Islandhoppen met camperbusje
#1
Hoi,

In de zomer van 2015 (juli) willen wij wellicht islandhoppen in Griekenland met ons camperbusje. Daarbij zouden we graag de cycladen als reisdoel hebben.
Boot Ancona naar Patras, dan door naar Piraeus en vandaar met de ferry richting de diverse eilanden: Milos, Santorini, Amorgos, Paros en Serifos staan op mijn verlanglijstje en hebben ook campings.
Hoe zit het met de ferry's? moeten we die al echt vantevoren vastleggen of kunnen we op de bonnefooi?
De ferry Italië-Griekenland-Italië boeken we wl al op voorhand, dus aankomst en vertrekdatum in Griekenland liggen vast.

Verder zal mijn zoon in die tijd waarschijnlijk nog voor een dag of 10 over willen komen. Op welk eiland zou hij aan kunnen vliegen of is het goedkoper hem op Athene te laten vliegen en hem vanaf daar met ons mee te laten reizen?
Quote
#2
Zou in het hoogseizoen niet op de bonnefooi gaan. Bijkomend probleem is vaak wel dat je op sommige trajecten pas 1 maand van te voren kan boeken. Probeer voorjaar 2015 diverse websites voor de vaarschema's en hou alternatieven achter de hand. Vaarschema's dit jaar kunnen anders zijn dan in 2915 ivm gunningen maatschappijen.
Quote
#3
@ElsR
In 2915 zal het busje wel versleten zijnBig Grin
Quote
#4
Big Grin Vast wel
Quote
#5
Wanneer je een maandje eerder gaat in juni dan kun je zeker op de bonnefooi, heb ik zelf vaak gedaan. Laatste twee weken juni en twee weken juli zal ook nog wel gaan. Op Santorini wordt direct gevlogen en daar varen veel ferry's langs ook richtig Milos bijvoorbeeld, dat zou dus een handige plek zijn voor je zoon om heen te vliegen. Ook maar Athene (Transavia) is goed, dagelijkse vlucht en vervolgens met de ferry richting de cycladen.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)