Oldtimers in Griekenland
#1
Ik zet dit maar even in de rubriek Kafeneion omdat ik het niet in een andere rubriek vond passen. Zoals Ger suggereerde, hier een topic over oude (gemotoriseerde) vervoersmiddelen. Twee ervan staan in mijn foto-album over Samos (zie aldaar); ik had nog een derde. Ik zet ze hieronder.

De eerste is dus in Koumaradei, de Ruggerini RD 500 Diesel volgens Jeff (meen ik, don't shoot me als ik het mis heb)

[Afbeelding: 2hg6x3a.jpg]

De tweede is in Lekka, volgens kenners een Motoemil of een Styl Kar Alta Ros

[Afbeelding: 2po6q1k.jpg]

En de derde vond ik in Mili, Samos

[Afbeelding: 2nnk2x.jpg]

Wie volgt?
Quote
#2
Vorig jaar gezien in Lefkas en Kefalonia. En ze reden nog allemaal rond.

1.
[Afbeelding: 2r6dzk1.jpg]

2.
[Afbeelding: 5feut1.jpg]

3.
[Afbeelding: 10fosjk.jpg]

4.
[Afbeelding: 2jdgi6d.jpg]

Deze zag ik 2 jaar terug in de buurt van Nafplio en kwam in een eerdere topic al eens aan de beurt.

[Afbeelding: fuw6x0.jpg]

Ook 2 jaar terug tussen Myloi en Argos

[Afbeelding: 1269yew.jpg]

Deze vond ik in 2007 in de buurt van Kalambaka:

[Afbeelding: 1972hg.jpg]

2008 nabij Katerini:

[Afbeelding: 25fpo1x.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
@ Els Die laatste is er eentje van de eerste generatie. Zo zijn ze gestart, een akkerfrees met een aanhanger. Als je de link's hebt gevolgd die ik plaatste zal je er wel achter gekomen zijn. Mooi zo en doe zo voort. Perfektbedankt
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
toen ik klein was, van af de tijd dat ik terug kan denken en nog beelden heb in mijn geheugen, van af eind jaren 60 dus, hadden wij geen Ford Transits of andere busjes. verhuizingen gingen met zo een driewieler. de melk winkel, ja die bestond, melk en andere melk producten, vaak ook de gas flessen, want tot midden jaren 70 kookte wij op een gasstel, deed de melk boer te bij. de enige groot vrachtauto die ik kan herinneren was de ice boer. die bracht ice in balken , kon je een halve of een kwart kopen, voor de koelkast, ja die hadden wij ook. was een luxe van de grootte stad want in de dorp hadden ze dat nog niet. de spoelen werden hoog bewaard in een gaas kooi, en de water was heerlijk koud in een aardwerk pot, de stamna.

en in deze crisis tijd denk ik dat de toekomst zo zou zijn als hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Goeie bal Tzimis. Een pracht exemplaar Big Grin
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Volgens mij wordt dit een erg leuke topic; ik ben er al de vreemdste nog rijdende voertuigen tegengekomen. Daarnaast staan in menig tuin in Griekenland de prachtigste oudjes weg te kwijnen. Ik denk dat menig oltimer-hobbyist hiervan gaat watertanden, al was het maar om de reservevoorraad onderdelen van deze oudjes bij te vullen.

Misschien ook leuk om even te refereren naar een topic uit 2011 waar toen al heel wat leuke plaatjes voorbijkwamen, vooral van reeds 'gepensioneerde' exemplaren:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(01 March 2014, 18:05)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij wordt dit een erg leuke topic; ik ben er al de vreemdste nog rijdende voertuigen tegengekomen. Daarnaast staan in menig tuin in Griekenland de prachtigste oudjes weg te kwijnen. Ik denk dat menig oltimer-hobbyist hiervan gaat watertanden, al was het maar om de reservevoorraad onderdelen van deze oudjes bij te vullen.

Misschien ook leuk om even te refereren naar een topic uit 2011 waar toen al heel wat leuke plaatjes voorbijkwamen, vooral van reeds 'gepensioneerde' exemplaren:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger Perfektbedankt Dat topic heb ik gemist.

