Grieksegids nieuws
Peiling: Wat vind je van het eiland Zakynthos?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Ik ben er één of meerdere keren geweest en vond het een mooie bestemming
45.83%
22 45.83%
Ik ben er één of meerdere keren geweeest maar vond het tegenvallen
18.75%
9 18.75%
Ik ben er nog nooit geweest maar Zakynthos staat wél op m'n verlanglijstje
18.75%
9 18.75%
Ik ben er nog nooit geweest; het eiland spreekt me ook niet aan
16.67%
8 16.67%
Totaal aantal stemmen: 48 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

In de spotlights augustus 2014: Zakynthos
#1
[Afbeelding: indespotlights.jpg]

Deze maand staat het eiland Zakynthos 'In de spotlights'.

Hoe kijken andere Zakynthos-bezoekers tegen het eiland aan?
Mochten er nog meer Oríste!-leden zijn die hier leuke tips over hebben; of anderen juist weer met de vraag 'waarom naar Zakynthos?' zitten; deze maand hebben we de gelegenheid om Zakynthos eens uitgebreid onder de loep te nemen.

Wij waren een tijdje geleden en vonden het absoluut een mooie bestemming. Enige uitzondering was het plaatsje Laganas; dat leek meer op een Engelse Enclave. Gelukkig bleef dit Engelse geweld beperkt tot Laganas zelf; meteen daaraan vast ligt het rustige dorpje Agios Sostis waar het weer heerlijk rustig toeven is. En ook de rest van het eiland is schitterend, met veel mogelijkheden om het eiland verder te verkennen. Dus buiten Laganas is het eiland een schitterende plek om een vakantie door te brengen (maar da's mijn persoonlijke beleving/mening).

Ook deze keer zit er ook een kleine peiling bij; kijk even boven dit bericht up


Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor alle eerdere "in de spotlights".
Quote
#2
Zakynthos is een eiland dat een zeer mooie natuur aanbiedt. De prachtige blauwe kleurschakering van het zeewater, de rotsen, de groene omgeving... gewoonweg prachtig.
Jammer genoeg wordt dit overschaduwd door de overstelping van arrogante Engelse en Russische toeristen (zoals op de meeste Ionische eilanden). Op bepaalde plaatsen is de Griekse sfeer totaal verdwenen; het rustig keuvelen bestaat er op bepaalde plaatsen zelfs niet meer. Je wordt geconfronteerd met stress-eten; je hebt nog niet gedaan met eten of ze staan al te popelen met de rekening. Engelsen die aanschuiven aan de restaurants zoals in een warenhuis, lawaai,...etc. Fastfood is alom aanwezig, minigolfbanen en zelfs een Chinees restaurant??? Huh
Dit stoorde mij enorm. Als je een scooter of wagen huurt en wat rond rijdt op het eiland, kan Zakynthos je heel wat mooie zichten geven.
Quote
#3
(01 August 2014, 09:14)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer genoeg wordt dit overschaduwd door de overstelping van arrogante Engelse en Russische toeristen (zoals op de meeste Ionische eilanden). Op bepaalde plaatsen is de Griekse sfeer totaal verdwenen; het rustig keuvelen bestaat er op bepaalde plaatsen zelfs niet meer. Je wordt geconfronteerd met stress-eten; je hebt nog niet gedaan met eten of ze staan al te popelen met de rekening. Engelsen die aanschuiven aan de restaurants zoals in een warenhuis, lawaai,...etc. Fastfood is alom aanwezig, minigolfbanen en zelfs een Chinees restaurant??? Huh

Ik neem toch aan dat je het alleen over Laganas hebt Markos? Of heeft het Britse geweld tegenwoordig ook al buiten die plaats toegeslagen?
Quote
#4
Wij zijn net terug van Zakynthos en herkennen het verhaal van Markos gelukkig niet in de plaatsen die wij hebben bezocht. In kan me inderdaad voorstellen dat dit soort praktijken voorkomen in Laganas. Daar rijzen inderdaad de minigolfbanen, fastfoodketens, kartbanen enz. uit de grond. Daarom is het beter om deze stad te mijden als je er niet moet zijn, dat heeft niets meer met griekenland te maken.

