Botanische kennis gevraagd ...
#1
Wie kan vertellen wat dit voor een plant is ?
(als het kan graag de Latijnse naam erbij - kan ik naar zoeken in mijn boeken of bij Google ...)   

[Afbeelding: 9krytj.jpg]        [Afbeelding: 2d0bbe8.jpg]
   
Quote
#2
Hallo Yvonne,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zou het nr. 20 kunnen zijn op deze link?

groeten corrys
Quote
#3
(28 October 2014, 10:35)corrys schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Yvonne,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zou het nr. 20 kunnen zijn op deze link?

groeten corrys


Hallo Corry,

fijn dat iemand gereageerd heeft op mij vraag - jij dus, bedankt!

Maar ik denk niet dat het Silene virginica (Nr. 20 uit de link) is :   het middenstuk van de bloem ziet er geheel anders uit ....
Toch bedankt Corry.

groetjes, Yvonne
Quote
#4
Een silene is het zeker niet. Het is een uit de kluiten gewassen houtachtige struik zo te zien. De foto's zijn echter niet duidelijk genoeg om te determineren.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(28 October 2014, 12:09)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een silene is het zeker niet. Het is een uit de kluiten gewassen houtachtige struik zo te zien. De foto's zijn echter niet duidelijk genoeg om te determineren.

Nou Jef, ik heb het foto ook nog wat groter .....   Misschien is dan het een of ander typerend kenmerk iets duidelijker te zien.  
komt die:

[Afbeelding: 2zs0fu8.jpg]
Quote
#6
Lijkt wel een uit de kluiten gegroeide GRIEKSE KERSTSTER,
Zonnige dag,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#7
(28 October 2014, 14:41)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lijkt wel een uit de kluiten gegroeide GRIEKSE KERSTSTER,
Zonnige dag,
Groetjes Margaritha

Geen idee Margaritha, zou best kunnen....
Weet je wat ik maar doe: ik gooi die vraag  op facebook.   Daar is een groep: "welk plant is dit ?"  
Maar kijken of wij daar iets wijzen kunnen worden.

Laat dan het antwoord hier weten - mits daar iets komt .....

Groetjes,
Yvonne
Quote
#8
Euphorbia pulcherrima , Poinsettia of kerstster. Zoals Margaritha reeds aanhaalde. Hier op Kreta staan die ook meters hoog. In het koude noorden enkel in een bloempotje te vinden.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(29 October 2014, 00:05)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Euphorbia pulcherrima , Poinsettia of kerstster. Zoals Margaritha reeds aanhaalde. Hier op Kreta staan die ook meters hoog. In het koude noorden enkel in een bloempotje te vinden.




Super Jef, je hebt helemaal gelijk : het is een Euphorbia pulcherrima !!
Heb hem nu op Internet ook terug gevonden en zelf met ook deze habitus als op mijn foto....
Kijk maar :

[Afbeelding: 2vdplwx.jpg]
Quote
#10
Zijn daar verschillende soorten in? Ik heb ook 2 kerstster (bomen) en die zien er toch echt anders uit, zal als ik het niet vergeet morgen een foto maken  Smile
Quote
#11
[Afbeelding: 2nvryc0.jpg]

De wilde
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan vrij groot worden, leuk om te zien in Griekenland zo'n spontane kerstsfeer.
Quote
#12
Vergeten......... Confused
Heb een goed excuus! Auto moest gerepareerd worden en 2 katjes een goed thuis gegeven  Smile
Hopelijk denk ik er morgen aan!
Quote
#13
Onze kerstster, natuurlijk duurt het nog even voor de rode bladeren er in zitten....
(de voorste boom is de kerstster, die er achter is een avocadoboom)

[Afbeelding: qohf8y.jpg]

Het begin van de rode bladeren....
[Afbeelding: 2mmtgty.jpg]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)