Nieuw
#1
Hallo,

Ik ben nieuw en wilde voordat ik in alle topics wat ga posten mij even voorstellen en iets vragen.
Ik ben Selena 35 jaar en behoorlijk reislustig. Ik bereid me altijd zeer goed voor voordat ik iets boek/kies vandaar mijn aanmelding op het forum.

Ik ben 2x op Corfu geweest, top vakantie gehad, cultuur, natuur, lekker kleinschalige studio, in 2 dagen eerst de zuidkant en toen de noordkant op een scootertje bekeken, leuke hoofdstad en fijn dat de Engelsen allemaal in het noorden zaten (ik zat in Dasia).

Nu wil ik graag weer naar Griekenland en ben op zoek naar iemand die al vele eilanden heeft gezien om wat vragen te stellen.

Ik zoek rust, niet te groot eiland, en snorkel mogelijkheden. Maar ook wel een stadje met wat cultuur en winkeltjes, geen massa toerisme.
Ik heb opgezocht tot nu toe:
Skiathos
Skopelos
Karpathos
Samos
Ikaria
Thassos
Naxos
Zakynthos
Mykokos

Wie helpt me op weg?

groetjes Selena
Quote
#2
Selena
van harte welkom op dit mooie forum
Ger & José
Quote
#3
Dag Selena,

Allereerst [Afbeelding: kalosirthate.jpg] oftewel hartelijk welkom op Oríste!

Héél veel lees- en schrijfplezier hier op het forum.
Je zult ongetwijfeld heel wat leuke tips krijgen; ééntje wil ik je zelf al geven: denk niet alleen aan de eilanden maar informeer ook eens naar mooie plekjes op het vasteland. Bijvoorbeeld Epirus (Parga en het achterland) en Pilion zijn écht regio's die je gezien moet hebben.
Quote
#4
Dank jullie wel,

@Ger
Ik wilde me orienteren op de eilanden omdat dat makkelijker leek.
Gewoon per eiland kijken hoe of wat.
Ik ga de streken die je opnoemt ook even bekijken.
Ken je toevallig ook een van de eilanden die ik opsomde?
Quote
#5
(16 April 2014, 19:15)selena2510 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank jullie wel,

@Ger
Ik wilde me orienteren op de eilanden omdat dat makkelijker leek.
Gewoon per eiland kijken hoe of wat.
Ik ga de streken die je opnoemt ook even bekijken.
Ken je toevallig ook een van de eilanden die ik opsomde?

Ja hoor, Samos is een schitterende bestemming, er zijn heel wat samos-fans hier op het forum dus daar zullen nog wel wat leuke tips vandaan komen.

Thassos is ook echt een aanrader, erg mooi om te wandelen en te gaan verkennen. Er loopt een weg langs de gehele kust rondom het eiland vanwaar je op veel plekken het binnenland kunt gaan verkennen. Leuke bergdorpjes maar ook veel leuke, iets drukkere plekjes.

Karpathos is ook mooi alhoewel ik het vrij dor vond. Maar dat is persoonlijk hoor. Pigadia is een leuke plaats met wat leven in de brouwerij, een dagtrip naar het bergdorpje Olymbos (waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan) is een absolute must.

Zakynthos vond ik redelijk zolang je uit de buurt van Laganas (erg toeristisch en Engels georiënteerd) blijft. Meteen erbuiten (bijvoorbeeld Agios Sostis) is het heerlijk toeven.

En zo kan ik nog wel heel wat eilanden beschrijven; ik beperk me nu maar tot de eilanden in jouw lijstje......

Tip: veel mensen hebben een 'Griekenland-cv' in hun profiel staan. Klik op de naam van de auteur en je ziet waar de mensen zijn geweest en wat hun favorieten waren.
Quote
#6
Hoi Selena, welkom hier!

