'Athene dreigt Europa met IS-terroristen'
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






'Athene dreigt Europa met IS-terroristen'

De Griekse minister van Defensie, Panos Kammenos, dreigt de vluchtelingensluis naar Europa open te draaien als de Europese Unie zijn land niet onder zijn voorwaarden helpt. Onder de mensenstroom zullen zich ongetwijfeld ook terroristen van Islamitische Staat bevinden, waarschuwde hij zondag. ,,Als ze (de EU-lidstaten) uithalen naar Griekenland, dan moeten ze weten dat de migranten papieren krijgen en naar Berlijn zullen gaan'', hield hij partijgenoten zondag voor.

Als er IS-leden bijzitten heeft Europa dat aan zichzelf te danken door zijn houding tegen Griekenland in de schuldenkwestie, stelde Kammenos van de coalitiepartij Onafhankelijke Grieken. Soortgelijke waarschuwingen zijn eerder uit Athene gekomen. Onderminister van Binnenlandse Zaken Giannis Panousis zei ruim een week geleden hetzelfde. Vrijdag waarschuwde minister van Buitenlandse Zaken, Nikos Kotzias, in Riga ervoor dat zijn land in geval van economische ineenstorting de toegangspoort kan worden voor ,,miljoenen immigranten en duizenden jihadisten''.
Angry Angry
Griekenland gaat de goede kant op.
Leve de coalitiepartij "Onafhankelijke Grieken"
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#2
Tja, het staat ook in een Belgische krant:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Met alle respect voor het Griekenland waar ik van houd, en samen met mij wellicht alle forumleden...
hoe kan je dit noemen? Regelrechte chantage?
Dit vind ik er echt 'over'.
Vandaag nog heb ik tegenover een Duits echtpaar de Griekse situatie uitgelegd, en toegelicht dat de besparingen in zeer grote mate de Griekse bevolking treffen.
Maar als dít soort uitspraken voor onze neus gelegd wordt... neen... dat wordt heel moeilijk... om het zacht uit te drukken.
Ik ken heel wat mensen die Griekenland wel het voordeel van de twijfel geven, maar eerlijk gezegd hoop ik dat ze dit artikel niet te zien krijgen!

Ik ben er zelfs van overtuigd dat, indien een Belgische minister dié uitspraak zou doen, er zodanig veel ophef zou ontstaan dat hij zeer snel zijn ontslag zou moeten indienen.

Zou minister Panos Kammenos wel beseffen wat voor beestachtige wreedheden IS uitricht?
Wat zou Panos Kammenos zeggen indien IS de archeologische sites in Griekenland zou vernietigen, net zoals zij de archeologische sites van het Babylonisch rijk vernietigd hebben in Syrië?
Ik mag er niet aan denken dat IS in Olympia, Delphi,... en Athene (waar Kammenos zijn parlementszetel staat) geraakt!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Onervarenheid? Chantage? Hoe je het ook noemen wilt: dit maakt Griekenland steeds meer tot het zwarte schaap van Europa. Begrijpelijk dat de Griekse bevolking veranderingen wil, in zoverre ook begrijpelijk dat zij massal op Syriza hebben gestemd. Deze partij heeft echter verkiezingsbeloften gedaan die het onmogelijk na kan komen. Er gaan bij monde van de Griekse minister Varoufakis al stemmen op dat er een referendum of zelfs nieuwe verkiezingen moeten komen, zo bericht GreekReporter. Deze regering heeft volgens mij het volk misleid en een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik maak me dan ook erntsig zorgen over de politieke situatie in Griekenland en daarmee de invloed op Europa. Op dit moment is er een onervaren partij aan de macht die verkiezingsbeloften niet na kan komen. Na eventuele volgende verkiezingen Gouden Dageraad? Er valt voor menig Griekenland liefhebber weer veel uit te leggen op feesten, partijen en TV.
Quote
#4
Het lijkt er op dat de minister-president Tsipras zijn ministers niet meer onder controle heeft hij heeft al opgeroepen tot minder praten en meer doen, maar lijkt daarin weinig succesvol.
Quote
#5
Kammenos komt eigenlijk met iets wat door een oppositielid enkele weken terug al geroepen werd. Die uitspraak werd toen in het Parlement niet bepaald op gejuich onthaald. Misschien dat het nu meer weerklank krijgt in de pers alhier omdat het van een minister komt.

