Foto van de week (+info)
Ik vindt het heel mooi dat mijn foto als foto van de week is geplaatst
De foto is gemaakt op kreta,Theriso ,waar de mensen van het dorp iederE dag het brood komen halen ,wat de bakker daar afgeeft
daarna gezellig wat kletsen ,over de dag
Maar deze keer zijn ze het fotoboek wat wij voor hun gemaakt hebben,aan het bekijken

[Afbeelding: 2017-13ff.jpg]
Quote
Grote kanshebber foto van het jaar 2017  ???
Quote
bedankt metaxa,maar er komen er nog veel
Quote
hallo ter info
ik wil even laten weten,dat deze foto 100% van mij is,dit omdat ik vandaag via mail al meerdere reactie's heb gekregen van site's ,die deze foto gebruiken van autorijschool tot fysiotherapeut
Quote
Een echte Grekfoto!
Quote
leuke foto Roefke ,kwam me bekend voor,is voor mij wel heel lang geleden jaren 90
Quote
dank u
btw: als je goed kijkt kan je raden waar ik mijn echtgenote liet poseren voor een andere foto, hahaha
Quote
De huidige foto is door mij gemaakt op Chios in 2008 . Het strand wat je op de foto ziet is Elinta beach. Je zou denken dat het in de zomer vol ligt maar niets is minder waar . Waarschijnlijk door de ligging (je moet wat afdalen ) en gebrek aan horeca heb ik daar een aantal keer met nog 2/3 mensen een middagje doorgebracht.
Quote
Hartelijk dank met mijn foto van de week Ger!

Lithines, op de baan tussen Makri-Gialos & Sitia. Al tientallen keren voorbij gereden maar nooit eens tijd genomen om er te stoppen en te gaan kijken. Tot vorige zomer.
Echt gezellig met nog leuke plaatsjes in het dorp. Zeker een aanrader om er eens in rond te wandelen.
Quote
Wat leuk dat mijn foto "foto van de week" is. De foto is genomen in Skala Kaloni op mijn geliefde eiland Lesvos.



Ik zag de kat aan boord van het bootje. Ik ben gek op katten en heb zelf ook 2 Griekjes in huis. En op het moment dat ik de foto wilde maken sprong hij. Mooie actie foto? 
Dit jaar gaan we na 7 jaar weer eens terug naar Pilion, ook weer eens leuk. Volgend jaar weer Lesvos. Ik mis het nu al.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
heel mooie foto
Quote
Wat super leuk, met die springende kat! 
Ik vind het altijd leuk om die weekfoto's te zien, zo grappig wat iedereen zodanig opvalt dat het een foto waard is!
Corry's signatuur OnderwegnaarIthaka.nl 
Quote
[Afbeelding: iw6wer.jpg]Wat leuk mijn foto hier terug te zien! Huis op het strand van Kato Gatzea, Pilion, genomen tijdens een bulderende storm tegen het vallen van de avond. Zo ruw kan het er ook aan toe gaan op ons doorgaans zo zonnige schiereiland  Smile
Quote
Mooie foto! Ja het kan er flink stormen. Bij een appartement aan de boulevard vond een man op 1 hoog de kiezels op zijn balkon.
Quote
Mmoie foto Wilma!!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
Dank voor jullie reactie ? Ja, als de wind landinwaarts staat, kun je op sommige stukken van de boulevard niet lopen en moet je even een straatje om. Ik vind het altijd weer fascinerend, die imponerende beukende golven. Dan voel je je als mens heel klein worden en besef je eigenlijk pas goed hoe krachtig de natuur is....
Quote
Of zoiets, winterstorm in Agios Nikolaos.
[Afbeelding: 25i7vig.jpg]

[Afbeelding: fbf28j.jpg]

Of in Plaka waar grote autobanden en keien tot aan de overkant van de straat in de tavernas lagen.
[Afbeelding: nvnuz8.jpg]

[Afbeelding: 2ege15c.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Ooooh, mijn foto als uitverkorenen v/d week.
Voor Naxos-gangers geen onbekend kiekje zou ik denken.
Hartelijk dank Ger!
Quote
mooie foto
Quote
joepie, deze week is mijn foto van de draaiende molentjes op Patmos aan de beurt, dank Ger
Quote
Dank je voor het plaatsen Ger! Ik dacht, plaatje van onze lunch in Chania, weer eens wat anders! Tongue  Voor mensen die in Chania zijn, of er nog naar toe gaan, foto is genomen in de oude haven van Chania bij restaurant Monasteri. Een aanrader!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
We krijgen vast wel een recept van deze mooie mezzeschotel. Smile Smile
Quote
(28 July 2017, 22:47)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We krijgen vast wel een recept van deze mooie mezzeschotel. Smile Smile

Dat worden er dan zeven Goedas! Smile Los van de ingrediënten zoals Feta, tomaten, komkommer, paprika en ui lagen er zeven gerechtjes op.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Foto van de week op dit moment is een foto van mij genomen in Pyrgi op Chios in 2013.