Alles wat Markos verder beschrijft is helemaal waar, dat blauwe water en de groene omgeving de rotsen en blauwe grotten, prachtig. Zakynthos heeft ons heel erg verrast. Ben nu bezig met een foto/reisverslag op onze website, als het klaar is zal ik hier een seintje geven zodat iedereen met eigen ogen kan zien hoe prachtig dit eiland is.
Quote
#5
Helaas, mijn dochter en schoonzoon (hij is Brit) èn mijn zwager en schoonzus zijn hier in de afgelopen vier jaar geweest. Commentaar van beide stellen: Niet gaan. Het was voor hun een grote teleurstelling in vergelijking met andere eilanden. Staat dus niet op mijn lijstje, als zelfs een Brit (die een zeer groot "Griekofiel" is) het al afraad. Big Grin
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen beleving, maar ik neem de gok niet na twee negatieve recensies van heel dichtbij. Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Wij zijn jaren geleden toevallig op Zakynthos gekomen na een overboeking elders. Met gemengde gevoelens gingen we er heen. We hebben een heerlijke week gehad op het prachtige eiland. We zaten zelfs aan de rand van Laganas. Hadden totaal geen last van herrie en bars zolang we het centrum naar meden. Het strand was schitterend hier. Het eiland zelf vonden wij ook verrassend mooi en groen.We hebben de mooiste stranden bijna voor ons zelf alleen gehad(Geraki beach)Het was wel begin oktober in het naseizoen. Zolang je Laganas maar mijdt, is het een prachtig eiland.
Quote
#7
(01 August 2014, 09:42)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 August 2014, 09:14)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer genoeg wordt dit overschaduwd door de overstelping van arrogante Engelse en Russische toeristen (zoals op de meeste Ionische eilanden). Op bepaalde plaatsen is de Griekse sfeer totaal verdwenen; het rustig keuvelen bestaat er op bepaalde plaatsen zelfs niet meer. Je wordt geconfronteerd met stress-eten; je hebt nog niet gedaan met eten of ze staan al te popelen met de rekening. Engelsen die aanschuiven aan de restaurants zoals in een warenhuis, lawaai,...etc. Fastfood is alom aanwezig, minigolfbanen en zelfs een Chinees restaurant??? Huh

Ik neem toch aan dat je het alleen over Laganas hebt Markos? Of heeft het Britse geweld tegenwoordig ook al buiten die plaats toegeslagen?

Ger, het is al een tijdje geleden dat ik Zakynthos bezocht dus ik ga mij niet uitspreken over hoe het er tegenwoordig aan toegaat. Blijkbaar is de situatie nog zoals vroeger, namelijk bepaalde plaatsen die te mijden zijn en gelukkig hebben ze nog niet het hele eiland ingepalmd.
Quote
#8
Ook hier zijn wij blij verrast door het eiland Zakynthos. Jaren geleden wel een overnachting gehad in Zakynthos stad en aan het einde van de fly-drive over de Peloponessos nog een week verbleven in Tsilivi. Door ziekte toen verder niets van het eiland gezien.
Dit jaar met een superaanbieding weer die kant op, nu zaten we in Kalamaki.
Kalamaki zelf was niet veel bijzonders, maar we hadden een prima appartement en zijn heerlijk met een quad over het eiland gaan toeren. Wij vonden het heel mooi groen en een paar kilometer buiten het centrum van Laganas kwam je al niemand meer tegen.
Van stress- eten hebben wij niets gemerkt, wij zaten uren te tafelen, heerlijk. Wel gaf de taverna-eigenaar aan dat hij het zonde vond dat Laganas weinig Griekse sfeer meer had en dat dat steeds verder uitbreidde, Dat ging hem wel aan het hart.
Wij hebben er iig een prima vakantie gehad en ik zou er zo weer naar toe gaan. Ik durf het zelfs aan te raden aan anderen, maar wel met de opmerking erbij dat ze niet in Laganas moeten zitten.
Quote
#9
Ben er een aantal jaren geleden geweest voor 2 weken en verbleef toen in Tsilivi. Ook redelijk wat Britten, maar dan meer de 'middleclass' en niet wat men in Laganas meestal aantreft. We hebben toen een redelijk stuk met de fiets verkend en dat viel best mee. Eigenlijk wel een mooi eiland met heel wat Italiaanse invloeden, veel groen (zoals alle Ionische eilanden) maar weinig geschiedkundige zaken (wegens de grote aardbeving van 1953). Ik vond het best wel vriendelijke mensen, heel relax.
Blijkbaar is aan dat laatste nog niet veel veranderd. 4 weken vanaf vandaag starten we in Zakynthos voor een 5-weekse hoppentocht langs een aantal Ionische eilanden. Toen ik een studio/appartement huurde in Argasi (Caprissio Studios) bood de eigenaar zelf aan om ons (zonder meerkost) te komen ophalen op het vliegveld en ons naar naar de ferry te brengen bij vertrek.