Anderzijds moet ook gezegd worden dat Italië dit al jààààren doet. De stroom 'bootvluchtelingen' op o.a. Lampredusa was zo groot geworden en de financiële staat van Italië liet niet toe om nog veel van hen verder op te vangen. Toen ( en nu nog steeds) heeft men in Italië gewoon DUIZENDEN papieren gegeven waardoor ze zich vrij door Europa konden (en kunnen) begeven. Velen van deze lui begaven zich toen naar opvangkampen in Noord-Frankrijk om van daar alsnog te proberen in Groot-Brittannië te raken. Met als gevolg o.a. bestormingen van vrachtwagens en overzetboten in Calais. Frankrijk besloot toen op een bepaald ogenblik om de grens in Ventimiglia terug te sluiten maar die maatregel werd op last van 'Europa'  teniet gedaan omdat het indruist tegen de Schengen reglementering.
Ik kan verzekeren dat op iedere vlucht van Ryanair die vanuit Zuid-Italië in Charleroi, Beauvais , en andere luchthavens aankomt er dergelijke personen met Italiaanse documenten zitten.

Uiteraard is het niet echt slim wat Kammenos luid verkondigd, en het draagt zeker niet bij tot de perceptie die menigeen tegenwoordig al heeft van Griekenland. Jammer genoeg maken velen blijkbaar ook niet een verschil tussen het denken en doen van politici en het denken en doen van de gewone bevolking. 
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
@ Patrick: ik kan je helemaal volgen in je stelling. En inderdaad: Italië sluist ook zeer vlotjes de vluchtelingen door naar het 'rijke' Noord- en West-Europa.
Als een bepaald land niet bij machte is om (tien)duizenden vluchtelingen op te vangen en ook nog eens een toekomst te bezorgen, en Europa doet er niet veel structureel aan, dan is het voor een groot stuk begrijpelijk dat die vluchtelingen 'gemakkelijk' uitzwermen naar andere landen om hun kansen te verhogen.

Ik heb het echter wel veel moeilijker met het vlotjes laten passeren van terroristen. Het verschil tussen een bootvluchteling en een terrorist is wezenlijk groot. De vraag is natuurlijk hoe je ze uit mekaar kan halen.
Echter, om zomaar te verkondigen dat je een terrorist onder spreekwoordelijk applaus een goede reis naar Noord- en West-Europa wenst... dat vind ik ontoelaatbaar en onverdedigbaar.

Moorden plegen is onnoemelijk erg, maar het archeologisch verleden vernielen is eveneens erg:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
Ik wil de letterlijke tekst van Kammenos wel eens lezen. Het zal mij niks verbazen als dit weer een hoop gedoe om niks is: uit zijn verband getrokken, verdraaid en gretig opgepikt om te bewijzen dat de Grieken niet deugen en die nieuwe Griekse regering al helemaal niet. Feit is dat er dagelijks duizenden vluchtelingen letterlijk stranden in Italie en Griekenland omdat zij nu eenmaal de buitengrens vormen van de Europese Unie. Dat zal je binnen Europa moeten oplossen, volgens mij is dat waar Kammenos op doelde: andere landen moeten ook hun aandeel nemen in de opvang van vluchtelingen (en nee: dat doet Nederland niet). Goedschiks of anders kwaadschiks en ja, daar zullen vast IS-strijders tussen zitten: volgens mij was dat zo'n beetje wat Kammenos heeft gezegd en zoals ik het in iedere geval aanvankelijk in het nieuws hoorde. Dat is wat anders dan zoals het nu wordt gebracht: dreigen met IS-terroristen als Griekenland in het algemeen zijn zin niet krijgt.
Quote
#8
je lees dat soort berichten , en je weet hoe veel binnen komen via Italia en Spanje, en je weet bv de aanslag aan Charlie Hebdo door franse moslims is gedaan even als die in Denemarken.
ik ben benieuwd wat voor onzin nog moet horen??
ik denk dat het niveau aardig zakt hier ook.
ik neem aan dat het lezen van zulke berichten op deze kranten doen jullie gratis., anders zou ik zeggen koop de daklozen krant bij die arme jonge op het plein. besteed je geld aan iets die zin heeft.
Quote
#9
(09 March 2015, 20:47)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




