Mooie Youtube over Rhodos
#1
Ik weet niet of ie al eens voorbij is gekomen maar ik vind 'm schitterend:

Quote
#2
Wat een mooie film! Daar ga ik nog eens op mijn gemak naar kijken, zag nu een gedeelte.
Je ziet dat de Italianen een tijd in de weer geweest zijn op Rhodos. Van 1918-1948, meen ik me te herinneren, daarvoor was het een tijd Turks. Ouderen op Rhodos spraken soms ook Italiaans (op school geleerd).
De mozaïeken, het gebruik van marmer dat ze op Rhodos vonden. Ik had zelfs een marmeren aanrecht in een appartementje dat ik huurde -geen azijn of andere zure dingen op morsen!-
Je ziet meer ronde vormen (bogen) in de bouw dan op de meer authentiek Griekse eilanden. Aanleg van havens, waren ze ook goed in.
Misschien is die mix van culturen (in de vormgeving) ook een aspect van waarom Corfu me aantrekt. Er moeten natuurlijk wel Griekse mensen rondlopen in zo'n mooie omgeving, dan is het pas echt leuk.
Quote
#3
@ Coby

Een oplijsting van de films van Robert Polasek over Griekenland:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&oq=robert+polasek&gs_l=youtube.3...0.0.0.28719.0.0.0.0.0.0.0.0.%E2%80%8B.0.0...0.0...1ac..11.youtube
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Rainbow 
Dankjewel Patrick. Dat wordt uren kijkplezier op regenachtige dagen, ik hoef me dan niet te vervelen! ; )
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Link over Rhodos Henkd 0 6.518 14 September 2012, 17:00
Laatste bericht: Henkd

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)