Van jouw lijstje ben ik het meest fan van Skopelos, een mooi groen eiland met een ontzettend leuk stadje (Skopelos Stad). Je zou dit kunnen combineren met Skiathos en/of Alonissos. Skiathos is behoorlijk toeristisch, Alonissos daarentegen een stuk rustiger.
Quote
#7
Lefkas schijnt ook leuk/mooi te zijn en je kunt via de brug het vaste land bereiken.
Ook al is het groot, neem Lesbos mee in je overwegingen, zo divers, erg prettige sfeer.
Petra is leuk, Anaxos mooi strand en wat kleiner en rustiger, Molyvos prachtig gelegen tegen de berg op.
Karpathos en Samos aanraders, evenals Chios.
Kythera schijnt waanzinnig mooi te zijn.
Succes hoor!
(ik ben overigens ook erg dol op zuid-Kreta)
Quote
#8
Hoi Selena, ook van mij een warm welkom op Oriste.
Van jouw lijstje ken ik Samos, is een prachtig eiland, heerlijk wandelen, mooie natuur. Naxos ook erg mooi, is alleen erg lang geleden dat we daar waren.
Mykonos erg kaal maar gezellig maar hier toch wel massatoerisme en niet echt cultuur of je moet naar het eland Delos varen want dat is prachtig om te zien.
Lesbos staat niet op jouw lijstje, misschien omdat het te groot is? Wij wonen er sinds kort ongeveer de helft van het jaar (of iets meer). Als je in het noorden van Lesbos gaat zitten kan je toch een prachtig stuk bekijken. Geen massatoerisme, prachtige natuur, gezellige dorpjes Molyvos (klimmen) Petra (mijn woonplaats) lekker vlak en zo geweldig knus en gezellig en daar ook nog een heerlijk strand. Snorkelen kan hier volgens mij ook, ik heb dat nog nooit gedaan.
Succes met je keuze en als je voor Lesbos kiest, kom lekker een koffietje doen of een wijntje, gezellig.
Quote
#9
Selena, leuk lijstje heb je gestuurd. Toppers op de lijst vind ik Thassos en Ikaria. Ikaria hebben wij via Samos gedaan. Wanneer je naar Thassos gaat, dan is dat 45 minuten varen. Voordeel is dat je snel voor een dag of 2 naar het schitterende vasteland kan. Bijvoorbeeld naar de Nestosvallei, of voor een weekje Samothraki.
veel plezier,
Wim
Quote
#10
Wow Wat veel leuke en goede reacties hebben jullie al gegeven.
Is er iemand die me ook kan zeggen waar het het mooist snorkelen is?

Grappig want Lesbos had ik eerst wel op de lijst omdat het me ook aan de eisen leek voldoen maar ik dacht dat Lesbos steeds meer in opkomst was wat betreft drukte en toerisme. Dat het echt rustige en authentieke Griekse meer van zo'n 10 jaar geleden was...
Quote
#11
Hoi Selena,
Kefaloniá is een prachtig en nog niet zo heel toeristisch eiland. Het is zeer gevarieerd. Wij hebben daar 3 jaar gewoond en gewerkt in het toerisme in het plaatsje Sami. Om te snorkelen moet je zeker het Anti Samos strand bezoeken. De vissen eten daar gewoon uit je hand.
Op het eiland kun je zowel de drukte of de rust opzoeken. Kefaloniá is veelzijdig met zijn hoge bergen en prachtige flora en fauna. Het is zeker één van de mooiste eilanden van Griekenland en wij hebben er al zo'n 30 bezocht. Groetjes en veel succes met het uitzoeken.
Gerard en Natasja Peijer
Quote
#12
Ik sluit me aan bij Gerassimos. Wij verbleven in Aghia Efimia (kwartiertje rijden van Sami). Combineer Kefalonia met Ithaki. Dit laatste eiland is echt mijn favoriete eiland. Wij gaan dit jaar voor de derde keer naar het eiland en ik raak er niet op uitgekeken. Ook Kythira, Samos, Chios en Lesbos zijn mooie eilanden.
Quote
#13
Rechts van het mooie zandstrand Gavathas (op Lesbos) ligt een verzonken stad, bij heel rustige zee kon je, zei Dolf (reisleider paar jaar geleden) dat je echt resten kan zien. Het is mij helaas niet gelukt, wel gesnorkeld.
Maar jij doelt natuurlijk op visjes enzo, overal waar mooi helder water is, kun je goed snorkelen op alle eilanden denk ik. Verwacht echter geen rode zee achtige onder water taferelenSmile
Quote
#14
Hallo Griekenland gangers en experts.
Toch maar goed dat ik op het forum informatie ben gaan zoeken.
Na gisteren hele dag lezen en kijken en vanmorgen ook weer, kom ik nu uit op de eilanden: Thassos en Kefalonia.
Zou ik zelf nooit aandacht hebben.
Nu eens even kijken naar de accommodaties, de bereikbaarheid van alles, dagtripjes etc.
Tips nog steeds welkom!!!!!
Quote
#15
Kefalonia staat ook in mijn persoonlijke top 5 van alle (vele Wink) Griekse eilanden die wij bezocht hebben. Het is gewoonweg prachtig: ongerepte natuur, knappe vergezichten, goede sfeer, beetje toerisme maar niet storend.
Wat je zeker zou moeten proberen als je op Kefalonia verblijft: een daguitstap naar het nabij gelegen eiland Ithaka. Vanuit het plaatsje Sami op Kefalonia is er regelmatig een boot.
Op Kefalonia moet je zeker ook eens de plaatsjes Assos en Fiskardo bezoeken.
En als je in de buurt van het hoofdplaatsje Argostoli zou verblijven: zowat om het half uur is er (voor weinig geld) een overzetboot naar het schiereiland en stadje Lixouri. Alleen al de overvaart is best leuk.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#16
Selena, ik weet niet wanneer je gaat, maar er is wel behoorlijk wat schade op Kefalonia door de aardbevingen eerder dit jaar. Weet niet hoe het daar nu mee is, maar geef het je toch even mee.
Quote
#17
Hee, niemand heeft Naxos nog genoemd, ben ik echt de enige fan? Tongue
Ik heb veel eilanden bezocht en Naxos blijft een van mijn favorieten. Prachtig groen Cycladeneiland, prima te combineren met een of meerdere andere Cycladeneilanden. Op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




