Grieksegids nieuws     
Samos het dorp Ormos
#1
Hallo mede Griekofielen,

Bij ons is de kogel door de kerk puffff zonneschijn !

Wij gaan dit jaar in juli voor 3 weken naar Samos en wel naar het dorpje Ormos. Wij hebben er nu al zin in Static !

Zijn er mensen die wat over het dorpje Ormos en de omgeving kunnen vertellen en nog leuke tips hebben over bijv. restaurantjes, strandjes, leuke plaatsjes, bezienswaardigheden etc. etc. Alles is welkom. Misschien heeft er iemand nog een plattegrondje van Ormos?
Is er een strand op loopafstand? Is het te doen om op 1 dag heen en weer te rijden naar Samos stad of is dat te ver voor 1 dag? Leent het gebied zich voor hardlopen of fietsen? Hoever/lang is het rijden vanaf het vliegveld?

Martino.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#2
Ormos is een klein plaatsje met enkele restaurants niet met een geweldige kwaliteit wel een bakker en kleine supermarkt. Voor echt uitgaan moet je naar Votsalakia veel restaurants of 10 kilometer naar Balos waar Stella zit geweldige aanrader. Het strand van Ormos stelt niet veel voor kiezelstrand. Dan zou je naar het mooie strand van Psili Amnoss gaan. Echter je hebt wel dan een auto nodig. Het is ongeveer 1 uur rijden vanaf het vliegveld naar Ormos een prachtige rit. Samos stad is vanuit Ormos in 1 uur en kwartier goed te doen en de rit alleen daar naartoe is prachtig Heb je een auto er zijn prachtige tochten te maken. een tip koop een reisgids of verdiep je verder op internet. Een plattegrond is niet nodig het plaatsje Ormos is klein. Zit je in Pantheon dan zit je prima bij Maria Alvast veel plezier Albert
Quote
#3
Op Samos is als je een auto hebt alles in een (paar) uur te bereiken...
Quote
#4
Ormos is een Must voor Rust.

Zie mail
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#5
Beste mensen,

Ik wil even terug komen op mijn vraag over Ormos op Samos.
Zoals ik al eerder schreef gaan wij daar 3 weken naartoe in de maand juli. Wij hebben er echt nu al zin in Shy  en ik zit al wat te plannen( ja ik weet het, dat is niet goed als je op vakantie bent). Ik heb toch nog een paar vraagjes.
Ik heb een kaart van Samos maar heb geen idee hoe groot de afstanden en de wegen daar zijn.
Wat voor tijd moet ik ongeveer rekenen voor het rijden naar de volgende plaatsen( ik rij rustig) :
Ormos --> Karlovassi.
Ormos --> Samos-stad.
Ormos --> Pythagoria.
Ormos --> Kokkari.

Het strand van Ormos, wat moet ik mij daarvan voorstellen(zand, keien, klein etc) misschien heeft iemand foto's?

Ik hoor het graag.
Martino Cool
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#6
Ca 40 minuten
Ca 1 uur 20 minuten
Iets meer dan 1uur
Ca 1 uur 45 via Pyhtgagoreio en ca 1 uur en 15 minuten via Karlovassi

Voor een strand zou ik lekker naar Votsalakia gaan of het Gouden Strand, heel fijn zand en je kan er heel ver de zee in lopen.
Quote
#7
(12 April 2015, 13:15)gaste171 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb een kaart van Samos maar heb geen idee hoe groot de afstanden en de wegen daar zijn.
Wat voor tijd moet ik ongeveer rekenen voor het rijden naar de volgende plaatsen( ik rij rustig)
Ormos --> Samos-stad.
Ormos --> Pythagoria.
Ormos --> Kokkari.
  Idea Gaste, Je kan van te voren even op Google maps kijken  hoelang je over een route doet .... dat deden wij ook meestal  en die tijden kloppen ook  .

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Uitje: vanuit Ormos via Votsalakia naar de grot van Pythagoras. Wel jeep nodig! Via Sandy van Yes-Rent-a-Car kun je er 1tje online reserveren in het NL. (Ja hoor ik heb er aandelen Wink ) Je kunt ook helemaal lopen maar dan ben je een hele dag onderweg.
Quote
#9
Els wat een goede tip,ik heb het vorig jaar ook met de lokale Grieken in een jeep gedaan,prachtige uitzichten,genieten.
Wij vertrokken vanuit Pythagorion,terug weg wijntje hier en daar dus er een hele mooie tocht en dag van gemaakt.
Echte Aanrader,
Succes groetjes Margaritha.
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#10
Je kunt ook in Votsalakia een auto huren goed onderhouden auto,s
Quote
#11
Albert,welk autoverhuurbedrijf raadt jij aan in Votsalakia?
Quote
#12
Beste Martino,

Koop de ANWB reisgids over Samos en je vindt ontzettend veel informatie over het eiland Samos. Ook over de directe omgeving van Ormos Marathokampos, met de mooie stranden bij Koumeika, Ballos, Pefkas, Votsolakia.