Het onderscheidt zich van de andere dorpen door de unieke geometrische motieven, de xystra (ξυστρά). De muren van de huizen worden achtereenvolgens met zwart zand en witte kalk bedekt. Daarna schraapt men de kalk er terug af in geometrische motieven. Enkel huizen in Pyrgi en huizen elders van wie van Pyrgi afkomstig is, mogen de xystra-techniek gebruiken.
Quote
Vicky, schitterende foto. Beetje jaloers, dat ik die niet gemaakt heb. Nee hoor, ga zo door.
Quote
Idd, prachtige foto, Vicky!
Quote
leuke opname Vicky
Quote
Dank jullie wel ;)
Zo vaak mooie zonsondergangen te fotograferen in Plakias! Onbeschrijfelijk, ik kan er elke dag weer van genieten!
Quote
Dank je weer voor het plaatsen Ger! De foto is genomen in Athene, voor het graf van de onbekende soldaat. We landden helaas iets te laat om de wisseling van de wacht met groot ceremonieel mee te maken, maar ook zonder dat blijft het een indrukwekkend schouwspel! Respect voor die mannen! up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
even wat toelichting bij de foto

[Afbeelding: 2017-43ff.jpg]

deze olijfboom bij Vouves is waarschijnlijk de oudste ter wereld, de schattingen lopen uiteen van 2000-4000jaar

[Afbeelding: r0twk1.jpg]
Quote
[Afbeelding: 2017-45ff.jpg]

De foto van deze week is in het 'trappendorp" Megalochori op Karpathos.

Blijkbaar was er een feest die avond aan de kerk. In de zaal naast de kerk stonden al lange tafels gedekt, op het pleintje voor de kerk werd een podium geplaatst en was men de geluidsinstallatie aan het uittesten.

Alles werd zo aangevoerd vanaf de parking boven het dorp:

[Afbeelding: 142wk0.jpg]

En onder kerk vind je dit:

[Afbeelding: 5vivk.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
[Afbeelding: 2017-46ff.jpg]

Wat leuk dat mijn foto is geplaatst als foto van de week. Deze foto is gemaakt in Old Pyli (of Paleo Pyli) op Kos. Dit is een verlaten bergdorpje, met een aantal ruïnes en een geweldige taverne met fantastisch uitzicht en verder niks. Alleen natuur, ruïnes en geiten.  Ik was hier al een paar keer geweest maar nog nooit omhoog naar de ruïne van een byzantijns kasteel uit de 11e eeuw.  Door verschillende omstandigheden lukte dat steeds niet. Deze keer was ik voor het eerst alleen op Kos en had helemaal niet verwacht naar Old Pyli te kunnen gaan omdat ik geen vervoer had. Het was dan ook een geweldige verassing dat een medewerker van het hotel met me mee wilde. Ik kon dus toch naar Old Pyli, voor mij het mooiste plekje van Kos, én ik ben eindelijk omhoog naar de ruïne van het kasteel geweest! Ik was helemaal blij! Wink  Deze foto is een doorkijkje door de resten van dit kasteel.
Quote
Mooie foto Debs! Goed gezien, mooi licht.
Quote
Hele mooie foto.
Quote


Bedankt voor het plaatsen van de foto van de week. Wat was dat een bijzondere dag. "De Meteora" kloosters. Onwerkelijk mooi zo hoog op de rotsen. Vanaf Parga over de nieuwe weg ook een mooie weg er naar toe.
Quote
Ger, wat leuk dat mijn foto  nog  op de valreep is geplaatst  als foto van de week
Op Kreta In Paleochora (2010)  kwamen we dit tafereeltje tegen. in een zijstraatje, richting strand
De was op straat ophangen om te drogen ...Dit zie je toch nergens.... Ik vond dat toen  zo leuk ...Vooral de ,,soort,, kleding Big Grin


[Afbeelding: 1o8w09.jpg]
Quote
Dit najaar kwam ik deze vriendelijke dame tegen op een ezel. Ik was met een wandelgroep onderweg in oost Kreta. Dit is in de buurt van Kroustas (vlak bij Kritsa).


[Afbeelding: 22688059_1003864193087432_25875482883287...e=5A8AE1AD]
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
Op dit moment is mijn foto de foto van de week .

Het zijn de Tris Mili op Chios . Als je goed kijkt zijn het er echter 4 i.p.v. 3  Tongue

Quote


Mijn foto van de week is wellicht bekend bij Athene gangers Smile  Het is de bar Brettos in de Plaka. Heerlijke eigen gestookte ouzo (meerdere graden alcohol, van 40 tot 46) en brandy, naast vele, vele andere dranken. De ouzo en brandy wordt rechtstreeks uit het vat getapt. Gezellig en levendig. Hebben er meerdere avonden gezeten met vele nationaliteiten. Had op een avond de ouzo gold aangeraden aan een groep Amerikanen die bij ons aan de lange tafel stonden. Dat was onze favoriet. Hadden ze nog nooit ouzo gedronken, wisten zelfs niet eens wat het voor een drank was Rolleyes Niet iedereen vond het lekker, maar ze probeerden het wel! Smile  Ben je in Athene, echt een aanrader!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
mooi plaatje met al die kleuren
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.852 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.344 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.803 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.745 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.355 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.893 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.594 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.813 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.993 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 8.239 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 10 gast(en)