Hek
#1
Ik moet wel weer lachen om de column van Youp van ' t Hek vandaag in de NRC.

Mvg
Martin
Quote
#2
(23 August 2014, 16:22)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik moet wel weer lachen om de column van Youp van ' t Hek vandaag in de NRC.

Mvg
Martin

Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik doorgaans niet zo om Dhr. van 't Hek kan lachen, maar je maakt me nu toch wel nieuwsgierig Martin Tongue
Waar ging het over cq heb je er ook een link naar toe (filmpje, artikel o.i.d.)?
Quote
#3
Ger Youp weet doorgaans genadeloos in de juiste woorden de vinger te leggen hoe de Nederland in elkaar ziet en laat vele erg vaak in de spiegel kijken en dat is vaak heel vervelend

Bron NRC.
Lachmetotalloss

Nee, ik heb het filmpje niet gezien en ik ga het ook niet bekijken. Er zijn gruwelen die ik aan me voorbij laat gaan. Ik weet hoe de wereld in elkaar zit en wat mensen elkaar aan kunnen doen, maar ik wil het niet zien. In elk geval niet live.

Ik las er over in de kranten, op televisie werd er uitgebreid over gesproken, op mijn autoradio discussieerden deskundigen over de impact van deze daad en met twee muisklikken kan ik het nu nog steeds op mijn computerscherm toveren, maar ik weiger. Ik vrees dat ik er slecht van zal slapen en dat het mij voor weken de eetlust ontneemt. Ik wil niet getraumatiseerd raken. Ik hoef niet te zien hoe de zoon van Dries Roelvink in het zwembad van een hamburgerboer aan zijn gerief wordt geholpen door een hele domme kapster in opleiding. Heb zijn vader ooit per ongeluk horen zingen en toen onmiddellijk besloten dat ik me verder nooit meer door die familie laat martelen. Het filmpje was nieuws. Net als dat andere filmpje dat ik niet wil zien. Die middeleeuwse onthoofding.

Mijn ogen werden afgelopen week sowieso geplaagd door gruwelijke beelden. Zo stond er in het AD een reportage over de dagelijkse grafschennis van de laatste rustplaats van prins Friso in het pittoreske Lage Vuursche. Ik zag verschrikkelijke bejaarden in korte broek die over het hekje rond het graf van de vorig jaar overleden prins gestapt waren om de letters op de steen goed te kunnen lezen. De gemeente moet maatregelen nemen omdat men de overlast van wild geparkeerde middenklassers niet aankan. Het is een gezellig dagje uit. En die arme Trix kan dit vanuit haar stulpje Drakensteyn allemaal zien gebeuren. Zij ziet machteloos toe hoe nog redelijk jonge dementen de bloemperkjes vertrappen om de steen te bekijken. En om uiteraard een fotootje te maken. Als dit geen mooie plek voor een selfie is?

Als ik morgen hoor dat de radeloze prinses een mitrailleur van een van haar bewakers heeft gepakt en een roedel van die Omroep Maxleden vanuit haar slaapkamerraam met een meedogenloos salvo heeft neergemaaid, dan ben ik de eerste die het snapt. Net zoals ik zou begrijpen als ze minister Opstelten smeekt een hek van een half miljoen euro om de begraafplaats te laten zetten. Een hek van prikkeldraad met minimaal 220 volt! Dat zal die idioten leren.

Over een hek van een half miljoen gesproken. Ook zo gelachen dat wij met zijn allen het gaas om het Griekse vakantiehuis van onze vorst moeten betalen omdat hij bang is dat zijn speedbootje van acht ton gejat gaat worden? En het hek staat niet, zoals bij ons gewone mensen, op zijn eigen terrein, maar in de tuin van de buurvrouw, die het reepje grond voor dertien keer de werkelijke waarde verpatst heeft aan ons land. Lachmetotalloss is haar bijnaam sindsdien in het plaatselijke café. En het werd probleemloos betaald.

Vroeger moesten de Grieken geld van ons lenen, maar sinds Máxima, de Argentijnse moeder Theresa van de krenterige microkredietjes, met haar beetje domme man in hun dorp is neergestreken om er af en toe vakantie te vieren is het één doorlopend carnaval. Het hele dorp hangt al weken laveloos van de ouzo aan de bar van de plaatselijke kroeg. Vroeger kwam onze schooljeugd naar Griekenland om te comazuipen, maar nu doen ze het lekker zelf. Op kosten van een koning van een bananenmonarchie. Het begon al toen die idiote speedboot arriveerde en iedereen zag dat de simpele ziel de stoeltjes met oranje gekleurd leer had laten bekleden. Die trekken we financieel helemaal leeg was het motto. Niks meer lenen! Betalen zullen ze.

En ik vrees dat dat gebeurt. Ik denk dat de tennislessen voor de prinsesjes de plaatselijke gymnastiekleraar 500 euro per uur opleveren en dat het onvermijdelijke waterskionderwijs minimaal 5.000 euro per kwartier gaat kosten. Op kosten van Max & Willy? Nee, natuurlijk niet. Dat skiën gebeurt in open water, dus is het gevaarlijk en dan gaan wij het lekker ophoesten. Zelfs Rutte kreeg het deze week niet meer recht gestotterd. Onze Willy is de enige BN’er die deze week geen emmer ijswater over zich heen heeft laten kieperen. Terwijl als die lieverd ergens aan toe is…
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)