Nog 28 dagen .......kiss
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
In 1995 in najaar in Vassilikas geweest, najaar sept/okt, nadeel toen veel regen, 3 dgn zon met ons toen 8 mnd oude zoontje. Erg mooi deel van Zakynthos deze streek. Rest ook wel bekeken.
In 2006 terug geweest in Aghios Sostis, lief klein dorpje, idd ruim op afstand van Laganas waar we alleen naar toe gingen om te pinnen.
Genoeg moois te zien op dit eiland, erg leuk dat je relatief makkelijk en niet te duur een (motor)bootje kunt huren en lekker de zee op, naar schildpaddeneiland.
Zal niet zo snel terug gaan, ook al hadden we heerlijke vakanties daar, ga bijv binnenkort wel voor de 4e keer naar Lesbos en ook 7x Kreta geweest, niet te vergelijken, maar gevarieerder en m.i. griekser Smile
En idd Laganas vermijden als je geen uitwassen wil zien.
Quote
#11
Ons reisverslag met heel veel foto's van Zakynthos kun je vinden op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(02 August 2014, 23:06)pippelientje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ons reisverslag met heel veel foto's van Zakynthos kun je vinden op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Met heel veel plezier jullie reisverslag gelezen en absoluut wat tips gevonden om mee te nemen binnen enkele weken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Wat een leuk reisverslag Pippelientje. Wij zijn vorig jaar naar Zakynthos geweest en het is allemaal heel herkenbaar. Mooi gedaan. de baai bij Porto Limnionas is inderdaad prachtig en het uitzicht vanaf Bochali schitterend.
Ik blijf toch bij mijn mening dat ik de authentieke dorpjes mis op Zakynthos. Ik heb me ooit eens door iemand laten vertellen dat de oorspronkelijke dorpjes een groot aantal jaar geleden zijn verwoest door een grote brand of aardbeving, dat ben ik even kwijt. Jammer, want de uitzichten en stranden zijn inderdaad werkelijk prachtig. En het water zo blauw. Als je het water in de haven van Zakynthos ziet, dan weet je niet wat je ziet, heel apart.
Jullie foto's zijn prachtig.
Quote
#14
Dank je wel Marjan. Er is inderdaad een 1953 een aardbeving geweest en daar is veel door verwoest. Erg jammer.
Quote
#15
Begin jaren 90 gingen wij op zoek naar een niet al te toeristische Griekse vakantiebestemming.
Weinig touroperators boden Zakynthos aan, dus wij waren in de veronderstelling dat het een rustig eiland was en zo boekten we bij Olympia en wel naar Laganas.
Het begon al goed: Bij aankomst kregen we te maken met een overboeking en toen we de plaats verkenden schrokken we van de Engels aandoende horecagelegenheden met schreeuwerige reclames van goedkope cocktails en fish and chips.
De Griekse sfeer was ver te zoeken...
Verder werd het strand 's avonds als autoweg (!) gebruikt en wat mij ook bijzonder stoorde was het feit dat de aanwezigheid van zeeschildpadden commercieel werd uitgebuit; vreselijk om te zien dat de arme dieren werden opgejaagd door motorboten!
Volgens mij is dat door de jaren heen nog vele malen erger geworden...
Ook het strand vol zetten met parasols is natuurlijk uit den boze.
Gelukkig zijn er nog plaatsen in Griekenland waar met respect wordt omgegaan met Caretta Caretta, bijvoorbeeld Kommos (Kreta) en Mounda (Kefalonia).
Rest mij te vertellen dat wij tijdens die bewuste vakantie op Zakynthos ook nog mooie plekjes hebben ontdekt, maar ondanks dat zullen we er niet zo snel nog eens naar toe gaan...
Quote
#16
Ik heb ook je reisverslag van Zakynthos met veel plezier gelezen, pippelientje. Leuk verslag met mooie foto's en heel herkenbaar. Ik heb de authentieke dorpjes niet echt gemist maar we waren er ook maar een week. Bij ons was het uitzichtpunt voor shipwreck beach wel heel druk maar het ging behoorlijk gestructureerd dus toch mooie foto's kunnen maken.
Gelijk je reisverslag van Kefalonia er achteraan gelezen, daar gaan we in september heen. ;)
Quote
#17
@Frederique,helemaal mee eens .