je lees dat soort berichten , en je weet hoe veel binnen komen via Italia en Spanje, en je weet bv de aanslag aan Charlie Hebdo door franse moslims is gedaan even als die in Denemarken.
ik ben benieuwd wat voor onzin nog moet horen??
ik denk dat het niveau aardig zakt hier ook.
ik neem aan dat het lezen van zulke berichten op deze kranten doen jullie gratis., anders zou ik zeggen koop de daklozen krant bij die arme jonge op het plein. besteed je geld aan iets die zin heeft.

[Afbeelding: 11c7904.png]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#10
(09 March 2015, 20:09)Maja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil de letterlijke tekst van Kammenos wel eens lezen. Het zal mij niks verbazen als dit weer een hoop gedoe om niks is: uit zijn verband getrokken, verdraaid en gretig opgepikt om te bewijzen dat de Grieken niet deugen en die nieuwe Griekse regering al helemaal niet. Feit is dat er dagelijks duizenden vluchtelingen letterlijk stranden in Italie en Griekenland omdat zij nu eenmaal de buitengrens vormen van de Europese Unie. Dat zal je binnen Europa moeten oplossen, volgens mij is dat waar Kammenos op doelde: andere landen moeten ook hun aandeel nemen in de opvang van vluchtelingen (en nee: dat doet Nederland niet). Goedschiks of anders kwaadschiks en ja, daar zullen vast IS-strijders tussen zitten: volgens mij was dat zo'n beetje wat Kammenos heeft gezegd en zoals ik het in iedere geval aanvankelijk in het nieuws hoorde. Dat is wat anders dan zoals het nu wordt gebracht: dreigen met IS-terroristen als Griekenland in het algemeen zijn zin niet krijgt.

Heel goed geschreven Maja, ben het met je eens. De berichtgeving over Griekenland in de Nederlandse media is erg eenzijdig en onzorgvuldig , een sensationele kop boven een kranteartikel  meer regel dan uitzondering. Dodgy
Quote
#11
@Vlagreco: Het verschil tussen een bootvluchteling en een terrorist is inderdaad groot. Maar als die beide, samen met 200 andere 'vluchtelingen', aangetroffen worden zal je het verschil niet merken. Niettegenstaande de ene misschien voor zijn levensbehoud aan het vechten is en de 2de om andere redenen de oversteek gemaakt heeft.

Door mijn beroepsachtergrond (38 jaar bij de politie waarvan de laatste 16 jaar rechercheur mensensmokkel) kan ik hierover volgende zeggen:

