Pinksteren Noord-Evia
#1
Met de Pinksteren ben ik op vakantie in Griekenland en wel in het plaatsje Agia Anna (Noord-Evia).

Weet iemand of er ergens op Noord-Evia of in de hoofdstad nog speciale gebeurtenissen zijn i.v.m. Pinksteren?
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#2
Hi Cynthia, ben je inmiddels al terug? Ik vind het een van de mooiste delen van Griekenland en denk er volgend jaar weer naar terug te gaan. laat eens weten wat je er van vond.
Groetjes,
Wim
Quote
#3
(06 July 2014, 09:06)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi Cynthia, ben je inmiddels al terug? Ik vind het een van de mooiste delen van Griekenland en denk er volgend jaar weer naar terug te gaan. laat eens weten wat je er van vond.
Groetjes,
Wim

Hoi Wim,

Na 4 heerlijke weken rondreizen Noord-Griekenland inderdaad weer terug in NL. Pfff valt best weer even tegen om dan weer aan het werk te gaan.

Noord Evia is een prachtig groen gebied, heel anders dan het zuiden van Evia. En zeker niet overvol met toerisme.

Het noorden kent nog leuke kleine (berg)dorpjes. Wat ik zelf een erg gezellig kustplaatsje vond (ook qua eetgelegenheden) was Limni.

Loutra Aidipsos vooral bekend om de bronnen en de "grotere" wellness hotels vond ik echter een beetje vergaande glorie......

Zelf vond ik alleen de stranden wat tegenvallen. Wat in meerdere boekjes etc. wordt omschreven als zandstrand kan je beter kwalificeren als (fijn) kiezelstrand.

Voor wandelliefhebbers zijn er wandelmogelijkheden maar wel vaak van A naar B dus een goede planning is gewenst.

Binnenkort zal ik mijn fotosite aanvullen met foto's en informatie over dit gebied.

Dus voor degene die interesse hebben houd mijn fotosite c.q. Facebook pagina in de gaten.....
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#4
Hi Cynthia, erg leuk om te lezen, dat het naar zin was. Ja, het is een prachtig stukje Griekenland. Dat de stranden tegenvallen moet bij Nederlanders haast wel. Wie wel eens in Zeeland of op Terschelling geweest is weet wel waarom.
In de winter kan er een flink pak sneeuw vallen, getuige de staken langs de kant van de weg.
Denk, dat wanneer je het op Evia leuk vond, je Leros in een combi met Patmos ook zal bevallen.
Groetjes,
Wim
Quote
#5
Wij zijn niet met Pinksteren op Evia geweest maar eerder.Wij vonden het zuiden aantrekkelijker dan het noorden.Meer vergezichten,soms ruig,soms Toscaans,en inderdaad de stranden waren hier van meer zand voorzien dan in het noorden.In Karystos Grieken op terras en flaneren op de boulevard.
In het noorden weinig van dit alles,men wacht hier op de Grieken uit bv Athene in juli en augustus zo werd ons verteld.Zodat de badplaatsen
veelal een verlaten beeld gaven.
Nu zat de acco. in het noorden ook niet mee!
Quote
#6
(08 July 2014, 02:19)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn niet met Pinksteren op Evia geweest maar eerder.Wij vonden het zuiden aantrekkelijker dan het noorden.Meer vergezichten,soms ruig,soms Toscaans,en inderdaad de stranden waren hier van meer zand voorzien dan in het noorden.In Karystos Grieken op terras en flaneren op de boulevard.
In het noorden weinig van dit alles,men wacht hier op de Grieken uit bv Athene in juli en augustus zo werd ons verteld.Zodat de badplaatsen
veelal een verlaten beeld gaven.
Nu zat de acco. in het noorden ook niet mee!
Van de stranden in het noorden moet je je inderdaad niet teveel voorstellen, maar de natuur is prachtig! Zie foto in de omgeving van Isteia.

[Afbeelding: ve0oht.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Evia Vito 23 15.078 26 February 2023, 13:09
Laatste bericht: metaxa
  Wandelen bij Erétria, Evia maria kaptein 2 3.901 30 April 2018, 14:36
Laatste bericht: maria kaptein
  De Twin Towers van Evia metaxa 0 5.144 16 March 2016, 12:53
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)