pin
#1
Mijn dochter en familie kwamen gisteren terug uit Kreta er werd gewaarschuwd voor zakkenrollers op Heraklion Airport.
en er kan in geen enkele winkel worden gepint dit zou met dat IBAN gebeuren mogelijk worden weet iemand h[/b]oe dit zit?
Quote
#2
(02 September 2014, 17:06)Leo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn dochter en familie kwamen gisteren terug uit Kreta er werd gewaarschuwd voor zakkenrollers op Heraklion Airport.
en er kan in geen enkele winkel worden gepint dit zou met dat IBAN gebeuren mogelijk worden weet iemand h[/b]oe dit zit?

Geen idee waar dit spook verhaal vandaan komt zeker over dat pinnen ik heb vandaag gepind bij de LIDL en de Praktiker geen enkel probleem
daarnaast is er met de geldautomaten nergens een probleem.
Quote
#3
Géén spookverhalen Cornelius! Het betalen via betaalautomaten met de "PIN" staat in Griekenland nog in de kinderschoenen. Tankstations, kleine(re) winkels en restaurants hebben nog steeds liever de muntjes contant! Ik denk dat jouw voorbeelden van Lidl en Praktiker niet ècht 'n maatstaf zijn voor betalen in Griekenland.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#4
Kijk of je een pinmodem ziet staan. Als ze zeggen dat je niet kan pinnen, alles laten liggen en zeggen dat de koop niet doorgaat. Moet je zien hoe snel je kan pinnen. Big Grin
Helaas is dit een praktijkgevalletje uit Mytilini deze week.
Er zijn natuurlijk altijd winkels die nog verkopen op de ouderwetse manier en geen geld investeren in pinapparatuur. Dodgy
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
(02 September 2014, 18:27)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Géén spookverhalen Cornelius! Het betalen via betaalautomaten met de "PIN" staat in Griekenland nog in de kinderschoenen. Tankstations, kleine(re) winkels en restaurants hebben nog steeds liever de muntjes contant! Ik denk dat jouw voorbeelden van Lidl en Praktiker niet ècht 'n maatstaf zijn voor betalen in Griekenland.....

De schrijver stelt en er kan in geen enkele winkel kan worden gepind en dat is onzin op steeds meer plekken ook in restaurants enz kan er gepind worden zeker in de grotere steden.

Maar ja mijnheer Bart moet mij blijven achter volgen en tegenspreken zie ook andere forums
Quote
#6
Neem mij niet kwalijk Cornelius dat ik een reactie/inbreng op dit draadje heb gegeven!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#7
het is niet de bedoeling elkaar in de haren te vliegen op mijn vraag ik wil alleen weten hoe het zit want met grote bedragen aan contant mee te slepen doe ik niet graag
Quote
#8
Niks aan de hand @Leo, je kunt overal geld uit de muur halen, maar wat Bart schrijft klopt wel, veel zaken accepteren gewoon je creditcard sommige je pinpas maar er zijn nog genoeg zaken waar je cash moet betalen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Bedankt voor je antwoord Arthur uit de muur wist ik maar het ging mij om het pinnen in de winkels blijkbaar niet overal zal het a.s weekend wel ervaren.
Quote
#10
Laat tussendoor als je even tijd hebt even iets weten Leo waar ze nog moeilijk doen.

καλό ταξίδι
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
zal ik doen Arthur ben na vijf jaar weer op Kreta en met vakantie koop ik meestal bij de supermarktjes naast de appartementen
koken doe ik ook al niet dus veel boodschappen zal ik niet halen
groet Leo
Quote
#12
Ik heb in Griekenland nog nooit een pinautomaat bij winkels gezien, wij betalen alles contant.
Hoef je niet te ontbijten en lunchen, Leo, of doe je dat ook buiten de deur?
Quote
#13
Ons ervaring is van de afgelopen ca 10 jaar dat je alleen kan pinnen via de pinautomaat en de laatste ,, paar ,, jaren ook bij LIDL...
Bij restaurants en/of touristen-winkeltjes en ook bij alle andere supermarktjes ...waar we ook kwamen kon dit NOOIT !! Alleen maar contant ! Zelfs bij het tanken kon het nooit!! alleen maar contant
Quote
#14
(02 September 2014, 22:45)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb in Griekenland nog nooit een pinautomaat bij winkels gezien, wij betalen alles contant.
Hoef je niet te ontbijten en lunchen, Leo, of doe je dat ook buiten de deur?
ontbijt doe ik wel Vito maar lunch buiten de deur daar heb je niet veel geld voor nodig

(03 September 2014, 01:55)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ons ervaring is van de afgelopen ca 10 jaar dat je alleen kan pinnen via de pinautomaat en de laatste ,, paar ,, jaren ook bij LIDL...
Bij restaurants en/of touristen-winkeltjes en ook bij alle andere supermarktjes ...waar we ook kwamen kon dit NOOIT !! Alleen maar contant ! Zelfs bij het tanken kon het nooit!! alleen maar contant
Klopt van de tankstations toen ik nog werkte had ik een Europese tankpas van Shell maar werd op Kreta nooit geaccepteerd
Quote
#15
(03 September 2014, 01:55)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ons ervaring is van de afgelopen ca 10 jaar dat je alleen kan pinnen via de pinautomaat en de laatste ,, paar ,, jaren ook bij LIDL...
Bij restaurants en/of touristen-winkeltjes en ook bij alle andere supermarktjes ...waar we ook kwamen kon dit NOOIT !! Alleen maar contant ! Zelfs bij het tanken kon het nooit!! alleen maar contant

Dan zijn de tijden verscrikkelijk verandert Cool
Drie keer getankt, waarvan 2x met pin. Ook aankoop in winkel al met pin betaald. Ook hier gaan ze echt met de tijd mee hoor!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
En waar is dat dan, Johan? Ik heb afgelopen vakantie in juni nog geen pinapparaat gezien, ook niet bij tankstations.
Quote
#17
(03 September 2014, 08:24)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En waar is dat dan, Johan? Ik heb afgelopen vakantie in juni nog geen pinapparaat gezien, ook niet bij tankstations.

Wij zijn in Petra op Lesbos. Hier voor de deur een station waar je electronisch kan betalen.
Tevens een maal in Mytilini. Alleen het tankstation bij Kalloni accepteerde geen pinbetaling. Trouwens op Kreta ook vaak met pin betaald bij tankstations, dus ik begrijp al die opmerkingen niet dat je niet met pin kan betalen, zitten wij in een ander Griekenland dan? Huh
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#18
Hier in Agios zijn vier tankstations, bij drie kun je met je creditcard betalen, bij de 4e niet maar daar is wel de benzine 8 cent goedkoper, momenteel is dat €1.67 hoe is dat op de andere eilanden en het vaste land.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
Bij ons op Lesbos is de benzine buiten Kallonis varierend van 1.66-1.69 euro. De benzinestations vlak voor Mytilini zijn goedkoper.

Wat betreft het betalen met creditkaart helemaal niet in Kallonis, zelfs niet bij de supermarket Masoutis. Geld uit de muur halen geen probleem. Wisselgeld bij de zaken is vaak een probleem, daar hebben ze altijd een tekort aan.

Groet, Elena
Kerámi
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)