Groetjes Ad
Quote
#13
Hey Martino

Je kan ook als je aankomt met het vliegtuig, een taxi nemen naar Pythagorion kost ongeveer 10 euro, en daar een auto huren bij kiklos renting Vivi is Nederlandse dus geen problemen met de taal.Je kan op voorhand boeken via mail: vivivasilis@hotmail.com of kiklos-rentals@hotmail.com
Zo doe ik het altijd en nog nooit problemen gehad.
Veel plezier en groetjes
Patrick Vangeel
Quote
#14
In Votsalakia zit dus ook Yes-Rent-a-Car. Wel reserveren
Quote
#15
Wij gaan ook naar Ormos en wel a.s. vrijdag (22-5) al. We verblijven in Pantheon en hebben 2 wk een auto vanaf het vliegveld gereserveerd.
Quote
#16
(17 May 2015, 19:38)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan ook naar Ormos en wel a.s. vrijdag (22-5) al. We verblijven in Pantheon en hebben 2 wk een auto vanaf het vliegveld gereserveerd.

Hoi Doornroosje
Als je gaat eten denk dan ook even aan Argos in Votsalakia
[Afbeelding: 1d7c7.jpg]
Heerlijk vers eten en met verse groenten.
[Afbeelding: 20jk805.jpg]
[Afbeelding: 2vbmzc9.jpg]
[Afbeelding: xblqo2.jpg]
Quote
#17
Mooie tocht naar Ormos vanaf het vliegveld. Probeer dat je de appartementen boven krijgt. Hebben het grootste balkon en het mooiste uitzicht over het dorp en haven. Ormos heeft een goede bakker elke dag vers brood. Veel plezier. Albert
Quote
#18
Dank je, Janos 54. Ziet er leuk uit op de foto's. We gaan daar zeker kijken.

Albert, wij hadden een aanbieding via Ross. Weet niet welk appartement nummer we hebben.
Quote
#19
De bovenste twee appartementen met het grootste balcon zijn nr. 8 en. Nr 9 Het restaurant van de foto,s
Is gewoon goed. Maar gezelliger is Micks taverne op het strand. Te herkennen aan de vuurtoren bij de ingang. En op zaterdag live muziek. Nickstaverne. Vind je het eerst in de bocht naar Votsalakia. Vanuit
Ormos. Veel plezier
Quote
#20
@Doornroosje veel plezier daar op Samos. Mooi eiland, moet een leuke vakantie worden.
Wim en Mieke
Quote
#21
Dank je, Wim. Wij waren in 1996 en in 1999 een keer op Samos. Zal wel veel veranderd zijn. Groetjes, ook aan Mieke
Quote
#22
Smile 
We zijn weer terug! Wat zal ik zeggen....Ormos is een rustig plaatsje maar het was té rustig. Dat komt (denk ik) omdat wij te vroeg zijn gegaan. (22 mei) Soms zaten we alleen in een restaurantje en dat is niet gezellig. De laatste week was het wat drukker. Ik neem aan dat het in het hoogseizoen wel drukker zal zijn. We verbleven dus in Pantheon en we hadden inderdaad appartement nr 8. Mooi appartement en een supergroot balkon met uitzicht over zee. We zijn mooie routes gereden met prachtige uitzichten.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Binnenkort ferry vanuit Ormos? Patrick 3 1.518 22 May 2023, 11:38
Laatste bericht: Bowie
  Ormos of Ireon Margo 29 14.917 21 June 2021, 17:16
Laatste bericht: lucy
  Weerzien Samos-Ormos Wick 2 5.018 19 May 2016, 11:12
Laatste bericht: hansley-dubiezson
  Regatta in Ormos Wick 2 2.538 30 May 2012, 14:23
Laatste bericht: albert6
  haven van Ormos (Samos) Wick 11 7.253 02 April 2012, 23:55
Laatste bericht: Mieke
  SAMOS- nieuwe haven in ORMOS Wick 9 9.481 03 April 2011, 19:46
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)