Zie ook de schokkende beelden gemaakt door de duitse TV Angry
Angry
Quote
#18
(03 August 2014, 17:28)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Frederique,helemaal mee eens .

Zie ook de schokkende beelden gemaakt door de duitse TV Angry
Angry

Het is werkelijk in- en intriest zoals het er aan toegaat!
Maar goed dat er nog mensen zijn die zich inzetten voor deze prachtige dieren...
Quote
#19
(03 August 2014, 18:49)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 August 2014, 17:28)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Frederique,helemaal mee eens .

Zie ook de schokkende beelden gemaakt door de duitse TV Angry
Angry

Het is werkelijk in- en intriest zoals het er aan toegaat!
Maar goed dat er nog mensen zijn die zich inzetten voor deze prachtige dieren...

Volgen jullie wel eens het nieuws wat er gebeurd met het dierenrijk In Afrika Azië en het het tropisch regenwoud in de regio van Brazilië, om maar te zwijgen wat er met de mensheid in de wereld.
Je moet alles wel in het juiste perspectief blijven zien beste mensen.
Quote
#20
(03 August 2014, 19:14)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 August 2014, 18:49)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 August 2014, 17:28)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Frederique,helemaal mee eens .

Zie ook de schokkende beelden gemaakt door de duitse TV Angry
Angry

Het is werkelijk in- en intriest zoals het er aan toegaat!
Maar goed dat er nog mensen zijn die zich inzetten voor deze prachtige dieren...

Volgen jullie wel eens het nieuws wat er gebeurd met het dierenrijk In Afrika Azië en het het tropisch regenwoud in de regio van Brazilië, om maar te zwijgen wat er met de mensheid in de wereld.
Je moet alles wel in het juiste perspectief blijven zien beste mensen.

Uiteraard, maar dit is een Grieks forum en het onderwerp is Zakynthos.
Quote
#21
(03 August 2014, 19:21)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 August 2014, 19:14)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 August 2014, 18:49)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is werkelijk in- en intriest zoals het er aan toegaat!
Maar goed dat er nog mensen zijn die zich inzetten voor deze prachtige dieren...

Volgen jullie wel eens het nieuws wat er gebeurd met het dierenrijk In Afrika Azië en het het tropisch regenwoud in de regio van Brazilië, om maar te zwijgen wat er met de mensheid in de wereld.
Je moet alles wel in het juiste perspectief blijven zien beste mensen.

Uiteraard, maar dit is een Grieks forum en het onderwerp is Zakynthos.

Daarom vind ik de reacties nog wel overtrokken dat mag toch wel neem ik aan.
Quote
#22
(03 August 2014, 19:24)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daarom vind ik de reacties nog wel overtrokken dat mag toch wel neem ik aan.

Pfff, wat ben jij vermoeiend zeg Confused Huh
Het gaat hier over Zakynthos en niet over Brazilië, Azië of Afrika. Moeten we nu bij elk onderwerp eerst na gaan kijken of er elders op de wereld iets vergelijkbaars is Huh
Quote
#23
Cornelius, als je het "kleine" leed al niet meer aan je hart laat komen, komen de zaken zoals jij die noemt al helemaal niet meer binnen. Ook dàt is in perspectief plaatsen. Daarom vind ik de reacties niet overtrokken en getuigen ze mijn inziens van het feit dat er gelukkig mensen zijn die nog niet zijn afgestompt door alle "grote" ellende in deze wereld. Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#24
(03 August 2014, 20:07)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cornelius, als je het "kleine" leed al niet meer aan je hart laat komen, komen de zaken zoals jij die noemt al helemaal niet meer binnen.

