goedkope tickets herfstvakantie
#1
Beste griekenland fans,

Hierbij even een vlugge post. Ik reis zo'n 6 keer per jaar naar Samos naar mijn vriendin. Meestal vanuit Brussel en ik heb een goed idee van hoe de prijzen liggen. Het is daarom ook dat ik aangenaam verrast was door de prijs van een retour ticket Brussel-Samos in de komende herfstvakantie (20 tot 24 oktober). Ik heb via skyscanner een retourtje gevonden voor 175 euro vertrekkend op 17 oktober en de terugreis op 26 oktober. Vaak zit ik in die periode zo rond de 225-250 euro.

Wellicht interessant voor mensen die nog een najaarsbestemming zoeken.:)
Quote
#2
Ik heb ook even op skyscanner gekeken. Inderdaad scherpe prijzen. Maar het is wel exclusief 20 euro boekingskosten en exclusief ruimbagage (minimaal nog eens 20 euro). En op de heenweg een nacht plus ochtend op het vliegveld in Athene zitten wachten. Ik vind vooral die boekingskosten relatief hoog. Wat je ook kan doen is zelf bij Olympic de semiflex boeken naar Samos voor 56 euro enkel, dat is inclusief ruimbagage en wijzigingsmogelijkheden. Heb je dat niet nodig dan kun je al vanaf 28 euro Athene-Samos boeken ecxl. 5 euro boekingskosten. Heb je geen zin om een nacht op het vliegveld in Athene door te brengen, dan kun je de vroege vlucht vanaf Amsterdam naar Athene overwegen met Transavia vanaf 95 euro enkel. Daar komt dan 5 euro boekingskosten bij en evt. ruimbagage en flex-arrangement.
Quote
#3
Hoi Els,

De 20 euro boekingskosten heb ik gelukkig nooit gezien! (Geboekt bij gate1)Verder heb ik wel al mijn spulletjes ook op Samos. Dat scheelt inderdaad 20 euro in ruimbagage en wachttijd op het vliegveld. Ik betwijfel of het veel uitmaakt om losse tickets te bestellen (brussel-athene en athene-samos) of om de twee vluchten in één keer te boeken.

Nu je het zegt ja... je zit een nacht op het vliegveld. Ik heb deze route inmiddels al zo vaak gevlogen dat me dit niet meer op valt. Goed punt voor de doorsnee vakantieganger. Ik heb wel al vaak meegemaakt dat er een transavia of klm vlucht richting amsterdam vertrekt terwijl ik dan nog 5 uur zit te wachten. Dat is dan wel even balen altijd, maar sinds ik in het zuiden van nederland woon is brussel toch handiger. Ik vind overigens de vluchten vanaf Schiphol vaak wel significant prijziger dan vanaf brussel. Wat zou het fijn zijn om ryanair richting athene te kunnen pakken vanuit eindhoven. Ik hoor wel iets overvluchten vanuit eindhoven naar athene vanaf oktober. Moet mijn collega nog eens goed uithoren hierover. We gaan het zien. Voorlopig vlieg ik dinsdag helaas weer terug en moeten we het weer zonder elkaar doen tot half oktober Sad
Quote
#4
Transavia vliegt vanaf Eindhoven naar Athene. Iets goedkoper dan vanaf Amsterdam, maar IMHO geeft een traditionele maatschappij meer waar voor het geld. Scheelt vaak maar een paar tientjes namelijk, en dan krijg je een gratis tas inchecken, lounge toegang, gratis koffie/thee/wijn en een snack on-board.

@nofx-fan: Vergeet niet dat als je vaak met dezelfde maatschappij vliegt je punten kunt sparen, en/of een status niveau behalen. Ik vlieg zelf 3 keer per maand tussen Amsterdam en Athene en door overwegend Skyteam (=KLM, Air France, Alitalia) of Star Alliance (=Aegean, Lufthansa, Swiss, Austrian) te vliegen krijg je vele voordelen. Denk dan aan gratis lounge toegang (= warm buffet, drinken, etc), af en toe een upgrade naar business class, enzovoorts. En de punten kun je natuurlijk besteden aan gratis vluchten.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)