Geloof me gerust: tussen de vele (tientallen - honderden) vluchtelingen die dagelijks via Griekenland en Italië binnengesmokkeld worden zit veel koren maar ook veel kaf.
Méér dan 90% van de verdachten die in België gearresteerd/aangehouden/veroordeeld worden voor mensensmokkel, zijn via die manier hier terecht gekomen. Die personen zijn vooral afkomstig uit Irak, Iran, Afghanistan, Syrië enz. en verblijven hier ofwel illegaal of op basis van een lopende (of afgewezen) aanvraag tot asiel. Voor de Iraakse verdachten bijvoorbeeld stelden wij vast dat een heel groot deel van hen in eigen land tot leger (o.a. de privé militie van Saddam Hoessein en de Iraakse geheime diensten) of politie behoorde en extreem geweld niet schuwen. De laatste jaren waren messengevechten en schietpartijen tussen rivaliserende smokkelbendes legio op de snelwegparkings in West-Vlaanderen en Noord-Frankrijk.
De man in de straat roept dan wel: "Zend ze terug van waar ze komen.", maar zo eenvoudig is dat ook weer niet. Eén van de voornaamste redenen is dat er hiervoor bilaterale akkoorden moeten zijn tussen de betrokken landen. En je kan het al raden: De landen van herkomst (vooral in het Midden-Oosten, maar ook India) weigeren pertinent die akkoorden te onderhandelen c.q. ondertekenen. Een voorbeeld hiervan: Zowat alle Indiërs die in België aangetroffen worden op smokkeltransporten zijn van Sikh origine. Toen men enkele jaren terug op hoog politiek niveau ging onderhandelen over terugname door India kreeg men van India vlakaf volgende te horen: Die personen behoren tot een gemeenschap die bij ons als terroristen aanziet worden en zijn een smet voor ons land. Gezien zij op onwettige wijze India verlaten hebben beschouwen wij hen dan niet meer als onderdanen van India en is van terugname geen sprake. Kortom: Trek uw plan ermee, wij zijn blij dat we er vanaf zijn. 

Een groot probleem voor Griekenland en Italië stelt zich o.a. in de zogenaamde 'Dublin akkoorden'. Die stellen dat een illegale vreemdeling die opgepakt wordt,  in feite moet teruggestuurd worden naar het 1ste land waarvan onomstotelijk kan bewezen worden dat hij daar de EU binnenkwam en zich als vluchteling/asielzoeker gemeld heeft. Dergelijke regels zijn dus gewoonweg catastrofaal voor landen als Griekenland en Italië.

Om nu even de link te leggen naar de terroristen: Bij sommige onderzoeken waarbij Turkse Koerden betrokken waren, werd bijvoorbeeld vastgesteld dat een deel van de winsten van het smokkelgebeuren naar de PKK gingen. Idem ditto voor Iraakse Koerden die konden terugvallen op PKK sympathisanten voor onderduikadressen. En als de PKK dat (jaren terug) al kon, waarom zou IS dat niet kunnen?

Het zou wel handig zijn om, zoals @Maja terecht opmerkte, even de letterlijke uitlatingen van Kammenos naast die te leggen die de media verspreidt als zijnde de uitlatingen van Kammenos.
 
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
@ Patrick: beste dank voor jouw goed onderbouwde uitleg, mede dankzij jouw ruime beroepservaring op het 'terrein'. Die uitleg hadden we hier wel eens nodig.