[Afbeelding: 4ugndj.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
[Afbeelding: 10dgmxl.jpg]

KRETA VOUKOLIES
Quote
#9
Hiereen Opel Blitz (wat er nog van over was) op Lefkas in 2006
[Afbeelding: jv287t.jpg]

En hier nog een
[Afbeelding: 24bq787.jpg]
Quote
#10
Tot kunst verheven op Kefalonia...
[Afbeelding: 29e6fcl.jpg]
Quote
#11
Kreidler Florett met een ei tank, mijn brommer toen ik 16 was, dit is echt kunst en nostalgie.
Bijna die Opel Blitz vergeten @Frits, daar heb ik in 1967 mijn vrachtwagen rijbewijs mee gehaald.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
In vamos rijdt mr. Jannis nog dagelijks rond op een kreidler uit, naar ik meen, 1963.
Quote
#13
[Afbeelding: 2s5xg8p.jpg]

dkw audi als vervoer voor bruidspaar agia marina kreta
Quote
#14
Deze wat gewonere "soort" is ook regelmatig in het landschap te bewonderen!

[Afbeelding: 2dc7f2o.jpg]
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#15
[Afbeelding: 29xcghd.jpg]

Deze oude brandweerauto in Vourliotes Samos vond ik wel leuk.

[Afbeelding: rm4rw0.jpg]

En deze oldtimer in Samos stad is gewoon supermooi!
Quote
#16
[Afbeelding: 2iaredw.jpg]Samos, Pythagorion
Quote
#17
Hier een paar vehikels van Thassos...

[Afbeelding: 21dkkfm.jpg]
Deze rijdt nog steeds

[Afbeelding: 2a85dnd.jpg]
Deze echt niet meer

[Afbeelding: vp9klh.jpg]
Zo te zien zelf in elkaar geknutseld
Quote
#18
Deze kwam ik op Samos tegen.

Van uit Votsalakia richting het Kerkis gebergte.
[Afbeelding: 2vxq1lf.jpg]

Deze net buiten Ormos Marathokampos.
[Afbeelding: 3164v87.jpg]

Co
Quote
#19
op een Kreidler Florett, met de versnellingen in de hand heb ik leren rijden, ver voor ik 16 was. mijn vader en mijn oom hebben beiden een gehad. een van de mooiste beelden die ik in mijn gedachten heb is de volgende.
mijn oma had de eerste huis aan de weg van Drama naar de dorp, een lange weg en zo veel brommers waren niet ,dus ik was bijna zeker als ik in de verte de silhouette zag dat dat mijn vader was die aankwam. maar op een dag die silhouette was raar , er was meer dan een jonge man op de brommer. en dat klopte , want een mooi zwarte schaapje , lag op de tank, en dit werd een vriendje tot de volgende Pasen.
Quote
#20
Dit is echt een geweldige topic!!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#21
Heel mooi deze foto's.
Quote
#22
Niet roestig maar wel kras, Yannis op Lashiti hij zal ongeveer 85/90 jaar zijn, een echte oldtimer dus.[Afbeelding: 2n196kh.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#23
[Afbeelding: 34e43mr.jpg]

oude bmw chania stad

[Afbeelding: 2uhr0vb.jpg]

oude leger motor chania stad
Quote
#24
Met ezeltjes heb ik altijd een dubbel gevoel. Het ziet er echt schilderachtig uit maar ik denk dan meteen: ach, geen geld voor een auto ....
Quote
#25
offtopic2 Ik denk anders. Als het om de plaatselijke bevolking gaat, oké. Als het om toeristen gaat die een ritje maken: Rodekaart
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#26
(03 March 2014, 13:08)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met ezeltjes heb ik altijd een dubbel gevoel. Het ziet er echt schilderachtig uit maar ik denk dan meteen: ach, geen geld voor een auto ....
De meeste van deze oudjes hebben geen rijbewijs en rijden al jaren zo in de dorpen zeker in de bergen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
Jeff,

bericht #07
Fotoke genomen in Kalimari ?
Dacht er de laatste weken al een paar keer voorbij gereden te zijn.
PS: De man op de foto is geen toerist, woont ondertussen al een tijdje
op Kreta.
Grts
Edgard
Quote
#28
(03 March 2014, 14:44)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 March 2014, 13:08)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met ezeltjes heb ik altijd een dubbel gevoel. Het ziet er echt schilderachtig uit maar ik denk dan meteen: ach, geen geld voor een auto ....
De meeste van deze oudjes hebben geen rijbewijs en rijden al jaren zo in de dorpen zeker in de bergen.

