Proteíno̱/Voorstellen
#1
Mijn naam is ,,,,,,Vikos. Mijn liefde voor Griekenland is geboren ergens begin jaren ´80.
Samen met een goede vriend een interrail ticket gehaald. De eerste keer naar Griekenland met de trein. Amsterdam - Athene.
Na een reis van ander halve dag, via voormalig Joegoslavië en het passeren van Volos komen we bij de kust.
Een magisch moment, in de snik hete trein zie ik voor het eerst het blauwe water van Griekenland. Het gevoel, het verlangen om er in te zwemmen vergeet ik nooit meer.
Na Athene, via Patras (toen geen idee, ben er nooit meer geweest maar het was geweldig) naar Corfu gegaan en gelijk de eerste keer in Griekenland met een Griekse de liefde beleefd.
Na vele jaren in Griekenland is Rhodos mijn basis geworden.

Genoeg gezwam, het is triest hoe het vandaag de dag gaat in Griekenland.

Dit jaar voor het eerst naar Epirus, Mei/Juni, 17 dagen. Ticket voor Preveza en een huurauto geboekt.
Planning is Parga, dan Zagoria en een paar dagen Meteora.
Ben benieuwd, ik heb er erg veel zin in.

Als iemand nog tips of wandelroutes over Zagoria heeft, graag.


Chairetismoús.
Quote
#2
Wat leuk, heb geen tips over Zagoris, maar reageer vanwege de herkenbaarheid in je verhaal.
Ook ik ontdekte op mijn 17e Griekenland via interrail na omzwervingen in Frankrijk en Istrie, ruzie met reisgenoot in Zuid-Frankrijk, hij hielde de tent Smile(na vakantie bijgelegd), alleen verder, eerst dgn Athene, ook naar de kust natuurlijk en daarna ook via Patras naar Corfu. Wilde niet meer die lange treinreis terug, vliegticket van een op een Corfioot verliefde engelse overgekocht en via Gatwick, Londen, met de boot terug naar Nl. Rugzak nooit in Gatwick aangekomen haha, avonturen, nu 37 jaar geleden, dus in het jaar 1976, waar blijft de tijd...,,.
Toen is mijn liefde voor het Griekse iig ontstaan.
Quote
#3
Haha, geweldig. Mooie belevenis Lucy, bedankt voor je reactie.

Edit, ik kom uit Zaandam Hypocrite
Quote
#4
Hihi, mijn geboorteplaats, woon nu 12 km verder, Krommenie Smile
Quote
#5
[Afbeelding: kalosirthate.jpg]

Welkom op Oríste! Vikos, leuk dat je ons gevonden hebt.
Héél veel lees- en schrijfplezier hier op het forum computer

PS: mocht je het leuk vinden (hoeft niet, mag wél) kan je je profiel invullen met wat leuke extraatjes. Meer info hierover vind je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)