Uiteraard weet ik ook wel dat niet alle 'krantenpraat' letterlijk genomen moet worden. Er zit zelfs heel wat prietpraat tussen. Ik herinner me nog goed het artikel van een drietal jaar geleden, over een aantal zogenaamde blinden op Zakynthos die van een ziekteuitkering zouden profiteren. Het leek er (volgens de krant, wel te verstaan) op of àlle inwoners van Zakynthos zich voor blind uitgaven... en in menig ander medium werd de lijn zowat doorgetrokken naar 'Griekenland' in het algemeen.
Ik weet ook wel dat bepaalde uitspraken van politici uit hun verband gerukt worden. Het is voldoende dat die minister het woord 'terrorisme' in een iets andere context gebruikt heeft dan wat op het gazettepapier staat.
Wat ik me dikwijls afvraag: waarom komt er geen tegenreactie van diegene die een uitspraak gedaan heeft, om zijn woorden in de correcte context te plaatsen?
Of: is de macht van de media groter dan de macht van de politiek? Deze vraag is natuurlijk voldoende stof voor een heel aparte discussie, en zelfs niet gelinkt aan Griekenland op zich.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
@vlagreco: Ik heb geen flauw idee of ze dit in Athene meekrijgen. Die hebben wel wat anders aan hun hoofd maar ik zou als ik hun toch maar eens een paar pr-mensen op zetten om een tijd lang consequent alle leugens en klinkklare nonsens recht te zetten. Misschien dat ze dan -pers én politici in NW Europa- eens wat zorgvuldiger worden. Maar goed. Wat me echt verbaast is de taal die ik hier soms op het forum lees. En ik maar denken dat het een ontmoetingsplek is voor Griekenlandliefhebbers. Als je sommigen hier leest deugt er niks van het land en nog minder van de mensen. Wat doe je daar dan?
Quote
#14
@ Maja: je mag mij terecht een Griekenlandliefhebber noemen. Zowel wat betreft de reizen naar Griekenland (de mooie bestemmingen, de natuur, het klimaat, de Griekse gerechten, en niet in het minst alles wat met Griekse muziek te maken heeft). Ik houd van de Griekse sfeer, en jawel, van het Griekse volk. Al ontelbare keren heb ik de Griekse situatie verdedigd naar jan-met-de-pet in Vlaanderen. Zelfs in het 'hart van de EU', Brussel, waar ik werk. Vele malen heb ik opgebokst tegen de vooroordelen over de Griekse situatie, en nu zelfs nog meer dan ooit.
Dat neemt niet weg om bepaalde uitspraken van welbepaalde Grieken niet op de korrel te mogen nemen. Oké, toegegeven, in mijn allereerste reactie in DEZE discussie was ik wellicht te scherp. Ik ben namelijk zodanig verontwaardigd over terrorisme, met de onmenselijke uitwassen die we er nu van zien, dat ik wellicht ongefilterd gereageerd heb.
Dat wil echter niet zeggen dat "er niks van het land en nog minder van de mensen" van Griekenland deugt. Integendeel zelfs, zou ik zeggen. "Wat doe je daar dan?" Heel concreet zal mijn eerstkomende vakantie in Griekenland een steun betekenen voor hardwerkende mensen die een relatief kleinschalige accommodatie runnen en die zich belangeloos inzetten voor hun mede-eilandbewoners. Ik weet dat mijn hulp (o.a. met enkele concrete zaken) een druppel op een hete plaat betekenen, maar ze is op zijn minst symbolisch. Onder andere zelfs hulp aan een bevriend stel van 'andere origine' op dat eiland. Maar onze grootste hulp zal vooral zijn: het luisteren naar hun verhalen over de dagelijkse bekommernissen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
(09 March 2015, 23:43)Maja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@vlagreco: Ik heb geen flauw idee of ze dit in Athene meekrijgen. Die hebben wel wat anders aan hun hoofd maar ik zou als ik hun toch maar eens een paar pr-mensen op zetten om een tijd lang consequent alle leugens en klinkklare nonsens recht te zetten. Misschien dat ze dan -pers én politici in NW Europa- eens wat zorgvuldiger worden. Maar goed. Wat me echt verbaast is de taal die ik hier soms op het forum lees. En ik maar denken dat het een ontmoetingsplek is voor Griekenlandliefhebbers. Als je sommigen hier leest deugt er niks van het land en nog minder van de mensen. Wat doe je daar dan?

Maja, gelukkig is dit geen forum waar iedereen alleen maar door zijn roze bril naar zijn favoriete (vakantie)land kijkt, maar zeker ook realistisch bepaalde zaken durft te benoemen. Het is gelukkig geen touroperator-facebook hier. Rolleyes
Ook iemand die kinderen heeft, dient ze weleens te corrigeren. Dat betekent niet dat je niet van ze houdt.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
Ook Pa Rakalo gelezen JohanV ? In "Klartext zu Griechenland".

