van Nea Makri naar luchthaven Athene
#1
Een vraagje voor wie de weg goed kent tussen Nea Makri en de luchthaven van Athene:

Ik heb al een paar keer de route afgelegd, komende van de richting Marathonas / Nea Makri, naar de luchthaven van Athene. 
Die paar keer volgde ik de hoofdweg Leofora Marathonas, tot aan het autowegkruispunt ter hoogte van Pallini, om vervolgens de autoweg E94 te nemen Attiki Odos, richting Markopoulo, en tenslotte de afrit richting luchthaven. 
Die paar keer kwam ik terecht in een gigantische file... echt geen pretje als je op een bepaald uur de huurwagen moet inleveren en tijdig inchecken voor de vlucht.

Daarom probeer ik een alternatieve route uit te zoeken, zodat ik de autoweg en de file kan vermijden. Op Google Maps zie ik een kortere weg: namelijk op de Leofora Marathonas al afslaan in Pikermi, en dan richting Spata rijden. In Spata linksaf nemen... maar dan? 
Er zijn routeplanners die de mogelijkheid van de kortere weg via Spata niet aanduiden.
Op Google Maps, gebruik makend van Street View, zie ik dat aan de noordoostzijde van de luchthaven er geen streetview beelden beschikbaar zijn. Of ja, op een bepaalde plaats staan betonblokken over de toegangsweg naar de luchthaven. De beelden zijn wel al wat verouderd. 
Ik vraag me dus af of de luchthaven (al) bereikbaar is via de noordoostzijde. En ik wil uiteraard vermijden dat ik op pakweg 2 km van het luchthavengebouw rechtsomkeer zou moeten maken en alsnog een omweg van meer dan 30 km langs de autoweg zou moeten doen.

Is er al iemand van jullie via die kant naar de luchthaven gereden?
Bedankt bij voorbaat voor jullie reacties!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#2
ik neem aan dat je daar eerst komt via de vliegveld, en dat je daar eerst je auto neemt. dan vraag je de mensen of je via de noordzijde naar Nea Makri kan rijden via Loutsa en Rafina. moet je de auto op vliegveld inleveren, want ik heb een goede ervaring via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, ze nemen je van vliegveld af, en dan is 7 km verder op, bij Auto Union de auto nemen, daar weer inleveren en ze brengen jou weer terug.
ik moet zeggen dat ze waren wat prijzig, normaal huur ik voor de helft van dat wat ik heb betaald, maar ik moest de auto goed verzekerd hebben , en mijn buurtvrouw die bij de reis bureau werkt , zei dat sunny cars is een van de beste.
Quote
#3
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar ik denk dat je mogelijks via deze weg naar de luchthaven geraakt. Je kan via Google Earth/Streetview de volledige route bekijken. 

Zoals je zegt, in Pikermi afslaan  (aan de lichten aan de kerk) naar Spata.
[Afbeelding: 2zi4rr6.jpg]
Bij de rand van Spata, aan de verkeerslichten links (richting Artemida).

[Afbeelding: 25u635w.jpg]
Als je dan de AB / Marinopoulos passeert terug links aan de verkeerslichten.

[Afbeelding: vhgcrb.jpg]

Bij de volgende verkeerslichten rechts.

[Afbeelding: ms2aae.jpg]

Na een 200 meter staat wel een controlehokje dus...... mogelijks is deze weg alleen voor leveranciers, alhoewel....

[Afbeelding: 21dllk1.jpg]
Daarna gewoon de baan volgen, aan de 1ste verkeerswisselaar richting Athina volgen (= rechtdoor)

[Afbeelding: n6t9p5.jpg]

Onder de taxipiste  door

[Afbeelding: 10p0x0k.jpg]

En dan kom je hier:

 [Afbeelding: 34iidrp.jpg]

Er is evenwel nog een 2de mogelijkheid en daarmee vermijd je ook de file bij het linksaf gaan in Pallini bij het oprijden van de Attikis Odos. Zie hieronder.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
@Vlagreco: 2de route maar waarschijnlijk nog net iets makkelijker

Door centrum van Pikermi rijden en hier links naar Spata (= Spaton Av) :

[Afbeelding: bdsiep.jpg]

Bij het bereiken van Spata aan de verkeerslichten de borden om rechts af te slaan negeren maar gewoon rechtdoor rijden:

[Afbeelding: 120lds9.jpg]

Bij de rotonde rechts aanhouden (niet rechts afslaan rondom de patisserie Minion), is de weg tussen de 2 gebouwen door:

[Afbeelding: 2501rpk.jpg]

Aan het T-kruispunt bij benzinestation ETEKA links/

[Afbeelding: 2i0axyo.jpg]

Vervolgens net voorbij EKO en REVOIL bij de rotonde rechts (er staat een bord naar de luchthaven):

[Afbeelding: 142lhv.jpg]

 Na enkele km kom je dan aan een oprit van de Atiki Odos.

[Afbeelding: 148n344.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
ik heb gebeld naar de zoo die vlak bij staat achter spata of het mogelijk is via de achter kant van de vliegveld naar Spata te rijden en ze wisten het niet, omdat de grieken meestal sluip routes gebruiken om de tol te vermijden neem ik aan dat het niet mogelijk is wat je wil .ik had ook ergens gezien dat er een slagboom is dat ze zou open kunnen doen allemaal niet zo vanzelfsprekende. vraag als je aankomt eerst daar en anders eerder vertrekken , ik denk niet dat ze altijd daar in de file staan.
er is nog een mogelijkheid maar het is wat om, langs de dorpen bij de zee via Rafina Vraurona en Porto Rafti naar Markopoulo. daar van naar de vliegveld .
Quote
#6
@ Tzimis
@ Patrick
Allebei bedankt voor jullie opzoekingswerk!
Ik zal het nog eens bekijken hoe ik het best ga rijden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)