heb ik allerlei tips geschreven, zoek even op Naxos.

Samos is ook leuk, evenals Skopelos. Mykonos en Zakinthos zijn niet mijn ding.

Als je twee of meer weken tot je beschikking hebt zou ik zeker 2 of 3 eilanden combineren, er zijn gewoonlijk goede veerverbindingen.

Veel plezier!
Quote
#18
@Corry wij maken in juni misschien een klein uitstapje Mykonos-Delos-Naxos vanaf Samos. We zullen zien Smile
Quote
#19
Naxos is ook ons favoriete eiland Smile
(nog) niet zo populair door dat het wat moeilijker te bereiken is,
mag zo blijven wat ons betreft !
Eilanden met een klein of geen vliegveld hebben altijd onze voorkeur
Quote
#20
Iemand zei ook al Kefalonia en Ithaka combineren, maar hoe boek je zoiets?
Ga je dan uit van een losse vlucht en zelf je accommodatie erbij zoeken en boeken?
Wij zitten vanwege onze banen in het onderwijs vast aan het hoogseizoen en dan is het best duur om alles los te boeken, een vlucht plus appartement samen is dan goedkoper.

Hoe doen jullie dat?
Quote
#21
Ook buiten het hoogseizoen is het duur om losse tickets en accommodatie te boeken. Ik vind de losse tickets naar Kefalonia behoorlijk aan de prijs. Je zou nog kunnen proberen of je bv een week accommodatie op Kefalonia kunt boeken en dan pas een week later terug vliegen zodat je ook nog een week op Ithaka kunt verblijven.
Quote
#22
Misschien even bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




navragen. Hebben zowel Kefalonia als Ithaka in hun aanbiedingen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
welkom hier Selena!
Quote
#24
We hebben nu een optie op Mouikis Sun Village bij Lakythra op Kefalonia.
Niet heel centraal en ook wel afgelegen maar de prijs en de reviews zijn goed en Het wordt waarschijnlijk toch iets huren om het eiland te verkennen.
Quote
#25
Wij hebben in het verleden bij Ross Holidays geboekt voor de combi Kefalonia/ithaki. Op Kefalonia zaten wij in Aghia Efimia. Een heel gezellig plaatsje met goede verbindingen naar de rest van het eiland. Op Ithaki zaten we in Vathi. Een werkelijk prachtig gelegen plaatsje.
Quote
#26
Enkel de eilanden die ikzelf deed. Te mijden : Mykonos, Zakynthos ( t enzij enkel het plaatsje Agios Sostis)

Mooie eilanden én rustig :

Samos, Karpathos, Ikaria ( rustigste van vorige drie )
Quote
#27
Wij zijn vorig jaar naar Kefalonia geweest en .........het was er super, gevolg.....dit jaar weer geboekt in aug. Wij gaan weer terug naar Lixouri geweldige accomodatie Apolafsi.
Maar Samos hebben wij ook 3 x gedaan blijft een mooi eiland.
Lesbos vorig jaar in mei gedaan ook veel te zien.
Maar over 4 weken gaan we eerst 10 dagen naar Matala Zuid-Kreta.
Veel succes met zoeken...
Quote
#28
Hallo allemaal,

Het is Kefalonia geworden.
Geboekt hebben we ook al. We zitten in Lakithyra dichtbij Lassi in de middle of nowhere. Het complex had zeer goede reviews ligt dus alleen afgelegen maar doordat we goedkoop hebben kunnen boeken huren we er ter plekken een auto/scooter/ quad bij.
Ik ben nu op zoek naar leuke tips voor Kefalonia, dus op naar het subforum. Dank jullie allemaal voor het delen van jullie eiland-ervaringen!!!!
Quote
#29
Hallo,

Lakythra is zeker aan te raden ,wij zaten daar in Mouikis Village , ga ook eens eten bij Bayron , zeker de moeite waard!
Veel plezier!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)