"Hadden jouw ouders vroeger nooit kritiek op je? Werd je nooit op je vingers getikt? En hielden jouw ouders desalniettemin niet vreselijk veel van je? "


Vraag ik mij toch af: wie beschouwd zichzelf hier als alwetende ouder/volwassene en wie is dan het kind/onvolwassene die gecorrigeerd dient te worden?
Quote
#17
Ook ik sluit me bij Johan aan. Ik heb dat in een ander topic ook al eens gezegd. Dat je ergens graag naar toe gaat op vakantie betekent niet automatisch dat je daarom alles maar voor 'goed' aan moet nemen en geen kritiek mag hebben.
En ik wil er nog aan toevoegen dat de politiek van Tsipras en de zijnen me idd steeds meer tegen gaat staan dat ik overweeg maar eens niet naar Griekenland te gaan.
Quote
#18
(10 March 2015, 02:12)Ο Μήτσος schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook Pa Rakalo gelezen JohanV ? In "Klartext zu Griechenland".

"Hadden jouw ouders vroeger nooit kritiek op je? Werd je nooit op je vingers getikt? En hielden jouw ouders desalniettemin niet vreselijk veel van je? "


Vraag ik mij toch af: wie beschouwd zichzelf hier als alwetende ouder/volwassene en wie is dan het kind/onvolwassene die gecorrigeerd dient te worden?

Neen, niet gelezen. Is Pa Rakalo een website? Duitstalig?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#19
Al gevonden, dacht vanwege de geciteerde kop dat het Duitstalig was. Smile  Als je tenminste parakalo (aan elkaar geschreven dus) bedoeld?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#20
Er werd gerefereerd naar bericht nummer 8 van forumlid 'Pa Rakalo' in deze draad:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
(10 March 2015, 10:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er werd gerefereerd naar bericht nummer 8 van forumlid 'Pa Rakalo' in deze draad:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Aha, dank je Ger Smile
Stom toevallig dat er dan ook een website met de naam van een forumlid is te vinden! Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#22
@Johan: en Griekenland is het kind dat af en toe moet worden gecorrigeerd? Veelzeggend zo'n opmerking.
Quote
#23
(10 March 2015, 07:09)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook ik sluit me bij Johan aan. Ik heb dat in een ander topic ook al eens gezegd. Dat je ergens graag naar toe gaat op vakantie betekent niet automatisch dat je daarom alles maar voor 'goed' aan moet nemen en geen kritiek mag hebben.
En ik wil er nog aan toevoegen dat de politiek van Tsipras en de zijnen me idd steeds meer tegen gaat staan dat ik overweeg maar eens niet naar Griekenland te gaan.

Dus als de politiek van de Burgemeester van Rotterdam of Amsterdam je niet aanstaat ga je daar ook niet meer heen?  Huh
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
(10 March 2015, 11:49)Maja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Johan: en Griekenland is het kind dat af en toe moet worden gecorrigeerd? Veelzeggend zo'n opmerking.

Iedereen moet wel eens worden gecorrigeerd. Ikzelf, mijn kinderen vroeger, ook Griekenland ja, maar ook Nederland Rolleyes Hoe luidt dat spreekwoord ook weer? "Slappe heelmeesters maken stinkende wonden" o.i.d. Of mijn opmerking dus veelzeggend is, is maar hoe de persoon die dat leest, zelf zijn werkelijkheid beleeft.
Maar volgens mij gaan we nu wel steeds meer offtopic2  .
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#25
Het gaat niet om een roze bril en ook niet of je het eens bent over de nieuwe politieke koers. Het gaat om de constante stroom van desinformatie in de Nederlandse pers over Griekenland en om het neerbuigende en betuttelende toontje waarmee ook hier over Griekenland en de Grieken wordt gesproken.
Quote
#26
(10 March 2015, 13:13)Maja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat niet om een roze bril en ook niet of je het eens bent over de nieuwe politieke koers. Het gaat om de constante stroom van desinformatie in de Nederlandse pers over Griekenland en om het neerbuigende en betuttelende toontje waarmee ook hier over Griekenland en de Grieken wordt gesproken.

