Restaurants - gerechten
#1
Kan iemand een kort lijstje maken welke restaurants wij echt zouden moeten bezoeken en welke gerechten we daar zouden moeten bestellen?
Ik heb iets gelezen over de lekkerste moussaka bij Dokos Taverna en kleftiko bij Bacchos. Klopt dat?

Groeten,
Lambertus
Quote
#2
Misschien wel handig om te weten waar die taverna;s zijn.???
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#3
(17 August 2014, 19:14)Lambiek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kan iemand een kort lijstje maken welke restaurants wij echt zouden moeten bezoeken en welke gerechten we daar zouden moeten bestellen?
Ik heb iets gelezen over de lekkerste moussaka bij Dokos Taverna en kleftiko bij Bacchos. Klopt dat?
Groeten,
Lambertus

Bacchos is inderdaad een aanrader. Wel erg druk; meestal sta je op het hoekje t/o Bacchos op de boulevard 'in de wacht' (wel met alvast een ouzootje in je hand, dat scheelt Big Grin )
En, (en daar ben ik de naam even van kwijt) als je van de boulevard richting Lichnos-strand loopt dan krijg je eerst aan de rechterkant het straatje naar het Psio-Krioneri strandje (met op de hoek de CO-OP supermarkt) en een stukje verderop op de driesprong ligt een erg leuk gelegen (onder een immense boom) en goede taverne aan de rechterkant. Moet je absoluut eens gaan eten (en de naam onthouden ;) ).
Verder (op de boulevard) To Souli; óók niet verkeerd........
Tja, welke gerechten? Da's moeilijk want dat is zó persoonlijk, waar hou je van? Vlees, vis, pasta's, er is zoveel keus :) .

(17 August 2014, 19:16)De Haarlemse mug. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien wel handig om te weten waar die taverna;s zijn.???
Staat in de 'Parga'-rubriek dus........ ;)
Quote
#4
Heet dat restaurant misschien 5 Senses of Perivoli?
Wij houden van vlees. Ikzelf vind vis ook erg lekker, maar dan wel zonder al te veel graat.

Groeten,
Lambertus
Quote
#5
(17 August 2014, 20:45)Lambiek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heet dat restaurant misschien 5 Senses of Perivoli?

Yep, Perivoli, dat is 'm. Kende je het al?
Quote
#6
Nee, maar recensie en foto's op internet en een kaartje met restaurants en hotels bekeken. Bedankt.
Misschien anderen ook nog tips?

Lambertus
Quote
#7
In Parga: To Souli: kali orexi!
Quote
#8
Erwin, wat is dat voor gerecht?

Lambertus
Quote
#9
Kali orexi betekent: eet smakelijk en is geen gerecht :)
Quote
#10
Lambiek, probeer gewoon ter plekke wat je lekker vindt; over het algemeen staat er op de menukaart altijd wel in het Engels of andere taal bij wat de hoofdingrediënten zijn. Zo ontdek je vanzelf de lekkerste Griekse en/of plaatselijke gerechten en niet alleen de meest voorkomende/bekende. Zelf ontdekte ik ooit in Pilion, door gewoon te proberen, het gerecht Spetzofai. Een typisch gerecht uit die streek. Sindsdien probeer ik altijd maar wat aan de hand van de beschrijving op de menukaart en dat bevalt uitstekend!
Op die manier kom je de lekkerste gerechten tegen. En vraagt de ober of je een kijkje in de keuken wilt nemen, gewoon doen hoor!
Quote
#11
De concurrentie is moordend. Van het voorjaar overal goed gegeten. Bacchos is prima. Wij hebben daar tussen de middag een antal malen heerlijk gegeten, omdat ik het vertik om 's avonds op het muurtje te wachten op een tafel. Wanneer je voor het anker met je rug naar zee staat, zitten aan je linkerhand een aantal geweldige restaurants. Minder popi, maar prima lunch en diner.
Je gaat daar niets te kort komen.
Quote
#12
@ Ger,
spetzofai is inderdaad heel smakelijk. Is echter niet iets typisch van Pilion. Je kunt het door heel griekenland wel bestellen, ligt zelfs in de diepvries als kantenklaar product. Oorspronkelijk komt het van het eiland Spetses.
Quote
#13
gelegen in een zijstraatje , ietsje omhoog en je komt bij ons favoriete
taverna Ouzeri Apagkio

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
@ Chris, ja superlekker! Omdat ik hier de worstjes niet kan vinden (niet goed gezocht ook) maken wij het met Spaanse verse Chorizo. Lekker lang en langzaam in de oven.Op de BBQ kan ook in een ijzeren pot in een bol bbq.
Deksel van de pot op een kiertje en olijfhout er bij voor de rooksmaak.

@ Lambertus Stel je niet te veel voor van de vis. Klein, graten en duur. Bestelde eens gegrilde zwaardvis. Vraagt de ober waar wij vandaan komen. Toen ik zei -Amsterdam- begon hij te lachen en zei, dat zijn vis uit IJmuiden kwam. Wel eerlijk.
Quote
#15
(18 August 2014, 12:50)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De concurrentie is moordend. Van het voorjaar overal goed gegeten. Bacchos is prima. Wij hebben daar tussen de middag een antal malen heerlijk gegeten, omdat ik het vertik om 's avonds op het muurtje te wachten op een tafel.

Dat is ook mijn idee. Bacchos is goed maar ook niet meer dan dat en daar ga ik ook niet voor in de wacht. Wij vonden Symposium in Parga erg goed.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#16
Bij Bacchos zijn we niet geweest, omdat daar zo'n binnenroeperAngry
voor de deur stond! Daar houden wij niet zo van

Maar ook in Sivota heb je heerlijke Visrestaurantjes aan de haven
Quote
#17
Sakis boven bij het burcht, tafeltjes op straat, is ook een goede.
Quote
#18
Bedankt allemaal

@metaxa Die ga ik zeker proberen
Quote
#19
Ja, zoals je kunt lezen, zijn er vele restaurantjes waar je je buik vol kan eten. Het verschil wat er kan zijn is de prijs. En een ander verschil zou kunnen zijn is, dat je bijna overal met je korte broek en sandaaltjes ergens kan eten.

Als je in Holland uit eten gaat, dan worden de mooiste kleren uit de kast gehaald.

Gr, uit het westland.
Quote
#20
Adams House!
Wij hadden daar een appartement en het viel ons op dat er zoveel Grieken in de bijbehorende taverne kwamen eten. We hebben het toen ook maar geprobeerd en het was met één woord fantastisch.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)