Beste JohanV laat mij je verzekeren dat zowel het kleine leed als het grote leed in de wereld verdomd pijnlijk bij mij binnen komt elke seconde, elke minuut. elk uur. elke dag.
Niemand kan (be) oordelen wat ik voel of zie in deze wereld.
Dit soort problemen zijn niet gerelateerd aan Griekenland en moeten daarom niet zo uitvergroot worden omdat het misschien wel inter........ is

Ik loop er alleen in de sociale media niet mee te koop waarom vele dat wel doen daarover heb ik een mening maar die zal ik hier maar niet gaan verkondigen of er moet een duidelijke behoefte aan zijn.
Quote
#25
Cornelius, ik geloof niet dat het helemaal goed bij je binnenkomt. Ik heb niet gezegd dat mijn opmerking op jou was bedoeld, als je goed leest is het een opmerking die ik als mens voor elk ander mens maak. Als dat niet duidelijk bij jou overkomt, ligt dat aan mij, het woordje we was misschien duidelijker geweest. Dodgy Ik vind dat we blij mogen zijn dat mensen er aandacht aan geven, of iets uitvergroot is is persoonlijk, voor de een is iets al heel erg snel uitvergroot en voor een ander kan het niet hard genoeg van de daken geschreeuwd worden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#26
Vanaf nu graag weer ontopic verder up
Quote
#27
Lijkt me een goed plan, Ger!
Ik vond juist dat er bij Kalamaki wel veel gedaan werd aan bescherming voor de zeeschildpadden.

En omdat Zakynthos ons zo goed bevallen is, gaan we vanuit Kefalonia ook nog een dagje in september. We hebben de taverna-eigenaar beloofd langs te komen.
Quote
#28
Geweldig reisverslag, net met veel plezier gelezen en bewonderd Pippelientje, en wat uitgebreid en met heel erg mooie foto's!!!
Kwam veel bekends tegen uit 2006 en 1995, maar ook nieuwe dingen en plekjes die we niet gezien hebben, bedankt!!!
Quote
#29
De 'Zakynthos in de spotlights' maand loopt naar z'n einde Confused
Zijn er nog leden geweest en er iets over kunnen/willen vertellen?
De poll ziet er tot dusver goed uit voor Zakynthos, ruim de helft van de invullers ziet het eiland als een mooie bestemming (zijn er geweest cq willen er naar toe). Een derde vond het tegenvallen cq hebben geen plannen om erheen te gaan.
Quote
#30
Tja, Zakynthos is eigenlijk een wat speciaal geval.
Wij bezochten Zakynthos in combinatie met Kefalonia. Eerst 1 nacht verblijf op Zakynthos (omwille van de vlucht vanuit Brussel), daarna een week Kefalonia, en daarna een week Zakynthos.
Het is wel al 7 à 8 jaar gelden dat wij er waren; wie weet zijn een aantal dingen enigszins veranderd.
Mijn beeld over Zakynthos is wat 'gekleurd' omwille van het verschil met Kefalonia.
Kefalonia vonden wij namelijk heerlijk, en in vergelijking met Zakynthos vooral authentiek. Daarom was onze mening, na dat heerlijk verblijf op Zakynthos, wat minder positief. We verbleven in Tsilivi. Redelijk aangenaam, maar geen 'waw'. En ook de fel toeristische doorslag vonden we ietsje te sterk.
We hadden ook gehoord over Laganas, dus zijn we het ook even gaan bezoeken... maar na een dik uur vonden we het daar welletjes. Er werd in Laganas o.a. nogal schreeuwerige 'reclame' gemaakt voor een uitstap om de zeeschildpadden te zien (hebben er niet aan deelgenomen, want het puur commerciële lag er té vingerdik op). Op Kefalonia daarentegen zagen we 's morgens, vlak aan de kade, op zowat twee meter afstand, de zeeschildpadden wel zwemmen. Zonder alle heisa er omheen.
Tsilivi (Zakynthos) had wel bepaalde charmes, zoals bijvoorbeeld het zwak afhellend zandstrand. We hebben er ook andere plaatsjes bezocht en, inderdaad, die waren best heel mooi qua natuur.
Als je mij nu vraagt of Zakynthos bovenaan mijn lijstje zou staan om er terug heen te gaan: niet echt. Kefalonia daarentegen wel.
Let wel: ook op Zakynthos hadden we een heerlijke vakantie, want... en dat is het allerbelangrijkste: vakantie in Griekenland is altijd goed. Tenslotte moet je wat doen zoals Duitsers vakantie benoemen: Urlaub machen. Vakantie MAAK je zelf!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#31
Nog 63 uren en dan zijn we er zonnetjezonnetjezonnetje
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
(02 August 2014, 23:06)pippelientje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ons reisverslag met heel veel foto's van Zakynthos kun je vinden op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wat een mooie impressie van Zakynthos. Toch ook veel mooie plekken moet ik zeggen. Ook ik ben nogal huiverig geweest om te kiezen voor Zakynthos. Het gaat er nu toch van komen, doordat dit voor ons de enige bestemming was waar we nu nog betaalbare tickets voor konden krijgen. Over 3 weken vertrekken we, en verblijven in Keri Limniou. Lekker 1 weekje er nog even tussenuit, op naar de zon.
Quote
#33
(26 August 2014, 20:17)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog 63 uren en dan zijn we er zonnetjezonnetjezonnetje