Laten we het er dan maar over eens zijn dat we het niet met elkaar eens zijn. Undecided  Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#27
(10 March 2015, 13:13)Maja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat niet om een roze bril en ook niet of je het eens bent over de nieuwe politieke koers. Het gaat om de constante stroom van desinformatie in de Nederlandse pers over Griekenland en om het neerbuigende en betuttelende toontje waarmee ook hier over Griekenland en de Grieken wordt gesproken.

duimpie
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Ach de misinformatie in de Noord-EUropese media over Griekenland valt erg mee. Er is genoeg genuanceerde informatie te vinden als je even verder kijkt dan je neus lang is. Maar ja als je alleen let op onjuistheden of sensatieberichten dan lijkt het misschien één grote anti-Griekse hetze. Het is maar wat je wil bewijzen.

Eerder is het omgekeerde waar. Hoe goed is de gemiddelde Griek geïnformeerd over de rest van Europa. Ik heb het idee dat dat de meeste Grieken geen lor interesseert en de onwetendheid duizelingwekkend groot is.
Quote
#29
Daar kon je je nog wel eens vies in vergissen oPetros. Ik denk dat de gemiddelde Griek beter op de hoogte is wat er buiten zijn grenzen gebeurt dan dat bv. de gemiddelde Nederlander weet wat er in Griekenland aan de hand is.

Maar je hoeft mij niet te geloven, ga in gesprek met de "gemiddelde" Griek in z'n eigen taal en je zult verbaasd zijn. Tongue
Quote
#30
Nou, ik denk dat petros zich helemaal niet vergist. De Grieken die ik spreek zijn slecht geinformeerd, of ze gemiddeld zijn weet ik niet. Ik weet wel dat discussiëren met een groot lettertype bij mij wat irritatie oproept, alsof er geschreeuwd moet worden.
Quote
#31
Dus omdat de Grieken die jij spreekt slecht op de hoogte zijn van wat er zich in andere Europese landen afspeelt, is dat in heel Griekenland zo ? Rare redenering. Ik weet niet welke Grieken jij spreekt Chris. Ik woon al veel jaren in Griekenland, heb een Griekse familie. En spreek dus met heel veel Grieken. Zij zijn over het algemeen goed tot uitstekend op de hoogte van wat zich binnen en buiten de grens afspeelt. Misschien zijn ze wel bovengemiddeld, wie weet !
Spuugmisselijk word ik van dat badinerende toontje dat hier op dit forum aangeslagen wordt zodra het over 'de Grieken' gaat. Door mensen die pretenderen van Griekenland te houden. Ik vraag me ook af hoe serieus die gesprekken met jullie Griekse vrienden zijn. Hoogstwaarschijnlijk erg oppervlakkig.
Quote
#32
maar wij hebben Amstel en de Nos. dat zijn Suzan de nederlandse MME.Μεσα Μαζικης Εξυμερωσης.
Quote
#33
Ja Tzimis, daar zijn de kanalia niks bij. Maar gelukkig komt de ERT weer terug !
Quote
#34
Volgens mij @Chris was de inmiddels bij Oriste vertrokken Roosmarijn Mavrikou-Zevenhuizen, behoorlijk adequaat geïnformeerd over hoe de 'gewone' Griek de ellende in zijn/haar land ervaart, en hoe die Grieken op de hoogte zijn van hetgeen zich in Europa afspeelt. De info die zij hier op Oriste ventileerde werd (schat ik zomaar in), door mij en velen hier op Oriste als waardevol ervaren. Ik denk dat jouw botte commentaar daarop, ik citeer: 