en de ezeltjes zijn wel eigendom , wat van heel veel auto's
niet gezegd kan worden Big Grin , daar moet iedere maand
flink op worden afgelost, schijn bedriegt dikwijls
Quote
#29
Nog een paar gevonden tussen onze griekse vakantie foto's.

Niet zo oud maar hij komt wel van ver, en staat op Lesbos in Molyvos.
[Afbeelding: dbjipi.jpg]

Deze rijd echt niet meer en staat ook in Molyvos
[Afbeelding: rbh0r7.jpg]

En de laatste niet zo heel oud en stond op samos net buiten Votsalakia.
Wij hebben hem daar een aantal jaren zien staan, hij is daar nu weg maar dat zal niet zelf rijdend gebeurd zijn.
[Afbeelding: 28hl6kh.jpg]
Quote
#30
Er was vroeger op Samos een man die sloopauto's weghaalde en een beetje geld verdiende met het "oud ijzer" zal ik maar zeggen. Die heeft toen veel opgeruimd. Maar sinds de crisis heb ik geen activiteiten van hem meer gemerkt.
Quote
#31
(03 March 2014, 18:48)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er was vroeger op Samos een man die sloopauto's weghaalde en een beetje geld verdiende met het "oud ijzer" zal ik maar zeggen. Die heeft toen veel opgeruimd. Maar sinds de crisis heb ik geen activiteiten van hem meer gemerkt.

Blijkbaar heeft er nog niemand bedacht dat er flink aan de onderdelen van sommige zeldzame modellen verdiend kan worden. Oldtimer-hobbyisten hebben vaak goud over voor originele onderdelen. En ook al lijken de meeste voertuigen in verregaande staat van ontbinding; er zitten vaak nog zeer bruikbare onderdelen op.
Ik denk dat Griekenland wat dat betreft een eldorado is voor oldtimer-kenners/verzamelaars/restaurateurs.
Misschien een gat in de markt voor Nederlanders/Vlamingen in Griekenland?
Quote
#32
[Afbeelding: xds10y.jpg][Afbeelding: 2w4choy.jpg][Afbeelding: zn4rba.jpg][Afbeelding: 349ci78.jpg][Afbeelding: mjbggw.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
(03 March 2014, 22:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 March 2014, 18:48)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er was vroeger op Samos een man die sloopauto's weghaalde en een beetje geld verdiende met het "oud ijzer" zal ik maar zeggen. Die heeft toen veel opgeruimd. Maar sinds de crisis heb ik geen activiteiten van hem meer gemerkt.

Blijkbaar heeft er nog niemand bedacht dat er flink aan de onderdelen van sommige zeldzame modellen verdiend kan worden. Oldtimer-hobbyisten hebben vaak goud over voor originele onderdelen. En ook al lijken de meeste voertuigen in verregaande staat van ontbinding; er zitten vaak nog zeer bruikbare onderdelen op.
Ik denk dat Griekenland wat dat betreft een eldorado is voor oldtimer-kenners/verzamelaars/restaurateurs.
Misschien een gat in de markt voor Nederlanders/Vlamingen in Griekenland?


Of anders, die verhikels slopen en het ijzer naar een schroothandelaar brengen... dat levert in NL aardig wat op!! Of hebben ze zulke metaal-inlever adressen niet in GR zoals hier in NL ??
Quote
#34
(04 March 2014, 00:24)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 March 2014, 22:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 March 2014, 18:48)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er was vroeger op Samos een man die sloopauto's weghaalde en een beetje geld verdiende met het "oud ijzer" zal ik maar zeggen. Die heeft toen veel opgeruimd. Maar sinds de crisis heb ik geen activiteiten van hem meer gemerkt.

