Pilion
#1
Heeft iemand ervaring met het reizen naar de kust aan de oostkant van de Pilion? Over de mount Pilion of onder langs. Vakantietips voor omgeving Horefto en Tsagarada?
Quote
#2
Hallo.
Wij hebben jaren geleden de weg vanaf Volos naar de oostkust
gereden.Deze weg is zeer kronkelig met veel haarspeldbochten.
De plaatsjes die aan zee zijn gelegen moet je vanaf hooggelegen
kustweg afdalen.Je kunt niet van het ene plaatsje aan zee naar het
verderop gelegen plaatsje rijden, je moet telkens weer omhoog en
omlaag.Wel erg mooie route.

Rian.
Quote
#3
Ben benieuwd! Bedankt!
Quote
#4
Je kunt inderdaad niet alle dorpjes aan de oostkust in één keer bekijken omdat je telkens weer op een andere plek over de berg heen moet, zoals Rian ook al schreef. Daarom kozen wij ervoor om de 'overkant' van de berg in meerdere etappes te verkennen. De eerste keer via Chania naar Tsagarada en Zagora, een dagje via het zuiden naar Platania en omstreken en een dagje Agios Georgios en de stranden eromheen. Dan is het allemaal goed te doen en je ziet veel meer.
Mocht je het leuk vinden; ik heb een poosje geleden wat foto's gemaakt in Pilion:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel plezier in Pilion; wat mij betreft één van de mooiste stukjes Griekenland.
Quote
#5
Mooi gebied. Ook leuk, om helemaal door te rijden naar het zuiden. Kwamen onderweg nog een groepje verwilderde honden tegen. Je denkt dan toch, geen lekke band nu. Wanneer je dat zou willen kan je daar de veerboot naar Evia nemen. Wij zaten in Afissos, wel klein maar schitterende zonsondergangen.
Quote
#6
Beste Miek,

Het is prima te doen om naar de oostkust te rijden alleen moet men wel enige ervaring hebben met haarspeldbochten. De lokale bewoners willen nog wel eens inhalen. Het uitzicht onderweg vind ik (zelfs na jaren in Volos te hebben gewoond) nog steeds adembenemend. Sommige stukjes hebben zelfs een speciale kleine parkeergelegenheid om even naar het uitzicht te kijken. Tsangarada is natuurlijk beroemd om zijn eeuwenoude eik en Zagora om de beste appeltjes. Er zijn 2 routes die je kan nemen. Mijn man komt uit Volos en reed dagelijks in het Pelion om bestellingen af te leveren bij restaurants. Hij geeft als tip om naar boven de route te nemen via Portaria en dan terug de route te nemen via Milies waarbij je daarna uitkomt bij de kust. Ag. Ioannis het populairste dorp aan de kust met de meeste toeristen. Een van de mooie stranden daar is Plaka. Zelf vind it Damouchari erg mooi, uiteraard bekend geworden door Mamma Mia. Het biedt alleen wat kleinere rotsachtige stranden. Een ander heel mooi strand maar erg moeilijk te bereiken is Xourihti (uitspraak ksoe-riegti). Mylapotamos is denk ik een strand waar veel mensen erg van onder de indruk zijn als ze er voor het eerst komen. Er is een vrij grote parkeerplaats boven aan en een lange trap langs de rotsen naar beneden. Het is er wel erg druk. Als je gaat zwemmen en mocht je met kinderen gaan, wees dan wel erg voorzichtig, de stroming is aan de oostkust erg gevaarlijk en elk jaar weer verdrinken er mensen.
Quote
#7
Bedankt iedereen voor alle tips.
@Ger, prachtige fotoreportage!
@Irini, heel erg bedankt voor je info! Lijken me mooie routes. Wij gaan in ieder geval naar Pouri en omgeving en willen daarna daar de kust gaan ontdekken.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)