"@roosmarijn, ik hoop dat dit je allerlaatste berichtje was. Dit soort hautaine, manipulerende opmerkingen kunnen we missen als kiespijn. Je opmerkingen en verwijten worden geplaatst vanuit een Grieks perspectief . Het is een redenatie vanuit een slachtofferperspectief, het overkomt ons arme Grieken en wie er anders over denkt snapt er niets van en is eigenlijk niet goed bij zijn hoofd. Ik vind dat Ger zijn mening zeer goed heeft verworord en ik denk dat velen op dit forum het met hem eens zijn . Het moge duidelijk zijn dat ik tot die categorie behoor"  ..... behoorlijk de toon heeft gezet op Oriste. 

Je spreekt hierin over "kunnen we missen als kiespijn" . Ik vraag mij echt af wie je hierin onder "we" verstaat.......?

(ik hoop niet dat mijn gebruik in de tekst van "cursief en vet" jou irriteert, anders natuurlijk excuus daarvoor)
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#35
(10 March 2015, 21:17)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag mij echt af wie je hierin onder "we" verstaat.......?

Onder andere ik. Zolang je het maar met dat voortdurende gejammer van haar eens was waren er geen problemen. Maar o wee als je een kritische noot plaatste, dan was het hek van de dam. Discussie met haar was duidelijk niet mogelijk, dan was ze meteen op haar tenen getrapt.
Ik vind dat iedereen binnen bepaalde grenzen mag schrijven wat hij of zij denkt over de crisis en hoe deze op te lossen is, omdat er pas dan een echte discussie met pro's en contra's ontstaat. Maar dat mocht van mevr. Roos niet dus heeft ze het forum maar de rug toegekeerd. Erg zwak en kinderachtig. En dat mede door leden van dit forum een flink bedrag bij elkaar is geraapt om het plaatselijke schooltje opnieuw te meubileren, ach dat is ze gemakshalve alweer vergeten.
Quote
#36
(10 March 2015, 21:17)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij was de inmiddels bij Oriste vertrokken Roosmarijn Mavrikou-Zevenhuizen, behoorlijk adequaat geïnformeerd over hoe de 'gewone' Griek de ellende in zijn/haar land ervaart, en hoe die Grieken op de hoogte zijn van hetgeen zich in Europa afspeelt. De info die zij hier op Oriste ventileerde werd (schat ik zomaar in), door mij en velen hier op Oriste als waardevol ervaren. 

Ik vind het nog steeds bijzonder jammer dat Roosmarijn hier op dit forum bewust vertrokken is. Omdat ik heel goed weet dat zij, en zeker ook haar Griekse man en zijn familie, bijzonder begaan zijn met de Griekse situatie. Roosmarijn volgt bovendien zowat alle dagen de nieuwsberichten in diverse Griekse én internationale media. Ze blijft dit delen via sommige andere kanalen. Twee à drie jaar geleden heeft ze er zelfs twee boeken over geschreven.
Daarom, nogmaals: heel jammer! 
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#37
offtopic1 

Even ter herinnering: Deze draad werd geopend met als thema "Athene dreigt Europa met IS-terroristen"

Dus gaarne on-topic verder!
Bij voorbaat dank.
Quote
#38
Ok Ger. Op de titel kan ik slechts 1 ding zeggen: Spierballentaal. Laat maar lu.......
Quote
#39
Wanneer een minister (van migratie?) in een tv interview zegt dat het gewraakte hek ergens zodanig stuk is dat er met gemak mensen (vluchtelingen) doorheen kunnen, maar dat ze 'geen idee heeft waar die plek is', blijft het niet bij spierballentaal.

Want uiteraard weet zij wel degelijk waar die plek is, of anders weet ze dat binen een paar minuten.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Minister dreigt met onteigenen Duitse bezittingen Bart0riste 52 36.656 25 March 2015, 19:59
Laatste bericht: oPetros

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)