Wat voor dier is dit?
#1
Goede avond

Kan iemand mij vertellen wat voor dier dit dan wel is  Huh  dit is de eerste keer in de 10 jaar dat wij hier wonen dat ik dit gezien heb Confused 
         
bijvoorbaat dank
Quote
#2
(23 October 2014, 19:24)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goede avond

Kan iemand mij vertellen wat voor dier dit dan wel is  Huh  dit is de eerste keer in de 10 jaar dat wij hier wonen dat ik dit gezien heb Confused 
 
bijvoorbaat dank

Big Grin  Ik heb vorige maand net dezelfde vraag gesteld

[Afbeelding: v4yy6s.jpg]

Dit was het antwoord:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&highlight=nachtvlinder (post #6)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Het is een nachtvlinder uit de familie Sphingidae namelijk Daphnis nerii  , de Oleanderpijlstaart. Handjes af want hij is giftig !!!!
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Bedankt Jef
Sorry ik heb dus je posting van vorige maand niet gezien, kwam denk ik doordat hij verder in het verhaal voorkwam van Kythera.
Die rupsen, ja daar heb ik er de afgelopen weken wel een stuk of 30 van gehad, maar die schijten zoveel, dus allemaal bij  mij uit de Oleanders gehaald
en bij de buren terug gezet in de planten, die zijn er toch niet meer want dood maken doe ik niet.
Quote
#5
Grappig,de Oleanderpijlstaart vlinder.
Als ik in de nacht thuiskom met mijn scooter en de buitenlamp is aan zie ik ze vaak op de witte muur,me altijd afgevraagd wat voor een bijzondere vlinder dit nu zou zijn.
Overdag zag ik ze nooit,logisch dus het is een nacht vlinder.kon dus ook niemand vragen wat voor een bijzondere vlinder ik had gezien
En ja ook de groene rupsen waren voor mij een raadsel,zag ze veel eind september/begin oktober.
Natuurlijk niet aan gedacht om van beiden zo als jullie een foto te maken.
Zo zie je maar hoe leerzaam ook dit Oriste Forum is,
Dank allen,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Weet iemand wat voor vruchten dit zijn? Lyonesse 2 6.427 24 October 2014, 10:53
Laatste bericht: Lyonesse

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)