We waren er...tot gisteren.
En net zoals 8-9 jaren geleden toen we er voor het eerst waren hebben we nu hetzelfde gevoel. Niet meteen het Griekse eiland dat meteen representatief is voor wat Griekenland écht is.
Leuke gastvrije mensen: Absoluut
Leuke plekjes: Zeker
Maar toch, ergens misten we iets. Wat? Moeilijk te beschrijven. 'Het gevoel'.
Persoonlijk vond ik het Griekenland maar net niet het Griekenland dat ik ken van andere plaatsen.
Denk niet dat we er nog eens teruggaan.

Toch enkele aanraders:
- Loucha met zijn authentiek kafeneion
- Aristeon Olive press museum (bij Lithakia)
- Askos Stone park (vooral aan te raden met kinderen)
- Taverna Granada in Argassi (eigenlijk ongewoon, maar ze hadden alles wat op de kaart stond én lekker én goede prijs)
- Ouzeri (zonder naam) in Tsilivi uitgebaat door een jong koppel (Droussila & Takis) met verrassende Ouzo-mezedes en rembetika (Tegenover souvenir shop 'Georgina' rechts bij het binnenkomen van Tsilivi vanuit Zakynthos via Kidoni/Gaitani).
Nog enkele beelden:
Art Gallery in Agalas
[Afbeelding: 16icn11.jpg]

Olive press museum
[Afbeelding: qx2l1c.jpg]

Kafeneion in Loucha
[Afbeelding: avo46g.jpg]
[Afbeelding: 2eqco5w.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
@Lumix, ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden op Zakynthos Big Grin Ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe.

Groetjes Marjolein (Pippelientje)
Quote
#35
Terug van Zakynthos.
Buiten de plaatsen met het "Valkenburg/Chersonissos"gehalte, mooie plekjes gezien.
Tijdens ons verblijf veel gebruik gemaakt van het blog van Pippelientje, daarvoor nog, bedankt.
Dit eiland heeft ons toch wel verrast. Niet om nog een keer te bezoeken, maar in ieder geval niet een negatieve ervaring. En inderdaad, zoals iemand hiervoor al zei, je mist "iets", dat specifieke dat je bijvoorbeeld wel vindt op Kythira.
Al met al fijne week gehad.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 50.861 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  In de spotlights januari 2014: Pilion/Magnesia Ger 47 40.078 11 June 2016, 18:57
Laatste bericht: Ger
  In de spotlights december 2014: Iconen en hun betekenis Ger 23 18.109 13 January 2015, 02:37
Laatste bericht: Wilma
  In de spotlights november 2014: Scheepswrakken Ger 30 28.899 01 December 2014, 10:57
Laatste bericht: Wim M
  In de spotlights oktober 2014: Ontdekken of vaste stek? Ger 23 16.531 20 October 2014, 09:41
Laatste bericht: Goedas
  In de spotlights september 2014: Thessaloniki Ger 18 15.590 13 October 2014, 12:34
Laatste bericht: Rolf
  In de spotlights maart 2014: De Meteora kloosters Ger 35 30.578 06 August 2014, 19:51
Laatste bericht: Vito
  In de spotlights juli 2014: Tijdschriften over Griekenland Ger 24 19.042 22 July 2014, 22:01
Laatste bericht: Corry
  In de spotlights juni 2014: Thassos Ger 6 6.808 21 June 2014, 13:53
Laatste bericht: Sophia
  In de spotlights mei 2014: Zagoria Ger 9 8.750 28 May 2014, 16:32
Laatste bericht: Cynthia

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)