Blijkbaar heeft er nog niemand bedacht dat er flink aan de onderdelen van sommige zeldzame modellen verdiend kan worden. Oldtimer-hobbyisten hebben vaak goud over voor originele onderdelen. En ook al lijken de meeste voertuigen in verregaande staat van ontbinding; er zitten vaak nog zeer bruikbare onderdelen op.
Ik denk dat Griekenland wat dat betreft een eldorado is voor oldtimer-kenners/verzamelaars/restaurateurs.
Misschien een gat in de markt voor Nederlanders/Vlamingen in Griekenland?


Of anders, die verhikels slopen en het ijzer naar een schroothandelaar brengen... dat levert in NL aardig wat op!! Of hebben ze zulke metaal-inlever adressen niet in GR zoals hier in NL ??

Hier op Kreta komt er langzaam schot in de zaak van op halen van schroot. Het probleem is natuur dat je in Nederland je oud ijzer niet met een boot naar Engeland moet brengen. Daar wringt waarschijnlijk het schoentje op de eilanden. Wat hier wel verzameld wordt is koper, daar kunnen ze van mee spreken bij de Telecom operatoren. Ik weet het juiste tijdstip niet meer maar er was een paar honderd meter telefoonkabel gestolen , een honderden abonnees zaten zonder vaste telefoon.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
[Afbeelding: 2hwjlgg.jpg]Dit zijn wat voorbeelden van oude Opel Kadett's. Zelf heb ik een coupe als Oldtimer. In Griekenland kwam je ze tot voor een jaar of 4,5 terug nog overal tegen. De laatste jaren is het Griekse autopark naar mijn idee flink gemoderniseerd, en lijken dit soort auto's uitgestorven.
[Afbeelding: aeqhw5.jpg]
Quote
#36
afwerkplek voor oude Mazdaatjes bij Lafkos op de Pilion. En ze doen het allemaal nog! Maar ja eigenaar Apostolis is een kunstenaar, maakt zelf miniatuurvliegtuigjes en legt zo nodig zelf zijn vliegveldje aan (maar dat is een ander topicBig Grin).
[Afbeelding: 24q4in8.jpg]
Quote
#37
Vervolg 1

1
[Afbeelding: 2h7f4t3.jpg]

2
[Afbeelding: 3468fwj.jpg]

3
[Afbeelding: n5603o.jpg]

4
[Afbeelding: 1qiujd.jpg]

5
[Afbeelding: 25ukvug.jpg]

6
[Afbeelding: 2rmldfb.jpg]

vervolg 2

1
[Afbeelding: 2n03qj8.jpg]

2
[Afbeelding: n4t5i9.jpg]

3
[Afbeelding: 11lo7cy.jpg]

4
[Afbeelding: 2hrk5ft.jpg]

5
[Afbeelding: 335721d.jpg]

6
[Afbeelding: 6fpiqb.jpg]

7
[Afbeelding: sy6lfl.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
Dit voertuig is nog geen oldtimer, al is het al aardig op leeftijd. Maar het aardige is, dat de vorige eigenaar de gemeente Losser was en de auto geleverd is door garage Ter Riet uit Enschede. Het rijdt nu rond in Metamorfossi.[Afbeelding: 118mukn.jpg]
Quote
#39
Waarschijnlijk ook nog geen oldtimer, maar deze wil ik jullie toch niet onthouden:

[Afbeelding: s263bb.jpg]

[Afbeelding: 2udxtee.jpg]

Smile
Quote
#40
En hier nog een oudje, staat al zolang wij hier wonen, 10 jaar op de zelfde plek, alleen het onkruid is NIEUW, totdat het te heet gaat wordenBig Grin
[Afbeelding: 2mm69ed.jpg]
[Afbeelding: 1zf0awy.jpg]
En ook hier staat ze weg te rotten, de Duitse trots
[Afbeelding: imouxi.jpg]
Iedere morgen hoor ik van verre ook zo"n ijzeren hond aankomen, eens zien of ik daar ook nog een foto van kan makenIdea
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)