanbieders zijn, die deze app aandoen. Onze voorkeur geniet op basis van LO. In de avond lekker op zoek naar een leuk restaurantje. Wij lopen graag en veel tijdens een vakantie. Maar dat terzijde. Perigiali überhaupt wordt niet veel aangeboden. Sunweb bijvoorbeeld heeft ook niet veel keuze. Maar ik zoek verder......Tot slot dus mijn vraagje.. Confused Er is dus ter plekke een klein strandje, maar ik zie ook dat er in de buurt grotere stranden zijn?! Kathisma en Pefkoulia.
Zijn dat afstanden die je lopend kunt doen, vanuit Nidri dan wel vanuit Perigiali? Waar moet ik dan aan denken qua afstand?
Ik verneem het weer graag.
Merci.
Gr
Quote
#12
Berke,

Zag net je vraag over de stranden Kathisma en Pefkoulia. Dat zijn inderdaad lange stranden maar dan aan de westkust van Lefkas.Om die
te voet te bereiken vanuit Nidri of Perigali is 'n hele klus:dwars over het eiland,niet echt 'n aanrader,lopend dus!
Quote
#13
(23 October 2015, 23:46)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berke,

Zag net je vraag over de stranden Kathisma en Pefkoulia. Dat zijn inderdaad lange stranden maar dan aan de westkust van Lefkas.Om die
te voet te bereiken vanuit Nidri of Perigali is 'n hele klus:dwars over het eiland,niet echt 'n aanrader,lopend dus!
Ok, dank je Marianne, zo ver was ik nog niet met uitzoeken, ik kwam die namen tegen, dus ik dacht vraag er maar na!
Maar wellicht weet je of er in de buurt van Nidri of Perigali wel grotere stranden liggen, die lekker wandelend te doen zijn?
Geen kilometers, met strandtas en luchtbed, hahaha, maar max 1000 meter of zo?
Gr
Quote
#14
(24 October 2015, 00:30)Berke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 October 2015, 23:46)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berke,

Zag net je vraag over de stranden Kathisma en Pefkoulia. Dat zijn inderdaad lange stranden maar dan aan de westkust van Lefkas.Om die
te voet te bereiken vanuit Nidri of Perigali is 'n hele klus:dwars over het eiland,niet echt 'n aanrader,lopend dus!
Ok, dank je Marianne, zo ver was ik nog niet met uitzoeken, ik kwam die namen tegen, dus ik dacht vraag er maar na!
Maar wellicht weet je of er in de buurt van Nidri of Perigali wel grotere stranden liggen, die lekker wandelend te doen zijn?
Geen kilometers, met strandtas en luchtbed, hahaha, maar max 1000 meter of zo?
Gr

Grotere stranden zijn in de buurt van Nidri en Perigiali niet echt te vinden. Misschien beter kijken in de buurt van Lygia, Nikiana of Vassiliki.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Huize Alisachni, Nikiana - Lefkas roefke 5 1.680 15 December 2021, 22:33
Laatste bericht: Harma
  Wie kan me meer vertellen over Lefkas Els Cuijpers 104 61.986 22 December 2018, 14:12
Laatste bericht: jacq1970
Question Lefkas, Perigiali - Nydri | Fiets, auto of te lopen? Loontjah 9 7.086 10 October 2018, 23:26
Laatste bericht: Yiannakis
  Lefkas janos54 13 17.455 12 April 2016, 10:37
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)